Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750i ja joutokäynti ongelmaa (kampuran asentotunnistin? #105)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    #16
    Synkkaus tehty, ei vaikutusta muutaku että laatikko alko ehkäpä pehmeemmin vaihtamaan.

    Käytin kaikki tulpat kuskinpuolelta pois ja ne oli ok. Vänkärinpuolelta käytin irti ja siellä 3 oli ihan ok näkösiä, mutta sitten 3 tummempaa (kuivia kyllä, ei öljysiä). Alkaa vaikuttaan jo vähän pahalta.

    Toki tuohon voi olla syylisiä myös tulpanjohdot, puola, suuttimet, bensapaineet.

    Täytynee ottaa ja tosissaan ens viikolla saada mitattua bensapaineet ja puristuspaineet ni josko on viisampi. Ei kyllä ollu ajatuksissa ihan koneremppaa tähän rakoon alkaa tekeen.
    Last edited by zener; 09-04-2011, 18:12.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • imppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 650
      • Raahe

      #17
      muistelisin et nuita tulpanjohtoja on tehneet M20/M30 koneisten johdoista...oliko häiriönpoistaja kuitenki oltava alkuperänen? Muistanko väärin vai oliko toive ajattelua ettei tarvis alkuperästä johtosarjaa ostaa?
      F26 X4 m-sport
      E60 M5

      -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
      -Team Kärppä- limited edition
      "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

      Comment

      • imppa81
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 650
        • Raahe

        #18
        Originally posted by zeneg View Post
        Itse tein aikoinaan saman ohjeen mukaan, mutta Cell kertoi tämmöistä silloin:
        "Pieni tarkistus, ei noi maffiohjeet ollu tuolla saitilla ihan kohdillaan. Pinnit 3 ja 5 liittyy CO-säätöön, eli käytännössä seoksen hienosäätö. Sulla on joku ruuvaillut niitä ruuveja ja ne on nyt perseellään. Ns. ohjearvo on sellainen, että pinnien 3 ja 5 välinen jännite pitäis olla 1,2-1,5v. Jos tuolla saitilla on pinnissä 3 ollut 1,4v ja pinnissä 5 0,27, on jännite-ero ollut about 1,15v. Säädäppä omastasi ne vaikka tuohon 1,2v luokkaan niin eiköhän se ala olla ok maf:n puolesta.

        Tuolla saitilla +5v linjaksi luultu on 5v ylösveto boksin sisällä, eikä sieltä pitäisikään tulla +5v kuin ilman kuormaa eli maffi irti."
        miten tapahtuu tuo säätö käytännössä?
        F26 X4 m-sport
        E60 M5

        -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
        -Team Kärppä- limited edition
        "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #19
          Originally posted by imppa81 View Post
          muistelisin et nuita tulpanjohtoja on tehneet M20/M30 koneisten johdoista...oliko häiriönpoistaja kuitenki oltava alkuperänen? Muistanko väärin vai oliko toive ajattelua ettei tarvis alkuperästä johtosarjaa ostaa?
          M20/M30 johtosarjat kyllä käy. Iipeissä on ihan 750:hin tarkoitettu sarja 135e kotiovelle toimitettuna. Joihin siis vaihdetaan 6. ja 12. sylinterin johtoihin pulssianturit vanhoista johdoista.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #20
            Originally posted by imppa81 View Post
            miten tapahtuu tuo säätö käytännössä?
            Yleismittari pinnien 3 ja 5 väliin, tämän jälkeen käännetään säätöruuvia kunnes on halutulla kohdalla. Muistaakseni...

            Edit: Vai olikos silleen että se piti laskea noiden väliltä, ruuvin kääntö tais sittenkin vaikuttaa molempiin ja sitten laskettiin se arvo...?

            Comment

            • imppa81
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 650
              • Raahe

              #21
              Originally posted by zener View Post
              M20/M30 johtosarjat kyllä käy. Iipeissä on ihan 750:hin tarkoitettu sarja 135e kotiovelle toimitettuna. Joihin siis vaihdetaan 6. ja 12. sylinterin johtoihin pulssianturit vanhoista johdoista.
              Joo no tuohan ei oisi pahakaan.Täytyy mittailla johdot läpitte. 6 syl johto oli vaihdettu, mut muut näytti sillä puolen alkuperäsiltä.
              F26 X4 m-sport
              E60 M5

              -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
              -Team Kärppä- limited edition
              "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                #22
                Originally posted by imppa81 View Post
                Joo no tuohan ei oisi pahakaan.Täytyy mittailla johdot läpitte. 6 syl johto oli vaihdettu, mut muut näytti sillä puolen alkuperäsiltä.
                Jooh, ei vaan tuo mittailukaan kerro oikein kunnosta. Toki se kertoo, jos on totaalisen poikki. Itellä on tarkotus tilata tuo johtosarja, kunhan saa eka selvitettyä ettei vika oo muualla...
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • imppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 650
                  • Raahe

                  #23
                  Originally posted by zener View Post
                  Jooh, ei vaan tuo mittailukaan kerro oikein kunnosta. Toki se kertoo, jos on totaalisen poikki. Itellä on tarkotus tilata tuo johtosarja, kunhan saa eka selvitettyä ettei vika oo muualla...
                  No sen nyt ainakin kuiten et onko poikki. BTW syttyykö sulla EML -valo ollenkaan, tuon käyntihäisiön takia?
                  F26 X4 m-sport
                  E60 M5

                  -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                  -Team Kärppä- limited edition
                  "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by zener View Post
                    Jooh, ei vaan tuo mittailukaan kerro oikein kunnosta. Toki se kertoo, jos on totaalisen poikki. Itellä on tarkotus tilata tuo johtosarja, kunhan saa eka selvitettyä ettei vika oo muualla...
                    Eikö tuota johtosarjan vaihtoa voi perustella itselleen jo pelkästään huoltotoimenpiteenä, vaikka se ei vikaa poistaisikaan.

                    Oireet tässä kuulostaa niin tutuille, että hieman kyllä puolestasi hirvittää että ois käynyt sama mitä mulla: 5 ja 6 pytyn puristukset häipyivät..

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      #25
                      Ei syty EML, eikä näy missään muualla ku röpöttävänä tyhjäkäyntinä ja HC korkealla. Kovasti viittaa joko polttoainepuolen tai sytkäpuolen vikaan tällä hetkellä.

                      Originally posted by zeneg View Post
                      Eikö tuota johtosarjan vaihtoa voi perustella itselleen jo pelkästään huoltotoimenpiteenä, vaikka se ei vikaa poistaisikaan.

                      Oireet tässä kuulostaa niin tutuille, että hieman kyllä puolestasi hirvittää että ois käynyt sama mitä mulla: 5 ja 6 pytyn puristukset häipyivät..
                      Kyllähän noi on tarkotus uusia, ei siinä mitään mutta opiskelija joutuu vähän keskittään tilaukset eka varmasti vian aiheuttavaan osaan.

                      Oudolta tuntuisi edelleen että puristukset olisivat kadoksissa, kun puolikkaat erillään käyvät yhtä tasaisesti ja kaikki on mukana. Mutta mitataan. Samoin 5 ja 6 sylinterin tulpat oli normaalin näköiset, että kyllä ne ainaki polttaa. Kun taas 1-2-3 oli hieman tummempia, mutta silti ei ne pimeänä ole.

                      Oishan tuolla vaihtokonetta 350e... Dumdidum.
                      Last edited by zener; 10-04-2011, 11:52.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • imppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 650
                        • Raahe

                        #26
                        Originally posted by zener View Post
                        Ei syty EML, eikä näy missään muualla ku röpöttävänä tyhjäkäyntinä ja HC korkealla. Kovasti viittaa joko polttoainepuolen tai sytkäpuolen vikaan tällä hetkellä.

                        juujuu...mulla se syttyy eikä ota sitte tietenkään jengua kun sen 2000rpm. Siinä oli semmonen "ominaisuus" jo aikasemmin et kun väänsi virrat päälle EML sytty ja sammu, mut kun auto käynnisty niin sytty uudelleen. Sitten jos väänsi suoraan käyntiin niin se ei jäänyt palamaan ja pelasi ihan OK. Synkronointia tein mutta ei ainakaan se pikamalli auttanu asiaan. Sitte syksymmällä alko tuleen tota käyntiongelmaa... :think "tämä on erittäin jännä homma"
                        F26 X4 m-sport
                        E60 M5

                        -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                        -Team Kärppä- limited edition
                        "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by imppa81 View Post
                          juujuu...mulla se syttyy eikä ota sitte tietenkään jengua kun sen 2000rpm. Siinä oli semmonen "ominaisuus" jo aikasemmin et kun väänsi virrat päälle EML sytty ja sammu, mut kun auto käynnisty niin sytty uudelleen. Sitten jos väänsi suoraan käyntiin niin se ei jäänyt palamaan ja pelasi ihan OK. Synkronointia tein mutta ei ainakaan se pikamalli auttanu asiaan. Sitte syksymmällä alko tuleen tota käyntiongelmaa... :think "tämä on erittäin jännä homma"
                          Ootko kaasuläppiä puhdistellu?
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • jori
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1010
                            • Vantaa

                            #28
                            Mulla kanssa E31 850iA:ssa EML valo jää palamaan kun laittaa kylmällä koneella sytytysvirrat päälle. Sammuu sekunniksi mut syttyy sit takas. Joskus tekee parikin kertaa putkeen kun rumppaa sytysvirtoja pois päälle. Laitaa vasta sit käyntiin kun sammunut niin toimii hyvin.
                            Viime syksynä tyhjäkäynillä ollessa n.20-30sek.syttyi check engine valo palamaan, vikakoodiksi antoi oikean puolen ilmamäärämittarin, talven aikana uusin ilmamäärämittarit niin vilkuttelu hävisi pois kun otti nyt auton ajoon.
                            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                            Comment

                            • imppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 650
                              • Raahe

                              #29
                              Originally posted by zener View Post
                              Ootko kaasuläppiä puhdistellu?
                              Empä oo. Se pitää ottaa vissiin koko runko irti jne.?
                              F26 X4 m-sport
                              E60 M5

                              -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                              -Team Kärppä- limited edition
                              "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by imppa81 View Post
                                Empä oo. Se pitää ottaa vissiin koko runko irti jne.?
                                ftp://bmw-wiki.org/PDFs/Reconditioni...hrottle.DK.pdf
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎