Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750i ja joutokäynti ongelmaa (kampuran asentotunnistin? #105)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 650
    • Raahe

    #31
    Olihan nuo paskaset...jännityksellä ootella et pääsee kokkeileen toimiiko. Oispa kerranki nuin pienestä kiinni
    F26 X4 m-sport
    E60 M5

    -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
    -Team Kärppä- limited edition
    "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #32
      Bensapaineetkin on ok, eikä suuttimet tunnu vuotavan.

      Töistä lähtiessä kun kylmiltään starttas ni käy hienosti tyhjää ennenku vähän lämpee ja alkaa höpöttään putkessa.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #33
        Kyllähän se pahalta alkaa näyttään, perhana kun kerkeisi puristukset mitata joku päivä.

        Kokeiltiin tuossa MAF:ia, puolaa/tulpanjohtoja vänkärinpuolelle ja ei ollu käyntiin mitään vaikutusta. Kuskinpuoli jäi vielä kokeilematta ku loppu aika. Osat siis toisesta autosta.
        Last edited by zener; 12-04-2011, 20:48.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #34
          Oiskohan johtosarjoissa vikaa, tai ecussa? :think En kyllä usko että nuo vaikuttais tuolleen, mutta mutta.. Loppuu kohta vaihtoehdot.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #35
            Originally posted by zeneg View Post
            Oiskohan johtosarjoissa vikaa, tai ecussa? :think En kyllä usko että nuo vaikuttais tuolleen, mutta mutta.. Loppuu kohta vaihtoehdot.
            Pitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #36
              Originally posted by zener View Post
              Pitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.
              Ja lopuksi paljastui että akku huono ja laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.. josta syystä ei meinaa monsterisähköt toimia...
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #37
                Originally posted by zener View Post
                Pitää kai rueta mittaan ainaki anturit kaikki tuolta ecun liittimistä että tieto kulkee sinne asti oikein, jos ei muuta keksi. Mutta en taida nyt tehdä mitään ennenku saan puristukset mitattua ja sitä kautta varmistettua että ei oo mekaaninen vika. Mutta sekin kuulostaa niin oudolta kun hetken (1-2min) käy kylmänä siististi ja ajossa toimii... Mutta kuten sanoit, niin kohta loppuu vaihtoehdot.
                Näin se on viisain toimia. On se näistä oikeista moottoreista mahtava hakea vikaa.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Morkai View Post
                  Ja lopuksi paljastui että akku huono ja laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.. josta syystä ei meinaa monsterisähköt toimia...
                  Lataa joutokäynnillä kyllä. Tuli tuossa yks päivä ladattua akkukin täyteen, mutta ei vaikutusta. Toki akkutestin voisi tehdä... :think

                  Latausjännite kyllä pomppii OBC:n kautta katsottuna 13,7v-14,2v välillä, mutta niin se on tehnyt auton omistuksesta lähtien ja varmaan jo Morkain aikana. Laturikin on uutena sen verta miehekkään hintainen, ettei ihan kokeilemisen halusta pysty lähteen uusimaan. Jännitteensäätimen vaihtokin tahtoo olla vain tekohengitys, kun kaulat lienee jo aika kuluneet.
                  Last edited by zener; 14-04-2011, 16:11.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    #39
                    Puristuksia mitattu ja kaikista löytyy lähemmäs 12bar. Eli kone vaikuttas ehjältä. Varmistin myös tuossa, että suuttimet ei vuoda.

                    1-2-3 tulpat on mustia ja nyt kun tuossa käytti paikallaan ja irroitti melkeen heti niin hieman bensasta märkiä. Eli oisko kuitenkin suutin vika? Vai heikko kipinä? Kipinän kyllä olen tarkistanut että on hyvä, joskin miten paineen alla... :think
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by zener View Post
                      Puristuksia mitattu ja kaikista löytyy lähemmäs 12bar. Eli kone vaikuttas ehjältä. Varmistin myös tuossa, että suuttimet ei vuoda.

                      1-2-3 tulpat on mustia ja nyt kun tuossa käytti paikallaan ja irroitti melkeen heti niin hieman bensasta märkiä. Eli oisko kuitenkin suutin vika? Vai heikko kipinä? Kipinän kyllä olen tarkistanut että on hyvä, joskin miten paineen alla... :think
                      Hienoa että puristukset kunnossa.Ennemmin kyllä uskoisin tuohon kipinä vikaan, kuin suuttimien kusemiseen.. :think Voihan ne tulpat heittää toimimasta paineen alaisena. En kyllä tiiä.

                      Comment

                      • aapok
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 807
                        • Liperi

                        #41
                        Pitää heittää oma "onki järveen", mulla on täysin samankuuloinen ongelma omassa 850:ssä. Kylmänä käy aivan tasaiseen ja kun hieman lämpenee niin alkaa putkessä pätkimään. Nyt kun saisi vian selville niin tod näk. tulisi kaksi autoa kerralla kuntoon.

                        Itse olen vaihdellut kanssa osia ja testaillut mutta mikään ei ole tuonut haluttua tulosta.
                        -Aapo-

                        520da touring Lci M-sport -07
                        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                        Chevrolet Avalanche LTZ -09
                        Sea Ray 230 sundancer -94

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Siellä on 6 kanavainen tehokomponentti ohjaamassa suuttimia, mutta sen linjat 1-3 ja 4-6 on vedetty yhteen sekä ohjauksellisesti että ulostulosta koska suuttimia ohjataan kolmen pankeissa. Jos trankusta on kärähtänyt yksi linja, kusee kolme suutinta enemmän kuin toiset kolme, niinkuin saattaisi olla jos tulpissa on kerran eroa.

                          Toisinsanoen skoopilla kurkaten miltä 1-3 suutinten ohjaus näyttää verrattuna 4-6.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            #43
                            Mitenkäs tuo pitäisi mitata, koska molemmista navoista suuttimilta löytyy 13v, toisesta navasta löytyy pientä vaihtelua. Jännitteissä ei eroa 1 ja 4:en välillä.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #44
                              Plussa on jatkuva, miinusta katkotaan boksilta. Tarttet siis kaksikanavaisen skoopin että saat molemmille kanaville mittauksen samanaikaisesti.

                              Mites onnistuisko boksin vaihto toiselle lohkolle ja kokeilis siirtyykö vika? Eipä oo tullut noita v12 juuri räplättyä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                #45
                                Boksit on kyllä vaihdettu jo aikasemmin, eikä mustat tulpat ole siirtyny toiselle puolelle.

                                Ohjeiden mukaisesti mitattiin ja 0,3-1v välillä vaihtelee 1 syl., 4 syl. ja 8 syl. Ei oo eroja.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎