Originally posted by Nipea
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Last edited by Haju69; 26-06-2018, 06:12.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
E32 730i m30 nakutus
Juu elikkäs. Säädin venttiilit ikävän m30 perus säksätyksen takia. Säksätys hiljeni ja enää kuuluu tyhjäkäynnillä suuttimien naksutus, mutta säädön jälkeen ilmeni kierroksilla joku uusi nakutus joka on erittäin voimakas. Kylmänä säädin ensimmäisenä 0.30mm imu ja pako. Sitten ilmeni se uusi rallatus / nakutus kierroksilla. Sitten toisen kerran säädin ja koitin eri välyksillä 0.30 imu ja 0.35 pako. Ei vaikuttanut ääneen mitenkään. Kylmänä säädetty molemmat kerrat. Joten jos täälä foorumilla enään mitään eloa on niin nyt kaivattas mielipiteitä m30 sielun elämään perehtyneiltä. Lisäyksenä vielä että kaikki keinut ja nokka näyttivät ihan hyvältä.
Comment
-
-
Millaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostMillaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...E32 750iA -92 + -91
E31 850i -91
F31 330d -15
MB Vito 122 -12
Volvo 240 DL -88
Comment
-
-
Originally posted by Nipea View PostOnko kenelläkään hajua että meneekö x5 penkit e32 suoraan vai joutuuko poraamaan kiskoja?
Nyt:
- E91 330D M-Sport
- E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Comment
-
-
Originally posted by Peivola View PostMistä tilasit tiivisteet? Oliko pahan hintaiset?
240e ja ilmanen toimitus. Elringin satsi, sitä ajusaa saa halvemmalla mutta laatu on heikko.
edit. siis yläpään setti ilman kannentiivisteitä, alapään sarja taitaa olla jotain 140€ luokkaa.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostMillaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...
PALJON ruuvaamistahan tuo vaatii mutta on tehtävissä normityökaluilla kotitallissa. Jokunen vuosi sitten tein koneen vaihdon ja kunnostin kaikki apulaitteet samalla. Lukuisat öljyvuodot sain kuuriin kaikki tiivisteet vaihtamall.
Nostin auton tallissa irtorenkaitten päälle (2 nakkia joka kulmassa) ja ensin laatikko pois alakautta. Hiukka vaatii kekseliäisyyttä ja jarkovarsia saada koneen takapäästä kaikki pultit irti. Sit kone pois yläkautta norsulla. Syyläri, coolerit, downpiet yms joutuu tietenkin ensin irrottelemaan. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Nyt tekisin ehdottomasti niin, että keula auki ja edestä ulos kone+laatikkon yhtenä pakettina.
Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.
Comment
-
-
Originally posted by Kiko750 View PostNyt tekisin ehdottomasti niin, että keula auki ja edestä ulos kone+laatikkon yhtenä pakettina.
Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.
Irrotin toisesta 750 koneen + laatikon yhtenä pakettina, niistä pakosarjoilta lähtevistä ekoista putkista ei tarvi irroittaa kuin kuskinpuolelta takimmainen (ottaa muuten simpukkaan kiinni). Tällä tavalla tuli koko paketti norsulla suhteellisen helposti pois, ei tarvi edes kovin paljoa purkaa
Comment
-
-
Originally posted by herja View Posthttps://www.car-parts24.com
240e ja ilmanen toimitus. Elringin satsi, sitä ajusaa saa halvemmalla mutta laatu on heikko.
edit. siis yläpään setti ilman kannentiivisteitä, alapään sarja taitaa olla jotain 140€ luokkaa.E32 750iA -92 + -91
E31 850i -91
F31 330d -15
MB Vito 122 -12
Volvo 240 DL -88
Comment
-
-
Originally posted by energy View PostSen verran tuohon lisäystä, että pre-faceliftissä keula on pistehitseillä kiinni eikä sitä ihan helposti saa auki (faceliftissä ruuveilla).
Irrotin toisesta 750 koneen + laatikon yhtenä pakettina, niistä pakosarjoilta lähtevistä ekoista putkista ei tarvi irroittaa kuin kuskinpuolelta takimmainen (ottaa muuten simpukkaan kiinni). Tällä tavalla tuli koko paketti norsulla suhteellisen helposti pois, ei tarvi edes kovin paljoa purkaa
OK! Hyvä tietää että nousee kone ja laatikko norsulla ylös, en olis ikinä uskonu
Comment
-
-
Millä vehkeellä tuommosesta -92 e32 saa nollattua air bag valon?auto comilla ei pääse...e-villen bmw air bag reset toolilla ei onnistu...mitä inpa vaatii että sillä pääsis lukeen koodit tuon ikäisestä?E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Originally posted by Kiko750 View PostTai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.
Sanoisin melkein että kannattaa panostaa siihen että on kunnon tilat käytössä jos se vain jotenkin on mahdollista (eli rahalla saatavissa), säästää aikaa ja vaivaa kovin paljon.E32 750i, -87
E32 750il, -89
Comment
-
Comment