Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #76
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Osaisko joku antaa vinkkiä mistä lähtee vikaa metsästämään, ku ristiselänsäätönappulasta ei tapahdu mitään? Jälkiasennetut penkit. Ja vanhoissa ei ollut ristiselänsäätöä, mutta se ei taida vaikuttaa mitään. Morkai varmaan taas tietää?��
    Valitettavasti en osaa suoriltaan sanoa. Jos on sähköpenkit ristiselän tuella, niin sulake F16 takaa tulee kaikkeen sähköt ja sitten pitäis olla muutkin säädöt pois pelistä.

    Eli alottasin sulakkeen tarkastuksella. Jos sulake on ehjä, mutta valot ei pala kytkimessä, niin epäilisin maadotusta. Kytkin irti ja mittaa tuleeko liittimeen virta pinniin 5 ja maa pinneihin 6 ja 3. Jos nämä kaikki täsmää, niin sitten voisi olla ristiselän säätö ihan mekaanisesti jumissa. Kerran on tainnut olla semmoinen tuki, joka oli jumittunut ylä-asentoon ja lähti liikkeelle kun kädellä avitti samalla kun paino nappia.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • escortmk2
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 359
      • halikko

      #77
      Originally posted by Morkai View Post
      Valitettavasti en osaa suoriltaan sanoa. Jos on sähköpenkit ristiselän tuella, niin sulake F16 takaa tulee kaikkeen sähköt ja sitten pitäis olla muutkin säädöt pois pelistä.

      Eli alottasin sulakkeen tarkastuksella. Jos sulake on ehjä, mutta valot ei pala kytkimessä, niin epäilisin maadotusta. Kytkin irti ja mittaa tuleeko liittimeen virta pinniin 5 ja maa pinneihin 6 ja 3. Jos nämä kaikki täsmää, niin sitten voisi olla ristiselän säätö ihan mekaanisesti jumissa. Kerran on tainnut olla semmoinen tuki, joka oli jumittunut ylä-asentoon ja lähti liikkeelle kun kädellä avitti samalla kun paino nappia.
      Muut sähköt penkissä pelaa ja nappiin tulee valo vain siihen kohtaan, mistä ristiseläntuki pienenee.
      BMW 740IA 1993
      BMW 530D E61

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #78
        Penkistä takapahvi irti ja kopautat vasaralla säädön moottoria niin rupee toimimaan. Ihan perusvika.
        Retard Member

        Comment

        • escortmk2
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 359
          • halikko

          #79
          Originally posted by herja View Post
          Penkistä takapahvi irti ja kopautat vasaralla säädön moottoria niin rupee toimimaan. Ihan perusvika.
          Koputtelemallahan se lähti toimimaan. Kiitos vinkistä.
          BMW 740IA 1993
          BMW 530D E61

          Comment

          • peeämwee
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1823
            • I sink hell

            #80
            Mistähän mahtaisi löytää uuden takapaksin tiivisteen e32:seen? Joku vastaava yleistiivistekin kävisi.
            Käyttis 2022 330e xDrive M sport
            Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
            A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
            http://velkakello.fi/

            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #81
              Mitenkäs te ootte korjaillut noita haljenneita doorlock bracketteja? Koitin epoksilla liimailla, mutta ei kestänyt yhtään. Ootteko käyttänyt muita tapoja kuin linkissä käytetty tapa? :think

              Vinkkejä tarvisin myös takaisin laittoon. Koitin yks ilta asentaa ennen epoksin kelvottomaksi toteamista, mutta eipä selvinnyt miten tuon tuonne takaisin saa helposti. Pois ottaminenkin vaati väkivaltaa :think



              EDIT:
              Korjattu, aikamonta kertaa sai yrittää kun koitti asentaa ja aikaa meni varmaan 5h. Loppu viimein syyksi paljastui taipunut kuparinen kappale minkä on tarkoitus aukaista ovi, tätä taivuttamalla tuo kalikka saatiin paikoilleen. Nyt on enää löydettävä syy miksei lukitustappi meinaa oikein liikkua ylös eikä alas ja samalla tuo actuator vaatii vielä pientä hieno säätöä lukituksen suhteen. Vänkärinpuolen etuovelle saa tehdä todennäköisesti saman operaation kun se ei enää pelaa.
              Last edited by MikkoJII; 22-01-2017, 19:55.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • Jookuj
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 940
                • Kemi

                #82
                Millanen systeemi tuo e32 tasonsäätö on, auto maannut hallissa n.5v ja perä roikkuu jonku verran, mitä toimenpiteitä vaatii?
                ___________________
                BMW G30 520d -17
                ----------------------------------------------------------------------
                MB c350 -11
                BMW F11 M550D -14
                Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                MB w211 -07
                BMW e39 525i -01
                BMW e36 325i -93
                BMW e36 320i -92

                Comment

                • Kiko750
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 361
                  • Oulu/Finland

                  #83
                  Hydraulisysteemi. Ihan normaalia on, että perä laskee kun on pitkään käyttämättä. Jos systeemi on kunnossa niin pitäis nousta oikeaan korkoon kun käynnistää auton. Kannattaa tsekata, että hydrauliöljyä (oikeaa laatua!) on säiilössä eikä ole laskenut alleen. Takaiskareitteen alapäät on yksi normi vuotokohta. Painettahan tuottaa sama pumppu ohjaustehostimen kanssa. 750:ssä lisäksi jarrutehosin toimii saman systeemin kautta.



                  Comment

                  • Jookuj
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 940
                    • Kemi

                    #84
                    Onko tieto käykö e32 ja e34 tasonsäätö iskarit keskenään?
                    Toinen noista e32 tasonsäätö iskareista oli märkänä ja se pitäs varmaan alkaa uusimaan..
                    ___________________
                    BMW G30 520d -17
                    ----------------------------------------------------------------------
                    MB c350 -11
                    BMW F11 M550D -14
                    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                    MB w211 -07
                    BMW e39 525i -01
                    BMW e36 325i -93
                    BMW e36 320i -92

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #85
                      Niihin saa kyllä tiivisteet vaihdettua.
                      Retard Member

                      Comment

                      • Jookuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 940
                        • Kemi

                        #86
                        Originally posted by herja View Post
                        Niihin saa kyllä tiivisteet vaihdettua.
                        Nii seki kyllä ois vaihtoehto, onko jossain hyvät ohjeet hommaan?
                        ___________________
                        BMW G30 520d -17
                        ----------------------------------------------------------------------
                        MB c350 -11
                        BMW F11 M550D -14
                        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                        MB w211 -07
                        BMW e39 525i -01
                        BMW e36 325i -93
                        BMW e36 320i -92

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #87
                          Retard Member

                          Comment

                          • Kiko750
                            BTCF Member
                            • Oct 2009
                            • 361
                            • Oulu/Finland

                            #88
                            Jos iskari vuotaa alapäästä, niin saa hilut vaihdettua paikallaan. O-renkaat sieltä yleenstä menee tai sitten on korroosio iskeny metallipintoihin.

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              #89
                              Potilaana m70 koneinen. Onko merkitystä kumminko päin laittaa painepuolen polttoainelinjat? Auto tuli minulle osittain purettuna niin sillä kyselen :think

                              Comment

                              • Kiko750
                                BTCF Member
                                • Oct 2009
                                • 361
                                • Oulu/Finland

                                #90
                                Ei pitäis olla väliä. Olen syöttänyt myös yhdellä linjalla molempia PA-kiskoja väliaikaisesti kun oli toinen pumppu tankista rikki. Hyvin jakso ainakin sievässä ajossa. Paluuhan menee yhtä linjaa pitkin takas tankkiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎