Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    Originally posted by pexodus View Post
    jos uusi F on jotain yllä mainittua niin ohhoh kun näyttääkin oma melkoisen vanhalta ja rumalta..
    F10:n korvaaja ei ole enää F-sarjaa, vaan G30...

    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by Havis View Post
      F10:n korvaaja ei ole enää F-sarjaa, vaan G30...

      http://www.bmwblog.com/tag/g30/
      Näköjään kirjainjumppa nykymuotia kun "korimalli" vaihtuu
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        Originally posted by veku View Post
        Näköjään kirjainjumppa nykymuotia kun "korimalli" vaihtuu
        Niinpä. En tajua, mitä järkeä siinä on, kun 30 vuotta pärjättiin E-sarjalla.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4978
          • Paimio

          Originally posted by veku View Post
          Näköjään kirjainjumppa nykymuotia kun "korimalli" vaihtuu
          Samaa ihmettelin seiskan esittelyssä...kyllä numeroita olisi F-sarjaankin mukavasti riittänyt...varsinkaan kun muotoilutyyli ei edes juurikaan muuttunut toisin kuin E-sarjan ja F-sarjan välissä.

          Ja miksiköhän ihmeessä 5-sarja on nyt G30 eikä G10 vaikka seiska on yhä G01?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            Seiska on G11, lang G12.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4978
              • Paimio

              Originally posted by böntti View Post
              Seiska on G11, lang G12.
              Noh himputti! Niinpäs onkin...mitens sen nyt noin väärin muistin?
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • hrymn
                Newbiemmer
                • Dec 2014
                • 29
                • Helsinki/Porvoo

                Nyt on sitten F10 525d hommattu. Olo on huojentunut kaiken etsimisen jälkeen. Löytyi juuri itselleni sopiva yksilö, vaikka kilometrejä onkin jo 195tkm taulussa. Auto on kuitenkin hyvin pedantisti pidetty ja esim. sisätiloiltaan kuin uusi.

                Etuvalojen umpiot pitäisi myllyttää, modata tehdas-webasto ja vaihtaa toiseen avaimeen paristo. Sen jälkeen onkin toivottavasti useita tuhansia huolettomia kilometrejä edessä. Öljynvaihtovälin ajattelin puolittaa...

                Täytyy sanoa, että nautin kutoskoneesta ja onhan tuo aivan eri auto kuin E60 saati E39
                E39 530d 2003 M-Sport Saphirschwarz & Lightgelb
                ex:
                E39 525i 2001 M-Sport Cosmosschwarz
                F10 525d 2010 Imperialblau & Venetobeige

                Comment

                • Rankka Ankka
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 157
                  • MYRSKYLÄ

                  Itse juuri F11 ostaneena voin sanoa että kannattaa tarkastaa ettei ilmajouset vetele viimeisiään. Itsellä meni auto juuri pajalle pussien vaihtoon. Hintaa lupasi noin 400€ per. pussi. kilometrejä mittarissa 130t
                  sigpic

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4978
                    • Paimio

                    Originally posted by Rankka Ankka View Post
                    Itse juuri F11 ostaneena voin sanoa että kannattaa tarkastaa ettei ilmajouset vetele viimeisiään. Itsellä meni auto juuri pajalle pussien vaihtoon. Hintaa lupasi noin 400€ per. pussi. kilometrejä mittarissa 130t
                    Aikas huonoja pusseja taitaa BMW muutenkin F-sarjassa käyttää...Itse kävin testailemassa erästä GT:tä kesällä ja ensin ei saanut ajoon kun oli toisen puolen pussi rikki ja sitten kun sain ajoon niin huomasin että toisen puolenkin pussi rikki...kilometrejä oli kanssa muistaakseni karvan alle 130t...Suomi auto tosin joten suolassa uinut mahtaneeko se sitten noita pusseja syödä...sillä tuntuu jotenkin oudolta että noin nopsaan saa olla vaihtamassa...:think

                    Joten ihan hyvä ettei ole farmarin (tai GT:n) tarvetta.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by hrymn View Post
                      Nyt on sitten F10 525d hommattu. Olo on huojentunut kaiken etsimisen jälkeen. Löytyi juuri itselleni sopiva yksilö, vaikka kilometrejä onkin jo 195tkm taulussa. Auto on kuitenkin hyvin pedantisti pidetty ja esim. sisätiloiltaan kuin uusi.

                      Etuvalojen umpiot pitäisi myllyttää, modata tehdas-webasto ja vaihtaa toiseen avaimeen paristo. Sen jälkeen onkin toivottavasti useita tuhansia huolettomia kilometrejä edessä. Öljynvaihtovälin ajattelin puolittaa...

                      Täytyy sanoa, että nautin kutoskoneesta ja onhan tuo aivan eri auto kuin E60 saati E39
                      Onnea hyvästä valinnasta onhan tuo kutonen ihan erivehje kuin nelonen, vaikkei paperilla juuri siltä vaikutakaan.

                      hyvin ne kestää nimim. 305tkm

                      mullakin vielä modaamatta webasto, toisaalta melkein aina tallissa niin taidan jättää seuraavalle omistajalle
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by veku View Post
                        Veit muuten sanat suusta

                        Hitto kun ei tullut hommattua F11 nelikkona, on vaan ainoa asia jota kadun tässä auton ostossa.

                        Pakko sanoa että audilla tässä on ajettu ,eilen kävin bemarilla asioilla ja vähän kun kaasua näyttää niin perää ois sivulle tarjoamassa
                        No mitä tähänkin nyt sanois... Luulis, että aikuinen mies osaa ostaa kunnollisen auton heti kerralla, ettei tarvi volsulla sitten paikkailla.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by touring39 View Post
                          No mitä tähänkin nyt sanois... Luulis, että aikuinen mies osaa ostaa kunnollisen auton heti kerralla, ettei tarvi volsulla sitten paikkailla.
                          Kaima, älä nyt käännä veistä haavassa

                          Tänään taas 80 kilsaa tuli nelikolla kelattua..laatupeli vaikka vähän laiskan pulska

                          Piti oikeen käydä hangella testaan miten se menee lumessa ja meneehän se.. no joskus testataan sitten bemaria kun on sellainen millä uskaltaa sinne ajaa
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1835
                            • Kotona/Poissa

                            Originally posted by pexodus View Post
                            ...hyvin ne kestää nimim. 305tkm ...
                            Joka konehan kestää sen 350 tkm, kun puhutaan perusmoottorin osista. Mutta entäpä ne apulaitteet, laturi, turbot, egr:t, välijyyhdyttimet sun muut härpäkkeet. Maksaa se niidenkin korjaus ihan tarpeeks kun ne aikanaan korkkaa.

                            t: nimimerkki "ei ne kilometrit autoa tapa vaan huoltojen ja korjausten laiminlyönti"
                            Last edited by Havis; 27-11-2015, 07:34.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by Havis View Post
                              Joka konehan kestää sen 350 tkm, kun puhutaan perusmoottorin osista. Mutta entäpä ne apulaitteet, laturi, turbot, egr:t, välijyyhdyttimet sun muut härpäkkeet. Maksaa se niidenkin korjaus ihan tarpeeks kun ne aikanaan korkkaa.

                              t: nimimerkki "ei ne kilometrit autoa tapa vaan huoltojen ja korjausten laiminlyönti"

                              Juu ,ex 535d E61 on kelattu kohta 300tkm pellin alla kaikki tehtaan jäljiltä paitsi alipaineletkut ja hehkut+rele..
                              Auto huollettu säännöllisesti öljyt aina 15-20 tkm välein,laatikko öljyt kerran 150 tkm nurkalla.
                              Nykyinen omistaja vaihtaa öljyt nyt 10tkm välein..
                              Ja autossa ohjelma n 380\750 ja laatkko pelaa kuin junan vessa.

                              Huollosta ja käytöstähän kaikki on kiinni, toinen saa rautakangen rikki ja toisella sekin kestää
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • pexodus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1577
                                • Leppävirta/Oravikoski

                                Originally posted by Havis View Post
                                Joka konehan kestää sen 350 tkm, kuan perusmoottorin osista. Mutta entäpä ne apulaitteet, laturi, turbot, egr:t, välijyyhdyttimet sun muut härpäkkeet. Maksaa se niidenkin korjaus ihan tarpeeks kun ne aikanaan korkkaa.

                                t: nimimerkki "ei ne kilometrit autoa tapa vaan huoltojen ja korjausten laiminlyönti"
                                Kyllä tässä ihan kokopaketista puhuttiin, eikä pelkistä kierokangenlaakereista

                                Yksi hehku on mennyt tähän mennessä konehuoneesta 0-305tkm, huoltaa toki autoa pitää mutta käsittääkseni esim öljynvaihtovälin puolittaminen ei vaikuta millää muotoa esim. Hehkujen tai alipaineletkujen toimintaan? Tarkoitan tällä sitä että toiset kestää paremmin teki mitä vain. Tämä F on ehdottomasti varmatoimisin ollut minun 3 litran dieseleistä joilla on tullut veivattua n. 500tkm eri korimalleissa, kaikki olleet jo ostaessa ns. loppuunajettuja.

                                Tähän ei ole tarvinnut vauhtaa pakosarjaa, termareita, poistella läppiä tms...

                                Todella varmatoimisia koneita apulaitteineen ovat olleet, toisaalta väitän edelleen että paljon ajaminen kuluttaa vähemmän kuin seisottaminen ja aika.
                                BMW F11 LCI 530da x-drive
                                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎