Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e Xdrive hankinta mielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    #61
    Originally posted by kaitsu66 View Post
    Toimii hyvin vakio iskareillakin, edessä 5mm lätyt yläpään välissä niin ei putoo keula liikaa toki jäykistyy hiukan kun joustomatka lyhenee mutta ei huoju ja kallistele enää, ajettavuus varsinkin motarilla parani huomattavasti.
    Hyvä tietää. Onko tuossa kuvassasi jo ne korotus lätyt edessä paikallaan? Jos on niin melkein menisi toisetkin lätyt vielä kun perä näyttää korkeammalta. Mutta hyvältä näyttää ja vieläpä samanvärinen G30 kuin itsellänikin.

    Nelikkoihin on saatavana myös Konin Special Active-iskarit (entinen FSD), jos haluaa alkaa hifistelemään. Muutamat Eibach-Koni -kombt asennellut eri autoihin ja lopputulos on aika täydellinen suomen oloissa. Takavetoihin varmaan muitakin iskari-vaihtoehtoja.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1263
      • Kainuu

      #62
      Originally posted by JKK View Post
      Hyvä tietää. Onko tuossa kuvassasi jo ne korotus lätyt edessä paikallaan? Jos on niin melkein menisi toisetkin lätyt vielä kun perä näyttää korkeammalta. Mutta hyvältä näyttää ja vieläpä samanvärinen G30 kuin itsellänikin.

      Nelikkoihin on saatavana myös Konin Special Active-iskarit (entinen FSD), jos haluaa alkaa hifistelemään. Muutamat Eibach-Koni -kombt asennellut eri autoihin ja lopputulos on aika täydellinen suomen oloissa. Takavetoihin varmaan muitakin iskari-vaihtoehtoja.
      Eikö tehtaan jäljiltä näissä keula ole hiukan perää ylempänä?
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1263
        • Kainuu

        #63
        Originally posted by kaitsu66 View Post
        Toimii hyvin vakio iskareillakin, edessä 5mm lätyt yläpään välissä niin ei putoo keula liikaa toki jäykistyy hiukan kun joustomatka lyhenee mutta ei huoju ja kallistele enää, ajettavuus varsinkin motarilla parani huomattavasti.
        Tällä setillä takapäätä pudotetaan hiukan enemmän E10-20-038-01-22
        BMW i5 M60, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

        Comment

        • kaitsu66
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 53
          • Janakkala

          #64
          Originally posted by JKK View Post
          Hyvä tietää. Onko tuossa kuvassasi jo ne korotus lätyt edessä paikallaan? Jos on niin melkein menisi toisetkin lätyt vielä kun perä näyttää korkeammalta. Mutta hyvältä näyttää ja vieläpä samanvärinen G30 kuin itsellänikin.

          Nelikkoihin on saatavana myös Konin Special Active-iskarit (entinen FSD), jos haluaa alkaa hifistelemään. Muutamat Eibach-Koni -kombt asennellut eri autoihin ja lopputulos on aika täydellinen suomen oloissa. Takavetoihin varmaan muitakin iskari-vaihtoehtoja.
          On korotus paikallaa ja tosiaan vois olla vaikka 8-10mm mutta toi on tuntunu käytännössä ihan hyvältä. Edellisessä F31:ssä oli Koni+H&R ja oli huimasti parempi kuin Msport alusta..
          G30 530e -17
          https://www.facebook.com/roadsportA
          https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

          Comment

          • kaitsu66
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 53
            • Janakkala

            #65
            Originally posted by makebm5 View Post
            Tällä setillä takapäätä pudotetaan hiukan enemmän E10-20-038-01-22
            Varmaankin kun on tehty pienemmälle akselipainolle (ilman lisäakkuja)onko kokemusta paljonko vaikuttaa?
            G30 530e -17
            https://www.facebook.com/roadsportA
            https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1263
              • Kainuu

              #66
              Originally posted by kaitsu66 View Post
              Varmaankin kun on tehty pienemmälle akselipainolle (ilman lisäakkuja)onko kokemusta paljonko vaikuttaa?
              Eipä ole ja taitaa käydä niin ettei tuolla saa periaatteessa leimaa paperiin ja itse asissa xDriveen akselipainojen vuoksi pitänee olla tämä E10-20-038-09-22 setti.
              Last edited by makebm5; 11-10-2022, 11:46.
              BMW i5 M60, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                #67
                Originally posted by makebm5 View Post
                Eipä ole ja taitaa käydä niin ettei tuolla saa periaatteessa leimaa paperiin ja itse asissa xDriveen akselipainojen vuoksi pitänee olla tämä E10-20-038-09-22 setti.
                Joo tuo taitaa olla x-driven setti nimenomaan. Sehän se näissä Eibachin tms.... seteissä tuppaa aina olemaan että joka toisen setin kohdalla joutuu aina tekemään jotain "jälkivirittelyä" korkeuteen, etupäähän tai takapäähän. Audi-seteissä aina perä roikkuu liian alhaalla ja bemareissa taas keula sukeltaa liian alas.... KW:n alustoilla saa kaiken säädettyä mieluisaksi mutta hinta on aina suolainen. Harmi kun eivät tuo StreetComfortia G30:seen.
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6326
                  • P-Pohjanmaa

                  #68
                  Oletteko virittäneet vielä näitä 530e malleja ?
                  Jotenkin järkivalinta tuntuisi olevan tämä ,vaikka tuo M550D g31 koko ajan mielen päällä
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1263
                    • Kainuu

                    #69
                    530e xDrivelle matkaa tehty nyt 18 471km keskinopeudella 59,2km/h.
                    Bensiiniä on kulunut 4,5l/100km ja sähköllä tuosta kokonaismäärästä on ajettu 6 991km. Sähköä näyttää kuluneen 9,4kWh/100km eli1 736 kWh. Jos laskee tuosta niin 100km hinnaksi tulee 10,9e.
                    Sitten vertailuna G11 730d xDrive joka kulutti samalla ajomäärällä 5,6l/100km. Tuosta tulee 100km kohden 11,2e.
                    Polttoaineen hintana käytin 2e/l ja sähkön 20c/kWh. Kun ottaa huomioon dieselin reilun 600e isomman ajoneuvoveron on erotus kääntyy hybridin hyväksi ainakin omalla ajolla.
                    BMW i5 M60, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      #70
                      Ompa tuo 730d vähällä kulkenut
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1263
                        • Kainuu

                        #71
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Ompa tuo 730d vähällä kulkenut
                        Kyllä hyvin maltilliset lukemat oli. Täysin varmaksi en muista oliko 5,6 vai 5,8 mutta alle 6 joka tapauksessa.
                        BMW i5 M60, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                        Comment

                        • XV70D
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2013
                          • 200
                          • Oulu

                          #72
                          Itsekkin tätä mallia miettinyt seuraavaksi autoksi, mutta koukullinen pitäisi olla. Onko näissä 5 sarjalaisissa todettu koneen ruostumista ja onko nokka-akseleita ym. pitänyt vaihtaa sen vuoksi? Eli kone ruostuu sisältä päin kun ei käytetä.
                          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1367
                            • Lempäälä

                            #73


                            ruostuu ne S55 nenät kanssa.. Eli taitaa olla enemmänkin sellainen homma, että selvitä edellisen omistajan ajoprofiili ennen ostopäätöstä, ja kurkkaa öljyntäyttöaukosta sisään jos oikein mietityttää.

                            Jos ny ei kolise nakuta yms kylmänä tai kuumana, niin eiku auringonlaskuun vaan.
                            Ei ole käsittääkseni mikään krooninen "ongelma", kun näillä kuitenkin ajetaan paljonkin. Noin tilastollisesti suuremmin tuohon kannattaisi syventyä jos katselee sitä B38 perustaista hybridiä, ne kun on tyypillisemmin ajokäytössä perheen 2-autona lyhyellä matkalla -> otollisempia suuremmalle kondenssiveden määrälle.

                            mutta joo, koukulliset (vetomassalliset) taitaa olla LCI-malleja, 2020->.
                            Niissä tulee myös käsittääkseni aina se 12kWh akustokin.
                            Maksavat tietysti sit runsaammin kuin pre-LCI-mallit, kuten pitääkin.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2328
                              • Uusimaa

                              #74
                              Originally posted by repsa View Post
                              https://f80.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1994008
                              mutta joo, koukulliset (vetomassalliset) taitaa olla LCI-malleja, 2020->.
                              Niissä tulee myös käsittääkseni aina se 12kWh akustokin.
                              Maksavat tietysti sit runsaammin kuin pre-LCI-mallit, kuten pitääkin.
                              12kwh akusto tuli jo 7/2019 valmistettuihin ja siitä eteenpäin. Ja myös vetomassat on osassa 7/2019 jälkeen tehdyissä non-facelifteissä (huom! vain nelivetoisissa). Ja niissä x-driveissä joissa ei vetomassoja ole, sen saa anottua maahantuojalta. Mutta vain 750 mökkikärrymassat. Isot vetomassat tuli sitten LCI-malleihin.

                              Parhaan vastineen rahalle saa mun mielestä tällä hetkellä juuri tuollaisessa 7/2019 jälkeen valmistetusta non-LCI x-drivessa. Faceliftin eduksi jää enää vähän modernimmat etu-ja takavalot. Jälkimmäiset on helppo retrofitata.
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1367
                                • Lempäälä

                                #75
                                joo, jotenkin noin. tuo 2020 on se nettiauton "myyntimalli", vaikka auto on valmistunut 7/2019.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎