Voisko joku suomentaa nuo ISTA versiot.
Pututaan uudemmasta ja vanhemmasta, mitä ne numeroina tarkoittaa?
Versio 2 on ns. vanhempi joka pyörii oraclen tietokannan ympärillä ja on aika raskas. Pääsääntöisesti ajetaan virtuaalikoneen alla, toki voi natiivistikkin asentaa määrätyille läppäreille mutta tällöin korvaa käsittääkseni windowsin shellin.
Versio 3 eli ns. Rheingold pyörii taas suoraan windowsin päällä ja huomattavasti kevyempi, lähinnä eri tietokannan takia. Tämä on se ns. uudempi versio.
Onko F10:n kanssa (520d -12) tarvetta/kannattavaa hankkia tätä nykyä muuta diagnostiikkasoftaa kuin Rheingold ISTA/D (ja/vai ISTA/P) - vai onko tämä kärpäsen ampumista tykillä?
Onko F10:n kanssa (520d -12) tarvetta/kannattavaa hankkia tätä nykyä muuta diagnostiikkasoftaa kuin Rheingold ISTA/D (ja/vai ISTA/P) - vai onko tämä kärpäsen ampumista tykillä?
Ei varmasti ole virallinen ISTA tuo. Mikäli haluaisi virallisen ISTA:n pitäisi BMW:n kanssa tehdä sopparit. Eli tuo on vain kallis piraatti. Ovat kyllä hinnan laittaneet kohdalleen. Netistä saa kuitenkin ilmaiseksi ladattua ja ellei itse halua asentaa, niin saa avaimet käteen periaatteella asennettuna halvemmalla (ainakaan itse en asennuksesta tuollaisia hintoja pyytele). Tälläkin foorumilta löytyy useita, jotka näitä asentavat.
Tuon ikäisen kanssa itse suosittelisin ISTA D:tä vikakoodienlukemiseen. ISTA D:llä onnistuu nämä perus jutut vikakoodit yms. (akun vaihdon kuittaus, webaston vikatilan poisto, DPF polton pyyntö jne.). ISTA P on koodauksiin. Eli haluat esim. vaihtaa akun kokoa tai tyyppiä, niin se ei onnistu enää ISTA D:llä, vaan vaatii ISTA P:n.
Voi sitä ajaa virtuaalikoneessakin, mutta on hieman hidas. Miten mahtaa toimia yhteys autoon linuxin ja windowsin välillä (ajurit ym). Yksi vaihtoehto olisi dualboot ja laittaan linuxin rinnalle windows, jota käyttää vain vikakoodienlukemiseen ym. Kytkee Windowsilta netin pois, niin tietoturvasta ei tarvitse murehtia.
ISTA:sta löytyy korjausohjeet, kytkentäkaaviot jne.
Pystyisikö joku diagnostiikka guru järkevällä hinnalla nollaamaan seisontajarru vian F10 mallin bemarista? Vaihdoin itse jarrupalat taakse ja tuollainen vika tuli sen myötä kun sähköisen käsijarrun plugi oli hetken irti :/ (auto toimii muuten moitteettomasti).
Pystyisikö joku diagnostiikka guru järkevällä hinnalla nollaamaan seisontajarru vian F10 mallin bemarista? Vaihdoin itse jarrupalat taakse ja tuollainen vika tuli sen myötä kun sähköisen käsijarrun plugi oli hetken irti :/ (auto toimii muuten moitteettomasti).
t:Vesa
Kannattaa kertoa mistä päin suomea on.
Tuo pelkkä finland ei paljoa kerro
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
No tuonne otsikkoon koitin Pirkanmaan laittaa ettei tarvisi pitkiä matkoja ajella
Jos ajattelit huoltaa itse jatkossakin, niin suosittelen kyllä lämpimästi hankkimaan itselle ISTA:n. Helpottaa todella paljon kun itse voi tälläiset nollaukset tehdä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Jos ajattelit huoltaa itse jatkossakin, niin suosittelen kyllä lämpimästi hankkimaan itselle ISTA:n. Helpottaa todella paljon kun itse voi tälläiset nollaukset tehdä.
OK. Mistä tuollaista kannattaisi metsästää ja millä hintatasolla?
Comment