Originally posted by zener
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 750i ja joutokäynti ongelmaa (kampuran asentotunnistin? #105)
Collapse
X
-
Kyllähän se pahalta alkaa näyttään, perhana kun kerkeisi puristukset mitata joku päivä.
Kokeiltiin tuossa MAF:ia, puolaa/tulpanjohtoja vänkärinpuolelle ja ei ollu käyntiin mitään vaikutusta. Kuskinpuoli jäi vielä kokeilematta ku loppu aika. Osat siis toisesta autosta.Last edited by zener; 12-04-2011, 20:48.
Comment
-
-
Originally posted by zeneg View PostOiskohan johtosarjoissa vikaa, tai ecussa? :think En kyllä usko että nuo vaikuttais tuolleen, mutta mutta.. Loppuu kohta vaihtoehdot.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostPitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostPitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostJa lopuksi paljastui että akku huono ja laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.. josta syystä ei meinaa monsterisähköt toimia...
Latausjännite kyllä pomppii OBC:n kautta katsottuna 13,7v-14,2v välillä, mutta niin se on tehnyt auton omistuksesta lähtien ja varmaan jo Morkain aikana. Laturikin on uutena sen verta miehekkään hintainen, ettei ihan kokeilemisen halusta pysty lähteen uusimaan. Jännitteensäätimen vaihtokin tahtoo olla vain tekohengitys, kun kaulat lienee jo aika kuluneet.Last edited by zener; 14-04-2011, 16:11.
Comment
-
-
Puristuksia mitattu ja kaikista löytyy lähemmäs 12bar. Eli kone vaikuttas ehjältä. Varmistin myös tuossa, että suuttimet ei vuoda.
1-2-3 tulpat on mustia ja nyt kun tuossa käytti paikallaan ja irroitti melkeen heti niin hieman bensasta märkiä. Eli oisko kuitenkin suutin vika? Vai heikko kipinä? Kipinän kyllä olen tarkistanut että on hyvä, joskin miten paineen alla... :think
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostPuristuksia mitattu ja kaikista löytyy lähemmäs 12bar. Eli kone vaikuttas ehjältä. Varmistin myös tuossa, että suuttimet ei vuoda.
1-2-3 tulpat on mustia ja nyt kun tuossa käytti paikallaan ja irroitti melkeen heti niin hieman bensasta märkiä. Eli oisko kuitenkin suutin vika? Vai heikko kipinä? Kipinän kyllä olen tarkistanut että on hyvä, joskin miten paineen alla... :think
Comment
-
-
Pitää heittää oma "onki järveen", mulla on täysin samankuuloinen ongelma omassa 850:ssä. Kylmänä käy aivan tasaiseen ja kun hieman lämpenee niin alkaa putkessä pätkimään. Nyt kun saisi vian selville niin tod näk. tulisi kaksi autoa kerralla kuntoon.
Itse olen vaihdellut kanssa osia ja testaillut mutta mikään ei ole tuonut haluttua tulosta.-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Siellä on 6 kanavainen tehokomponentti ohjaamassa suuttimia, mutta sen linjat 1-3 ja 4-6 on vedetty yhteen sekä ohjauksellisesti että ulostulosta koska suuttimia ohjataan kolmen pankeissa. Jos trankusta on kärähtänyt yksi linja, kusee kolme suutinta enemmän kuin toiset kolme, niinkuin saattaisi olla jos tulpissa on kerran eroa.
Toisinsanoen skoopilla kurkaten miltä 1-3 suutinten ohjaus näyttää verrattuna 4-6.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Plussa on jatkuva, miinusta katkotaan boksilta. Tarttet siis kaksikanavaisen skoopin että saat molemmille kanaville mittauksen samanaikaisesti.
Mites onnistuisko boksin vaihto toiselle lohkolle ja kokeilis siirtyykö vika? Eipä oo tullut noita v12 juuri räplättyä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment