Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 -88, puolet motista käy --- TOIMII :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Monuve
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 89

    E32 750 -88, puolet motista käy --- TOIMII :D

    Eli EML-valo ei pala, se syttyy kun starttaa ja sammuu vähän ajan päästä.

    Kun irroitan toisen maffin johdon ei tapahdu mitään.... kun toisen irroittaa niin kone sammuu. Kun vaihdan päittäin maffit niin sama homma jatkaa eli maffissa ei voi olla vika.

    Auto on hard resetoitu eikä auttanut.

    Jos luin vikalukijaa oikein niin antaisi viaksi ruiskusuuttimia.... voisiko olla vai etsinkö vikaa vieltä muualta???

    Vaihoin siihenn jo muutaman suutttimen tänä vuonnna kuluvaisuuden vuoksi ja se auttoi..

    Kiitos avusta jo etukäteen
    Last edited by Monuve; 10-11-2011, 00:17. Reason: Vika ratkaisu
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by Monuve View Post
    Eli EML-valo ei pala, se syttyy kun starttaa ja sammuu vähän ajan päästä.

    Kun irroitan toisen maffin johdon ei tapahdu mitään.... kun toisen irroittaa niin kone sammuu. Kun vaihdan päittäin maffit niin sama homma jatkaa eli maffissa ei voi olla vika.

    Auto on hard resetoitu eikä auttanut.

    Jos luin vikalukijaa oikein niin antaisi viaksi ruiskusuuttimia.... voisiko olla vai etsinkö vikaa vieltä muualta???

    Vaihoin siihenn jo muutaman suutttimen tänä vuonnna kuluvaisuuden vuoksi ja se auttoi..

    Kiitos avusta jo etukäteen
    suuttimien maadoitus?
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Monuve
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 89

      #3
      suuttimien

      maadoitus lienee missä?

      suuttimia vaihdettu jo 6kpl vuosi sitten ja hyvin toimi
      Last edited by Monuve; 02-10-2011, 17:02. Reason: suuttimia vaihdettu jo 6kpl vuosi sitten ja hyvin toimi

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #4
        Originally posted by Vilikki View Post
        suuttimien maadoitus?
        Originally posted by Monuve View Post
        maadoitus lienee missä?
        eikös maa tule eculta? plus tulee varmaan jostain pääreleen kautta? ei oo kytkistä nyt esillä niin ei voi tarkistaa.
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #5
          Onko tuosta kaikki yleisimmät käyty läpi? Kaasuläpät putsattu? Imuvuodot tutkittu/korjattu? Tuottaako polttoainepumput tarpeeksi? Tulpanjohdot kunnossa?
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • FünfZweiFünf
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 43
            • Mänttä-Vilppula

            #6
            Voisko olla samaa ongelmaa kuin mulla...

            En tiedä minkä verran sun ja mun koneissa on systeemeissä eroa, ja mutta näyttää siltä että mun E34 525 M50B25 pudottaa yhtä pyttyä pois pelistä koska ykkössuuttimen ohjausjännite katoaa välillä jostain syystä...

            Koitapa mittailla yleismittarilla suuttimien liittimiltä jännitettä...pitäis kai olla koko ajan joku vaihteva lukema 0,3 - 1 V.

            Ja tosiaan motronic antaa suuttimelle maata...plussa tulee toiseen napaan koko ajan.

            Comment

            • Kiko750
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 358
              • Oulu/Finland

              #7
              Mulla oli samat oireet keväällä '88 750:ssä

              Toinen polttoainepumppu oli simahtanu ja toinen puoli koneesta ei saanu soppaa lainkaan. Helppo koittaa kun irrottaa suutintukista letkun ja kattoo tuleeko gasoa. Tuntee sen kyllä letkua puristamallakin, jos painetta on niin letku on kova. Uutta pumppua tankkiin ja sillä korjaantu.

              Kannattaa kattoa toki ennen pumpun vaihtoa bensapumppujen releet apparin lokasuojan päältä ja pumppujen sulakkeet kuskin puolen sulakerasiasta.

              Comment

              • Monuve
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 89

                #8
                on käyty muutama kuukausi sitten läpi nuo asiat

                Originally posted by zener View Post
                Onko tuosta kaikki yleisimmät käyty läpi? Kaasuläpät putsattu? Imuvuodot tutkittu/korjattu? Tuottaako polttoainepumput tarpeeksi? Tulpanjohdot kunnossa?
                on käyty muutama kuukausi sitten läpi nuo asiat

                Comment

                • Monuve
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 89

                  #9
                  sulakkeet

                  katsottu ja kunnossa on. Huomenna irrotan tukit ja katson lentääkö bensa....

                  Comment

                  • Kiko750
                    BTCF Member
                    • Oct 2009
                    • 358
                    • Oulu/Finland

                    #10
                    Originally posted by Monuve View Post
                    katsottu ja kunnossa on. Huomenna irrotan tukit ja katson lentääkö bensa....
                    Ennen tukkien purkamista irrota bensan tuloletkut tukilta ja kato tuleeko soppa sinne asti molemmista rööreistä. Pumput pitäis jauhaa ja paineet nousta kun on virrat päällä.

                    Comment

                    • bmwcruiser
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 410
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Kysymys: Onko kyseisessä V12 padassa 1 vai 2 moottorinohjausboksia? Yhtään kyseistä mottia tuntematta kiinnostaa tämä tieto. Että ovatko tuon ajan boksit osanneet ohjata 12 sylinteristä konetta. Jos siellä se 2 boksia olisi, niin nämähän kannattaisi ehdottomasti vaihtaa päittäin. Heti kun bensapuoli on varmistettu..

                      Joskus jostain luin, että tämä kone on kuin kaksi m20b25 mottia yhdessä ja kaikkea muutakin tuntuu olevan tuplamäärä normiin verrattuna...
                      E30

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by bmwcruiser View Post
                        Kysymys: Onko kyseisessä V12 padassa 1 vai 2 moottorinohjausboksia? Yhtään kyseistä mottia tuntematta kiinnostaa tämä tieto. Että ovatko tuon ajan boksit osanneet ohjata 12 sylinteristä konetta. Jos siellä se 2 boksia olisi, niin nämähän kannattaisi ehdottomasti vaihtaa päittäin. Heti kun bensapuoli on varmistettu..

                        Joskus jostain luin, että tämä kone on kuin kaksi m20b25 mottia yhdessä ja kaikkea muutakin tuntuu olevan tuplamäärä normiin verrattuna...
                        juu näinhän se on
                        onhan tuo m60:kin 2xm40

                        ihme touhua noilla e30 miehillä kun ensiksi haukutaan m40 ja sitten laitetaan niitä kaksi takaisin

                        laittasivat edes sen m62:n kun se on sentään tehty kahdesta m43:sta, niissä kun on jakopäätkin ketjulla ja paljon pienempi kulutus

                        onko muuten tuo ballella 850:ssä ollut ongelma jo pois suljettu?
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by Tonton View Post
                          juu näinhän se on
                          onhan tuo m60:kin 2xm40

                          ihme touhua noilla e30 miehillä kun ensiksi haukutaan m40 ja sitten laitetaan niitä kaksi takaisin

                          laittasivat edes sen m62:n kun se on sentään tehty kahdesta m43:sta, niissä kun on jakopäätkin ketjulla ja paljon pienempi kulutus

                          Kuitenkin M60:ssä on alumiininen lohko, neliventtiilikannet ja jakopää ketjulla joita ei M40 moottorissa ole.
                          Last edited by tmth; 04-10-2011, 08:30.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Monuve
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 89

                            #14
                            Originally posted by bmwcruiser View Post
                            Kysymys: Onko kyseisessä V12 padassa 1 vai 2 moottorinohjausboksia? Yhtään kyseistä mottia tuntematta kiinnostaa tämä tieto. Että ovatko tuon ajan boksit osanneet ohjata 12 sylinteristä konetta. Jos siellä se 2 boksia olisi, niin nämähän kannattaisi ehdottomasti vaihtaa päittäin. Heti kun bensapuoli on varmistettu..

                            Joskus jostain luin, että tämä kone on kuin kaksi m20b25 mottia yhdessä ja kaikkea muutakin tuntuu olevan tuplamäärä normiin verrattuna...
                            ''

                            Juuu on onhan siellä kaksi ja molempia on päittäin vaihdettu... muttta muutosta ei tapahtunut :(

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Yks tallanen tapaus oli, kattitukossa toiselta puolen. Sen puolen imuaanet kuulosti ihan pakoaanilta.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎