Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
545e hybridiakku solu viallinen, BPS?
Collapse
X
-
Ongelmajätettä.Originally posted by arben View PostVäkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
Suomi kun on autojen loppusijoituspaikka niin näitä tulee olemaan täällä pirusti. Mutta ei tuossa ole ongelmaa, kättä taskuun ja käytettyä/korjattua/jopa uutta akkupakettia sisään ja kovaa ajoa.Originally posted by arben View PostVäkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
Mistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?Originally posted by Messier View PostOngelmajätettä.
Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
-
Kaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.Originally posted by Tommix View PostMistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?
Mutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
👍 1Comment
-
X5-hybridin omistajana yritän lohduttautua ostovaiheessa säästetyillä kymppitonneilla ja pienemmillä polttoainekustannuksilla. Kaipa niillä tarvittaessa vähän akkuremonttiakin tekee.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
👍 2Comment
-
Höpöhöpö.... Tuohan pitää sisällään oletuksen että kennojen tullessa elinkaaren loppuun nämä kärrättäisiin kaatopaikalle, tai että omistaja joutuu maksamaan, että joku huolii sellaisen? Ei kai nyt kuitenkaan?Originally posted by Messier View Post....Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
20-30v ikäiset, bemarinnälkäiset nuoret miehet tulee pitämään huolen siitä että nämä pysyvät liikenteessä isollakin kilometreillä
Jatkuvasta skenaarioiden maalailusta huolimatta vaikkapa yli 200tkm ajetut hybridimersutkin menee kuulemma oikein hyvin kaupaksi kun hinta on jiirissä, vaikka niissä on kompleksisempi akusto kuin bemuissa. Itsellä on ainakin luja usko siihen, että esim. 545e-malleille löytyy käytettynä kysyntää varmasti hyvinkin. Siitä pitää huolen melko lyömätön suorituskyvyn ja käyttökustannusten suhde. Ei se hybridin elämä siihen pääty kun kennot on ajettu loppuun. Ainkakaan bemujen tapauksessa.
Väite: 250tkm ajettuna suuri osa näistä rullaa komeasti uudehkoilla, n.20-50tkm ajetuilla, kertaalleen uusituilla akkukennoilla. Näiden G20 ja G30-mallien akustot on suunniteltu tehtaalla helposti purettavaksi, joiden kennomodulit voi uusia aika kivuttomasti. Remontin hinta tulee painumaan nykyisestä reilusti alaspäin kun volyymi kasvaa ja tekijöitä tulee markkinoille lisää. Ennustan että kennoston uusiminen asettunee 4000-5000€ tuntumaan, joka tulee osumaan keskimäärin 200-220tkm kilometrilukemaan. Joten uskon että uusituilla kennoilla varustettu 250tkm ajettu hybridi puhuttelee markkinoilla ihan yhtä hyvin kuin saman verran ajettu diesel. Ellei enemmänkin. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa sellaisen ostamisessa. Tietysti eri asia on jos uskonto ei salli muiden koskevan autoon kuin BMW-merkkiliikkeen asentajan....
Comment
-
Aika moni on ilmoittanut lopettavansa/vähentävänsä merkittävästi polttomoottoiautojen valmistamista, se toteutuuko tämä on tietysti poliittinen asia.Originally posted by Messier View PostKaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.
Ja Suomen verotus tule pitämään huolen että pelkkä polttomoottori on niin suuri synti että sitä pitää rangaista veroilla niin että tuntuuOriginally posted by Messier View PostMutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Kyllä hybridien hintatasot romahtaa vanhemmiten. 4-5k€ remontit 10-15k€ laitteisiin ei hirveästi innosta.Originally posted by JKK View Post
Höpöhöpö.... Tuohan pitää sisällään oletuksen että kennojen tullessa elinkaaren loppuun nämä kärrättäisiin kaatopaikalle, tai että omistaja joutuu maksamaan, että joku huolii sellaisen? Ei kai nyt kuitenkaan?
20-30v ikäiset, bemarinnälkäiset nuoret miehet tulee pitämään huolen siitä että nämä pysyvät liikenteessä isollakin kilometreillä
Jatkuvasta skenaarioiden maalailusta huolimatta vaikkapa yli 200tkm ajetut hybridimersutkin menee kuulemma oikein hyvin kaupaksi kun hinta on jiirissä, vaikka niissä on kompleksisempi akusto kuin bemuissa. Itsellä on ainakin luja usko siihen, että esim. 545e-malleille löytyy käytettynä kysyntää varmasti hyvinkin. Siitä pitää huolen melko lyömätön suorituskyvyn ja käyttökustannusten suhde. Ei se hybridin elämä siihen pääty kun kennot on ajettu loppuun. Ainkakaan bemujen tapauksessa.
Väite: 250tkm ajettuna suuri osa näistä rullaa komeasti uudehkoilla, n.20-50tkm ajetuilla, kertaalleen uusituilla akkukennoilla. Näiden G20 ja G30-mallien akustot on suunniteltu tehtaalla helposti purettavaksi, joiden kennomodulit voi uusia aika kivuttomasti. Remontin hinta tulee painumaan nykyisestä reilusti alaspäin kun volyymi kasvaa ja tekijöitä tulee markkinoille lisää. Ennustan että kennoston uusiminen asettunee 4000-5000€ tuntumaan, joka tulee osumaan keskimäärin 200-220tkm kilometrilukemaan. Joten uskon että uusituilla kennoilla varustettu 250tkm ajettu hybridi puhuttelee markkinoilla ihan yhtä hyvin kuin saman verran ajettu diesel. Ellei enemmänkin. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa sellaisen ostamisessa. Tietysti eri asia on jos uskonto ei salli muiden koskevan autoon kuin BMW-merkkiliikkeen asentajan....
Perus polttomoottori kysyntää riittää edelleen.
Veikkaan että joku kehittää softat joilla hybridijärjestelmät ohitetaan ja "kuolleella"akulla voi ajella.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
Melkein kaikki tuntemani hybridillä ajavat on entisiä pitkän linjan dieselkuskeja. itse mukaanlukien. Luulen että suurin osa varsinkin isommiilla ja arvokkaammilla hybrideillä ajavista on siirtynyt nimenomaan dieselistä hybridiin. Taskulaskin kertoo kyllä miksi, jos vaikka puoletkin lähiajoista pystyy hoitamaan sähköllä. Sitten on muitakin arvoja jotka painaa monella vaakakupissa, kuten sähköajon hiljaisuus, viiveetön kaasuvaste tai lämmitystoimintojen mobiiliohjaus (josta en itse enää luopuisi). Yli kymmenen vuotta autoja Kamuxilla myynyt tuttavani sanoi, että pääsääntöisesti siirtymää tapahtuu koko ajan dieseleistä hybrideihin tai sähköautoihin. Mutta harvemmin tulllaan vaihtamaan hybridiä/sähköautoa takaisin diesel-autoon.Originally posted by VilleP View PostTuohon JJK:n analyysiin ja arvioon ottaisin kantaa sen verran että dieseliä hakevat tuskin pitävät hybridi houkuttelevana vaihtoehtona tulevaisuudessakaan. Poislukien ehkä Mersun Diesel hybridit.
Omien laskelmieni mukaan vuosisäästö 545e <> 540d on yli 1500€ vuodessa käyttökulujen osalta. 545e <> 540i säästö on ehkä vielä enemmän. Ja havaintojeni ja seurantani perusteella mikään ei tue sitä väitettä että hybridiversion arvo sukeltaisi bensa/diesel-versiota kiivaammalla tahdilla edes +100tkm ajettuna. Itse uskon siihen, että kaikkien hinnat sukeltavat tasaisesti, mutta kaikille variaatioille tulee löytymään tulevaisuudessakin ottajansa ja puolustajansa, ja kunto ratkaisee.
....Ja tottakai niitä käytettyjä bensa-nissaneita ja -corolloita myydään kuin ruisleipää jatkossakin. Mutta ne tuskin on vaihtoehtoja isoa bemua ja mersua hakevalle.Last edited by JKK; Today, 00:52.
Comment
-
No juu varmaan ne vaihtaa jotka kotona pystyy lataamaan. Mutta valta osa kansasta asuu kerrostaloissa, missä tätä mahdollisuutta ei ainakaan vielä ole, kuten allekirjoittaneella.
Mitä markkinoilla tapahtuu tällä hetkellä:
F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Hiljattain katselin ~10-vuotiaita passatteja, niin näytti uudemman korimallin hybridi-GTE:t olevan saman hintaisia tai halvempia kuin edellisen korimallin 1.4 bensat. Jossain määrin sama ilmiö nähtävissä myös F-sarjan 330e demareissa. GTE golfeissa top5 olivat noin 200tkm ajettuja ja kolmeen vaihdettu akku takuuseen. Kyllä jänskättäis ainakin noita ensimmäisen lähdön hybridejä ostaa 150tkm jälkeen. Toki uudemmissa pisempi range, niin varmaan akutkin kestävät pisempään.
Comment
-
Juu ja se että akun saisi uusittua vaikka 5t€, niin ei ainakaan minun silmissä tee autosta yhtään haluttavampaa. Hieman sama kun ostaisin auton tietäen että moottori pitää vaihtaa kohta. Hyviä vehkeitä ja kotilataajalle hyvä valinta niin kauan kun akku kunnossa, mutta SOH arvo kun tippuu tietyn pisteen yli, niin melko hankala on autolle ostajaa löytää.Last edited by VilleP; Today, 10:02.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
Comment