Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e Xdrive hankinta mielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    #46
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mahtaako tuossa olla sama juttu kuin E9x-sarjassa, jossa on mallista riippuen sähköinen tai hydraulinen tehostin?

    Se sähköinen malli on lähes täysin tunnoton, mauton ja hajuton.
    Kyllä nämä tämän ikäluokan g-bemut taitaa lähtökohtaisesti olemaan kaikki sähköisellä tehostajalla. Halpa toteuttaa ja säästää polttoainetta ehkä litran vuodessa.

    Ehkä se hydraulitehostaja on vielä joissain G30-malleissa joissa on ruksittu aktiiviset kallistuksenvakaajat, jolloin myös tehostajaa hoidetaan samalla tandempumpulla kuin vakaajia. Ainakin vielä F-malleissa näin oli. En tiedä onko uusimmissa g-malleissa tuokin jo tehty sähköllä?

    Täytyy kesäksi pistää tuumaa isommat renkaat ja valita jotkut Contin SC7:t jos sillä saisi ohjaukseen edes hieman bemarin tunnetta.
    Last edited by JKK; 09-10-2022, 17:16.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Kraftwerk
      Bimmer Rookie
      • Mar 2022
      • 133
      • Joensuu area

      #47
      Jotain BMW on kyllä sössinyt oikein radikaalista G30:ssa, koska ainakaan ajamani 545e:n tapauksessa ohjaus on tasan yhtä huono mitä vanhempien Toyota Rav4:ssa eli täysin keinotekoinen, tunnoton ja kevyt.

      Muutoinhan koko mallisarja on oikein hyvä ja varmaan moni kohta paremmin toteutettu mitä F10:ssä.
      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2553
        • Kirkkonummi

        #48
        Originally posted by JKK View Post
        Kyllä tuo vakuuttaa itseänikin edelleenkin puolen vuoden ajelun jälkeen. Yleensä tässä vaiheessa jo pukkaa uutta autokuumetta mutta nyt ei keksi mitään mistä jaksaisi haaveilla. Tai keksii kyllä mutta taloudellisten realiteettien sisällä ei keksi. Verrokit (e-mersut ja S90-volvot) on koeajeltu moneen kertaan eikä koskaan aiheuttaneet minkäänlaista ostohalua.

        Ainoat risut (melko ison kasan vieläpä) annan G30:lle ohjauksesta. Se ei aiheuta edelleenkään minussa huraa-huutoja. Tunnoton ja iloton. Kuten on ollut kaikissa G30-sarjan autoissani. Ohjausvaihde on liian hidas ja loput ilot on tapettu täydellisellä tunnottomuudella. Tällä osa-alueella kilpailijat on selvästi parempia.
        +1.
        Omalla kohdalla vielä se, että liian iso yhdelle, ikävä 3-sarjalaista, mutta tämä oli tällä kertaa oma valinta. Iso koko tekee auton kömpelöksi ihan missä tahansa, varsinkin jos ei olla ruksittu tarpeeksi kiloeuroja autoa tilattaessa (kuten omassa).

        Tuo ohjaus on kyllä tunnottomin koskaan bemareissa kohtaamani, mutta se tunnokkain oli ex E46 330iA:ssa -00, joka saattoi olla viimeisiä hydraulisella tehostajalla? Kolikon kääntöpuolena oli Sport Settings (tjsp) alusta, ei siis M Sport, joka oli kaikilla nopeuksilla pintakova. Mutta etupyörien asennon tunsi melkein asteen tarkkuudella, vain vähän liioitellen.

        Auto ei kyllä vaihdu nykyisten taloudellisten realiteettien aikana, mutta myös siksi, että kaikkiin lisävarusteisiin on jo ehtinyt täysin tottua. Jopa soft closeen tai kattoluukkuun, jotka ovat molemmat melkein yhtä turhia.

        iX:ää olisi ehkä tänä talvena kaivannut. Se helmikuinen lumimyrsky (yksi monista), kitkarenkaat jne aiheutti sen, että tuli myöhästyttyä täysin hautajaisista. Muuten on pärjätty ihan takavedolla täällä eteläisemmässä Suomessa.
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #49
          Täällä testailtu tätä uudempaa korimallia ja täytyy sanoa että moottori ja varusteet tekee auton.
          Tällä hetkellä seuraaja m550d g31 ykkös vaihtoehto🙈
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1113
            • Espoo

            #50
            Kohta täyttyy kolme vuotta auton kanssa ja siitä luopuminen sähkön edessä lähenee. Loistavaa ja huoletonta kyytiä ollut. Jämäkämpi ajaa kuin kaksi edellistä F11:ta. Koko on näkynyt lähinnä uuden muijan myötä tulleessa taskuparkkitarpeessa, kun auto ei mahdu jokaiseen vapaaseen väliin. Automaattinen pysäköijä on kyllä hauskin (nimenomaan hauskin, ei hyödyllisin) varuste, jota mulla autossa on koskaan ollut.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              #51
              Originally posted by Petteri75 View Post
              +1.
              Omalla kohdalla vielä se, että liian iso yhdelle, ikävä 3-sarjalaista, mutta tämä oli tällä kertaa oma valinta. Iso koko tekee auton kömpelöksi ihan missä tahansa, varsinkin jos ei olla ruksittu tarpeeksi kiloeuroja autoa tilattaessa (kuten omassa).

              Tuo ohjaus on kyllä tunnottomin koskaan bemareissa kohtaamani, mutta se tunnokkain oli ex E46 330iA:ssa -00, joka saattoi olla viimeisiä hydraulisella tehostajalla? Kolikon kääntöpuolena oli Sport Settings (tjsp) alusta, ei siis M Sport, joka oli kaikilla nopeuksilla pintakova. Mutta etupyörien asennon tunsi melkein asteen tarkkuudella, vain vähän liioitellen.
              Puhut kyllä pelkkää asiaa. Meillä myös pojalla on E46 jolla ajaminen saa ohjauksen puolesta aina hymyn huulille, vaikka on vain 316i. Se on ohjauksen puolesta kaikkien aikojen paras BMW. Ajettavuuden puolesta erittäin onnistunut kokonaisuus, jollaista on vaikea (ellei mahdoton) saada nykypäivänä kaupasta edes uutena. Paitsi Alfan Giulia. On käsittämätöntä kuinka kauas siitä on ajauduttu. Kun muilta osin tuntuu että tuo G30 lähentelee autona täydellisyyttä. Nykystandardeilla tarkasteltuna...

              Kerkesin puoli vuotta ajelemaan myös uudella 330e G20:lla, joka on ohjaukseltaan ja näppäryyden puolesta useita kertaluokkia parempi, mutta tien päällä kyyti on kyllä meluisaa eikä läheskään niin herrasmiesmäistä kuin G30:ssa. Ja G20 sporttipenkit ei sopineet minulle. Se on vaan pakko hyväksyä, että jos haluaa luksustason kyytiä, ei sellaista vaan ole tarjolla 3-sarjalaisen ja Audi A4:sen kokoluokassa. Itsekään en tarvitsisi koon puolesta näin isoa autoa mihinkään.
              Last edited by JKK; 09-10-2022, 22:10.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6750
                • PK-seutu

                #52
                Laittakaa Hybridiin H&R:n jouset niin saatte alustan korkeuden järjelliseksi ja ajettavuus vaan paranee
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1851
                  • Turku

                  #53
                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  +1.
                  Tuo ohjaus on kyllä tunnottomin koskaan bemareissa kohtaamani, mutta se tunnokkain oli ex E46 330iA:ssa -00, joka saattoi olla viimeisiä hydraulisella tehostajalla? Kolikon kääntöpuolena oli Sport Settings (tjsp) alusta, ei siis M Sport, joka oli kaikilla nopeuksilla pintakova. Mutta etupyörien asennon tunsi melkein asteen tarkkuudella, vain vähän liioitellen.
                  Tarkoititko viimeisiä Bemarissa ikinä?

                  Kuten jo totesin, niin jossain E9x-sarjan autoissa on hydraulinen tehostaja. Ainakin tässä mun sigun E93:ssa.

                  Epäilen tosin, että se ei ole ainoa ero, vaan saattaahan tuolla alustassa olla jotain muitakin pieniä, mutta merkitseviä eroja.

                  Semmoinen hassu juttu tähän liittyen oli yksi kerta katsastuksessa että katsastusinsinööri vähän ihmetteli että on kovin jäykkä tuo ohjaus ja tehostin. :o

                  On se jäykempi kuin joissakin toisissa. Mutta parempi näin.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3599
                    • Raisio

                    #54
                    E9x sarjoissa omaan makuun liiankin raskas ohjaus.

                    Yleinen suuntaus autoalalla 2010 luvusta alkaen mennyt kevyempiin ja herkempiin ohjauksiin ja osittain ohjaustunnon kustannuksella.

                    Ohjaukselle käynyt sama kuin kojetaulun nappuloille, siirrytty uuteen aikakauteen ja kaikki ei tykkää.

                    Nykyohjaukset tehty tusina-autoilijoille…. Ah miten kevyen ihana ohjaus, otan tämän
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2325
                      • Uusimaa

                      #55
                      Originally posted by pyroz View Post
                      Laittakaa Hybridiin H&R:n jouset niin saatte alustan korkeuden järjelliseksi ja ajettavuus vaan paranee
                      Onko noin? Just nimittäin mietin että riittäisiköhän jos laittaisi keväällä H&R tai Eibachit vakiopumppujen kaveriksi. Ja että toimiiko kombo hyvin?

                      Vuoden vaihteessa KW julkaisee V3-alustan 530e X-Driveen. Sain juuri sähköpostia tehtaalta että kehitys on loppusuoralla. Tosin hintalappu tulee varmasti olemaan kova. Ehkä luokkaa 2500-3000€. Pelkät H&R-jouset taas 250€. Miten suuri lopulta on ero käytännössä?
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6750
                        • PK-seutu

                        #56
                        Originally posted by JKK View Post
                        Onko noin? Just nimittäin mietin että riittäisiköhän jos laittaisi keväällä H&R tai Eibachit vakiopumppujen kaveriksi. Ja että toimiiko kombo hyvin?

                        Vuoden vaihteessa KW julkaisee V3-alustan 530e X-Driveen. Sain juuri sähköpostia tehtaalta että kehitys on loppusuoralla. Tosin hintalappu tulee varmasti olemaan kova. Ehkä luokkaa 2500-3000€. Pelkät H&R-jouset taas 250€. Miten suuri lopulta on ero käytännössä?
                        Oma kokemus oli toki takavetoisella, mutta mahtaako olla mitään eroa. Jokatapauksessa autosta tuli aivan mahtava ajaa verrattuna motarivauhdissa levottomana huojuvaan korkeaan normialustaan. Omassa oli adaptiivinen iskunvaimennus josko sekin jotain vaikuttaa.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • kaitsu66
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 52
                          • Janakkala

                          #57
                          Toimii hyvin vakio iskareillakin, edessä 5mm lätyt yläpään välissä niin ei putoo keula liikaa toki jäykistyy hiukan kun joustomatka lyhenee mutta ei huoju ja kallistele enää, ajettavuus varsinkin motarilla parani huomattavasti.
                          Last edited by kaitsu66; 28-12-2022, 07:50.
                          G30 530e -17
                          https://www.facebook.com/roadsportA
                          https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1259
                            • Kainuu

                            #58
                            Originally posted by kaitsu66 View Post
                            Toimii hyvin vakio iskareillakin, edessä 5mm lätyt yläpään välissä niin ei putoo keula liikaa toki jäykistyy hiukan kun joustomatka lyhenee mutta ei huoju ja kallistele enää, ajettavuus varsinkin motarilla parani huomattavasti.
                            Eibachissa taisi olla muutenkin hieman maltillisempi madallus kuin H&Rssä.
                            Onko millainen "lätty" kyseessä ja tuliko jousisarjan mukana.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • kaitsu66
                              Bimmer Rookie
                              • May 2012
                              • 52
                              • Janakkala

                              #59
                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Eibachissa taisi olla muutenkin hieman maltillisempi madallus kuin H&Rssä.
                              Onko millainen "lätty" kyseessä ja tuliko jousisarjan mukana.
                              Itse tehty 5mm alumiini (plasmaleike) alkuperäinen pultti on riittävä näiden kanssa.
                              G30 530e -17
                              https://www.facebook.com/roadsportA
                              https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

                              Comment

                              • Sepposetae
                                Newbiemmer
                                • Aug 2014
                                • 17
                                • Hellsinki

                                #60
                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                +1.
                                Omalla kohdalla vielä se, että liian iso yhdelle, ikävä 3-sarjalaista, mutta tämä oli tällä kertaa oma valinta. Iso koko tekee auton kömpelöksi ihan missä tahansa, varsinkin jos ei olla ruksittu tarpeeksi kiloeuroja autoa tilattaessa (kuten omassa).
                                F30:sta vaihdoin tähän G31:een, molemmat xdrivejä. Tässä mun vitosessa kun on 360 kamerat ja integral active steering, niin kömpelö ei kyllä ole se mieleentuleva adjektiivi. Ymmärrän kyllä, jos ja kun fiilis on aikalailla erilainen, jos ulottuvuuksia pitää arvailla, eikä takapyörät käänny. Lumiketjut-valikosta saa(n) takapyöräohjauksen pudotettua pois vaikka lennossa ja kyllä se vaan tekee autosta tönkön laitteen. Sitten kun taas ottaa featuren käyttöön, on tuntuma äkkiseltään todella erikoinen, mutta siihen ainakin ite totun nopeasti. Kuulemma kaikki ei tykkää, mutta jättää sitten ostamatta.
                                Last edited by Sepposetae; 11-10-2022, 09:35.
                                G31 540i xDrive MHD2+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎