Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    F11 550ia x-drive alkoi vähän kiinnostaan..

    Onkohan tuollainen millainen tapaus ?

    Viripotentiaalia tuossa ilmeisesti on , mitenkähän kesto ?
    Last edited by veku; 24-04-2016, 19:57.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Originally posted by veku View Post
      F11 550ia x-drive alkoi vähän kiinnostaan..

      Onkohan tuollainen millainen tapaus ?

      Viripotentiaalia tuossa ilmeisesti on , mitenkähän kesto ?
      Mitä oo jenkkifoorumeita selannut niin aika murheenkryynejä oluu noi alkupään laitteet. Jotain jakopään ongelmia (yllätys) ja sähköpuolen vikoja, suuttimia ja jotain niihin liittyviä vaihdeltu takuuseen roppakaupalla yms. Kannataa ite kattoo vaikka hakusanalla "n63 engine problems".

      Lci:stä alkaen tota konetta on paranneltu.

      07/2013 on tullut tuo facelift, jossa teholukematkin on nousseet 407hp -> 450hp. Periaatteessa sama pata kuin M5:ssa mutta eri turbot ja vähän kestävämpää palikkaa käytetty muutenkin.

      Ihan mukavasti noissa on viripotentiaalia, samoihin lukemiin pääsee kuin M5 vakiona.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Simo77
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 100
        • Askola

        Kävin tuota perjantaina katsomassa ja oli kyllä aivan liikaa elämää nähnyt varsinkin ulkoisesti, myös hieman sisäisesti ja suht vaatimattomat varusteet..

        E61 M-sport oli pakollinen mutta F11 voisi mennä ilmankin, jospa tätä kävisi katsomassa, ainakin olisi kivasti varustetta, tosin M-sport ja Hifit uupuu, mutta jos ilman M-sporttia menisi niin Hifeiksi voisi jälkiasennuttaa esim SK-Autosoundin Stage1 paketin, varmaan jo riittäisi itelle.. Tapaako liikkestä saada koeajoon kuinka pitkäksi aikaa, pitäisi meinaan se suurin este ja toisaalta syy miksi farkkua hommaamassa päästä sovittamaan tonne takakonttiin, eli jättikokoinen koira.

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          Sen enempää koirasi rotua tietämättä, ei oikeastaan mikään nykyfarmari ole isolle (lue: pitkärankaiselle) koiralle riittävä pidemmille ajoille.

          Miksei koiraa voi ottaa mukaan liikkeelle? Kai nuo antaa vaikka päiväksi jos kaikki taustat kunnossa jne...

          Itselläni kohtuu varusteltu F10, kadun vieläkin etten ostanut Boigalta kaikilla mausteilla olevaa E61:stä, kyllä ne varusteet bmw:n tekee.
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • Simo77
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 100
            • Askola

            Iso Bernhardinkoira 80 centtiä korkea, E-Meseen mahtuisi mutta eipä hirveesti nappaa ja emännän corollaan menee kun korkea konttinen, mutta semmonen nyt vielä vähemmän kiinnostaa. Makuu tilaa ym. kyllä piisaa 5 sarjalaisessa ja levyttäkin tuossa ok, mutta jos yhtään haluaisi nousta istumaan tms. niin mitenköhän käy. On pari toista melkeen yhtä isoa koiraa mutta pari max kerraallaan konttiin ja yksi takapenkille tarvittaessa.

            Pitänee käydä katsastamassa tämä auto: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7975510

            Jos vaikka saisi pidemmälle koeajolle. Neliveto huolestuttaa mutta muuten tosiaan lienee hyvin varusteltu ja hifit voinee paikata. On kyllä kallis joutuu kyllä laskeskelemaan joutuuko silti tyytymään aluksi E61 530/535.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7520
              • Jyväshyvä

              Originally posted by veku View Post
              F11 550ia x-drive alkoi vähän kiinnostaan..

              Onkohan tuollainen millainen tapaus ?

              Viripotentiaalia tuossa ilmeisesti on , mitenkähän kesto ?
              Kuten jo JP kirjoitteli, unohda tuo 550i. Liian riskialtista tuollainen ostaa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Stombe
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 170
                • Keski-Suomi

                Nyt olisi tilaisuus päästä valmiiseen F11 kantaan sopivasti.
                Joudun myymään oman työkulkineeni pois, tai no mikä pakko se nyt ois mutta on vääryys pitää tällanen maantien kulkija kakkosauton virassa, kun joudun ottamaan auto"haitan" uuden työpaikan puitteissa.
                Siksi suorakauppa ainoastaan kyseessä, foorumilaiselle sopivasti.

                Myyntiosastoon linkki; http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=344858
                Ja suoraan nettiautoon; http://www.nettiauto.com/bmw/530/7732964
                F11 535d M-sport VOLL
                MB A180 -16
                Cagiva Xtra Raptor 1000
                Kupla Cab ATM -69
                *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                Comment

                • Simo77
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 100
                  • Askola

                  Originally posted by Simo77 View Post
                  Iso Bernhardinkoira 80 centtiä korkea, E-Meseen mahtuisi mutta eipä hirveesti nappaa ja emännän corollaan menee kun korkea konttinen, mutta semmonen nyt vielä vähemmän kiinnostaa. Makuu tilaa ym. kyllä piisaa 5 sarjalaisessa ja levyttäkin tuossa ok, mutta jos yhtään haluaisi nousta istumaan tms. niin mitenköhän käy. On pari toista melkeen yhtä isoa koiraa mutta pari max kerraallaan konttiin ja yksi takapenkille tarvittaessa.

                  Pitänee käydä katsastamassa tämä auto: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7975510

                  Jos vaikka saisi pidemmälle koeajolle. Neliveto huolestuttaa mutta muuten tosiaan lienee hyvin varusteltu ja hifit voinee paikata. On kyllä kallis joutuu kyllä laskeskelemaan joutuuko silti tyytymään aluksi E61 530/535.
                  Noniin nyt loppu miettiminen ja ettiminen, toi oli niin priima ulkoota ja sisältä että kaupat tuli.. Sit toivotaan että säästytään suuremmilta ongelmilta.. Olihan toi hieno ajaa, ei siitä mihkään pääse..

                  Comment

                  • Simo77
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 100
                    • Askola

                    Originally posted by Simo77 View Post
                    Noniin nyt loppu miettiminen ja ettiminen, toi oli niin priima ulkoota ja sisältä että kaupat tuli.. Sit toivotaan että säästytään suuremmilta ongelmilta.. Olihan toi hieno ajaa, ei siitä mihkään pääse..

                    Pari päivää ajoa takana, ja on kyllä mahtava peli, menee niin kevyesti ja vaivattomasti että tuntuu kiihdytyksissä jopa tuhnulta. Mittari kertoo tosin että kyllä jotain tapahtuukin. Koeajossa jo huomasin ja nyt vähän väliä herjaa tyre pressure monitor, TMP malfunction, unable to detect potetntial tyre pressure loss. En ole saanut tätä mitenkään nollattua joku toinen herja samaan asiaan RDC failure. Tähän vaihdettiin juuri liikkeessä uudet kesärenkaat koska vanhojen kantavuus osoittautui katsastuksessa liian heikoksi toki tämä ongelma ilmeni jo koeajossa.. Menossa ensi viikolla liikeessä käymään niin saavat kyllä laittaa ton kuntoon jos sitä ei kotikonestein saa kuntoon onko tietoa? Eilen myös huomasin että ohjaamon ja takapenkin tupakansytytin ei toimi ku puhelinta koitin ladata, kontissa oleva toimii, mikäköhän tässä on vikana? Muuten kaikki vaikuttaa toimivan moitteetta on vaan kova opetteleminen kaikissa varusteissa ja härpäkkeissä. Vakkarin kun kytkee päälle menee myös se etäisyys valvonta millä nimellä nyt olikaan, se on snadisti ärsyttävää vaikka sen helposti saa pois mutta tähän ei liene keinoa että saisi vaan vakkarin päälle ilman tuota etäisyys edellä ajavaan juttua, sekin vaikutti ottavan yhtä kaukaa vaikka oli lyhyt tai pitkä etäisyys, ei käyttöä moiselle..


                    Kiitokset etukäteen avusta..

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1071
                      • Espoo

                      Originally posted by Simo77 View Post
                      Pari päivää ajoa takana, ja on kyllä mahtava peli, menee niin kevyesti ja vaivattomasti että tuntuu kiihdytyksissä jopa tuhnulta. Mittari kertoo tosin että kyllä jotain tapahtuukin. Koeajossa jo huomasin ja nyt vähän väliä herjaa tyre pressure monitor, TMP malfunction, unable to detect potetntial tyre pressure loss. En ole saanut tätä mitenkään nollattua joku toinen herja samaan asiaan RDC failure. Tähän vaihdettiin juuri liikkeessä uudet kesärenkaat koska vanhojen kantavuus osoittautui katsastuksessa liian heikoksi toki tämä ongelma ilmeni jo koeajossa.. Menossa ensi viikolla liikeessä käymään niin saavat kyllä laittaa ton kuntoon jos sitä ei kotikonestein saa kuntoon onko tietoa? Eilen myös huomasin että ohjaamon ja takapenkin tupakansytytin ei toimi ku puhelinta koitin ladata, kontissa oleva toimii, mikäköhän tässä on vikana? Muuten kaikki vaikuttaa toimivan moitteetta on vaan kova opetteleminen kaikissa varusteissa ja härpäkkeissä. Vakkarin kun kytkee päälle menee myös se etäisyys valvonta millä nimellä nyt olikaan, se on snadisti ärsyttävää vaikka sen helposti saa pois mutta tähän ei liene keinoa että saisi vaan vakkarin päälle ilman tuota etäisyys edellä ajavaan juttua, sekin vaikutti ottavan yhtä kaukaa vaikka oli lyhyt tai pitkä etäisyys, ei käyttöä moiselle..


                      Kiitokset etukäteen avusta..
                      Tupakansytyttimiin riittänee sulakkeen vaihto. Katso kontista oikeasta luukusta sulakekaavio ja tsekkaa sulakkeet. Mulla on neljä eri pistoketta ja niille ilmoittaa viisi eri sulaketta, joista kaksi on hanskalokerossa ja kolme tuolla peräluukussa. Itse just vaihtelin keskikonsolissa olevan sulakkeen, joka taisi olla nro 65 ja 15A. Mukitelineissä oleva lienee 54 ja 20A.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7520
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Simo77 View Post
                        Vakkarin kun kytkee päälle menee myös se etäisyys valvonta millä nimellä nyt olikaan, se on snadisti ärsyttävää vaikka sen helposti saa pois mutta tähän ei liene keinoa että saisi vaan vakkarin päälle ilman tuota etäisyys edellä ajavaan juttua, sekin vaikutti ottavan yhtä kaukaa vaikka oli lyhyt tai pitkä etäisyys, ei käyttöä moiselle..


                        Kiitokset etukäteen avusta..
                        Aktiivivakkarin saa laitettua normaali moodiin pitämällä ylempää etäisyydensäätönappia hetken aikaa pohjassa.
                        Tosin tämä pitää tehdä joka kerta uudestaan kun cruisen käynnistää...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1822
                          • N/A

                          Automyyjä sai innostumaan F11:stä, vaikka tarkoitus ei nyt autoa ollutkaan vaihtaa, kun 7-paikkaista vaihtoehtoa ei löytynyt.

                          Kyseinen yksilö vaan on tietä niellyt paljonlaisesti, 150 tkm.

                          Näistä jakopääongelmista puhutaan paljon, koskeeko tätä mallia vai onko nelipyttyisten probleema? Muuta erityistä tyypillistä huolenaihetta joka aiheuttaisi kalliita korjauksia?

                          Niin, kyseessä siis 535d.
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7520
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Automyyjä sai innostumaan F11:stä, vaikka tarkoitus ei nyt autoa ollutkaan vaihtaa, kun 7-paikkaista vaihtoehtoa ei löytynyt.

                            Kyseinen yksilö vaan on tietä niellyt paljonlaisesti, 150 tkm.

                            Näistä jakopääongelmista puhutaan paljon, koskeeko tätä mallia vai onko nelipyttyisten probleema? Muuta erityistä tyypillistä huolenaihetta joka aiheuttaisi kalliita korjauksia?

                            Niin, kyseessä siis 535d.
                            3 litraisissa ei ole samalla tapaa jakopääongelmia kuin 2 litraissa.

                            Tyypillisimmät vikakohteet näissä F1x malleissa on:
                            -2 litraisen jakopäät, niin bensat kuin dieselit.
                            -EGR lämmönvaihtimet dieseleissä (minun otanta ehkä 1/20 autosta), kustannus n. 700-800€. Osalla on mennyt takuuseen. Myös pelkkä EGR venttiili voi jumia, sen saa erikseen, tulee myös lämmönvaihtimen mukana. Kustannus lienee jotain 300-400€ luokkaa?
                            -Takavedoista menee edestä alatukivarret (reaktiotangot) jossain 150-200 tkm välissä. Nelikoissa tuntuu kestävän paremmin. Kustannus n. 250€/puoli. Tarvikkeena (Lemjföder=orkkis?) satasen halvempi.
                            -Farkuissa menee etenkin alkupään autoista ilmajousia takaa. 100-200 tkm välissä yleensä. Uudet on erilaiset ja kestänee paremmin? Hintaa n. 500-600€ / puoli marmorilla. Tarvikkeena alle puolet. Huhun mukaan näistä on kamppanja joten kannattaa kysäistä.

                            Termariongelmia näissä ei ainakaan samassa mittakaavassa ole kuin E6x sarjassa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              YIA-644

                              Autokeskuksella 54800€ 66tkm ajettuna


                              Sama auto oli reilu puoli vuotta sitten (sama liike) 54tkm ajettuna 53900€


                              Hinta noussut 10tkm enemmän ajettuna!

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Originally posted by Vanquish View Post
                                YIA-644

                                Autokeskuksella 54800€ 66tkm ajettuna


                                Sama auto oli reilu puoli vuotta sitten (sama liike) 54tkm ajettuna 53900€


                                Hinta noussut 10tkm enemmän ajettuna!
                                Näissä kato on hinnat nousussa (sijoitus)
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎