Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31 520d adblue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alatvale
    Newbiemmer
    • Jan 2018
    • 15
    • Kempele

    #16
    Olisiko linkkiä mistä voin tuon ISTA:n hankkia. Kuukkelin tarjoamat linkit on suorastaan arveluttavia…

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1355
      • Lempäälä

      #17
      itse olen suosinut ebaytä. Joskus siellä on hyviä paketteja, että saa softan kaapelin kaupanpäälle, eikä tarvii hieroa minkään asetusten tms säätöjen kanssa, senku antaa soittaa vaan.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • alatvale
        Newbiemmer
        • Jan 2018
        • 15
        • Kempele

        #18
        Koitin onneani, nollasin vikakoodit yleismallin softalla ja nyt on tultu viikko ilman kongin kumahelua ja vikavaloja tai huoltoherjoja. Seuraillaan...

        Comment

        • Kiding
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 171
          • Tamperkele

          #19
          Onko kaikissa G-sarjalaisissa jo Adblue? Missä vaiheessa nämä tuli B47 koneisiin?
          BMW E61 530D 2008

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7481
            • Jyväshyvä

            #20
            Kaikissa dieseleissä on AdBlue. B47 tuli 2015 vuonna F1x sarjaan.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Kiding
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 171
              • Tamperkele

              #21
              Kiitos Majurille vastauksesta. Tarkoitinkin että missä vaiheessa adblue tuli B47 koneisiin? Ainakin alkupäässä F1x sitä ei vielä ollut.
              BMW E61 530D 2008

              Comment

              • rikuh1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 503
                • Hämeenlinna

                #22
                G korissa aina. F korissa takavetoisten 518d ja 520d mallien kanssa ei ollut adblueta, nelikoissa kyllä, kun puhe b47.
                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                RikunAutofix.fi

                Comment

                • tjvirta
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 86
                  • Espoo

                  #23
                  Minulle tuli tässä joulun jälkeen vikavalo mittariin ja merkkarin tuomio oli adblue aktiivitankin vaihto (eli vikakoodi siitä) - 1400e. Tätä odottelinkin, koska tuntuu olevan selviö että jossain vaiheessa tapahtuu (auto 2017/160kkm). Ja tosiaan mitään ei kuulemma tehtävissä. Kyselin muiltakin bemareihin erikoistuneilta...sielläkin 1200-1300e.

                  Hetken tutkin asiaa ja ulkomaisia foorumeita ja siellä ovat käyttäneet adblue lisäainetta joka saattanut auttaa. Tunnin lueskeltuani päätin, että mikäpäs siinä - kokeillaan mitä tapahtuu. Myöskään mitkään näistä pajoista eivät asiaa tunteneet.

                  Kaadoin tankkiin pullollisen https://tec4.fi/adblue-clean-protect/ . Sitä sai suomesta parin päivän toimitusajalla - googlaamalla löytyy. Löysin myös toista merkkiä - ainakin "Kent" merkkisä sai suomesta. Pitäisi hajoittaa kiteytymisen aiheuttamat ongelmat tankissa / putkistoissa.

                  Noin viikon päästä kaatamisesta....vikavalo hävisi/sammui itsekseen. Tämä vastasi kokemuksia netissä. Yleensä sammuu jo parin pv päästä, minulla kesti vissiin 5-6 pv. Jatkan toistaiseksi seuraamista ja annan olla aineen tankissa. PItää katsoa jos sen imaisisi tyhjäksi kohta ka laittaisi uutta adblueta täyteen. Tai sitten annan olla - ohjeiden mukaan pitäisi olla ok olla tankissa.

                  Jos jollain ongelma päällä ja uskaltaa kokeilla niin toistaiseksi suosittelen . Omalla vastuulla.

                  EDIT: ja kun merkkarilla asiasta turinoin, niin joissakin autoissa on tosiaan ollut ongelmia johtojen hankautumisessa johokin korin osiin - kannattaa tsekata.
                  Last edited by tjvirta; 14-01-2024, 19:29.
                  ________________________________________
                  G31 520dA Business SportLine 2017

                  Comment

                  • Hoggen
                    Newbiemmer
                    • Mar 2024
                    • 2
                    • Finland

                    #24
                    Originally posted by tjvirta View Post
                    Minulle tuli tässä joulun jälkeen vikavalo mittariin ja merkkarin tuomio oli adblue aktiivitankin vaihto (eli vikakoodi siitä) - 1400e. Tätä odottelinkin, koska tuntuu olevan selviö että jossain vaiheessa tapahtuu (auto 2017/160kkm). Ja tosiaan mitään ei kuulemma tehtävissä. Kyselin muiltakin bemareihin erikoistuneilta...sielläkin 1200-1300e.

                    Hetken tutkin asiaa ja ulkomaisia foorumeita ja siellä ovat käyttäneet adblue lisäainetta joka saattanut auttaa. Tunnin lueskeltuani päätin, että mikäpäs siinä - kokeillaan mitä tapahtuu. Myöskään mitkään näistä pajoista eivät asiaa tunteneet.

                    Kaadoin tankkiin pullollisen https://tec4.fi/adblue-clean-protect/ . Sitä sai suomesta parin päivän toimitusajalla - googlaamalla löytyy. Löysin myös toista merkkiä - ainakin "Kent" merkkisä sai suomesta. Pitäisi hajoittaa kiteytymisen aiheuttamat ongelmat tankissa / putkistoissa.

                    Noin viikon päästä kaatamisesta....vikavalo hävisi/sammui itsekseen. Tämä vastasi kokemuksia netissä. Yleensä sammuu jo parin pv päästä, minulla kesti vissiin 5-6 pv. Jatkan toistaiseksi seuraamista ja annan olla aineen tankissa. PItää katsoa jos sen imaisisi tyhjäksi kohta ka laittaisi uutta adblueta täyteen. Tai sitten annan olla - ohjeiden mukaan pitäisi olla ok olla tankissa.

                    Jos jollain ongelma päällä ja uskaltaa kokeilla niin toistaiseksi suosittelen . Omalla vastuulla.

                    EDIT: ja kun merkkarilla asiasta turinoin, niin joissakin autoissa on tosiaan ollut ongelmia johtojen hankautumisessa johokin korin osiin - kannattaa tsekata.
                    Onko ongelmat/vikavalo pysynyt poissa tuon lisäaineen lisäämisen jälkeen?

                    Comment

                    • tjvirta
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 86
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Hoggen View Post

                      Onko ongelmat/vikavalo pysynyt poissa tuon lisäaineen lisäämisen jälkeen?
                      Moi, nyt kun kysyit niin eipä tämä ongelma pitkään ollut poissa. Noin 1.5kk valot oli sammuksissa ja syttyi uudelleen tosssa pari vkoa sitten. Vikakoodi viittaa taas aktiivitankkiin (korkeus/lämpötila-anturi). Kun se syttyi uudelleen, niin tein vielä semmoisen jutun, että imin tankin tyhjäksi adbluesta - noin 12-13L. Kun tankki oli tyhjä, idriven "täyttömäärä" ei reagoi mitenkään. Eli tankin täyttöä mittaava anturi varmaan rikki. Taitaa loppua mun kokeilut ja pitää heittää uusi tankki tilaukseen. Jos joku vielä kokeilee niin kokeilkaa tuota Kent ainetta, niin saadaan kokemusta.

                      Jos joku tietää minkälainen toi täyttömäärän anturi on, voisi miettiä onko tuolla adblue kiteytymisellä kuitenkaan mahdollista olla vian aiheuttaja vaiko juurisyy joku muu.

                      ________________________________________
                      G31 520dA Business SportLine 2017

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2545
                        • Tampere

                        #26
                        Aktiivitankkia näihin on suhteellisen usein jouduttu vaihtamaan, valitettavasti. Anturi on tankissa mukana.
                        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • BMWgollum
                          Newbiemmer
                          • Jun 2021
                          • 3
                          • HALIKKO

                          #27
                          Jaahas, samaa scr active tank signal faulty vikakoodia pukkaa. Kävin kuittaamassa koodit ja samalla kehotin katsomaan johdot läpi. Parit johdot hapettuneet ja kuori lähtenyt. Toivoin, että selviäisi sillä. Heti auton haettua katsastukseen ja obd-testissä koodit paukku ja hylkyyn meni. Aika satavavarma mitä nettiä selaillut, että tankin vaihto tässä on edessä... Olisi yksi käytetty kiikarissa, mutta kun ei mitään tietoa kuinka paljon kilsoja ajettu sen kanssa. Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monilla g30-31 omistajilla on mennyt adblueen adblue tankki vaihtoon ja millaisilla kilsoilla? Käytetty tankki olisi merkittävästi halvempi, mutta uskaltaako ottaa riskiä, kun kumminkin saatta hajota pian sekin. Vähän sellaista ymmärsin, että tää tankki menee rikki ennen pitkää vähän kuin tyyppivikana.

                          Omassa siis 177tkm ajettu ja nyt helmikuu alussa syttyi moottorivalo

                          Comment

                          • Hoggen
                            Newbiemmer
                            • Mar 2024
                            • 2
                            • Finland

                            #28
                            Originally posted by tjvirta View Post

                            Moi, nyt kun kysyit niin eipä tämä ongelma pitkään ollut poissa. Noin 1.5kk valot oli sammuksissa ja syttyi uudelleen tosssa pari vkoa sitten. Vikakoodi viittaa taas aktiivitankkiin (korkeus/lämpötila-anturi). Kun se syttyi uudelleen, niin tein vielä semmoisen jutun, että imin tankin tyhjäksi adbluesta - noin 12-13L. Kun tankki oli tyhjä, idriven "täyttömäärä" ei reagoi mitenkään. Eli tankin täyttöä mittaava anturi varmaan rikki. Taitaa loppua mun kokeilut ja pitää heittää uusi tankki tilaukseen. Jos joku vielä kokeilee niin kokeilkaa tuota Kent ainetta, niin saadaan kokemusta.

                            Jos joku tietää minkälainen toi täyttömäärän anturi on, voisi miettiä onko tuolla adblue kiteytymisellä kuitenkaan mahdollista olla vian aiheuttaja vaiko juurisyy joku muu.
                            Moi, kokeilin tuota Kent ainetta ja ainakaan vajaan parin viikon ja Lapin matkan jäljiltä ei havaittavaa muutosta. Eli anturin vika tuskin johtuu kiteytymisestä. Aktiivitankin vaihto lienee edessä.

                            Comment

                            • jerpe
                              Newbiemmer
                              • Jul 2022
                              • 11
                              • Tornio

                              #29
                              G31 520d 2017 heitti vajaan 150 tkm kohdalla adblue-herjan kun ulkolämpötila oli jo pitkään ollut 5 astetta plussalla. Antoi vikakoodit 805271 Active tank, SCR delivery module, Short circuit to ground. Lisäksi sivutuotteina 2C3000 ja 8052DF. Tutkailin ensin tankin johdotukset muttei näkynyt ulkoisia vaurioita. Aktiivitankki löytyy auton oikeasta takanurkasta, ja siihen pääsee käsiksi kun poistaa pohjamuovin takaa, oikeanpuoleisen pakoputken lämpösuojan, sen alla olevan tankin suojamuovin. Tankin vaihtoa varten joutuu irrottamaan myös sisälokarin.

                              Tilasin tankin Leebmannilta n. 950 e ja asensin paikalleen. Halpaa lystiä mutta en tarttunut käytettyihin tankkeihin. Lopuksi ISTA:lla painetesti ym mitä praktiikkaan kuului. Tuli kuntoon.

                              Ärsyttävin työ oli tankin pohjassa olevan adblue- letkun muoviliittimen irroitus tankista. Siinä oli (huonot) puristuskohdat naarasosan kahdella sivulla, mutta sisällä kynnet neljällä sivulla. Sormille pitäs lyödä tuon suunnittelijaa. Käyttäjässä kai vika.

                              Aluksi auto näytti Adbluen määräksi 15 l ja 2000 km mutta asettui päivän ajojen jälkeen järkeviin lukemiin.

                              G30 SCR tankin purkamisesta atomeiksi on youtubessa hyvä video, mutta tämän saman vikakoodin syypää komponentti näytti siinäkin jääneen arvoitukseksi.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5126
                                • Pirkkala

                                #30
                                Käytettyä en laittaisi.

                                Se letkuliitin on vähän jumissa varmaan lian yms. Takia mutta käsittääkseni sen on tarkoitus on toimia niin, että sitä työnnetään SISÄÄN päin ja sitten ulos vetäessa pidetään sormilla niistä olemattomista lirpakkeista että liittimen kynnet pysyy auki.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎