Vanhempiin ei saa lainkaan. Tai saa jos vaihtaa koko johtosarjan. Olisko ollu 4k€
Tämäpä on hyvä pitää mielessä, varsinkin jos on sedanista kiinnostunut.
Ainakin F10 on monellakin tapaa kerrassaan erinomainen auto, mutta ... ei, se ei kertakaikkiaan ole mikään tavara-auto. Tilanne parantuu oleellisesti, jos hakee shelliltä vuokravaunun, kun tarvitsee kuljettaa jotain isompaa, mutta jos peräkärry ei ole optio, niin ei taida olla autosta jatkoon.
Koskeekohan koukkurajoitus myös muita BMW:n (vanhempia) hybridejä, esim. 740e?
Onko foorumilla tietoa, onko G3X korimallissa käytetty hyvin mielenkiintoista B48B20B moottoria?
Ehkä, mutta löytyykö sitten hybridistä (e-mallit) kyseistä konetta juurikin B-versiona?
Pikkuveljessä niitä on ilmeisesti(G2x-malleissa)
Lähinnä kiinnostaa tuo melkoinen virityspotentiaali...
Onko foorumilla tietoa, onko G3X korimallissa käytetty hyvin mielenkiintoista B48B20B moottoria?
Ehkä, mutta löytyykö sitten hybridistä (e-mallit) kyseistä konetta juurikin B-versiona?
Pikkuveljessä niitä on ilmeisesti(G2x-malleissa)
Lähinnä kiinnostaa tuo melkoinen virityspotentiaali...
Mielenkiintoista, mulla G12 korin seiskaan tarjoaa tuota moottorikoodia runkonumerolla.. millaista viritys potentiaalia tästä on saatu?
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Ottaako 530e:ssä peräkontin tupakansytytin, joka toimii kun auto ei käy, virtansa hybridin isosta akustosta vai starttiakusta? Kuinkahan pitkään max latauksella tommonen kylmälaukku pyöris parkissa?
Ottaako 530e:ssä peräkontin tupakansytytin, joka toimii kun auto ei käy, virtansa hybridin isosta akustosta vai starttiakusta? Kuinkahan pitkään max latauksella tommonen kylmälaukku pyöris parkissa?
Kyseinen virtapistoke saa virtansa virtapiiristä 30B, joka katkeaa hetken kuluttua auton sammuttamisen jälkeen.
Jännite tulee lopunviimein aina korkeajännite akusta seuraavasti:
Auton ollessa virrat / ajotila päällä DC/DC muunnin lataa kokoajan edellämainitun ketjun mukaisesti 12V akkua(ja) sekä syöttää 12V järjestelmää. Lepotilassa DC/DC muunnin ei päästä korkeajännitepuolelta läpi vaan silloin 12V järjestelmä on 12V akun varassa.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Vanhempiin ei saa lainkaan. Tai saa jos vaihtaa koko johtosarjan. Olisko ollu 4k€
Mihin tuo tieto perustuu? Esim. Rameder myy koukkua ja sähkösarjaa G30 09.16 -> eteenpäin. Sähkösarjan asennusohjeissa ei ole mainittu mitään 4k€:n johtosarjan vaihtamisesta.
i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport ,Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport ,Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Mihin tuo tieto perustuu? Esim. Rameder myy koukkua ja sähkösarjaa G30 09.16 -> eteenpäin. Sähkösarjan asennusohjeissa ei ole mainittu mitään 4k€:n johtosarjan vaihtamisesta.
Jopas nyt jotakin. Tutkin tätä itsekin talvella, enkä löytänyt 530e sopivaa koukkua. Nyt Rameder tosiaan kertoo esim Westfalia koukun sopivan myös hybridiin. Asennusohjeissakaan ei puhuta mitään hybridistä. Pfjones taas kertoo ettei täsmälleen sama koukku sovi 530e:n vaikka muihin G30 sopiikin.
Valmistajahan ei ole kärrypainoja määritellyt näille vähän vanhemmille 530e, joten varmaan BPS-takuu ainakin raukeaa, mutta mitähän voimalinja tuosta tykkää?
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Tällä viikolla puhelin lakkasi kuulumasta kumpaankaan suuntaan eli vaikka se on normaalisti yhdistettynä joko auton tai CarPlayn kautta, ei ääntä kuulu. Puhelin muuten toimii normaalisti eli normaali, kaiutin, AirPodit ym.
Äänenvoimakuutta säädettäessä tulee näyttöön teksti "Lähdettä ei ole käytettävissä". Kaikki liitokset puhelimen ja auton välillä purettu ja luotu uudelleen, puhelin buutattu, auto seissyt yön yli ym mutta sama tulos uudelleen yhdistettäessä oli puhelu sitten auton oman setin kautta tai CarPlayn kautta. Kokeilen vielä debugata toisella iPhonella. Musiikki ja muu kyllä toimii normaalisti eli kyse on vain puheluista.
Laakkoselle mennään tarvittaessa seuraavalla viikolla mutta olisi ensi viikon reissulle mukava saada luurikin auton kautta kuulumaan.
Miten saan helpoimmin lähdettyä ajamaan suoraan polttomoottorilla?
Saako mitenkään kierroslukunäyttöä ruudulle?
Auto ilmoittaa olevansa HotSpot, mutta WLAN-yhteyden takaa ei saa nettiyhteyttä (auti on tuontiauto). Ilmeisesti SIM-kortti tulee vaihtaa, mutta missä se sijaitsee?
Comment