Kyllähän se pahalta alkaa näyttään, perhana kun kerkeisi puristukset mitata joku päivä.
Kokeiltiin tuossa MAF:ia, puolaa/tulpanjohtoja vänkärinpuolelle ja ei ollu käyntiin mitään vaikutusta. Kuskinpuoli jäi vielä kokeilematta ku loppu aika. Osat siis toisesta autosta.
Oiskohan johtosarjoissa vikaa, tai ecussa? :think En kyllä usko että nuo vaikuttais tuolleen, mutta mutta.. Loppuu kohta vaihtoehdot.
Pitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.
Pitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.
Ja lopuksi paljastui että akku huono ja laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.. josta syystä ei meinaa monsterisähköt toimia...
Pitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.
Näin se on viisain toimia. On se näistä oikeista moottoreista mahtava hakea vikaa.
Ja lopuksi paljastui että akku huono ja laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.. josta syystä ei meinaa monsterisähköt toimia...
Lataa joutokäynnillä kyllä. Tuli tuossa yks päivä ladattua akkukin täyteen, mutta ei vaikutusta. Toki akkutestin voisi tehdä... :think
Latausjännite kyllä pomppii OBC:n kautta katsottuna 13,7v-14,2v välillä, mutta niin se on tehnyt auton omistuksesta lähtien ja varmaan jo Morkain aikana. Laturikin on uutena sen verta miehekkään hintainen, ettei ihan kokeilemisen halusta pysty lähteen uusimaan. Jännitteensäätimen vaihtokin tahtoo olla vain tekohengitys, kun kaulat lienee jo aika kuluneet.
Puristuksia mitattu ja kaikista löytyy lähemmäs 12bar. Eli kone vaikuttas ehjältä. Varmistin myös tuossa, että suuttimet ei vuoda.
1-2-3 tulpat on mustia ja nyt kun tuossa käytti paikallaan ja irroitti melkeen heti niin hieman bensasta märkiä. Eli oisko kuitenkin suutin vika? Vai heikko kipinä? Kipinän kyllä olen tarkistanut että on hyvä, joskin miten paineen alla... :think
Puristuksia mitattu ja kaikista löytyy lähemmäs 12bar. Eli kone vaikuttas ehjältä. Varmistin myös tuossa, että suuttimet ei vuoda.
1-2-3 tulpat on mustia ja nyt kun tuossa käytti paikallaan ja irroitti melkeen heti niin hieman bensasta märkiä. Eli oisko kuitenkin suutin vika? Vai heikko kipinä? Kipinän kyllä olen tarkistanut että on hyvä, joskin miten paineen alla... :think
Hienoa että puristukset kunnossa.Ennemmin kyllä uskoisin tuohon kipinä vikaan, kuin suuttimien kusemiseen.. :think Voihan ne tulpat heittää toimimasta paineen alaisena. En kyllä tiiä.
Pitää heittää oma "onki järveen", mulla on täysin samankuuloinen ongelma omassa 850:ssä. Kylmänä käy aivan tasaiseen ja kun hieman lämpenee niin alkaa putkessä pätkimään. Nyt kun saisi vian selville niin tod näk. tulisi kaksi autoa kerralla kuntoon.
Itse olen vaihdellut kanssa osia ja testaillut mutta mikään ei ole tuonut haluttua tulosta.
-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Siellä on 6 kanavainen tehokomponentti ohjaamassa suuttimia, mutta sen linjat 1-3 ja 4-6 on vedetty yhteen sekä ohjauksellisesti että ulostulosta koska suuttimia ohjataan kolmen pankeissa. Jos trankusta on kärähtänyt yksi linja, kusee kolme suutinta enemmän kuin toiset kolme, niinkuin saattaisi olla jos tulpissa on kerran eroa.
Toisinsanoen skoopilla kurkaten miltä 1-3 suutinten ohjaus näyttää verrattuna 4-6.
Mitenkäs tuo pitäisi mitata, koska molemmista navoista suuttimilta löytyy 13v, toisesta navasta löytyy pientä vaihtelua. Jännitteissä ei eroa 1 ja 4:en välillä.
Comment