Originally posted by Petteri75
View Post
F10\11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itse ajelin ristiin rastiin noita F25, F3x ja F1x malleja.
Alla oli silloin E61 ja ainut jonka olisin 3-sarjalaisista ottanut oli F34GT.
Muut oli meluisia, rehellisesti sanottuna se Octavia on samaa tasoa.
Sitten ku ajelin F11 mallilla niin se oli menoa vaikka aluksi auton koko meinasi torpata idean. Mutta silti..
Onhan tuo kolho käännellä ja myöskin sisältä näkyvyys on jotenkin huono, jää paljon kuolleita kulmia, mutta maantiellä omiaan. En kadu.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Tämän totesin eilen kun sain alle F31:sen oljyhuollon ajaksi.Ihan kuin olis ajellut Corollalla...ikävä kyllä.Jos itse harkitsisin 300 sarjan kokoluokan autoa,niin MB leirin uuteen C sarjaan kallistuisin.Originally posted by TJJ View PostJos nykyinen autosi on E90, niin ei lisähiljaisuutta F30:llä tule vaan asia taitaa mennä toisinpäin. Joten F10 on oikea valinta. Toki se on 3-sarjaan verrattuna iso kömpelö laiva, mutta se on sitten vaan kestettävä.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Böntillä taisi olla f11 530d joka vaihtui F30 320d jos oikeen muistan :think
Itse sain myös pitkästä aikaa ajaa pikku bemarilla (tosin e91 330d)kun Antin hoidossa oli auto ja onhan nuo ihan eri planeetalta olevia autoja.
Melu ja koko ero on huomattava sekä hyvässä että pahassaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Juh, E90 ei autona ole aivan huono. Saattaa olla merkki ikääntymisestä, mutta jopa yksinkertaisin mittaristonäyttö on mielestäni parempi & selkeämpi kuin seuraavissa malleissa, pieni oranssi vs. monivärinäyttö johon ei ehtinyt koeajoilla tottumaan.Originally posted by TJJ View PostJos nykyinen autosi on E90, niin ei lisähiljaisuutta F30:llä tule vaan asia taitaa mennä toisinpäin. Joten F10 on oikea valinta. Toki se on 3-sarjaan verrattuna iso kömpelö laiva, mutta se on sitten vaan kestettävä.
F30 ja melu.. Vähän huonompi juttu jos sitä ei ole 2012 alkaen parannettu mitenkään? Hitto kun ei ole vielä tullut vastaan yhtäkään alle 40k€ M-sport -alustaista F30:stä alle 100tkm ajettuna, Sport-varustetasoa kyllä.
Tässä olisi ehkä yksi F10-vaihtoehto:
http://www.nettiauto.com/bmw/523/6811563
Armoton karvalakki. Ensimmäisiä F10:jä, oliko edes Servotronic lisävaruste? Mutta preferensseistä riippuen, saattaa olla jopa ns. järkivalinta? Hifejä tai Pro-hifiä ei tunnu löytyvän hintaluokan alkupään laitteista lainkaan.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Mielestäni ainoa ohjaukseen liittyvä lisävaruste joka on ollut saatavilla nelipyöräaktiiviohjaus, eli servo on mun mielikuvan mukaan vakio.Originally posted by Petteri75 View PostTässä olisi ehkä yksi F10-vaihtoehto:
http://www.nettiauto.com/bmw/523/6811563
Armoton karvalakki. Ensimmäisiä F10:jä, oliko edes Servotronic lisävaruste? Mutta preferensseistä riippuen, saattaa olla jopa ns. järkivalinta? Hifejä tai Pro-hifiä ei tunnu löytyvän hintaluokan alkupään laitteista lainkaan.
Onhan tossa sentään xenonit ja parkkitutka, ei nekään itsestään selvyyksiä näissä alkupään autoissa ole
. Äänentoiston suhteen on joku tainnut tehdä jotain virityksiä kun katsoo tuota kuskinpuolen diskanttia. Tuo on muuten ollut tosi kauan myynnissä ja hintaakin aina sillöin tällöin tiputeltu joten voisi luulla lähtevän jo kohtuu edullisesti.
Comment
-
Joo kyllä tuolla neidillä oli F11 530xd voll ja nyt on F30 320xd voll. Onhan noissa melkoinen ero. F1x on maantielaiva, parempaa en ole ajanut. Meillä oli comfort-jakkarat, adaptive drive, aktiivivakkari, pro-navi, hud jne. Kaupungissa paikoitellen todella kankea.Originally posted by veku View PostBöntillä taisi olla f11 530d joka vaihtui F30 320d jos oikeen muistan :think
Itse sain myös pitkästä aikaa ajaa pikku bemarilla (tosin e91 330d)kun Antin hoidossa oli auto ja onhan nuo ihan eri planeetalta olevia autoja.
Melu ja koko ero on huomattava sekä hyvässä että pahassa
F30 tuntuu melko kinneriltä tuohon verrattuna, vaikka onkin sport-jakkarat, edc, sport-ohjaus, aktiivivakkari, pro navi, hud jne. Huomattavasti äänekkäämpi maantiellä, ehkä aavistuksen myös epävakaampi. Jatkuvasti joutuu hieman ohjaamaan, ei kuitenkaan häiritsevästi. F30 EDC on myös huonompi kuin F1x adaptive drive, toki tekniikkakin on eri. F30:een ei saa adaptive driveä. Kaupungissa tämä on taas huomattavasti parempi. Meillä vaihdon syy oli juurikin siinä että neidin työajoista lähti 2/3 pois. Myöskin tuo 20d kuljettaa normaaliajossa pintakaasulla aivan samalla tavalla kuin 30d, lämä pohjassa tietenkin asia on toisin.
Kumpikin on hyviä omassa käyttötarkoituksessaan.Last edited by böntti; 24-02-2015, 16:59.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
"Huomattavasti äänekkäämpi maantiellä".
F10 taisi juuri mennä valintaan. Aikanaan parilla Skoda Octavialla ajaneena, se jatkuva rengasmelu pitkillä matkoilla oli väsyttävää. Sitä ei oikein päässyt mitenkään pakoon.
Tämä käytiin koeajamassa:
http://www.nettiauto.com/bmw/523/7038332
Sain mukaan varustelistan C523879, missä ne Pro Hifit pitäisi olla?
Seuraavaksi lienee pakko ottaa syvä henkäys, pöydästä tukea, painaa pää alas ja käydä koeajamassa diesel-vaihtoehto.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Jos pitkää matkaa pitää ajaa, niin unohda tuo 523 ja vakiopenkit.Originally posted by Petteri75 View Post"Huomattavasti äänekkäämpi maantiellä".
F10 taisi juuri mennä valintaan. Aikanaan parilla Skoda Octavialla ajaneena, se jatkuva rengasmelu pitkillä matkoilla oli väsyttävää. Sitä ei oikein päässyt mitenkään pakoon.
Tämä käytiin koeajamassa:
http://www.nettiauto.com/bmw/523/7038332
Sain mukaan varustelistan C523879, missä ne Pro Hifit pitäisi olla?
Seuraavaksi lienee pakko ottaa syvä henkäys, pöydästä tukea, painaa pää alas ja käydä koeajamassa diesel-vaihtoehto.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Juurikin näin.Itse aikoinani olen pitänyt sport jakkaroita ihan mukiin menevinä,mutta nyt ensimmäistä kertaa autossani Comfortit,niin kyllä tekee mieli ajaaOriginally posted by touring39 View PostJos pitkää matkaa pitää ajaa, niin unohda tuo 523 ja vakiopenkit.
BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Nooh,kyllä se diesel pannukin ihan ok.Itsekin jouduin valitsemaan käyttikseksi dieselin...mutta eipä paljon vaihtoehtoja bensa moottorilla Suomen maassa ollut.Onneksi sigun F11 oli Saksan tuonti,niin sai edes kunnon varusteilla.Originally posted by Petteri75 View PostSeuraavaksi lienee pakko ottaa syvä henkäys, pöydästä tukea, painaa pää alas ja käydä koeajamassa diesel-vaihtoehto.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
F10 vakiopenkit olivat ihan OK:t, Comfortteja ei vastaan ole tullutkaan sitten ex-E38:in. F30 vakiopenkit.. ei kiitos. Nyt vain sitten kyttäämään kohtuullista kohdetta, johon vielä pitäisi saada kohtuullinen vaihtotarjous. Toivottavasti niitä jossain vaiheessa tulee lisää. Farmareita ja dieseleitä tuntuisi riittävän?Originally posted by veku View Poston näissäkin yksi vika, tuntuu että nukkuu noihin sen verran mukavat ne onBMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Onko nyt niin, että alkupään F10 525d ja 530d ovat lähes identtisiä autoja? Eikös tuosta 525d:kin saa ohjelmoimalla sen 300 heppaa? Lähtöhinnnat noissa 525d ovat huomattavasti edullisempia kuin vastaavissa 530d malleissa. Vaikuttaisi melkoisen järkevältä ostokselta tuommoinen 525d.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
Comment