Onkohan kauhea urakka vaihtaa tuon -89 750i rattiakseli uudemman malliseen kun tuossa on pikkuboorilla akseli ja siihen ei saa uudempia bägiratteja kiinni ensimmäistäkään?
Sigun autossa räpsyy aika-ajoittain sisätilan valot. Välillä ajaessa, välillä muutaman tunnin parkissa seistyään. Mistä vikaa kannattaisi ensimmäisenä etsimään? Ovien valokytkimiä olen jo roplaillut mutta ei vaikutusta. Voisiko sisätilan valokatkaisimessa olla häikkää? Ja onkos noille sisävaloille jotain ohjainboxia taikka releitä?
Sigun auto herjaa, että polttimoita olisi palanut mutta todellisuudessa kaikki on ehjiä. Mistä lähteä vikaa ettimään?
Eipä tuosta muuta haittaa oo, kun et ärsyttää katella niitä ilmotuksia
Ja sitten vielä keskuslukitus toimii miten sattuu, onko tälle olemassa jossain, joku boksi joka ohjaa toimintaa?
Neloskoneen arkinen rahina
Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
+4 kulkuneuvoa
Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
+4 kulkuneuvoa
Pitäis sigun autoo uusia alustanpalikoita edestä, tekeekö noilla ebayn 200-300e sarjoilla mitään? esim tämä :think
Neloskoneen arkinen rahina
Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
+4 kulkuneuvoa
Tarvis kuskinoven läpiviennistä kolvata yksi johto ehjäksi kun on mennyt poikki. Mitenkäs tuota läpiviennin kumia sais vedettyä pois edestä? Koitin sitä eilen pikasesti katsoa, mutta ei selvinnyt muuta kuin se, että se johtonippu liikkuu jollain kiskoilla siinä kun ovia aukoo ja pistää kiinni? :think Onko ainut vaihtoehto repiä kaikki liittimet irti ja purkaa sähköt pois ovesta?
hoitse. ajattelin täältä kysästä että mites ihmiset on toteuttanu m30b30 / b35 remmiahtamisen.. juutupestahan niitä löytyy svetlanalta vaikka hurmykkä.
mutta niin mitä konehuonetta tutkin niin remmiahtimen sais aikanätisti tilanpuolesta siihen imusarjan viereen mutta mites kiinnitys luotettavasti ja tukevasti.. laturin rungosta palarälläkällä pois ja latalla toteuttaa samasta korvakkeesta ykskiinnike ? koriin monen pisteen "teline" iskaritornin/lokarin yms ? entäs tuo kampuran pään hihnapyörän toteutus.. ? yks tyhjä ura pyörässä menee kun on lama mallin langi kun ei ole kylmästöintiä.. vaiko alumiinista käydä teettämässä mitoilla sorvaamolla vähä erilainen hinapyörä jossa ois sit remmille oma uransa.. ei omat aivot riitä toteutukseen tai tulee toimiva mutta perkeelen ruma patentointi... D:
hoitse. ajattelin täältä kysästä että mites ihmiset on toteuttanu m30b30 / b35 remmiahtamisen.. juutupestahan niitä löytyy svetlanalta vaikka hurmykkä.
mutta niin mitä konehuonetta tutkin niin remmiahtimen sais aikanätisti tilanpuolesta siihen imusarjan viereen mutta mites kiinnitys luotettavasti ja tukevasti.. laturin rungosta palarälläkällä pois ja latalla toteuttaa samasta korvakkeesta ykskiinnike ? koriin monen pisteen "teline" iskaritornin/lokarin yms ? entäs tuo kampuran pään hihnapyörän toteutus.. ? yks tyhjä ura pyörässä menee kun on lama mallin langi kun ei ole kylmästöintiä.. vaiko alumiinista käydä teettämässä mitoilla sorvaamolla vähä erilainen hinapyörä jossa ois sit remmille oma uransa.. ei omat aivot riitä toteutukseen tai tulee toimiva mutta perkeelen ruma patentointi... D:
Eihän sitä iskaritorniin voi kiinnittää kun ei se liiku moottorin mukana.
Moniurahihna kiristimellä on se mitä haluat pyörittämään ahdinta.
Öljyvalo välkähti kesken ajon viime pejantaina. Kerkesin ajaa hetken matkaa ja pysäytin tienhaaraan, tietysti mun olis pitäny stopata heti mutta siinä juhannusruuhkassa vilkkaalla maantiellä ajatus pätki.
Pysäytyksen jälkeen konepelti auki ja siellähän oli ihan kunnon öljyvuoto jostain kohtaa mielelestäni moottorin yläosasta. No, sitten kun ihmeteltiin tilannetta niin äkkiä moottorista iski lieskat kun öljy oli syttynyt palamaan. Soitin paloautonkin paikalle, mutta pikainen sammutus 1,5 litran kokiksella riitti, palokunta tsekkasi vielä tilanteen ja varmisti ettei syyttynyt uudestaan. Auto sitten lavetilla korjaamon pihaan.
Tänään korjaamolla laittoivat koneeseen öljyt ja käynnistivät vuotokohdan selvittämiseksi. No öljy leimahti taas tuleen joten uusi pikasammutus. Korjaamolla epäilivät päältäpäin että laturi on oikosulussa ja se sytyttää öljyn.
Laturin voi kyllä uusia samoin kuin palaneet johtosarjat mut varsinainen kysymykseni liittyy kuitenkin siihen, kannattaako autoa enää korjata. Kerkesin nimittäin ajaa lyhyen pätkän vähillä öljyillä, ja mekaanikko ei osannut sanoa vaurioituiko moottori pysyvästi. Mielestäni koneesta kuului korjaamolla vähän kummallinen pörinä mutta kävi kuitenkin ihan hyvin ennen kuin lieskat taas syttyivät ja piti sammuttaa. Onhan siinä se vuotokohta jossain auki mistä saattaa tulla saundia, en tiedä. Kustannusarvio on noin 700 euroa (laturi, johdot, työt jne.), mutta turhahan sitä on tehdä jos motti on sökö. Korjaaja sanoi että moottorin kunnon tsekkaus on niin kallis juttu ettei sitä näin vanhaan autoon kannata tehdä.
Eli olisko teillä viisaammilla heittää mielipidettä tai tietoa miten kannattais edetä, olisin suunnattoman kiitollinen!! En tosiaan osaa sanoa heittikö kone kaikki öljyt pihalle, tien päällä se kuitenkin vuoti vielä sammuttamiseen asti. Öljyä ei tule ulos silloin kun auto ei käy, se tsekattiin korjaamon pihalla.
Eiköhän siellä jotain vauriota ole kun ajelit ilman öljynpaineita.
Laajuutta nyt tästä on mahdotonta sanoa. Joskus on liian myöhäistä melkein silloin kun valo syttyy.
Kuuma pakosarjakin voisi olla syypää öljyn syttymiseen.
Ehkä tuosta voisi ottaa laturilta johdot pois ja kuunnella moottorin ääntä ja sitä pysyykö öljynpaine ja öljy vielä moottorissa. Jos kuulostaa hyvältä niin kaippa sillä vuodon korjaamisen jälkeen voisi mahdollisesti vielä ajaa.
Comment