Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4978
    • Paimio

    Originally posted by H3nu View Post
    Toivottavasti ei tulla näkemään 3 syl moottoreita. Ne olisi lähinnä naurettavuuden huippu ton kokoluokan autossa. 4 sylinterisissäkin puuttuu jo koko auton idea. Vai miten vaikuttais bmw imagoon joku 150hv puolikasmoottori, joka loppuunajettu 200tkm kohdalla?
    No eipä se paljoa noista nelosdieseleistä eroa missä jo parhaimmissa kolmas jakopääremppa edessä 200tkm.

    En kyllä usko että 3-sylinteriset tämän kokoluokan autoon tulevat. Toisesta päästä veikkaisin että karsitaan kyllä. V8 jäänee pois...kenties jopa M5:stä.
    Hybridien osuus lisääntynee. Nykysen 535AH:n rinnalle tullee myös nelosella varustettu versio...tai tähän yhteyteen mahdollisesti jopa kolmonen! Kenties jopa täyssähkömallikin.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      Originally posted by TheRipper View Post
      No eipä se paljoa noista nelosdieseleistä eroa missä jo parhaimmissa kolmas jakopääremppa edessä 200tkm.

      En kyllä usko että 3-sylinteriset tämän kokoluokan autoon tulevat. Toisesta päästä veikkaisin että karsitaan kyllä. V8 jäänee pois...kenties jopa M5:stä.
      Hybridien osuus lisääntynee. Nykysen 535AH:n rinnalle tullee myös nelosella varustettu versio...tai tähän yhteyteen mahdollisesti jopa kolmonen! Kenties jopa täyssähkömallikin.
      530e on sama kuin nykyisen 330e moottori. Lisäksi on tulossa 540e, 4syl 326hp.

      Comment

      • juuhee
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 163
        • Pohjanmaa

        Kyllä ne 3-sylinteriset koneet uuteen 5-sarjaan vaan näyttää tulevan. Ainaki mitä on uskominen nettikirjoituksiin...
        Itselläni on F11 518d ja ei mitään ongelmaa että olisi liian pieni moottori tähän koppaan. Positiivinen yllätys ollut tämä B47 150hv versio.
        Last edited by juuhee; 06-02-2016, 11:53.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by juuhee View Post
          Kyllä ne 3-sylinteriset koneet uuteen 5-sarjaan vaan näyttää tulevan. Ainaki mitä on uskominen nettikirjoituksiin...
          Itselläni on F11 518d ja ei mitään ongelmaa että olisi liian pieni moottori tähän koppaan. Positiivinen yllätys ollut tämä B47 150hv versio.
          No olihan varressakin kolmipyttyinen kone niin miksei se nyt vitossarjaankin sovi



          Sehän on totta että varmasti 518\520d riittää vallan mainiosti niiden suorituskyky varmaankin E39 530d tasoa joka oli silloin tehokas peli.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            Originally posted by juuhee View Post
            Kyllä ne 3-sylinteriset koneet uuteen 5-sarjaan vaan näyttää tulevan. Ainaki mitä on uskominen nettikirjoituksiin...
            Itselläni on F11 518d ja ei mitään ongelmaa että olisi liian pieni moottori tähän koppaan. Positiivinen yllätys ollut tämä B47 150hv versio.
            3 syl koneen ääni voi hyvinkin olla luonnostaan "sporttisempi" kuin nelosen, tai ainakin muistuttaa enempi suoraa kutosta, ja taitaa muutenkin olla luontaisesti balanssissa paremmin kuin nelonen. Ei ole mitään sytä etteikö hyvä 3 syl olisi parempi kuin hyvä 4 syl mylly.

            Kunhan vaan älyävät jättää pois sen typerän keinotekoisen moottoriäänen toistamisen kauttimista.

            Koneen reservit tuskin ongelma, varsinkin jos koppaa samalla saadaan laihdetuttua ja mittoja sirommaks.
            Last edited by Havis; 06-02-2016, 12:39.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              Eikös jo edelliskopan Mondeoon saanut 1.0 3-pyttyisen, ei ole ihan pieni auto sekään.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                Eikös jo edelliskopan Mondeoon saanut 1.0 3-pyttyisen, ei ole ihan pieni auto sekään.
                Ei edellistä koppaa vaan tämän hetkisen.
                Sama juttu muillakin merkeillä ..eli iskutilavuutta alaspäin mutta tehoja lisää.

                M5:nenkin varmaan tulevaisuudessa 2 litran neloskone 5-turbolla
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  Ite suhtaudun hyvin skeptisesti tähän moottorien pienentämiseen. Toki nykytekniikalla on mahdollista ottaa 1 litran koneesta esim 300hp, mutta se valitettavasti on kestävyydestä pois.
                  Eihän siinä jos on varaa ostaa uusia autoja, ite joudun ajaan käytetyillä joissa on aika reilusti jo kilometrejä taulussa.

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    En kyllä pysty kuvittelemaan omistavani 5-sarjan bemaria 3-pyttysellä koneella, kun 4-pyttysetkin tuntuvat olevan kertakäyttöisiä, eivätkä ainoastaan bemarilla. Miksi pilata kallis ja iso auto mopon moottorilla? Jos ei ole pelimerkkejä, niin ajaa sitten vanhemmalla.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1835
                      • Kotona/Poissa

                      Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                      En kyllä pysty kuvittelemaan omistavani 5-sarjan bemaria 3-pyttysellä koneella, kun 4-pyttysetkin tuntuvat olevan kertakäyttöisiä, eivätkä ainoastaan bemarilla. Miksi pilata kallis ja iso auto mopon moottorilla? Jos ei ole pelimerkkejä, niin ajaa sitten vanhemmalla.
                      Hmm. Toisaalta, joskus autoissa oli tyypillisesti suorat kasit, iskutilavuutta 12 litraa ja tehoa naftit 100 hv.

                      Ja hiukan myöhemmin litrasessa 4 syl rivikoneessa 2 litrasta 90 hv.

                      Ajat muuttuu, katellaan, jospa ne osaa homman.

                      Yleinen totuus toki on, ettei varman päälle pelaavan kannata ostaa heti tuotantosarjan ekaa versiota, eikä ehkä vielä sitä toistakaan. Se koekaniinin rooli vois olla viisasta jättää muille.
                      Last edited by Havis; 07-02-2016, 21:25.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • juuhee
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 163
                        • Pohjanmaa

                        Kieltämättä ajatus 3-pyttyisestä koneesta 5-sarjan keulalla tuntuu aika hullulta. Mutta ajat muuttuu ja miksei se voisi olla kestävä ja ihan pätevä moottori...
                        B47 myllystä en ainakaan itse ole kuullut vielä mitään "vakavaa" esim jakopää ongelmia mitä N47 oli riittämiin.
                        Mulla ei perse kestä ostaa isoa 6-pyttyistä bemaria niin pitää tyytyä näihin mopokoneisiin. Ja ihan päteviä nämä 4-pyttyisetkin on. Toki olisihan se 6 mukinen hieno sitä en kiellä.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Kun moottoritila on eristetty ja itse moottori ei eritä enää turhia ääniä, niin sillä ei enää juurikaan ole väliä mitä edestä löytyy, kunhan se liikuttaa tarpeeksi eleettömästi. F1x ei ole mikään urheiluauto, vaan iso, vanhan 7-sarjalaisen kokoinen lossi. Voihan se tulevaisuudessa olla sähkömoottorikin, tosin tällöin peruskokoonpanosta riippuen voi lossi "lähteä" suorastaan kiitettävästi.

                          Haaste on markkinoinnillinen. Toyota Aygo 3-sylinterisellä oli itse asiassa riemastuttava tapaus, hauska pörinäkirppu.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Kun moottoritila on eristetty ja itse moottori ei eritä enää turhia ääniä, niin sillä ei enää juurikaan ole väliä mitä edestä löytyy, kunhan se liikuttaa tarpeeksi eleettömästi. F1x ei ole mikään urheiluauto, vaan iso, vanhan 7-sarjalaisen kokoinen lossi. Voihan se tulevaisuudessa olla sähkömoottorikin, tosin tällöin peruskokoonpanosta riippuen voi lossi "lähteä" suorastaan kiitettävästi.
                            Onhan tuossa jotain urheiluauton piirteitä..kokoisekseen kohtuu ahdas.
                            Toki kyytiin mahtuu mutta esim mondeo tilavampi..
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • juuhee
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 163
                              • Pohjanmaa

                              Se on kyllä tosi että mikään tilaihme F10/11 ei ole. Oikeastaan mitkään bemarit sitä ei ole. Mutta miksi esim 5-sarja ei ole tilava vaikka auto on ulkomitoiltaan iso kuin panssarivaunu. Taitaa osasyy olla siinä pitkässä keulassa... Siihen ainakin hukkuu paljon senttejä. ja ne on kaikki sisätiloista pois.

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                Rivikuutonen pitkittäin vie tilaa, Volvon koko 90-sarja ja itse asiassa kaikki Volvot ovat 4-sylinterisiä, niissä motit lienee poikittain. Suomen nykyverotus suosii bensahybridejä eniten. Uusi 70g Prius voisi olla oiva kauppakassi 2-3 vuotta käytettynä, autoveroa jäljellä pari tonnia.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎