Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750i ja joutokäynti ongelmaa (kampuran asentotunnistin? #105)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    #61
    Pieni tärinähän tässä on ollu jo Morkailla vaikka koko kardaani on vaihdettu. Ilmentynyt siis 20-40km/h välillä pienenä tärinänä kun kiihdyttää.

    Kardaanin siis Morkai on vaihtanu tähän. Käytös ei ole muuttunut, mutta tuo räpättävä ääni alkoi kuulua 0-50km/h välillä kiihdyttäessä.

    Joutuu tämän auton kanssa luovuttamaan, kunhan saa tuon korjattua...
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #62
      EDIT: sellaisen olen huomannut, että aamulla kun kylmänä laittaa käymään, ja kun annat sopivasti kaasua (kierrokset käy esim. 1krpm), niin auto sammuu. Lämpimänä ei tee moista. Ja jos lähdet normaalisti ajelemaan niin ei mitään oireita.

      Alkaa olla kyllä takki aikalailla auki. Käyntiongelmaan nyt hommasin muutaman tulpan, että voi kokeilla noita m20 tulpanjohtoja että oisko vika ollu mahdollisesti muutamassa johdossa. Mutta ei tulosta. Tilasin kyllä kokonaan uudet tulpatkin.

      Muutaman suuttimen vaihdoin sylintereille, joissa oli tummuutta tulpissa. Ei vaikutusta. Samoin siirretyt suuttimet ei ole muuttanut tulppien väriä, joten tuskinpa se vika sitte niissäkään tosissaan on.

      Kokeeksi ostin myös suuttimien puhdistusaineen, muussa en huomannu kun että tulpat oli tuolla vänkärinpuolella hieman kirkastuneet.

      Alkaa loppua ideat pikkuhiljaa... Mitä seuraavaksi? Kaasuläpät auki?
      Last edited by zener; 21-04-2011, 20:59.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #63
        DME:t ja EML pöydälle.. hyvässä valossa tarkistaa kaikki tehokomponenttien joutokset ja korjaa kaikki vähänkin epäilyttävät.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • mpi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 40

          #64
          Voi olla typerä poppakonsti mutta oletko kokeillut ottaa akunkenkiä irti ja antaa asetusarvojen tms. koodien nollaantua?
          Tuon jälkeen moottorinohjaus joutuu opettelemaan parametrit uusiksi ja sillä voi olla vaikutusta asiaan jos olet jo muuttanut/kokeillut kaikenlaista.

          Muistaakseni tuon jälkeen pitäisi tehdä se kaasuläppien initialisointi niin kuin siinä throttle body reconditioning ohjeessa sanotaan.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #65
            Originally posted by mpi View Post
            Voi olla typerä poppakonsti mutta oletko kokeillut ottaa akunkenkiä irti ja antaa asetusarvojen tms. koodien nollaantua?
            Tuon jälkeen moottorinohjaus joutuu opettelemaan parametrit uusiksi ja sillä voi olla vaikutusta asiaan jos olet jo muuttanut/kokeillut kaikenlaista.

            Muistaakseni tuon jälkeen pitäisi tehdä se kaasuläppien initialisointi niin kuin siinä throttle body reconditioning ohjeessa sanotaan.
            On tehty, ei ole vaikutusta.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              #66
              Tutkiskelin tuossa vähän läpi konehuoneen maapisteet, mutta eipä ollu hapettumia näkyvillä... Putsailin toki silti niitä.

              Käytin myös autoa ilman ilmansuodattimia. Tällöin jaksoi kylmänäkin pysyä käynnissä kun antoi hieman kaasua, tosin aika vaivalloisesti.

              Viimeset oljenkorret taitaa itselleni olla enää: uudet tuplanjohdot, tulpat (tilattu) ja sitten nuo boksien läpikäynti. Toki jos jollain on antaa DME/EML bokseja testiin, niin olisi helpotus.

              Onko aapok testaillu omaansa lisää/saanu pelaan?
              Last edited by zener; 23-04-2011, 13:34.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • imppa81
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 650
                • Raahe

                #67
                ootko Zener saanu kahtottua vikakoodeja ollenkaan?
                F26 X4 m-sport
                E60 M5

                -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                -Team Kärppä- limited edition
                "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by imppa81 View Post
                  ootko Zener saanu kahtottua vikakoodeja ollenkaan?
                  Juu, ei oo mitään...

                  Otin molemman puolen johdot ja kannet jälleen irti. Mittailin johdot 5,6kohm-6,2kohm niistä löytyy. Pari päätä on kyllä varsin hapettuneet, mutta vaikuttanee kun mittauskin tuotti hieman ongelmia.

                  Eihän virranjakajankannessa puolan liitosten välissä pitäisi olla mahdottomasti vastusta? Kuskinpuolen kannessa puolan liitoksen välillä on 200-400ohm, kun taas vänkärinpuolen kannessa 3ohm.

                  Kokeilin myös sillä tavalla, että kaasuläpältä oli johtoliitin irti, niin vänkärinpuoli savutti kauheesti ja pätki mahdottomasti. Kuskinpuoli kävi siistimmin, mutta pientä pätkimistä sielläkin.

                  Suuttimilla jos käytät puolia erikseen niin käyvät siististi. Onko tuo nyt sitten ihan normaalia? Eikös koneen pitäisi käydä ihan siististi puolella koneella vaikka EML-valo palaa (eli siis kun kaasuläpältä on johto irti)?

                  Kyllä se pitää kokeilla uusilla johdoilla seuraavaksi.
                  Last edited by zener; 23-04-2011, 20:52.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • imppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 650
                    • Raahe

                    #69
                    Millä kahtoit? Itellä vm -87 eikä carsoftilla päässy moottorinohjaukseen ollenkaan.
                    F26 X4 m-sport
                    E60 M5

                    -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                    -Team Kärppä- limited edition
                    "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14353
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by imppa81 View Post
                      Millä kahtoit? Itellä vm -87 eikä carsoftilla päässy moottorinohjaukseen ollenkaan.
                      Koulun hallilla autocomin testerillä pääsi kiinni.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • aapok
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 807
                        • Liperi

                        #71
                        Originally posted by zener View Post
                        Tutkiskelin tuossa vähän läpi konehuoneen maapisteet, mutta eipä ollu hapettumia näkyvillä... Putsailin toki silti niitä.

                        Käytin myös autoa ilman ilmansuodattimia. Tällöin jaksoi kylmänäkin pysyä käynnissä kun antoi hieman kaasua, tosin aika vaivalloisesti.

                        Viimeset oljenkorret taitaa itselleni olla enää: uudet tuplanjohdot, tulpat (tilattu) ja sitten nuo boksien läpikäynti. Toki jos jollain on antaa DME/EML bokseja testiin, niin olisi helpotus.

                        Onko aapok testaillu omaansa lisää/saanu pelaan?
                        Vaihdoin omaan uudet tulpat (Merkkiliikkeestä tällä kertaa) Edelleen kylmänä käy tasaisesti ja lämpimänä alkaa putkessa pätkimään. Testaan omaan toisilla bokseilla tässä joku päivä ja käyn lämpötila anturit läpi. Pitänee myös kokeilla toisilla maffeilla ja kaasuläpillä...
                        -Aapo-

                        520da touring Lci M-sport -07
                        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                        Chevrolet Avalanche LTZ -09
                        Sea Ray 230 sundancer -94

                        Comment

                        • imppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 650
                          • Raahe

                          #72
                          Originally posted by zener View Post
                          Koulun hallilla autocomin testerillä pääsi kiinni.
                          Kah...perskele. Ei tosiaan tuntenu ku 1.7 DME Motukan kaverin softat. Täytyy saaha semmosen nokkaan tuo oma, niin josko sieltä jottain näkys. Jossei sitte saa näkymään sillä Stomptestillä
                          F26 X4 m-sport
                          E60 M5

                          -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                          -Team Kärppä- limited edition
                          "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by imppa81 View Post
                            Kah...perskele. Ei tosiaan tuntenu ku 1.7 DME Motukan kaverin softat. Täytyy saaha semmosen nokkaan tuo oma, niin josko sieltä jottain näkys. Jossei sitte saa näkymään sillä Stomptestillä
                            Eihän niillä oikein taho näihin vanhempiin päästä, vaatii myös ADS interfacen.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • imppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 650
                              • Raahe

                              #74
                              Originally posted by zener View Post
                              Eihän niillä oikein taho näihin vanhempiin päästä, vaatii myös ADS interfacen.


                              Nii tartteeko se autocomikin tuon ja mikä se oikeen on :think
                              F26 X4 m-sport
                              E60 M5

                              -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                              -Team Kärppä- limited edition
                              "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #75
                                Originally posted by imppa81 View Post
                                Nii tartteeko se autocomikin tuon ja mikä se oikeen on :think
                                Raahessa Elekmalta Löytyy Launch jolla päsee varmasti kiinni, eri asia on vuokraako tai tekeekö testauksia, myyvät kyllä testeriä ja saisi noihin ammattikouluihinkin kauppa käydä jotta saavat opiskelijatkin vähän verrokkia hankitaanko tulevaan työpaikkaan jokin sikakallis bosch tai autocom johon ei kuitenkaan työnantaja halua ostaa kalliita lisäpalikoita jotta sillä päästäisiin kaikkiin kiinni, vaiko kohtuuhintainen ilman pakkolisenssejä oleva launch tehc tai autoboss joilla kokeillusti pääsee kiinni lähes kaikkiin olemassa oleviin malleihin ja ohjausyksiköihin perussetin sisältämillä tavaroilla. Boschilla ja muilla valmistajilla olisi peiliin katsomisen paikka, mutta eihän sitä osata niin kauan kuin kauppa käy.

                                Olemme parin muun korjaamon kanssa näitä taannoin vertailleet ja kokeilleet käytännössä ja täytyy todeta että kyllä kiinanpoika vie testerimarkkinoilla, ei yksityisyrittäjällä ole mitään järkeä lähteä boshc tai autocom kelkkaan valitettavasti - jos näiden päälle oikeasti jotakin ymmärtää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎