Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Midleton View Post
    Sori pitkästä linkistä. 37500 hinta tollasella.
    Eikö tuolla ole aika paljon ylihintaa? Penkit ja hifit kuitenkin puuttuu.
    vs. esim tuo, vähemmän ajettu ja uudempi, tosin neliveto: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...202166547.html

    Mutta meidän ihana verotus laittaa kyllä miettimään homman järkevyyttä, yli auton ostohinta menee veroja.
    E39 528iA

    Comment

    • Midleton
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 63
      • West Coast Finland

      Tässä ois vaihtoehto Suomesta:

      http://www.autotie.fi/vaihtoautot/BMW/550/HSY-336/4433 (hinta 69950 ja neliveto)

      Aika paljon halvemman löysitkin. Neliveto olis toki ehdoton. Sanotaanko muuten linkkisi takana, että sisusta ois Musta-schwarz?

      Näyttää Saksalaiselle 530 ja 535 hinnat olevan usein samat kuin suurikoneisemman. Meille se ei tietenkään niin ole.

      Onko vero tosiaan edelleen yli 30 tonnin 2010-mallisestakin?

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Midleton View Post
        Sanotaanko muuten linkkisi takana, että sisusta ois Musta-schwarz?

        Näyttää Saksalaiselle 530 ja 535 hinnat olevan usein samat kuin suurikoneisemman. Meille se ei tietenkään niin ole.

        Onko vero tosiaan edelleen yli 30 tonnin 2010-mallisestakin?
        Sanotaan sisustaa mustaksi, mutta ehkä siihen tekstikenttään ei voi laittaa kuin yhden sanan ja tuohan on 2-värinen. Saksassa tosiaan 550 on 535i:n hinnoissa tai allekin (ja paremmilla varusteilla), mutta Suomeen tuotaessa 535i olisi verotuksen takia järkevämpi vaihtoehto. Mutta tuo 550i olisi kyllä aikamoinen tykki... http://www.youtube.com/watch?v=FSrXa4uMBcY

        Verosta en osaa sanoa, sitä kun ei ole Mahti-kannassa, joten se menee arvontaan. Mutta ei se taida enää 30 tonnia olla, luultavasti 24-26. Mutta on siinä silti hurjasti "ilmaa".
        E39 528iA

        Comment

        • N54
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 526
          • Satakunta

          Originally posted by TJJ View Post
          Eikö tuolla ole aika paljon ylihintaa? Penkit ja hifit kuitenkin puuttuu.
          vs. esim tuo, vähemmän ajettu ja uudempi, tosin neliveto: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...202166547.html

          Mutta meidän ihana verotus laittaa kyllä miettimään homman järkevyyttä, yli auton ostohinta menee veroja.
          Tuo on jenkkituonti johon itse en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan, tai pyytäisin ainakin carfaxin ihan ensiksi. Usein vaan ovat mälli/ uimassa käyneitä jotka halvalla fixattu.

          Comment

          • Midleton
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 63
            • West Coast Finland

            Originally posted by TJJ View Post
            Sanotaan sisustaa mustaksi, mutta ehkä siihen tekstikenttään ei voi laittaa kuin yhden sanan ja tuohan on 2-värinen. Saksassa tosiaan 550 on 535i:n hinnoissa tai allekin (ja paremmilla varusteilla), mutta Suomeen tuotaessa 535i olisi verotuksen takia järkevämpi vaihtoehto. Mutta tuo 550i olisi kyllä aikamoinen tykki... http://www.youtube.com/watch?v=FSrXa4uMBcY

            Verosta en osaa sanoa, sitä kun ei ole Mahti-kannassa, joten se menee arvontaan. Mutta ei se taida enää 30 tonnia olla, luultavasti 24-26. Mutta on siinä silti hurjasti "ilmaa".
            Uskalsinkin arvella ettei enään olisi ihan sitä kolmea kymppiä, kiitos. Verrattuna pienempikoneisiin "haittana" toki myös jälleenmyynnin vaikeus. Tässä asia jota en sen kummemmin ole ennen miettinyt, mutta sen kyllä kokenut. Olenko siitä viisastunut? En todellakaan.

            Jokainen auto on yksilö, mutta eikö nyrkkisääntönä kuitenkin voida pitää, ettei pari halvinta kannata alkaa tuoda. Tai sitten pitää itse mennä paikan päälle tai laittaa asialle luotettava välittäjä.

            Bensakoneisissa on harmittavan vähän lisälämmittimiä. Dieseliä en tahdo, koska kilometrejä ei paljoa kerry.

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              Originally posted by Midleton View Post
              Verrattuna pienempikoneisiin "haittana" toki myös jälleenmyynnin vaikeus.

              Bensakoneisissa on harmittavan vähän lisälämmittimiä. Dieseliä en tahdo, koska kilometrejä ei paljoa kerry.
              Jos mietit 550i lopullista hankinta hintaa (jäätävä vero), kulutusta ja yms. ylläpitokuluja verrattuna esim. 535d:n hankinta hintaan (pieni vero), ylläpitokuluihin, ennen kaikkea jälleenmyytävyyteen ja joka ohjelmoinnin mahdollistuttua yltää miltei 550i:n teholukemiin niin kylläpä vain halvaksi tulee dieselin kilometrit!:think

              Mm. itsellä nykyisin enää noin 15tkm, max. 20tkm tulee vuoteen ja vaikka tulisi vähemmänkin, en bensaa edes miettisi
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                Originally posted by alttu View Post
                Jos mietit 550i lopullista hankinta hintaa (jäätävä vero), kulutusta ja yms. ylläpitokuluja verrattuna esim. 535d:n hankinta hintaan (pieni vero), ylläpitokuluihin, ennen kaikkea jälleenmyytävyyteen ja joka ohjelmoinnin mahdollistuttua yltää miltei 550i:n teholukemiin niin kylläpä vain halvaksi tulee dieselin kilometrit!:think

                Mm. itsellä nykyisin enää noin 15tkm, max. 20tkm tulee vuoteen ja vaikka tulisi vähemmänkin, en bensaa edes miettisi
                Mutta mites se 550i ohjelmointi? Kai tuossakin potentiaalia on
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Mutta mites se 550i ohjelmointi? Kai tuossakin potentiaalia on
                  Dinan tarjoaa siihen 110 heppaa lisää, tavallisemmat (esim. JB4) viritykset 60hp ilman muita muutoksia. Hyvin tuo neliveto 550i kyllä lähtee:
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    Kohtuu kipee laitos!
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • alttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 519
                      • Nummela

                      Originally posted by Fabsu View Post
                      Mutta mites se 550i ohjelmointi? Kai tuossakin potentiaalia on
                      No jos mikään ei riitä, niin...
                      F15 30d ///M-SPORT
                      Ex.
                      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Saksassa tosiaan 550 on 535i:n hinnoissa tai allekin (ja paremmilla varusteilla), mutta Suomeen tuotaessa 535i olisi verotuksen takia järkevämpi vaihtoehto. Mutta tuo 550i olisi kyllä aikamoinen tykki.
                        Miksi ei olisi. Saksalainen ei ole tyhmä, 550i ei tarjoa käytännössä juurikaan enempää suorituskykyä (lue 535i kulkee ihan tarpeeksi) ja kaikki maksut, huoltokulut plus kulutus tuossa kasikoneessa on paljon isompi.
                        Veikkaan, että noita kasikoneisia ostaa anoastaa ne varakkaat "jenkkimieliset", joista kasikone on ainoa oikea. Kun käytettyä ostetaan, alkaa painaa aika moni muu asia ensin.
                        Ihan samoiin 535d hakkaa tuon bensavastineen mennen tullen, koska kulutus on puolet pienempi kuin bensakoneisella. On bensakoneessa kyllä paljon paremmat äänet, tosin nekään ei enää sisään kuulu.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          Kuukausi takana F11 530D mallilla ja ei tähän enempää löylyä -vielä- tartte ku kaikki tulee perä edellä vastaan joka risteyksen jälkeen muutenki.

                          Mutta jokainen tyylillään, itse en enää olisi valmis laittamaan rahaa kiinni yhtään tehokkaampaan malliin vain sen tehoreservin takia. Tuo 258 hv neljältä renkaalta on jo ainakin 50% enemmän kun keskimäärin muu kalusto teillä.

                          Muuten F11 malli on todella paljon parempi kuin E61, ihan eri laatuvaikutelma. Ei kaduta pätkääkään, joka kerta kun ajelee niin tulee hyvä fiilis.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by jaki View Post
                            Ihan samoiin 535d hakkaa tuon bensavastineen mennen tullen, koska kulutus on puolet pienempi kuin bensakoneisella. On bensakoneessa kyllä paljon paremmat äänet, tosin nekään ei enää sisään kuulu.
                            Dieselin matalataajuinen jyrinä kyllä kuuluu sisälle, matka-ajossa se toki peittyy rengasmeluun, mutta taajamassa ei.
                            En tiedä olenko jenkkimielinen tai mikä, mutta jos auton saisi täällä Saksan hinnalla, niin ainoa vaihtoehto (F10-autoista) olisi 550i.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Tuo 258 hv neljältä renkaalta on jo ainakin 50% enemmän kun keskimäärin muu kalusto teillä.
                              Jaa meillä vai?

                              Olen kyllä samoilla linjoilla. Ei kovin montaa kertaa vuodessa tule tilannetta, etteikö nilkan suoristus olisi riittävää. Ja kuten ollaan opittu ja luettu, tehon nostosta alkaa sitten loputon kierre...

                              Farkkua tulee katseltua, mutta ei ole sopivaa tullut vastaan. Vermeitä kun pitäisi olla ainakin saman verran kuin sulla
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Midleton
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 63
                                • West Coast Finland

                                Originally posted by Ceeray View Post
                                Ei kaduta pätkääkään, joka kerta kun ajelee niin tulee hyvä fiilis.
                                Tässä lainauksessa kiteytyy mun mielestä hyvin se, millä tavalla auton saa itselleen järkeiltyä hyväksi sijoitukseksi. Oli se sitten millainen auto tahansa. Ajelin ennen 530Xi:llä ja talvella aivan yliveto. Koeajoin kerran 528 F10 ja kyllä laatuvaikutelma tosiaan E61 verrattuna on vielä korkeampaa luokkaa.

                                550 oston järkevyydessä sekin, että kuinka paljon yksi-kaksi verrokkiautoa pyyntihintoineen nostaa veroa.

                                Niinkuin naaburmies joskus sanoi: taloudellisuus ja turvallisuus on avainsanoja kun puhutaan paskasta autosta. No, siitä on ajat "hieman" muuttuneet.
                                Last edited by Midleton; 24-11-2014, 12:20. Reason: Tarkennus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎