Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e Xdrive hankinta mielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1119
    • Espoo

    #31
    Originally posted by veku View Post
    Tuli testattua 530e ,neloskoneen äänimaailma jäi vaivaan,

    Ja tavaratilan koko..nyt kun miettynyt asiaa.
    Sedanin kontti on kyllä pieni. Mä testasin kaksi lätkäkassia sekä golfbägin ja golfkärryt ennen auton tilausta mutta myönnän kyllä lievän kärvistelyn tuon koon kanssa. Seuraavassa i4:ssa onneksi kontti on isompi ja yläreunasta aukeava aina mukavampi lastata.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #32
      Tässä vähän miettinyt, että pitäisikö kesän aikana päivittää sinänsä erittäin mainio G20 330e takaveto isompaan 530e X-Driveen? Oikeastaan ei ole mitään järkevää syytä, mutta kunhan pohdin koska olisi välillä tarvetta napsun verran isommille sisätiloille.

      Eniten arveluttaa, että kuinka paljon tulee rangessa ja suorituskyvyssä takkiin? Ilmeisesti 2020 mallinen G30 jakaa saman tekniikan vastaavanikäisen G20:n kanssa, vai jakaako? Kysymykseen tulee ainoastaan tuoreistettu 2020-mallinen pre-LCI (tai LCI), jossa uudempi iDrive ja 12,4kwh akku. Jostain syystä tuo alkuun vihaamani uudempi iDrive onkin muuttunut sellaiseksi, että siitä en halua luopua. Totuttelun jälkeen se modernisoi auton fiilistä tosi paljon. Ja näyttää hyvältä ainakin G20:n kojetaulussa.

      Mielestäni tuo takavetoinen 330e 292hp tehoineen tuntuu melko sähäkältä peliltä. Muuttuuko tilanne paljon 530e x-driveen verrattaessa?

      Nykyisella pääsen kesäkelissä jopa 55-60km rangella. Ja enempiä yrittämättäkin 50km. Työmatka on 38km, joka taittuu sähköllä vielä -10 asteen pakkasessakin täpärästi.

      Kysymys kuuluukin, että kuinka paljon rangessa ja tehontunnussa tulee takkiin, jos siirryn G30 x-driveen? Ja onko noissa 2020-malleissa jo samat 292hp huipputehot kuin G20:ssä? Vai tuleeko ne vasta LCI-malliin?

      Tuntuu että tuolle 330e:lle on erittäin vähän potentiaalisia korvaajia, jos haluaa tilaa lisää. Vai olisiko 330e farkku x-drive sittenkin parempi ratkaisu?
      Last edited by JKK; 03-07-2022, 00:00.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1400
        • Kuopio

        #33
        Pohdin tätä toisinpäin että pärjäisinkö g31 sijaan g21 330e mallilla..

        Kontti g21 on jo hyvän kokonen. Ja muutenkin laadukkaan oloinen. Pitää oikeasti funtsia, mutta kun on tottunut g31 40d tehoihin ja varusteisiin on 3 srj aikamoinen downgreidaus.. mutta suurin osa ajasta tulee yksin ajettua. Olisi joku all terrain malli bemullakin ni kelpais.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #34
          Originally posted by Ceeray View Post
          Pohdin tätä toisinpäin että pärjäisinkö g31 sijaan g21 330e mallilla..

          Kontti g21 on jo hyvän kokonen. Ja muutenkin laadukkaan oloinen. Pitää oikeasti funtsia, mutta kun on tottunut g31 40d tehoihin ja varusteisiin on 3 srj aikamoinen downgreidaus.. mutta suurin osa ajasta tulee yksin ajettua. Olisi joku all terrain malli bemullakin ni kelpais.
          Kyllä tuolla pärjää aika hyvin. Tein päätöksen, että en tuota G20:stä ainakaan pre-LCI G30:iin vaihda. Tulee mielestäni aikamoinen downgreidaus. G30 on fiilikseltään vanhanaikaisemman oloinen, surkeahko range ja tuntuu myös jonkinverran laiskemmalta. Melutasossa ehkä ainoa selvempi ero. Mutta sekään ei ratkaisevan suuri.

          G20:ssä on alusta lähtien uudempi 292hp tekniikka, joka tuli vasta 2021 LCI G30:iin. Liikuttaa autoa yllättävän ripeästi jopa iso kärry perässä. Olen heräämässä siihen että G20:lle ei ole kovin helppoa löytää luontevaa korvaajaa järkevässä hintaluokassa. Paitsi samanlainen G20 farkku, jotka nekin huitelee käytettynä 50k€ yläpuolella.

          Kävin myös kokeilemassa paljon kehuja ja ylistystä saanutta Volvon V60 T8:ia. Oli ainakin minulle pettymys. Tuntui jotenkin lelulta. Näyttää silmään enemmän premiumilta kuin miltä tuntui. S90 oli taas jotenkin ihan eri maata. Tuntui laatuautolta ja samaa tasoa kuin G30.
          Last edited by JKK; 07-07-2022, 17:34.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #35
            G21 tuntuu olevan aivan jäätävissä hintatasoissa hyvin varusteltuna. Tulee g31 todella liki.

            Minäkun haluaisin kaikki hilavitkuttimet..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • PNM2
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2015
              • 1119
              • Espoo

              #36
              Originally posted by JKK View Post
              Kyllä tuolla pärjää aika hyvin. Tein päätöksen, että en tuota G20:stä ainakaan pre-LCI G30:iin vaihda. Tulee mielestäni aikamoinen downgreidaus. G30 on fiilikseltään vanhanaikaisemman oloinen, surkeahko range ja tuntuu myös jonkinverran laiskemmalta. Melutasossa ehkä ainoa selvempi ero. Mutta sekään ei ratkaisevan suuri.

              G20:ssä on alusta lähtien uudempi 292hp tekniikka, joka tuli vasta 2021 LCI G30:iin. Liikuttaa autoa yllättävän ripeästi jopa iso kärry perässä. Olen heräämässä siihen että G20:lle ei ole kovin helppoa löytää luontevaa korvaajaa järkevässä hintaluokassa. Paitsi samanlainen G20 farkku, jotka nekin huitelee käytettynä 50k€ yläpuolella.

              Kävin myös kokeilemassa paljon kehuja ja ylistystä saanutta Volvon V60 T8:ia. Oli ainakin minulle pettymys. Tuntui jotenkin lelulta. Näyttää silmään enemmän premiumilta kuin miltä tuntui. S90 oli taas jotenkin ihan eri maata. Tuntui laatuautolta ja samaa tasoa kuin G30.
              Mielipiteitähän nämä on mutta saman generaation vitonen harvoin on kolmoseen verrattuna noin paljon huonompi kuin mitä tässä kerrotaan. Vitonen on sisältä ihan eri asia istuskella kuin kolmonen. Kesällä ajaa nelivedolla sen 50 kilsaa sähköllä helposti. Tottakai auto on laiskempi, jos samalla voimalla liikutetaan isompaa lossia. Toki, jos raha ratkaisee, asian ymmärtää, mutta se ei ole autojen vika. Mun mielestä hienoja autoja molemmat.
              Last edited by PNM2; 08-07-2022, 07:47.
              i4 M50
              ex: G30 530e xDrive M-Sport
              ex: F11 525d xDrive
              ex: F11 520d
              ex: E91 318i

              Comment

              • TuomoA
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 538
                • Krs

                #37
                Samaa mieltä siinä mielessä että ei tuo G3x mitenkään vanhan näköinen ole sisältä vs G2x. Hyvin saman tyyppisiä molemmat. Ainoa isompi ero on mittaristossa jos vertaa ID6 vs ID7, mutta se on kyllä pieni ero. Itsellä vaikka on preLCI, niin kuitenkin ID7 eli just siitä muutos vaiheesta.
                Vaikka autoissa ei silmämääräisesti paljoa ole kokoeroa, niin oikeasti vitonen on melkoisesti isompi. G30 menee konttiin 2x clickgearit, 2 kärrybägiä ja kengät+sateenvarjot kahdelle eikä penkkejä tarvi taittaa tai edes avata lukituksesta. G2x ei lähellekkääm saa samaa määrää. Tuskin farkkuunkaan verhon alle.
                G26 420iA Msport SanremoGreen
                F22 220iA Msport EstorilBlau
                F20 118i MsportValenciaOrange
                E82 118dA TitanSilber

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6768
                  • PK-seutu

                  #38
                  Originally posted by TuomoA View Post
                  G30 menee konttiin 2x clickgearit, 2 kärrybägiä ja kengät+sateenvarjot kahdelle eikä penkkejä tarvi taittaa tai edes avata lukituksesta. G2x ei lähellekkääm saa samaa määrää. Tuskin farkkuunkaan verhon alle.
                  Nyt kun topikki koskee hybridejä, niin tuo ei pitäne paikkaansa. Ainakin juuri ja juuri saa omaan yhden kärrybägin irrottamatta mitään mailoja
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1119
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Nyt kun topikki koskee hybridejä, niin tuo ei pitäne paikkaansa. Ainakin juuri ja juuri saa omaan yhden kärrybägin irrottamatta mitään mailoja
                    Sedaniin menee Clicgear ja kärrybägi sekä toki kaikkea sälää. Puumailat toki pois bägistä.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1355
                      • pks

                      #40
                      Originally posted by TuomoA View Post
                      Samaa mieltä siinä mielessä että ei tuo G3x mitenkään vanhan näköinen ole sisältä vs G2x. .
                      Ehkäpä vähän on perinteisempää BMW:tä toki, mutta minusta sen voi ajatella pikemminkin olevan plussaa kuin miinusta.
                      Valokytkin on vielä parasta laatua eikä mikään ihmeellinen näppäinpaneeli, Keskikonsolissa on perinteiset ja hyväksi todetut BMW käyttökytkimet about kaikelle jne. Olispa vielä perinteinen bmw mittaristo. En oo vielä keksinyt mitä hyötyä tosta uudesta mittaristosta olisi vrt. vanhan tyyppinen (esim f30 330e), kun ei sitä voi (kai?) edes juurikaan customoida eikä siihen oikein saa mitään fiksua infoakaan näkyviin. :think
                      sigpic

                      Comment

                      • TuomoA
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 538
                        • Krs

                        #41
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Nyt kun topikki koskee hybridejä, niin tuo ei pitäne paikkaansa. Ainakin juuri ja juuri saa omaan yhden kärrybägin irrottamatta mitään mailoja
                        Periaatteessa totta vaikka hybridi se on minullakin, mutta kyse tässä ladattavasta hybridistä. Oli tuossa aiemmin juttua myös ulkoisista asioista ja niihin osittain vastasin.
                        G26 420iA Msport SanremoGreen
                        F22 220iA Msport EstorilBlau
                        F20 118i MsportValenciaOrange
                        E82 118dA TitanSilber

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1263
                          • Kainuu

                          #42
                          Täytyy sanoa että on kyllä kaikin puolin mainio peli. Ainoa mitä edellisestä G11 seiskasta jäi kaipaamaan on ilma-alusta. Ei oikein keksi muuta huomautettavaa mutta toki voi olla vielä uutuuden hurmos lasit päässä.
                          BMW i5 M60, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #43
                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Täytyy sanoa että on kyllä kaikin puolin mainio peli. Ainoa mitä edellisestä G11 seiskasta jäi kaipaamaan on ilma-alusta. Ei oikein keksi muuta huomautettavaa mutta toki voi olla vielä uutuuden hurmos lasit päässä.
                            Kyllä tuo vakuuttaa itseänikin edelleenkin puolen vuoden ajelun jälkeen. Yleensä tässä vaiheessa jo pukkaa uutta autokuumetta mutta nyt ei keksi mitään mistä jaksaisi haaveilla. Tai keksii kyllä mutta taloudellisten realiteettien sisällä ei keksi. Verrokit (e-mersut ja S90-volvot) on koeajeltu moneen kertaan eikä koskaan aiheuttaneet minkäänlaista ostohalua.

                            Ainoat risut (melko ison kasan vieläpä) annan G30:lle ohjauksesta. Se ei aiheuta edelleenkään minussa huraa-huutoja. Tunnoton ja iloton. Kuten on ollut kaikissa G30-sarjan autoissani. Ohjausvaihde on liian hidas ja loput ilot on tapettu täydellisellä tunnottomuudella. Tällä osa-alueella kilpailijat on selvästi parempia.
                            Last edited by JKK; 09-10-2022, 15:15.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1263
                              • Kainuu

                              #44
                              Originally posted by JKK View Post
                              Kyllä tuo vakuuttaa itseänikin edelleenkin puolen vuoden ajelun jälkeen. Yleensä tässä vaiheessa jo pukkaa uutta autokuumetta mutta nyt ei keksi mitään mistä jaksaisi haaveilla. Tai keksii kyllä mutta taloudellisten realiteettien sisällä ei keksi. Verrokit (e-mersut ja S90-volvot) on koeajeltu moneen kertaan eikä koskaan aiheuttaneet minkäänlaista ostohalua.

                              Ainoat risut (melko ison kasan vieläpä) annan G30:lle ohjauksesta. Se ei aiheuta edelleenkään minussa huraa-huutoja. Tunnoton ja iloton. Kuten on ollut kaikissa G30-sarjan autoissani. Ohjausvaihde on liian hidas ja loput ilot on tapettu täydellisellä tunnottomuudella. Tällä osa-alueella kilpailijat on selvästi parempia.
                              E mersua ei tullut ajettua mutta ei oikein innostanut muutenkaan. Volvon rengasmelu ja kovahko alusta vei osto halut siitä.

                              En tiedä onko nyt niin hidas tuo ohjaus mutta joo kyllä tunnottomuuden huomaa mutka pätkillä mutta matka-ajossa ei vaivaa itseä ollenkaan.
                              BMW i5 M60, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1902
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by JKK View Post
                                Ainoat risut (melko ison kasan vieläpä) annan G30:lle ohjauksesta. Se ei aiheuta edelleenkään minussa huraa-huutoja. Tunnoton ja iloton. Kuten on ollut kaikissa G30-sarjan autoissani. Ohjausvaihde on liian hidas ja loput ilot on tapettu täydellisellä tunnottomuudella. Tällä osa-alueella kilpailijat on selvästi parempia.
                                Mahtaako tuossa olla sama juttu kuin E9x-sarjassa, jossa on mallista riippuen sähköinen tai hydraulinen tehostin?

                                Se sähköinen malli on lähes täysin tunnoton, mauton ja hajuton.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎