Missäs pääkaupunkiseudulla kannattaisi asennuttaa alletaittuva koukku ja mitä kaikkea pitää ottaa hommassa huomioon? Autona G31 530d xDrive. Kiitokset!
Missäs pääkaupunkiseudulla kannattaisi asennuttaa alletaittuva koukku ja mitä kaikkea pitää ottaa hommassa huomioon? Autona G31 530d xDrive. Kiitokset!
Mites merkkihuolto, kallis mutta menee kerralla oikein.
Onkos muilla ilmennyt outoa nykimistä pintakaasulla ajaessa? Tiheää nyhtämistä jota kestää pari sekuntia jolloin meno puutuu eikä vastaa kaasuun. Tehnyt vajaa kymmenkunta kertaa parin viikon sisällä, taajamaassa että motarilla.
Ekana tuli mieleen EGR, jota komppaisi n. 1tkm sitten muistiin jäänyt koodi 255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely. Skeptisyyttä koodia kohtaan kuitenkin aiheuttaa takaisinkierrätyksen pois ohjelmointi, mikä on tehty jo kesällä. :think
Onkos muilla ilmennyt outoa nykimistä pintakaasulla ajaessa? Tiheää nyhtämistä jota kestää pari sekuntia jolloin meno puutuu eikä vastaa kaasuun. Tehnyt vajaa kymmenkunta kertaa parin viikon sisällä, taajamaassa että motarilla.
Ekana tuli mieleen EGR, jota komppaisi n. 1tkm sitten muistiin jäänyt koodi 255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely. Skeptisyyttä koodia kohtaan kuitenkin aiheuttaa takaisinkierrätyksen pois ohjelmointi, mikä on tehty jo kesällä. :think
Periaatteessa se venttiili voi vuotaa vaikkei sitä enään ohjattaisikaan, rakenne on semmoinen. Jos varsi karstoittunut syvemmältä jo silloin, kun venttiiliä on käytetty. Toleranssit muuttui alkuvuonna venttiileissä.
Toisena vaihtoehtona sanoisin oireeseen perustuen alkavaa vaivaa suuttimissa.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Periaatteessa se venttiili voi vuotaa vaikkei sitä enään ohjattaisikaan, rakenne on semmoinen. Jos varsi karstoittunut syvemmältä jo silloin, kun venttiiliä on käytetty. Toleranssit muuttui alkuvuonna venttiileissä.
Toisena vaihtoehtona sanoisin oireeseen perustuen alkavaa vaivaa suuttimissa.
Täytyy seurailla tilannetta, hieman tuntuu että nykimiset tihenee niin sama melkein tilailla jo venttiili valmiiksi ja vaihtaa jossain välissä. Muutama muukin tapaus sattui löytymään, jossa pientä nykimistä ilmennyt pienillä kierroksilla ja egr ollut aiheuttajana. Toleranssit ilmeisesti päivittynyt ohjelmistoon, sillä RealOEMin mukaan itse venttiili näkyy oleva sama -13vm alkaen?
Täytyy seurailla tilannetta, hieman tuntuu että nykimiset tihenee niin sama melkein tilailla jo venttiili valmiiksi ja vaihtaa jossain välissä. Muutama muukin tapaus sattui löytymään, jossa pientä nykimistä ilmennyt pienillä kierroksilla ja egr ollut aiheuttajana. Toleranssit ilmeisesti päivittynyt ohjelmistoon, sillä RealOEMin mukaan itse venttiili näkyy oleva sama -13vm alkaen?
Venttiilin tullut useita muutoksia matkan varrella joista index numero sen lähinnä kertoo, varaosanumero pysynyt samana. Näitä saa myös ns. vaihto-osana joka halvempi.
Softat muuttuneet myös useaan otteeseen venttiilin ohjauksen osalta jo F10 aikana.
Ohessa kuva venttiilirakenteesta hieman puukotettuna.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
EGR venttiilin vaihto suoritettu ja nyppimiset loppui. Livedatasta tuli todettua venttiilin aukeilevan toisinaan vaikka on ohjelmoitu pois??
Tasakaasulla päästellessä 60km/h saattaa aukiolo alkaa elämään 25-40% haarukassa joksikin aikaa ja menee takaisin kiinni, sekä aina moottorijarrutuksen yhteydessä käy auki hetkellisesti 80%.
Ok. Tapahtuihan kiristys siten, että venttiili oli 20 pinnaa ajettu testerillä kiinni? Vääntää sen varren muutoin helposti kieroksi ja taas jumii.
Jep. Sattui samalla pieni ristiriitaisuus vastaan TIS ja ISTAn välillä. TIS sanoo adaptaatioiden nollauksen tehtäväksi vasta viimeiseksi koko remontin jälkeen, kun taas ISTA suosittelee arvojen nollausta jo ennen vanhan venttiilin irroitusta.
Onkos tietoa miten nuo ABblue laitteet on näissä käytössä?
Lähinnä hakusessa tarkempaa kohtaa missä adblue tuli näihin, kun kyseessä
farmari 520d taka tai nelivetona. (nelivedossa varmaan ainakin adblue jo aikasemmin?)
Comment