Announcement

Collapse
No announcement yet.

e23 ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeko
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 28
    • Oulu

    #31
    Sen verran vielä ohjeita, jos joku kamppailee saman ongelman kanssa.
    Ohmimittarin tulee näyttää n. 1000 ohmia, mutta siltikin voi olla ettei tule signaalia renkaalta. Pyörittäessä rengasta pitäisi jännitemittarin näyttää n. 1 V AC:ta. Tämä on helpoin tapa löytää rengas , jossa on vika. Anturit ovat erittäin lujassa ja muovia, ne saa ylös kahdella meisselillä pikku hiljaa naputtaen. Anturia ei kannata pyörittää, se menee takuuvarmasti rikki. ABS kehä on edessä navan sisäpuolella ja takana navan ulkopuolella. Edessä sen voi tarkastaa ottamalla navan pois, takana pitää vetoakseli purkaa ja se iso mutteri ottaa pois. Laippa lähtee pois ulosvetäjällä ja on tiukassa. ABS kehän saa taakse irto-osana.
    -eeko

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #32
      Omassa E23:ssa etutolppien ABS-antureiden teräksiset insertit olivat kääntyneet vääriin asentoihin, kun väkisin pihdeillä käännetty. ABS:t heräsi henkiin kun oikea asento löytyi.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • _jazze_
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 356
        • Lohja

        #33
        Mitenhän absien kanssa käy jos e23:ssa käyttäisi e34 etutolppia? Mahtaako mitenkään saada toimimaan? Fyysisesti e34 tolpan asennus e23:een on oma hommansa, mutta kannattaako moiseen edes ryhtyä jos absit eivät tule toimimaan.:think
        sigpic
        BMW e36 320i cabriolet
        BMW e36 325i sedan
        BMW e23 728iA

        VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
        ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #34
          E23 abs-kehissä on tulpasti piikkejä verrattuna E34:seen. Eli jos haluaa toimivan niin takapää pitää kans vaihtaa. Muuten ei ole mitään estettä laittaa vaikka ASC+T E34/E32:sta toimintaan.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • eeko
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 28
            • Oulu

            #35
            Miten?

            Originally posted by Morkai View Post
            Omassa E23:ssa etutolppien ABS-antureiden teräksiset insertit olivat kääntyneet vääriin asentoihin, kun väkisin pihdeillä käännetty. ABS:t heräsi henkiin kun oikea asento löytyi.
            Niinkuin miten sä sen teit? Mulla on toinen etunen niin että, mittari näyttää 0 volttia. Oon kokeillut jo toista napaa ja anturia.
            -eeko

            Comment

            • eeko
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 28
              • Oulu

              #36
              jatkuu

              Joo vaihtelin osia ja sieltä etusesta tuli jo 0.8 V (viime vuonna 0.6, joka tuntuu riittävän abs eculle). No taka-anturit mittaukseen ja toinen näytti ääretöntä vastusta, siis se jonka vaihdoin vuosi sitten. Ei muuta kuin nettiä selaamaan ja uutta etsimään. Käytettykin kelpaisi, jos on ehjä, saa tarjota.
              -eeko

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎