Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
545e hybridiakku solu viallinen, BPS?
Collapse
X
-
Ongelmajätettä.Originally posted by arben View PostVäkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
Suomi kun on autojen loppusijoituspaikka niin näitä tulee olemaan täällä pirusti. Mutta ei tuossa ole ongelmaa, kättä taskuun ja käytettyä/korjattua/jopa uutta akkupakettia sisään ja kovaa ajoa.Originally posted by arben View PostVäkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
Mistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?Originally posted by Messier View PostOngelmajätettä.
Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
-
Kaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.Originally posted by Tommix View PostMistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?
Mutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
👍 1Comment
-
X5-hybridin omistajana yritän lohduttautua ostovaiheessa säästetyillä kymppitonneilla ja pienemmillä polttoainekustannuksilla. Kaipa niillä tarvittaessa vähän akkuremonttiakin tekee.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
👍 2Comment
-
Höpöhöpö.... Tuohan pitää sisällään oletuksen että kennojen tullessa elinkaaren loppuun nämä kärrättäisiin kaatopaikalle, tai että omistaja joutuu maksamaan, että joku huolii sellaisen? Ei kai nyt kuitenkaan?Originally posted by Messier View Post....Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
20-30v ikäiset, bemarinnälkäiset nuoret miehet tulee pitämään huolen siitä että nämä pysyvät liikenteessä isollakin kilometreillä
Jatkuvasta skenaarioiden maalailusta huolimatta vaikkapa yli 200tkm ajetut hybridimersutkin menee kuulemma oikein hyvin kaupaksi kun hinta on jiirissä, vaikka niissä on kompleksisempi akusto kuin bemuissa. Itsellä on ainakin luja usko siihen, että esim. 545e-malleille löytyy käytettynä kysyntää varmasti hyvinkin. Siitä pitää huolen melko lyömätön suorituskyvyn ja käyttökustannusten suhde. Ei se hybridin elämä siihen pääty kun kennot on ajettu loppuun. Ainkakaan bemujen tapauksessa.
Väite: 250tkm ajettuna suuri osa näistä rullaa komeasti uudehkoilla, n.20-50tkm ajetuilla, kertaalleen uusituilla akkukennoilla. Näiden G20 ja G30-mallien akustot on suunniteltu tehtaalla helposti purettavaksi, joiden kennomodulit voi uusia aika kivuttomasti. Remontin hinta tulee painumaan nykyisestä reilusti alaspäin kun volyymi kasvaa ja tekijöitä tulee markkinoille lisää. Ennustan että kennoston uusiminen asettunee 4000-5000€ tuntumaan, joka tulee osumaan keskimäärin 200-220tkm kilometrilukemaan. Joten uskon että uusituilla kennoilla varustettu 250tkm ajettu hybridi puhuttelee markkinoilla ihan yhtä hyvin kuin saman verran ajettu diesel. Ellei enemmänkin. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa sellaisen ostamisessa. Tietysti eri asia on jos uskonto ei salli muiden koskevan autoon kuin BMW-merkkiliikkeen asentajan....
Comment
-
Aika moni on ilmoittanut lopettavansa/vähentävänsä merkittävästi polttomoottoiautojen valmistamista, se toteutuuko tämä on tietysti poliittinen asia.Originally posted by Messier View PostKaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.
Ja Suomen verotus tule pitämään huolen että pelkkä polttomoottori on niin suuri synti että sitä pitää rangaista veroilla niin että tuntuuOriginally posted by Messier View PostMutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment