Originally posted by veku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530e Xdrive hankinta mielessä
Collapse
X
-
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
-
-
Tässä vähän miettinyt, että pitäisikö kesän aikana päivittää sinänsä erittäin mainio G20 330e takaveto isompaan 530e X-Driveen? Oikeastaan ei ole mitään järkevää syytä, mutta kunhan pohdin koska olisi välillä tarvetta napsun verran isommille sisätiloille.
Eniten arveluttaa, että kuinka paljon tulee rangessa ja suorituskyvyssä takkiin? Ilmeisesti 2020 mallinen G30 jakaa saman tekniikan vastaavanikäisen G20:n kanssa, vai jakaako? Kysymykseen tulee ainoastaan tuoreistettu 2020-mallinen pre-LCI (tai LCI), jossa uudempi iDrive ja 12,4kwh akku. Jostain syystä tuo alkuun vihaamani uudempi iDrive onkin muuttunut sellaiseksi, että siitä en halua luopua. Totuttelun jälkeen se modernisoi auton fiilistä tosi paljon. Ja näyttää hyvältä ainakin G20:n kojetaulussa.
Mielestäni tuo takavetoinen 330e 292hp tehoineen tuntuu melko sähäkältä peliltä. Muuttuuko tilanne paljon 530e x-driveen verrattaessa?
Nykyisella pääsen kesäkelissä jopa 55-60km rangella. Ja enempiä yrittämättäkin 50km. Työmatka on 38km, joka taittuu sähköllä vielä -10 asteen pakkasessakin täpärästi.
Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon rangessa ja tehontunnussa tulee takkiin, jos siirryn G30 x-driveen? Ja onko noissa 2020-malleissa jo samat 292hp huipputehot kuin G20:ssä? Vai tuleeko ne vasta LCI-malliin?
Tuntuu että tuolle 330e:lle on erittäin vähän potentiaalisia korvaajia, jos haluaa tilaa lisää. Vai olisiko 330e farkku x-drive sittenkin parempi ratkaisu?Last edited by JKK; 03-07-2022, 00:00.
Comment
-
-
Pohdin tätä toisinpäin että pärjäisinkö g31 sijaan g21 330e mallilla..
Kontti g21 on jo hyvän kokonen. Ja muutenkin laadukkaan oloinen. Pitää oikeasti funtsia, mutta kun on tottunut g31 40d tehoihin ja varusteisiin on 3 srj aikamoinen downgreidaus.. mutta suurin osa ajasta tulee yksin ajettua. Olisi joku all terrain malli bemullakin ni kelpais.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostPohdin tätä toisinpäin että pärjäisinkö g31 sijaan g21 330e mallilla..
Kontti g21 on jo hyvän kokonen. Ja muutenkin laadukkaan oloinen. Pitää oikeasti funtsia, mutta kun on tottunut g31 40d tehoihin ja varusteisiin on 3 srj aikamoinen downgreidaus.. mutta suurin osa ajasta tulee yksin ajettua. Olisi joku all terrain malli bemullakin ni kelpais.
G20:ssä on alusta lähtien uudempi 292hp tekniikka, joka tuli vasta 2021 LCI G30:iin. Liikuttaa autoa yllättävän ripeästi jopa iso kärry perässä. Olen heräämässä siihen että G20:lle ei ole kovin helppoa löytää luontevaa korvaajaa järkevässä hintaluokassa. Paitsi samanlainen G20 farkku, jotka nekin huitelee käytettynä 50k€ yläpuolella.
Kävin myös kokeilemassa paljon kehuja ja ylistystä saanutta Volvon V60 T8:ia. Oli ainakin minulle pettymys. Tuntui jotenkin lelulta. Näyttää silmään enemmän premiumilta kuin miltä tuntui. S90 oli taas jotenkin ihan eri maata. Tuntui laatuautolta ja samaa tasoa kuin G30.Last edited by JKK; 07-07-2022, 17:34.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKyllä tuolla pärjää aika hyvin. Tein päätöksen, että en tuota G20:stä ainakaan pre-LCI G30:iin vaihda. Tulee mielestäni aikamoinen downgreidaus. G30 on fiilikseltään vanhanaikaisemman oloinen, surkeahko range ja tuntuu myös jonkinverran laiskemmalta. Melutasossa ehkä ainoa selvempi ero. Mutta sekään ei ratkaisevan suuri.
G20:ssä on alusta lähtien uudempi 292hp tekniikka, joka tuli vasta 2021 LCI G30:iin. Liikuttaa autoa yllättävän ripeästi jopa iso kärry perässä. Olen heräämässä siihen että G20:lle ei ole kovin helppoa löytää luontevaa korvaajaa järkevässä hintaluokassa. Paitsi samanlainen G20 farkku, jotka nekin huitelee käytettynä 50k€ yläpuolella.
Kävin myös kokeilemassa paljon kehuja ja ylistystä saanutta Volvon V60 T8:ia. Oli ainakin minulle pettymys. Tuntui jotenkin lelulta. Näyttää silmään enemmän premiumilta kuin miltä tuntui. S90 oli taas jotenkin ihan eri maata. Tuntui laatuautolta ja samaa tasoa kuin G30.Last edited by PNM2; 08-07-2022, 07:47.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Samaa mieltä siinä mielessä että ei tuo G3x mitenkään vanhan näköinen ole sisältä vs G2x. Hyvin saman tyyppisiä molemmat. Ainoa isompi ero on mittaristossa jos vertaa ID6 vs ID7, mutta se on kyllä pieni ero. Itsellä vaikka on preLCI, niin kuitenkin ID7 eli just siitä muutos vaiheesta.
Vaikka autoissa ei silmämääräisesti paljoa ole kokoeroa, niin oikeasti vitonen on melkoisesti isompi. G30 menee konttiin 2x clickgearit, 2 kärrybägiä ja kengät+sateenvarjot kahdelle eikä penkkejä tarvi taittaa tai edes avata lukituksesta. G2x ei lähellekkääm saa samaa määrää. Tuskin farkkuunkaan verhon alle.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
-
Originally posted by TuomoA View PostG30 menee konttiin 2x clickgearit, 2 kärrybägiä ja kengät+sateenvarjot kahdelle eikä penkkejä tarvi taittaa tai edes avata lukituksesta. G2x ei lähellekkääm saa samaa määrää. Tuskin farkkuunkaan verhon alle.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNyt kun topikki koskee hybridejä, niin tuo ei pitäne paikkaansa. Ainakin juuri ja juuri saa omaan yhden kärrybägin irrottamatta mitään mailojai4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by TuomoA View PostSamaa mieltä siinä mielessä että ei tuo G3x mitenkään vanhan näköinen ole sisältä vs G2x. .
Valokytkin on vielä parasta laatua eikä mikään ihmeellinen näppäinpaneeli, Keskikonsolissa on perinteiset ja hyväksi todetut BMW käyttökytkimet about kaikelle jne. Olispa vielä perinteinen bmw mittaristo. En oo vielä keksinyt mitä hyötyä tosta uudesta mittaristosta olisi vrt. vanhan tyyppinen (esim f30 330e), kun ei sitä voi (kai?) edes juurikaan customoida eikä siihen oikein saa mitään fiksua infoakaan näkyviin. :think
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNyt kun topikki koskee hybridejä, niin tuo ei pitäne paikkaansa. Ainakin juuri ja juuri saa omaan yhden kärrybägin irrottamatta mitään mailojaG26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
-
Täytyy sanoa että on kyllä kaikin puolin mainio peli. Ainoa mitä edellisestä G11 seiskasta jäi kaipaamaan on ilma-alusta. Ei oikein keksi muuta huomautettavaa mutta toki voi olla vielä uutuuden hurmos lasit päässä.BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTäytyy sanoa että on kyllä kaikin puolin mainio peli. Ainoa mitä edellisestä G11 seiskasta jäi kaipaamaan on ilma-alusta. Ei oikein keksi muuta huomautettavaa mutta toki voi olla vielä uutuuden hurmos lasit päässä.
Ainoat risut (melko ison kasan vieläpä) annan G30:lle ohjauksesta. Se ei aiheuta edelleenkään minussa huraa-huutoja. Tunnoton ja iloton. Kuten on ollut kaikissa G30-sarjan autoissani. Ohjausvaihde on liian hidas ja loput ilot on tapettu täydellisellä tunnottomuudella. Tällä osa-alueella kilpailijat on selvästi parempia.Last edited by JKK; 09-10-2022, 15:15.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKyllä tuo vakuuttaa itseänikin edelleenkin puolen vuoden ajelun jälkeen. Yleensä tässä vaiheessa jo pukkaa uutta autokuumetta mutta nyt ei keksi mitään mistä jaksaisi haaveilla. Tai keksii kyllä mutta taloudellisten realiteettien sisällä ei keksi. Verrokit (e-mersut ja S90-volvot) on koeajeltu moneen kertaan eikä koskaan aiheuttaneet minkäänlaista ostohalua.
Ainoat risut (melko ison kasan vieläpä) annan G30:lle ohjauksesta. Se ei aiheuta edelleenkään minussa huraa-huutoja. Tunnoton ja iloton. Kuten on ollut kaikissa G30-sarjan autoissani. Ohjausvaihde on liian hidas ja loput ilot on tapettu täydellisellä tunnottomuudella. Tällä osa-alueella kilpailijat on selvästi parempia.
En tiedä onko nyt niin hidas tuo ohjaus mutta joo kyllä tunnottomuuden huomaa mutka pätkillä mutta matka-ajossa ei vaivaa itseä ollenkaan.BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostAinoat risut (melko ison kasan vieläpä) annan G30:lle ohjauksesta. Se ei aiheuta edelleenkään minussa huraa-huutoja. Tunnoton ja iloton. Kuten on ollut kaikissa G30-sarjan autoissani. Ohjausvaihde on liian hidas ja loput ilot on tapettu täydellisellä tunnottomuudella. Tällä osa-alueella kilpailijat on selvästi parempia.
Se sähköinen malli on lähes täysin tunnoton, mauton ja hajuton.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment