Itsellä tuossa cäbissä oli tämän tyylistä vaivaa, ja kun vaihdoin ruiskun lämpötila-anturin, niin ongelmat katosivat sen myötä. Onko tässä v12 koneessa molemmille puolille omat lämpöanturit ruiskulle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 750 iL käyntihäikkää sitkeästi - selvisi -> tulpat !!
Collapse
X
-
Mr.Speed
-
Originally posted by bigmasa View Post
Tuo vikakoodi 16 viittaa ilmeisesti nokka-akselin asentotunnistimeen (NW Geber= Nockenwelle geber ) eli siihen sytytysjohdon anturiin. No kaikki sytytysjohdot antureineen olen vaihtanut uusiin ja zekannut johdotuksetkin moneen kertaan, mutta pitänee tutkia vielä uudelleen jos tuo koneen lämppärin anturin vaihto ei riitä.
Silloinhan nokan asennosta tulisi vikakoodi jos pyörijä joko missaa ko navan tai on muuten vaan huonosti paikallaan. Tai sytytys vuotaa. Tai tuo lenkki on väärässä johdossa.
jos nyt ymmärsin väärin niin ei sitten mitään...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostKatsoin realoem:ää tämän osalta ja eka reaktio on että johan on viritys: ymmärränkö oikein että se ottaa nokan asennon sytytysjohdosta?
Silloinhan nokan asennosta tulisi vikakoodi jos pyörijä joko missaa ko navan tai on muuten vaan huonosti paikallaan. Tai sytytys vuotaa. Tai tuo lenkki on väärässä johdossa.
jos nyt ymmärsin väärin niin ei sitten mitään...
Muista käyttää tulppia jotka ovat 1kOhmia!!Last edited by algernon; 10-04-2016, 19:58.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Originally posted by algernon View PostKyllä se näin on, aika heikko toteutus mielestäni.
Muista käyttää tulppia jotka ovat 1kOhmia!!
Mutta joo, eipä sen kolme pinnisen lämpötila-anturin vaihto auttanut
Sama putoamisoire ajoittain ja vikakoodin yhteydessä lämpötilalukema pakkasella, lukema vaihtelee. Livedatasta kummallekin puolelle näyttää lämmöt ihan oikein.
Tulppia olen vaihdellut kahteen kertaan uusiin, foorumeilla suositeltuja malleja, en nyt muista mitkä siellä on. Pitääpä tarkistaa nekin.
Niin ja katit vaihdoin viime kesänä orkkiksiin, käytetyt ebaysta mutta ihan ehjän oloiset, joten ne tuskin ahdistaa.
Harrastus jatkuu :think
Comment
-
-
Niin kun tätä nyt mietin niin tässähän on VIISI lämpöanturia moottorille jos nyt oikein laskin. Kolme kiinni jäähdytysjärjestelmässä siinä moottorin takana ja kaksi ilmalämpömittaria imusarjojen yhteydessä.
En nyt muista mitä INPA näyttää noista. Yksi vesilämpösensori on mittariin, olisiko se tuplasensori DME:lle ja sitten viimeinen EML:lle mutta en muista nyt ulkoa.
Tulpista NGK BKR6EK on oikeanlainen
Hauskasti BKR5EK on taas 5kOhminenLast edited by algernon; 17-04-2016, 11:12.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
No eipä veden lämpötila-anturien vaihto auttanut, sama herja ja lukemat pakkasella vikatilanteessa
Imuilma-anturit pitää tutkia vielä varmuudeksi.
Tulpat on nyt NKG ZFR5F, aiemmin oli Bosch Super Plus ja oireet samat.
NKG:n sivujen mukaan nykytulpilla "Resistor Value: 10K Ohm" eli sitten väärä. Käynti on hieman epätasainen varsinkin kylmänä joten väärät tulpat on tietysti mahdollisuus.
Motonjet ja monet ebayn kaupat ehdottaa käyttää noita mun nykyisiä m70-koneessa, samoin foorumilta suositeltu noita, mutta pitääpä laittaa 1 kohmiset jossain välissä
Comment
-
-
Tulpat
Terve!
Pitää olla just oikeat tulpat, muuten ei käy hyvin.
Katso kasiveljien loistava keskustelu:
Last edited by jaskap; 16-05-2016, 10:52.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Originally posted by jaskap View PostTerve!
Pitää olla just oikeat tulpat, muuten ei käy hyvin.
Katso kasiveljien loistava keskustelu:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324593
Joo väärät tulpat vois hyvin selittää herjan nokanasentotunnistimesta ja epätasaisen käynnin ajoittain, kun ei heikko kipinä jaksa antaa myöskään kunnon impulssia tunnistimelle. Ja silloin toinen puoli sammuilee.
Oikeanlaiset tulpat hommattu ja odottaa sopivaa hetkeä pikku puuhalle.
Tossa linkin keskustelussa on kanssa kivasti muutakin tietoa ja mitattavaa
Comment
-
-
Dodii prskles !
Oikeanlaiset tulpat teki tempun, nyt ei parin päivän kokeilulla ole putoillut eikä anna mitään vikakoodia !
Läpimurtona lähes kolmen vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisen tutkailun jälkeen oli nuo Puolan poikien DME-filet Inpaan, joita algernon vinkkas ja sitä kautta pääsi vihdoin kiinni koneeseen, joka herjasi nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodia, joka siis johtui vääristä tulpista ja sen aiheuttamasta heikosta kipinästä, joka ei anturille aina riittänyt.
Hyvä foorumi ja kiitos vinkeistä kaikille
Kesää myöten seiska liikenteeseen ja ehkä laitan projektitopikkiakin kasaan, pientähän näissä aina riittää
Comment
-
-
Originally posted by bigmasa View PostDodii prskles !
Oikeanlaiset tulpat teki tempun, nyt ei parin päivän kokeilulla ole putoillut eikä anna mitään vikakoodia !
Läpimurtona lähes kolmen vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisen tutkailun jälkeen oli nuo Puolan poikien DME-filet Inpaan, joita algernon vinkkas ja sitä kautta pääsi vihdoin kiinni koneeseen, joka herjasi nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodia, joka siis johtui vääristä tulpista ja sen aiheuttamasta heikosta kipinästä, joka ei anturille aina riittänyt.
Hyvä foorumi ja kiitos vinkeistä kaikille
Kesää myöten seiska liikenteeseen ja ehkä laitan projektitopikkiakin kasaan, pientähän näissä aina riittää
Mitkä tulpat nyt laitoit? Saa laittaa itselle ylös niin tietää vaihtaa sitten oikeanlaiset kun on tulppien vaihto edessä :think
Comment
-
-
Originally posted by bigmasa View PostDodii prskles !
Oikeanlaiset tulpat teki tempun, nyt ei parin päivän kokeilulla ole putoillut eikä anna mitään vikakoodia !
Läpimurtona lähes kolmen vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisen tutkailun jälkeen oli nuo Puolan poikien DME-filet Inpaan, joita algernon vinkkas ja sitä kautta pääsi vihdoin kiinni koneeseen, joka herjasi nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodia, joka siis johtui vääristä tulpista ja sen aiheuttamasta heikosta kipinästä, joka ei anturille aina riittänyt.
Hyvä foorumi ja kiitos vinkeistä kaikille
Kesää myöten seiska liikenteeseen ja ehkä laitan projektitopikkiakin kasaan, pientähän näissä aina riittääKäyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostHyvä homma
Mitkä tulpat nyt laitoit? Saa laittaa itselle ylös niin tietää vaihtaa sitten oikeanlaiset kun on tulppien vaihto edessä :think
Tulpista NGK BKR6EK on oikeanlainen
Mittaus vahvisti myös että oikeanlaiset ovat, samalla kun mittasin tulpanjohdot ja zekkasin johdotukset kertaalleen. Löytyi ihan motonejtistä, vaikka M70-koneeseen suosittavat eri tulppia, joihin siis aiemmin sorruin
Monet muutkin verkkokaupat suosittaa vääriä tulppia eli vaatii vähän paneutumista tämmönenkin perusasia M70:n kanssa
Comment
-
-
Originally posted by bigmasa View PostNämä suositellut:
Tulpista NGK BKR6EK on oikeanlainen
Mittaus vahvisti myös että oikeanlaiset ovat, samalla kun mittasin tulpanjohdot ja zekkasin johdotukset kertaalleen. Löytyi ihan motonejtistä, vaikka M70-koneeseen suosittavat eri tulppia, joihin siis aiemmin sorruin
Monet muutkin verkkokaupat suosittaa vääriä tulppia eli vaatii vähän paneutumista tämmönenkin perusasia M70:n kanssa
Täytyy itsekin tarkastella tätä asiaa lähemmin vielä myöhemmässä kohtaa.
Comment
-
-
Originally posted by RussianRacing View PostTämän topikin luettua ja viisastuneena pitää varmaan omastakin laitoksesta varmuuden vuoksi tarkistaa tulpat, vaikkei oireita olekaan.
Hyvä, että sait homman pelittämäänM
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
Comment