Onko auto ollut kuitenkin jatkuvassa ajossa?Seissyt pitkään?Lyhyessä pätkä ajossa?Lähinnä haen tässä sitä et tankissa on tuoretta bensaa ja mahdollinen kondenssi veden tiivistyminen tankkiin on pois suljettu.
E32 750 iL käyntihäikkää sitkeästi - selvisi -> tulpat !!
Collapse
X
-
Originally posted by bigmasa View Post
Semmosen yksityiskohdan huomasin, että kun vika tulee päälle, niin ajotietokoneen keskikulutusmittarin mukaan kulutus on nolla, vaikka se mittariston kulutusviisari on heiluu ihan normaalisti. Sitten kun tilanne normalisoituu, kulutuslukemat päivittyy taas oikein. Tästä vois jotain päätellä?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Originally posted by ihu412 View PostOnko auto ollut kuitenkin jatkuvassa ajossa?Seissyt pitkään?Lyhyessä pätkä ajossa?Lähinnä haen tässä sitä et tankissa on tuoretta bensaa ja mahdollinen kondenssi veden tiivistyminen tankkiin on pois suljettu.
Comment
-
Originally posted by Morkai View PostAjotietokoneen kulutusmittarin lukema tulee vain toiselta eculta ja se kerrotaan kylmästi kahdella. Mittaristolle tulee kait toiselta eculta. Eli kun se ajotietokoneen puolen ecu lakkaa syöttämästä bensaa, niin kulutusmittari näyttää nollaa.ne nyt olisi voinut ihan kokeilunakin vaihtaa.
Jos vertaa tohon mun E39:iin niin se vetää moottorijarrutuksessa aina kulutuksen heti nollille, mutta tämä kikotin tekee se selvästi harvemmin, eli tuntuis että polttoaineen syötössä/ohjauksessa vois olla häikkää?
Relevaihtoja vois kokeilla toisesta seiskasta jos jollekulle sopis?
Comment
-
Originally posted by superfast View Posttoimiiko mitttariston eml valo normaalisti? näissä ollu tyyppi vikana kylmäjuotokset mittaristossa.
Comment
-
Mulla meni Eml purkki aikanaan. Välillä pelas ja välillä ei. Saattoi ajossa tiputtaa tehot pois yhtäkkiä ja samanlailla tehot palasi miten sattui. Vikakoodin antoi elektronisesta kaasuläpästä. Eml valo ei palanut missään vaiheessa. Kunnes talviseisokin jälkeen ei lähtenyt tulille lainkaan. Täältä ostin purkin 30€ hintaan.
Comment
-
No nyt tätä taas harrasteltu ja kyllä se "putoaminen" nyt kuitenkin tuntuu liittyvän koneen vasempaan puoleen, se putoaa pian käynnistyksen jälkeen, mutta lämpimänä pysyy pelissä, mitä nyt ajoittain hyytyy hetkeksi.
Hommailin vaihtoreleitä ebaysta ( "valkoiset ja siniset" eli käsittääkseni bensapumput ja polttoaineen ruiskutus) ja kaikilla toimii samalla lailla, mutta silloin kun vasen puoli on pois pelistä, sen puolen releitä irrottamalla ja palauttamalla käynti hetkittäin palautuu eli häikkää varmaan sitten vois olla releiden pohjissa/johdotuksissa.
Pitää paneutua tuohon alueeseen vielä tarkemmin.
Loogista sentään, että siinä konetilassa oikealla olevassa releboksissa ko. releet on samassa järjestyksessä kuin lohkot, vasemman puolen releet vasemmalla
Comment
-
Onko E32:ssa samaa ongelmaa kuin E38:ssa, eli releboksin alla olevat vesikanavat tukkeutuu ja sitten alkaa sähköhelvetti kun sateella tulvii boksi märäksi? Vai onko se laatikko edes samassa paikassa :thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Originally posted by BeamR View PostOnko E32:ssa samaa ongelmaa kuin E38:ssa, eli releboksin alla olevat vesikanavat tukkeutuu ja sitten alkaa sähköhelvetti kun sateella tulvii boksi märäksi? Vai onko se laatikko edes samassa paikassa :think
Comment
-
-
Originally posted by kuopiolaenen View Postvaihdappas lamdojen johdot ristiin, olen melkein 100% varma että sillä korjautuu
Bentleyn manuaalistakin löysin vain suunnilleen että "katso että tulee samalla lailla kuin olikin". No edeltävien säätäjien touhua ei tietysti voi tietää, mutta toisen puolen putoamista tää tuskin selittää, lisäksi lämpimänä kulutus ym on ihan ok tämmöselle ja muuta käynti häikkää ei ole.
Comment
-
Tuohan olis aika helppo varmistaa, piipparilla DME liittimestä? Muutenhan tuohon on aika vaikea antaa ohjetta kun edelliset omistajat on voinut korjailla johtosarjoja/asentaa väärin. Mutta tulispahan tähän asiaan selvyys.
Comment
Comment