545e hybridiakku solu viallinen, BPS?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1135
    • suomi

    #16
    Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?

    Comment

    • Messier
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 642
      • Savo

      #17
      Originally posted by arben View Post
      Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
      Ongelmajätettä.
      Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.
      G05 X5 45e
      KM9 ///M1000XR

      Ex:
      F10 ///M5
      K49 S1000XR
      E90 ///M3
      E46 ///M3

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5523
        • S:t Karins

        #18
        Originally posted by arben View Post
        Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
        Suomi kun on autojen loppusijoituspaikka niin näitä tulee olemaan täällä pirusti. Mutta ei tuossa ole ongelmaa, kättä taskuun ja käytettyä/korjattua/jopa uutta akkupakettia sisään ja kovaa ajoa.

        Originally posted by Messier View Post
        Ongelmajätettä.
        Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.
        Mistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Ju11i
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1263
          • Oulu

          #19
          Originally posted by arben View Post
          Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
          Halpoja? Veikkaan että 250tkm rullatun hybridin tai sähköauton saa kiittämällä.
          Jää hyvin ylimääräistä remppailuun.
          G26 i4 M60 -26
          E46 M3 -02

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3871
            • Raisio

            #20
            Originally posted by arben View Post
            Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
            Eikös kaikkien nykybemareiden moottorit oo morjens ennen maagista 250tkm lukemaa.

            Comment

            • Messier
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 642
              • Savo

              #21
              Originally posted by Tommix View Post
              Mistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?
              Kaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.
              Mutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
              G05 X5 45e
              KM9 ///M1000XR

              Ex:
              F10 ///M5
              K49 S1000XR
              E90 ///M3
              E46 ///M3

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 599
                • Pohjois-Savo

                #22
                X5-hybridin omistajana yritän lohduttautua ostovaiheessa säästetyillä kymppitonneilla ja pienemmillä polttoainekustannuksilla. Kaipa niillä tarvittaessa vähän akkuremonttiakin tekee.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2344
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by Messier View Post
                  ....Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
                  Höpöhöpö.... Tuohan pitää sisällään oletuksen että kennojen tullessa elinkaaren loppuun nämä kärrättäisiin kaatopaikalle, tai että omistaja joutuu maksamaan, että joku huolii sellaisen? Ei kai nyt kuitenkaan?

                  20-30v ikäiset, bemarinnälkäiset nuoret miehet tulee pitämään huolen siitä että nämä pysyvät liikenteessä isollakin kilometreillä Jatkuvasta skenaarioiden maalailusta huolimatta vaikkapa yli 200tkm ajetut hybridimersutkin menee kuulemma oikein hyvin kaupaksi kun hinta on jiirissä, vaikka niissä on kompleksisempi akusto kuin bemuissa. Itsellä on ainakin luja usko siihen, että esim. 545e-malleille löytyy käytettynä kysyntää varmasti hyvinkin. Siitä pitää huolen melko lyömätön suorituskyvyn ja käyttökustannusten suhde. Ei se hybridin elämä siihen pääty kun kennot on ajettu loppuun. Ainkakaan bemujen tapauksessa.

                  Väite: 250tkm ajettuna suuri osa näistä rullaa komeasti uudehkoilla, n.20-50tkm ajetuilla, kertaalleen uusituilla akkukennoilla. Näiden G20 ja G30-mallien akustot on suunniteltu tehtaalla helposti purettavaksi, joiden kennomodulit voi uusia aika kivuttomasti. Remontin hinta tulee painumaan nykyisestä reilusti alaspäin kun volyymi kasvaa ja tekijöitä tulee markkinoille lisää. Ennustan että kennoston uusiminen asettunee 4000-5000€ tuntumaan, joka tulee osumaan keskimäärin 200-220tkm kilometrilukemaan. Joten uskon että uusituilla kennoilla varustettu 250tkm ajettu hybridi puhuttelee markkinoilla ihan yhtä hyvin kuin saman verran ajettu diesel. Ellei enemmänkin. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa sellaisen ostamisessa. Tietysti eri asia on jos uskonto ei salli muiden koskevan autoon kuin BMW-merkkiliikkeen asentajan....
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5523
                    • S:t Karins

                    #24
                    Originally posted by Messier View Post
                    Kaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.
                    Aika moni on ilmoittanut lopettavansa/vähentävänsä merkittävästi polttomoottoiautojen valmistamista, se toteutuuko tämä on tietysti poliittinen asia.
                    Originally posted by Messier View Post
                    Mutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
                    Ja Suomen verotus tule pitämään huolen että pelkkä polttomoottori on niin suuri synti että sitä pitää rangaista veroilla niin että tuntuu
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2521
                      • Vantaa

                      #25
                      Tuohon JJK:n analyysiin ja arvioon ottaisin kantaa sen verran että dieseliä hakevat tuskin pitävät hybridi houkuttelevana vaihtoehtona tulevaisuudessakaan. Poislukien ehkä Mersun Diesel hybridit.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      Working...
                      X