Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    #61
    E32 vispaus..

    No niin tuli tuohon omaan M60B30 vaihdettua tuplamassa vauhtia (Uusi) täs viikonloppuna. Ja äsken sain auton nippuun..

    No mitähän muuta tuolta nyt mahtaa olla paskana..

    Vanhalla vauhtipyörällä auto nakutti, tärisi ja vispasi Vit...i mutta kun kytkimen painoi pohjaan niin lakkasi. No olihan se ihan entinen se tuplamassa.
    No tänään laitoin sitten auton tilille ja ei mitään tärinää eikä kolkotuksia kuulunut sekä kytkin toimi hienosti. Noh pienen testi Lenkin jälkeenkin auto oli Ok!
    Mutta kun Lähdin kotia niin 80km/h jälkeen auto alkaa täristä ja sama tärinä (ei lisäänny) vaikka ajaa 120km/h.
    No pihaan kun pääsin niin se kolkottava ääni taas kuuluu ja kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu.. ???
    Olisikohan vika nyt sitten Vaihdelaatikon sisällä?
    Kardaanin kannatinlaakeri on vaihdettu 2-vko sitten..

    Edit: testerillä antaa koodin
    210 can interface, Gearbox intervention

    Edit: vaikuttaisi kardaanin vialta.. vauhtia 100-lasiin ja kytkin pohjaan niin tärinä jatkuu kunnes vauhti alle 80 niin loppuu..
    Last edited by Styroxi; 06-09-2016, 14:58.

    Comment

    • Styroxi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 384
      • Vaasa

      #62
      Selvishän tuo yllämainittu.. ja paljon muutakin.. laatikon sisältä jokin ratas tai Akseli alkaa olla tiensä päässä.
      Noh sitten kun otin laatikon tyypin selville niin tätä laatikkoa on käytetty ainoastaan 325/525tds ja joissain 530d manuaalissa.. kytkin koppa on V8:in mutta itse vaihteisto on muusta luultavasti kardaanikin.
      No ostoihin jätin Kyl ilmon mutta vois tuo 530d manuaalin vaihteisto olla paras tuonne väännön puolesta.?

      Comment

      • holmes
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 351
        • Porvoo Connection

        #63
        Johan löytyi tappavaviritys.
        E32 750 kuskinpuolen takapenkin turvavyön kiinnitysrauta oli korissa kiinni alikokoisella pultilla.
        Ihmettelin ku ei millään meinaa tiukata.
        Käytännössä oli pyhällä hengellä kiinni.
        No eipä mitään, toisella puolella ei ollut koko rautaa.
        Mukava ylläri kun 200kg lihaa lähtee penkeineen tangentin suuntaan.
        Sir! I have a plan.

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #64
          Onko paska homma jo pudottais tasonsäädöllisestä takakelkan pois? Perän etustefa vuotaa vähän ja samalla hitsuuttelisin säätöpalat niin olis viimosen päälle.
          Retard Member

          Comment

          • energy
            BTCF Member
            • May 2003
            • 1697
            • Haukipudas, Oulu

            #65
            Originally posted by herja View Post
            Onko paska homma jo pudottais tasonsäädöllisestä takakelkan pois? Perän etustefa vuotaa vähän ja samalla hitsuuttelisin säätöpalat niin olis viimosen päälle.
            Ei se paha ole, työläin on saada letkuliitokset (niin jarru- kuin tasonsäädön) ehjänä auki mikäli on yhtään ruostuneet. Kesällä käytin koko taka-akseliston irti ja vaihdoin joka ikisen puslan/stefan/tiivisteen. Tuo säätöpalojen hitsaus on vähän kyseenalaista hommaa, helpommalla pääsee PowerFlexin säädettävillä puslilla:

            :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
            :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
            :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #66
              Lähinnä juuri noita meinasin, että tarviiko niihin koskea, mieluummin jättäisin koskematta.
              Retard Member

              Comment

              • Nutcase
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 280
                • Kymenlaakso

                #67
                Meneekö 750:n 102L tankki miten helposti 730:een 90L:n tilalle?

                Comment

                • Kiko750
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 361
                  • Oulu/Finland

                  #68
                  Käsitääkseni ero on vain tankin pohjan syvyydessä. Eli pitemmät pannat tarvii isommalle tankille.
                  Just vaihdoin toisinpäin väliaikaisesti eli vuotavan 102 litrasen tilalle 90 litranen. Hyvä tietää, että bensan imuputki tankin sisällä on eri pituinen tankin syvyyden mukaan. Piti vähän antaa lekaa 90 litraselle tankille, että 102 litrasen pitempi imuputki mahtui sisään....

                  Comment

                  • Nutcase
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 280
                    • Kymenlaakso

                    #69
                    Originally posted by Kiko750 View Post
                    Käsitääkseni ero on vain tankin pohjan syvyydessä. Eli pitemmät pannat tarvii isommalle tankille.
                    Just vaihdoin toisinpäin väliaikaisesti eli vuotavan 102 litrasen tilalle 90 litranen. Hyvä tietää, että bensan imuputki tankin sisällä on eri pituinen tankin syvyyden mukaan. Piti vähän antaa lekaa 90 litraselle tankille, että 102 litrasen pitempi imuputki mahtui sisään....
                    Kiitos vastauksesta

                    Imuputki/ asetelma on siis järkevää ostaa 102l tankin mukana mikäli mielii saada suurimman osan polttoaineesta käytettyä?

                    Comment

                    • Kiko750
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 361
                      • Oulu/Finland

                      #70
                      Jep. Eroa pituudessa on useampi sentti. 750:ssä on sitten tuplapumppu vermeet...

                      Originally posted by Nutcase View Post
                      Kiitos vastauksesta

                      Imuputki/ asetelma on siis järkevää ostaa 102l tankin mukana mikäli mielii saada suurimman osan polttoaineesta käytettyä?

                      Comment

                      • Nutcase
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 280
                        • Kymenlaakso

                        #71
                        E32 obc iv

                        Osaisiko joku valaista ison OBC:n päivityksen suhteen?

                        Nimittäin iso OBC on yllättäen pimeänä asennuksen jälkeen. Autossa siis alunperin pikku-OBC ja iso johtonippu takana.
                        Todennäköisin syy on pinnin nro 17 virranpuute. Lueskelin, että takapenkin alta pitäisi ainakin e34 mallista löytyä sellainen nelinapainen liitin kuten tämä topiikki antaa ymmärtää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=144087

                        Kaivelin äsken omasta autosta (e32 730i -88), enkä äkkiseltään löytänyt sellaista liitintä tuolta. Leikkaa ja liitä-tapaa en mielelläni käyttäisi tuolta mittariston takaa, joten olisi mukavaa saada tietää, onko e32 johtosarjassa olemassa kyseistä liitintä e34 tapaan vai onko ihan pakko ruveta kolvailemaan saatanan pienessä tilassa?

                        EDIT:
                        Nyt sai OBC virtaa. Piuha löytyi tosiaan tuon mustan boksin alta, liitin on väriltään vihreä, mikä vähän vaikeutti etsintöjä... Eli paksu punainen ja punakeltavioletti johto yhteen ja pin 17 tuli virtaa.
                        Last edited by Nutcase; 05-11-2016, 16:25.

                        Comment

                        • Nutcase
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 280
                          • Kymenlaakso

                          #72
                          Olisiko tietoa 730 ja 750 pakoputkien eroavaisuudesta katista taaksepäin?

                          Mitä kuvista olen katsellut niin aika samanlaisilta näyttävät. Itselläni siis 730 ja reikä putkessa.

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            #73
                            Originally posted by Nutcase View Post
                            Olisiko tietoa 730 ja 750 pakoputkien eroavaisuudesta katista taaksepäin?

                            Mitä kuvista olen katsellut niin aika samanlaisilta näyttävät. Itselläni siis 730 ja reikä putkessa.
                            750 putki on halkaisijaltaan noin 10 mm suurempi. Eli kiinnitys ei onnistu ilman, että hitsaat sopivat lähdöt katin päähän.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Nutcase
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 280
                              • Kymenlaakso

                              #74
                              Originally posted by Morkai View Post
                              750 putki on halkaisijaltaan noin 10 mm suurempi. Eli kiinnitys ei onnistu ilman, että hitsaat sopivat lähdöt katin päähän.
                              Kiitos vastauksesta, kuulostaa varsin loogiselta, että hengittää paremmin.

                              Taidan pitäytyä originaalissa koossa. Tarvikeputket eivät hinnaltaan järkytä, mutta ilmeisesti sopivuudessa ollut sanomista kulmien/asennon suhteen. :think

                              Comment

                              • escortmk2
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 359
                                • halikko

                                #75
                                Osaisko joku antaa vinkkiä mistä lähtee vikaa metsästämään, ku ristiselänsäätönappulasta ei tapahdu mitään? Jälkiasennetut penkit. Ja vanhoissa ei ollut ristiselänsäätöä, mutta se ei taida vaikuttaa mitään. Morkai varmaan taas tietää?��
                                BMW 740IA 1993
                                BMW 530D E61

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎