memebuy23buy

F10 ja uudempien diagnostiikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #16
    Voisko joku suomentaa nuo ISTA versiot.
    Pututaan uudemmasta ja vanhemmasta, mitä ne numeroina tarkoittaa?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Voisko joku suomentaa nuo ISTA versiot.
      Pututaan uudemmasta ja vanhemmasta, mitä ne numeroina tarkoittaa?
      Versio 2 on ns. vanhempi joka pyörii oraclen tietokannan ympärillä ja on aika raskas. Pääsääntöisesti ajetaan virtuaalikoneen alla, toki voi natiivistikkin asentaa määrätyille läppäreille mutta tällöin korvaa käsittääkseni windowsin shellin.

      Versio 3 eli ns. Rheingold pyörii taas suoraan windowsin päällä ja huomattavasti kevyempi, lähinnä eri tietokannan takia. Tämä on se ns. uudempi versio.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • radiaani
        Bimmer Rookie
        • Jul 2016
        • 131
        • Etelä-Suomi

        #18
        Onko F10:n kanssa (520d -12) tarvetta/kannattavaa hankkia tätä nykyä muuta diagnostiikkasoftaa kuin Rheingold ISTA/D (ja/vai ISTA/P) - vai onko tämä kärpäsen ampumista tykillä?

        Ilmeisesti tästä saisi alkuperäisen: http://rheingoldusa.com/conc/index.p...&sort=priceAsc ...vai onko tuokin vain tavallista kalliimpi piraattikauppa?

        Nämä eri versiot hiukan hämäävät: miten pitkälle riittää ISTA/D ja milloin tarvitaan ISTA/P?

        Toimiiko ISTA Linux-läppärillä Win7-virtuaalikoneessa (Virtualbox)?

        Tuleeko ISTA/D:ssä jonkinlainen korjaamokäsikirjakin mukana:
        Ajossa: F10 520d SE (2012)

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by radiaani View Post
          Onko F10:n kanssa (520d -12) tarvetta/kannattavaa hankkia tätä nykyä muuta diagnostiikkasoftaa kuin Rheingold ISTA/D (ja/vai ISTA/P) - vai onko tämä kärpäsen ampumista tykillä?

          Ilmeisesti tästä saisi alkuperäisen: http://rheingoldusa.com/conc/index.p...&sort=priceAsc ...vai onko tuokin vain tavallista kalliimpi piraattikauppa?

          Nämä eri versiot hiukan hämäävät: miten pitkälle riittää ISTA/D ja milloin tarvitaan ISTA/P?

          Toimiiko ISTA Linux-läppärillä Win7-virtuaalikoneessa (Virtualbox)?

          Tuleeko ISTA/D:ssä jonkinlainen korjaamokäsikirjakin mukana:
          http://rheingoldusa.com/conc/applica...1/8134/all.png
          Ei varmasti ole virallinen ISTA tuo. Mikäli haluaisi virallisen ISTA:n pitäisi BMW:n kanssa tehdä sopparit. Eli tuo on vain kallis piraatti. Ovat kyllä hinnan laittaneet kohdalleen. Netistä saa kuitenkin ilmaiseksi ladattua ja ellei itse halua asentaa, niin saa avaimet käteen periaatteella asennettuna halvemmalla (ainakaan itse en asennuksesta tuollaisia hintoja pyytele). Tälläkin foorumilta löytyy useita, jotka näitä asentavat.

          Tuon ikäisen kanssa itse suosittelisin ISTA D:tä vikakoodienlukemiseen. ISTA D:llä onnistuu nämä perus jutut vikakoodit yms. (akun vaihdon kuittaus, webaston vikatilan poisto, DPF polton pyyntö jne.). ISTA P on koodauksiin. Eli haluat esim. vaihtaa akun kokoa tai tyyppiä, niin se ei onnistu enää ISTA D:llä, vaan vaatii ISTA P:n.

          Voi sitä ajaa virtuaalikoneessakin, mutta on hieman hidas. Miten mahtaa toimia yhteys autoon linuxin ja windowsin välillä (ajurit ym). Yksi vaihtoehto olisi dualboot ja laittaan linuxin rinnalle windows, jota käyttää vain vikakoodienlukemiseen ym. Kytkee Windowsilta netin pois, niin tietoturvasta ei tarvitse murehtia.

          ISTA:sta löytyy korjausohjeet, kytkentäkaaviot jne.
          Last edited by HTK12; 19-07-2016, 21:36.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • malinmip
            BTCF Member
            • Nov 2012
            • 11
            • Vantaa

            #20
            Moi,

            Ketä tuon ISTA-D asennuksen voisi tehdä tai neuvoa tekemään oikein? E-NET kaapeli löytyy.:think
            ---
            BMW 540i xDrive M-Sport (G30), Seat Tarraco 2.0 TSI 4Drive

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by malinmip View Post
              Moi,

              Ketä tuon ISTA-D asennuksen voisi tehdä tai neuvoa tekemään oikein? E-NET kaapeli löytyy.:think
              Laitoin sulle yksityisviestiä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • r_vesa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 117
                • Finland

                #22
                Testeri APUA Pirkanmaan suuntaan?

                Moro,

                Pystyisikö joku diagnostiikka guru järkevällä hinnalla nollaamaan seisontajarru vian F10 mallin bemarista? Vaihdoin itse jarrupalat taakse ja tuollainen vika tuli sen myötä kun sähköisen käsijarrun plugi oli hetken irti :/ (auto toimii muuten moitteettomasti).

                t:Vesa
                '11 M-Sport 528i
                '15 KTM 1190 R

                Comment

                • vallu

                  #23
                  Originally posted by r_vesa View Post
                  Moro,

                  Pystyisikö joku diagnostiikka guru järkevällä hinnalla nollaamaan seisontajarru vian F10 mallin bemarista? Vaihdoin itse jarrupalat taakse ja tuollainen vika tuli sen myötä kun sähköisen käsijarrun plugi oli hetken irti :/ (auto toimii muuten moitteettomasti).

                  t:Vesa
                  Soita böntille, http://www.btcf.fi/forum/member.php?u=63785

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5151
                    • Kouvola, Savisto

                    #24
                    Originally posted by r_vesa View Post
                    Moro,

                    Pystyisikö joku diagnostiikka guru järkevällä hinnalla nollaamaan seisontajarru vian F10 mallin bemarista? Vaihdoin itse jarrupalat taakse ja tuollainen vika tuli sen myötä kun sähköisen käsijarrun plugi oli hetken irti :/ (auto toimii muuten moitteettomasti).

                    t:Vesa
                    Kannattaa kertoa mistä päin suomea on.
                    Tuo pelkkä finland ei paljoa kerro
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • vallu

                      #25
                      Originally posted by makkis View Post
                      Kannattaa kertoa mistä päin suomea on.
                      Tuo pelkkä finland ei paljoa kerro
                      Viestin otsikossa lukee ;-)

                      Comment

                      • r_vesa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 117
                        • Finland

                        #26
                        Originally posted by makkis View Post
                        Kannattaa kertoa mistä päin suomea on.
                        Tuo pelkkä finland ei paljoa kerro
                        No tuonne otsikkoon koitin Pirkanmaan laittaa ettei tarvisi pitkiä matkoja ajella
                        '11 M-Sport 528i
                        '15 KTM 1190 R

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by r_vesa View Post
                          No tuonne otsikkoon koitin Pirkanmaan laittaa ettei tarvisi pitkiä matkoja ajella
                          Jos ajattelit huoltaa itse jatkossakin, niin suosittelen kyllä lämpimästi hankkimaan itselle ISTA:n. Helpottaa todella paljon kun itse voi tälläiset nollaukset tehdä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5151
                            • Kouvola, Savisto

                            #28
                            Originally posted by vallu View Post
                            Viestin otsikossa lukee ;-)
                            Näköjään, harvoin tulee viestien otsikoita katsottua
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • r_vesa
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 117
                              • Finland

                              #29
                              Originally posted by vallu View Post
                              Apu saatu, kiitos vinkeistä!
                              '11 M-Sport 528i
                              '15 KTM 1190 R

                              Comment

                              • r_vesa
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 117
                                • Finland

                                #30
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Jos ajattelit huoltaa itse jatkossakin, niin suosittelen kyllä lämpimästi hankkimaan itselle ISTA:n. Helpottaa todella paljon kun itse voi tälläiset nollaukset tehdä.
                                OK. Mistä tuollaista kannattaisi metsästää ja millä hintatasolla?
                                '11 M-Sport 528i
                                '15 KTM 1190 R

                                Comment

                                Working...
                                X