545e hybridiakku solu viallinen, BPS?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1135
    • suomi

    #16
    Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?

    Comment

    • Messier
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 643
      • Savo

      #17
      Originally posted by arben View Post
      Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
      Ongelmajätettä.
      Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.
      G05 X5 45e
      KM9 ///M1000XR

      Ex:
      F10 ///M5
      K49 S1000XR
      E90 ///M3
      E46 ///M3

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5524
        • S:t Karins

        #18
        Originally posted by arben View Post
        Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
        Suomi kun on autojen loppusijoituspaikka niin näitä tulee olemaan täällä pirusti. Mutta ei tuossa ole ongelmaa, kättä taskuun ja käytettyä/korjattua/jopa uutta akkupakettia sisään ja kovaa ajoa.

        Originally posted by Messier View Post
        Ongelmajätettä.
        Suomeen tarvitaan pirusti käytettyjä polttomoottoriautoja muutaman vuoden sisällä. -> Kokonaispäästöt nousee. -> Verotus kiristyy.
        Mistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Ju11i
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1263
          • Oulu

          #19
          Originally posted by arben View Post
          Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
          Halpoja? Veikkaan että 250tkm rullatun hybridin tai sähköauton saa kiittämällä.
          Jää hyvin ylimääräistä remppailuun.
          G26 i4 M60 -26
          E46 M3 -02

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3873
            • Raisio

            #20
            Originally posted by arben View Post
            Väkisin tulee mieleen kun näitä hybridejä ja niiden vikoja katsoo niin mitä ne ovat kun taulussa se 250tkm?
            Eikös kaikkien nykybemareiden moottorit oo morjens ennen maagista 250tkm lukemaa.

            Comment

            • Messier
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 643
              • Savo

              #21
              Originally posted by Tommix View Post
              Mistä näitä polttomoottoriautoja tänne loppusijoituspaikkaan saadaan tulevaisuudessa kun kukaan ei niitä enää valmista?
              Kaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.
              Mutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
              G05 X5 45e
              KM9 ///M1000XR

              Ex:
              F10 ///M5
              K49 S1000XR
              E90 ///M3
              E46 ///M3

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 599
                • Pohjois-Savo

                #22
                X5-hybridin omistajana yritän lohduttautua ostovaiheessa säästetyillä kymppitonneilla ja pienemmillä polttoainekustannuksilla. Kaipa niillä tarvittaessa vähän akkuremonttiakin tekee.
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2347
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by Messier View Post
                  ....Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
                  Höpöhöpö.... Tuohan pitää sisällään oletuksen että kennojen tullessa elinkaaren loppuun nämä kärrättäisiin kaatopaikalle, tai että omistaja joutuu maksamaan, että joku huolii sellaisen? Ei kai nyt kuitenkaan?

                  20-30v ikäiset, bemarinnälkäiset nuoret miehet tulee pitämään huolen siitä että nämä pysyvät liikenteessä isollakin kilometreillä Jatkuvasta skenaarioiden maalailusta huolimatta vaikkapa yli 200tkm ajetut hybridimersutkin menee kuulemma oikein hyvin kaupaksi kun hinta on jiirissä, vaikka niissä on kompleksisempi akusto kuin bemuissa. Itsellä on ainakin luja usko siihen, että esim. 545e-malleille löytyy käytettynä kysyntää varmasti hyvinkin. Siitä pitää huolen melko lyömätön suorituskyvyn ja käyttökustannusten suhde. Ei se hybridin elämä siihen pääty kun kennot on ajettu loppuun. Ainkakaan bemujen tapauksessa.

                  Väite: 250tkm ajettuna suuri osa näistä rullaa komeasti uudehkoilla, n.20-50tkm ajetuilla, kertaalleen uusituilla akkukennoilla. Näiden G20 ja G30-mallien akustot on suunniteltu tehtaalla helposti purettavaksi, joiden kennomodulit voi uusia aika kivuttomasti. Remontin hinta tulee painumaan nykyisestä reilusti alaspäin kun volyymi kasvaa ja tekijöitä tulee markkinoille lisää. Ennustan että kennoston uusiminen asettunee 4000-5000€ tuntumaan, joka tulee osumaan keskimäärin 200-220tkm kilometrilukemaan. Joten uskon että uusituilla kennoilla varustettu 250tkm ajettu hybridi puhuttelee markkinoilla ihan yhtä hyvin kuin saman verran ajettu diesel. Ellei enemmänkin. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa sellaisen ostamisessa. Tietysti eri asia on jos uskonto ei salli muiden koskevan autoon kuin BMW-merkkiliikkeen asentajan....
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5524
                    • S:t Karins

                    #24
                    Originally posted by Messier View Post
                    Kaikki varteenotettavat valmistajat niitä painaa hihnalta tulemaan. Ja uusia moottoreita kehitetään kokoajan.
                    Aika moni on ilmoittanut lopettavansa/vähentävänsä merkittävästi polttomoottoiautojen valmistamista, se toteutuuko tämä on tietysti poliittinen asia.
                    Originally posted by Messier View Post
                    Mutta pointti on siinä, että esim. uusien BMW:n myynti on jo vuosia ollut suomessa enimmäkseen hybridejä. Ja seuraavien vuosien aikana valtaosa käytetyistä autoista halutaan ilman hybridiä. Mutta kyllähän niitä onneksi saksassa riittää. Vanhoista hybrideistä tulee ongelmajätettä kun kukaan ei niitä huoli.
                    Ja Suomen verotus tule pitämään huolen että pelkkä polttomoottori on niin suuri synti että sitä pitää rangaista veroilla niin että tuntuu
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2527
                      • Vantaa

                      #25
                      Tuohon JJK:n analyysiin ja arvioon ottaisin kantaa sen verran että dieseliä hakevat tuskin pitävät hybridi houkuttelevana vaihtoehtona tulevaisuudessakaan. Poislukien ehkä Mersun Diesel hybridit.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Messier
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 643
                        • Savo

                        #26
                        Originally posted by JKK View Post

                        Höpöhöpö.... Tuohan pitää sisällään oletuksen että kennojen tullessa elinkaaren loppuun nämä kärrättäisiin kaatopaikalle, tai että omistaja joutuu maksamaan, että joku huolii sellaisen? Ei kai nyt kuitenkaan?

                        20-30v ikäiset, bemarinnälkäiset nuoret miehet tulee pitämään huolen siitä että nämä pysyvät liikenteessä isollakin kilometreillä Jatkuvasta skenaarioiden maalailusta huolimatta vaikkapa yli 200tkm ajetut hybridimersutkin menee kuulemma oikein hyvin kaupaksi kun hinta on jiirissä, vaikka niissä on kompleksisempi akusto kuin bemuissa. Itsellä on ainakin luja usko siihen, että esim. 545e-malleille löytyy käytettynä kysyntää varmasti hyvinkin. Siitä pitää huolen melko lyömätön suorituskyvyn ja käyttökustannusten suhde. Ei se hybridin elämä siihen pääty kun kennot on ajettu loppuun. Ainkakaan bemujen tapauksessa.

                        Väite: 250tkm ajettuna suuri osa näistä rullaa komeasti uudehkoilla, n.20-50tkm ajetuilla, kertaalleen uusituilla akkukennoilla. Näiden G20 ja G30-mallien akustot on suunniteltu tehtaalla helposti purettavaksi, joiden kennomodulit voi uusia aika kivuttomasti. Remontin hinta tulee painumaan nykyisestä reilusti alaspäin kun volyymi kasvaa ja tekijöitä tulee markkinoille lisää. Ennustan että kennoston uusiminen asettunee 4000-5000€ tuntumaan, joka tulee osumaan keskimäärin 200-220tkm kilometrilukemaan. Joten uskon että uusituilla kennoilla varustettu 250tkm ajettu hybridi puhuttelee markkinoilla ihan yhtä hyvin kuin saman verran ajettu diesel. Ellei enemmänkin. Itselläni ei olisi mitään ongelmaa sellaisen ostamisessa. Tietysti eri asia on jos uskonto ei salli muiden koskevan autoon kuin BMW-merkkiliikkeen asentajan....
                        Kyllä hybridien hintatasot romahtaa vanhemmiten. 4-5k€ remontit 10-15k€ laitteisiin ei hirveästi innosta.
                        Perus polttomoottori kysyntää riittää edelleen.
                        Veikkaan että joku kehittää softat joilla hybridijärjestelmät ohitetaan ja "kuolleella"akulla voi ajella.
                        G05 X5 45e
                        KM9 ///M1000XR

                        Ex:
                        F10 ///M5
                        K49 S1000XR
                        E90 ///M3
                        E46 ///M3

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2347
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by VilleP View Post
                          Tuohon JJK:n analyysiin ja arvioon ottaisin kantaa sen verran että dieseliä hakevat tuskin pitävät hybridi houkuttelevana vaihtoehtona tulevaisuudessakaan. Poislukien ehkä Mersun Diesel hybridit.
                          Melkein kaikki tuntemani hybridillä ajavat on entisiä pitkän linjan dieselkuskeja. itse mukaanlukien. Luulen että suurin osa varsinkin isommiilla ja arvokkaammilla hybrideillä ajavista on siirtynyt nimenomaan dieselistä hybridiin. Taskulaskin kertoo kyllä miksi, jos vaikka puoletkin lähiajoista pystyy hoitamaan sähköllä. Sitten on muitakin arvoja jotka painaa monella vaakakupissa, kuten sähköajon hiljaisuus, viiveetön kaasuvaste tai lämmitystoimintojen mobiiliohjaus (josta en itse enää luopuisi). Yli kymmenen vuotta autoja Kamuxilla myynyt tuttavani sanoi, että pääsääntöisesti siirtymää tapahtuu koko ajan dieseleistä hybrideihin tai sähköautoihin. Mutta harvemmin tulllaan vaihtamaan hybridiä/sähköautoa takaisin diesel-autoon.

                          Omien laskelmieni mukaan vuosisäästö 545e <> 540d on yli 1500€ vuodessa käyttökulujen osalta. 545e <> 540i säästö on ehkä vielä enemmän. Ja havaintojeni ja seurantani perusteella mikään ei tue sitä väitettä että hybridiversion arvo sukeltaisi bensa/diesel-versiota kiivaammalla tahdilla edes +100tkm ajettuna. Itse uskon siihen, että kaikkien hinnat sukeltavat tasaisesti, mutta kaikille variaatioille tulee löytymään tulevaisuudessakin ottajansa ja puolustajansa, ja kunto ratkaisee.

                          ....Ja tottakai niitä käytettyjä bensa-nissaneita ja -corolloita myydään kuin ruisleipää jatkossakin. Mutta ne tuskin on vaihtoehtoja isoa bemua ja mersua hakevalle.
                          Last edited by JKK; Today, 00:52.
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2527
                            • Vantaa

                            #28
                            No juu varmaan ne vaihtaa jotka kotona pystyy lataamaan. Mutta valta osa kansasta asuu kerrostaloissa, missä tätä mahdollisuutta ei ainakaan vielä ole, kuten allekirjoittaneella.

                            Mitä markkinoilla tapahtuu tällä hetkellä:


                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1375
                              • Tampere

                              #29
                              Hiljattain katselin ~10-vuotiaita passatteja, niin näytti uudemman korimallin hybridi-GTE:t olevan saman hintaisia tai halvempia kuin edellisen korimallin 1.4 bensat. Jossain määrin sama ilmiö nähtävissä myös F-sarjan 330e demareissa. GTE golfeissa top5 olivat noin 200tkm ajettuja ja kolmeen vaihdettu akku takuuseen. Kyllä jänskättäis ainakin noita ensimmäisen lähdön hybridejä ostaa 150tkm jälkeen. Toki uudemmissa pisempi range, niin varmaan akutkin kestävät pisempään.

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2527
                                • Vantaa

                                #30
                                Juu ja se että akun saisi uusittua vaikka 5t€, niin ei ainakaan minun silmissä tee autosta yhtään haluttavampaa. Hieman sama kun ostaisin auton tietäen että moottori pitää vaihtaa kohta. Hyviä vehkeitä ja kotilataajalle hyvä valinta niin kauan kun akku kunnossa, mutta SOH arvo kun tippuu tietyn pisteen yli, niin melko hankala on autolle ostajaa löytää.
                                Last edited by VilleP; Today, 10:02.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X