Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• grändi
    replied
    Originally posted by Bemmipro View Post
    Onko kenelläkään suosituksia luotettavasta OBD-testeristä, joka toimii hyvin G30-mallin kanssa? Haluaisin pystyä lukemaan ja nollaamaan vikakoodeja sekä mahdollisesti suorittamaan muita diagnostiikkatoimintoja.

Löysin suht tuoreen testin, jossa käsitellään parhaita OBD-testereitä onko kellään kokemuksia näistä laitteista tai suosituksia muista vaihtoehdoista?
    Mokkulaksi vaikka tämmöinen https://modbm.com/shop/wifi-enet/ ja sitten softavaihtoehtoja on monia, maksullinen Bimmerlink on ainakin toiminut.

Leave a comment:

• 314da
    replied
    Originally posted by Bemmipro View Post
    Onko kenelläkään suosituksia luotettavasta OBD-testeristä, joka toimii hyvin G30-mallin kanssa? Haluaisin pystyä lukemaan ja nollaamaan vikakoodeja sekä mahdollisesti suorittamaan muita diagnostiikkatoimintoja.

Löysin suht tuoreen testin, jossa käsitellään parhaita OBD-testereitä onko kellään kokemuksia näistä laitteista tai suosituksia muista vaihtoehdoista?
    Kyllähän se näissä Bemareissa on Ista+ joka kannattaa hommata.

Leave a comment:

• Bemmipro
    replied

Leave a comment:

• kaitsu66
    replied
    Originally posted by Kiding View Post
    Olen muutaman kerran yrittänyt lähettää MyBMW sovelluksesta navigointikohteen autoon, mutten löydä sitä mistään (ainakaan navigoinnista). Sovellus kyllä kuittaa sen lähetetyksi.
    Löytyy ConnectedDrive ja sieltä BMW-viestit. sieltä klikkaa lähetetyn osotteen niin siirtyy navigointiin..

Leave a comment:

• 314da
    replied
    MyBMW sovelluksessa, puhelimessa vai autossa?
    Minulla se oli autossa jos oikein muistan mutta taisi joku kohta olla mybmw sovelluksessakin joka pitää olla sallittuna.
    katso ainakin autosta: car-asetukset-yleiset asetukset-tiedot ja laitteet-tietosuoja - salli kaikki palvelut ja analyysit. Tämä siis idrive7 autot.
    Last edited by 314da; 28-03-2025, 07:02.

Leave a comment:

• Kiding
    replied
    MyBMW sovelluksessa, puhelimessa vai autossa?

Leave a comment:

• nupaha
    replied
    Originally posted by 314da View Post

Minulla oli joskus samaa ongelmaa ja syyllinen oli joku tietoturva tai käyttöoikeus mikä piti ruksia, en nyt vaan muista millään tarkemmin.
    Joo, niin se on. Olikohan joku ”palvelut”, salli kaikki… Kyllä se sieltä löytyy, kun hetki aikaa ettii.

Leave a comment:

• 314da
    replied
    Olen muutaman kerran yrittänyt lähettää MyBMW sovelluksesta navigointikohteen autoon, mutten löydä sitä mistään (ainakaan navigoinnista). Sovellus kyllä kuittaa sen lähetetyksi.
    Minulla oli joskus samaa ongelmaa ja syyllinen oli joku tietoturva tai käyttöoikeus mikä piti ruksia, en nyt vaan muista millään tarkemmin.

Leave a comment:

• Kiding
    replied

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Onkos tämä niin suoraviivainen korjattava kuin lukkoyksikkö (51217477699) vaihtoon?
    Juuri näin ja ohjainlaite on BDC, jolloin koodailut saa jäädä.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    G30 luulee, että kuskin ovi on kokoajan auki. Onkos tämä niin suoraviivainen korjattava kuin lukkoyksikkö (51217477699) vaihtoon? Ei taida kaivata edes koodailuja vaihdettaessa?

Leave a comment:

• Rattiukko
    replied
    Pääsee deep obd:lla tutkimaan. Configuration generator, rastit sen boksin jota haluat tutkia, oikealta configure ecu, sieltä messenjotain, alempaa valitset yksi kerraallaan arvon joka kiinnostelee. Takaisinpäin ja tallennat. Sitten connect niin arvot ilmaantuu boksin nimen alle. Olen kyllä vag puolella nyt mutta samalla lailla se pitäisi mennä.

Hämäävin tuossa on se disconnected, connected. Bluetooth yhteys pitää olla autoon vaikka olet disconnected tilassa että pääsee raksimaan niitä arvoja jota haluaa katsella. Connected tilassa sitten luetaan niitä arvoja ja vikakoodeja. Tämä edelleen vag puolella mutta sama kai se on bemaripuolella.

Leave a comment:

• jj5
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

Alkajaisiksi vilkaisee millaista tietoa asianosaiset anturit kertovat. Tilanne samanlainen eri ajotiloissa (Sport/Comfort)?
    Ei tule oikein hybrid (lienee sama kuin normaalimallissa comfort?) tilassa ajeltua, mutta electric tai sport .-tilat ei tunnu vaikuttavan asiaan.
    Pitää tutkia pääsisikö tuolla Deep OBD:llä lukemaan anturitietoja jotenkin, en ainakaan hetki keksinyt ja ei ole nyt ehtinyt tutkimaankaan yhtään.

Kuitenkin kun pakkaset on nyt käytännössä loppuneet, niin eipä ole tämäkään vika ilmennyt kertaakaan. Eli kylmyys vaikuttaa asiaan.

Leave a comment:

• _Bäri_
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Olisiko jollakulla ehdotuksia g30 lci sopivasta kännykkä äpistä vikakoodinlukuun/diagnosointiin?
    Mhd palikka on käytössä.

Bimmercode äppi löytyy myös, mutta sillä ei taida saada vikoja lueskeltua.
    Mulla ei oo lci mallia. Mut carly on g30 toiminut paremmin kuin odotin.

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Silmä sanoo: auton perä nousee maksimikorkeudelle.

Testeri sanoo:

VDC Error code: 0x482974
    VDP: Vehicle level - not adjustable

Joku tasontunnistukseen liittyvä sähköinen ongelmahan se lienee, mutta mistä kannattaisi lähteä ekana liikkelle.
    Alkajaisiksi vilkaisee millaista tietoa asianosaiset anturit kertovat. Tilanne samanlainen eri ajotiloissa (Sport/Comfort)?

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎