Announcement

Collapse
No announcement yet.

730d sammuilee - vika löydetty!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zordiack
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 73
    • Nokia

    #31
    Originally posted by Hezman View Post
    Onko oskiloskooppia käytettävissä?
    Tai saako tuota rail-käyrää skaalattua pienemmäksi, esim. 0-200 millisekunttiin?

    WDS:n mukaan KP-pumpun kunnon voisi todeta mittaamalla oskiloskoopilla paineanturin antamaa singaalia.
    Ei ole oskiloskooppia, mutta tommonen NI DAQpad-6015 on just tässä lainassa.. silläkin saanee riittävästi. Pitää vaan kaivaa jostai mitkä piuhat oli mitäkin, eli lähinnä GND ja signaalijohtojen väri kiinnostaa. WDS:stä löytyy mutta Java vittuilee.. työstää taas

    Tuota edellistä käppyrää ei oikein ole järkeä skaalailla pienemmäksi kun aikaresoluutio ei riitä. Siihen sain jo vinkkejä, että ajaa Testoa custom jobilla ni pitäis olla nopeempi. Sitäkin vois koittaa kunhan tässä ehtii.

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #32
      Rail-paineanturin liitin:
      1. Ruskea/vihreä, maadoitus.
      -DDE:n päässä 52-pin liitin, napa 20.

      2. Sininen/musta, paine signaali.
      -DDE:n päässä 52-pin liitin, napa 33.

      3. Valkea/keltainen, syöttö jännite.
      -DDE:n päässä 52-pin liitin, napa 35.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        #33
        Originally posted by zordiack View Post
        Ei ole oskiloskooppia, mutta tommonen NI DAQpad-6015 on just tässä lainassa.. silläkin saanee riittävästi. Pitää vaan kaivaa jostai mitkä piuhat oli mitäkin, eli lähinnä GND ja signaalijohtojen väri kiinnostaa. WDS:stä löytyy mutta Java vittuilee.. työstää taas

        Tuota edellistä käppyrää ei oikein ole järkeä skaalailla pienemmäksi kun aikaresoluutio ei riitä. Siihen sain jo vinkkejä, että ajaa Testoa custom jobilla ni pitäis olla nopeempi. Sitäkin vois koittaa kunhan tässä ehtii.
        "Halpa" laite mitä googletin :-) Tuolla alkaa saamaan sitä tarkkuutta jo todella mukavasti.

        Aina voi tehdä semmoisen custom job:in jossa on vain yksi parametri, se on hiukka nopeampi kuin 10 parametria.

        Comment

        • zordiack
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 73
          • Nokia

          #34
          Originally posted by pheno View Post
          "Halpa" laite mitä googletin :-) Tuolla alkaa saamaan sitä tarkkuutta jo todella mukavasti.

          Aina voi tehdä semmoisen custom job:in jossa on vain yksi parametri, se on hiukka nopeampi kuin 10 parametria.
          Sehän oli saatana rikki, näytti jännitteeks kaikkea maan ja kuun väliltä vaikka piuhat ei ollu ees kiinni. Ilmeisesti syynsä sille miks se oli joutilaana töissä.. :think Nooh huomenna jatkuu, jos sais vaikka ehjän loggerin tai skoopin kaivettua jostain.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #35
            Originally posted by Jarger View Post
            Suutin paskana.
            Tai useampi kulunut riittävästi, että railit kuluneen kp-pumpun säestämänä kierroksilla notkahtaa. Harvemmin näissa kovin eksoottisia vikoja on ollu ja tuskin on tässäkään
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • zordiack
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 73
              • Nokia

              #36
              Originally posted by schwarze View Post
              Tai useampi kulunut riittävästi, että railit kuluneen kp-pumpun säestämänä kierroksilla notkahtaa. Harvemmin näissa kovin eksoottisia vikoja on ollu ja tuskin on tässäkään
              Kyllähän se voi näinkin olla. Sitä vaan haluais saada jonkun varmuuden sille, mitä lähtee vaihtelemaan kun suuttimien huolto tai KP-pumpun vaihto ei varsinaisesti ole kummatkaan kauhean halpoja tai hauskoja hommia.

              Tässä nyt oon koittanu saada tosta paineesta aaltomuotoa, että sais sais ton bmw:n mukasen testin ajettua. Vähä meinaa olla tuskaa ilman oskiloskooppia. Nyt olis periaatteessa mittalaite, kun toi usbiloggeri alko sentään toimimaan ku otti maadotetut sähköt käyttöön.. välillä sitä unohtaa että tässä savimajassa ei oo joka paikassa semmosia. Vielä kun sais signaalin kiinni jotenkin.

              Meinaa nimittäin tuottaa tuskaa löytää joku toimiva metodi saada kontaktia paineanturin piuhoihin. Koitin kolvailla nuppineulaa kuparijohtoon kiinni jos ois kylmästi sillä pistäny, mutta ei taho saada kunnon sähkökontaktia millään neulan ja johdon välille näillä kolvaustaidoilla. Kohta käyn hakemassa rosvoliittimet prkl :P

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by zordiack View Post
                Kyllähän se voi näinkin olla. Sitä vaan haluais saada jonkun varmuuden sille, mitä lähtee vaihtelemaan kun suuttimien huolto tai KP-pumpun vaihto ei varsinaisesti ole kummatkaan kauhean halpoja tai hauskoja hommia.

                Tässä nyt oon koittanu saada tosta paineesta aaltomuotoa, että sais sais ton bmw:n mukasen testin ajettua. Vähä meinaa olla tuskaa ilman oskiloskooppia. Nyt olis periaatteessa mittalaite, kun toi usbiloggeri alko sentään toimimaan ku otti maadotetut sähköt käyttöön.. välillä sitä unohtaa että tässä savimajassa ei oo joka paikassa semmosia. Vielä kun sais signaalin kiinni jotenkin.

                Meinaa nimittäin tuottaa tuskaa löytää joku toimiva metodi saada kontaktia paineanturin piuhoihin. Koitin kolvailla nuppineulaa kuparijohtoon kiinni jos ois kylmästi sillä pistäny, mutta ei taho saada kunnon sähkökontaktia millään neulan ja johdon välille näillä kolvaustaidoilla. Kohta käyn hakemassa rosvoliittimet prkl :P
                DDE:n päästä helpompi kytkee mittari. Sieltä saa helpommin kontaktin pinneihin. Kytkentä johtimena voi käyttää tinalla vahvistettua monisäikeistä sähköjohtoa, jonka voi sit tökätä pinnin juureen.

                Ei suutin remppa niin mahottoman kallista ole, karkeesti arvioituna saman verran mitä yksi ilta viihteellä

                Comment

                • zordiack
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 73
                  • Nokia

                  #38
                  Originally posted by pheno View Post
                  Tolla parametrihaulla löytyy kätevästi. Kolmas rivi ylhäältä:

                  id: 0FFE

                  Noniin, kävin vähän lenkillä korttelin ympäri Test-O kiinni, kohta tulee käppyrää. Koitin lisäillä kustom jobiin noita railipainesäätimen arvoja, jostain syystä niistä ei loggautunut fileen muuta kun toi 0x0EA5, noi 0x2FFE, 0x0FFE ja 0x300C ei jostain syystä päätyny logifileen, vaikka kaikki kyllä rastitin. Osaatko Pheno sanoo syytä?

                  Kohta tulee muuta käppyrää liikaaki ni saa taas ihmetellä

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by zordiack View Post
                    Noniin, kävin vähän lenkillä korttelin ympäri Test-O kiinni, kohta tulee käppyrää. Koitin lisäillä kustom jobiin noita railipainesäätimen arvoja, jostain syystä niistä ei loggautunut fileen muuta kun toi 0x0EA5, noi 0x2FFE, 0x0FFE ja 0x300C ei jostain syystä päätyny logifileen, vaikka kaikki kyllä rastitin. Osaatko Pheno sanoo syytä?

                    Kohta tulee muuta käppyrää liikaaki ni saa taas ihmetellä
                    Ensin job ajoon. Oikealla hiirellä 'select all'. Sitten file loggeri auki. Siellä oikealla näkyy ne arvot mitkä tulee logiin.
                    Voi koittaa myös niin että ensin tekee custom jobin. Restarttaa TestO ja sen pitäis näkyä jobilistassa kuten muutkin jobit.

                    Jännä nähdä millasta logia tulee :-)

                    Comment

                    • zordiack
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 73
                      • Nokia

                      #40
                      Originally posted by pheno View Post
                      Ensin job ajoon. Oikealla hiirellä 'select all'. Sitten file loggeri auki. Siellä oikealla näkyy ne arvot mitkä tulee logiin.
                      Voi koittaa myös niin että ensin tekee custom jobin. Restarttaa TestO ja sen pitäis näkyä jobilistassa kuten muutkin jobit.

                      Jännä nähdä millasta logia tulee :-)
                      Hmm, näköjään ne näkyy vielä tuolla custom jobissa, mutta sitten start jobin jälkeen ne ei oo enää tullukaan tonne listaan. Eikä tietty loggeriin. Tässä tämä entry, onkohan noita nyt sitten vaan liikaa?

                      <customjob ecu="DDE40KW0">
                      <jobname>MW_SELECT_LESEN_NORM</jobname>
                      <virtualname>SET_1</virtualname>
                      <comment>M57_special</comment>
                      <argument>0F100F400F421F060FFC1F5E0F8C22110F080F7E 0EA52FFE0FFE300C</argument>
                      </customjob>

                      Jostai syystä se tunki tonne välilyönnin ei ole oikeassa filessä.

                      Last edited by zordiack; 20-08-2015, 19:55.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1995
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by zordiack View Post
                        Hmm, näköjään ne näkyy vielä tuolla custom jobissa, mutta sitten start jobin jälkeen ne ei oo enää tullukaan tonne listaan. Eikä tietty loggeriin. Tässä tämä entry, onkohan noita nyt sitten vaan liikaa?

                        <customjob ecu="DDE40KW0">
                        <jobname>MW_SELECT_LESEN_NORM</jobname>
                        <virtualname>SET_1</virtualname>
                        <comment>M57_special</comment>
                        <argument>0F100F400F421F060FFC1F5E0F8C22110F080F7E 0EA52FFE0FFE300C</argument>
                        </customjob>

                        Jostai syystä se tunki tonne välilyönnin ei ole oikeassa filessä.

                        Katos vaan..

                        hetkinen, se välilyönti oli tuossa mun alkuperäisessä postauksessa, eli mulla oli typo. Sori :-) Taitaa foorumin softa jotain sekoilla. Se täytyy editorilla poistaa manuaalisesti ja restartata TestO.. Sitten tuon luulisi toimivan. Se DDE ottaa nyt vaan ne parametrit mukaan, jotka on ennen välilyöntiä.
                        Last edited by pheno; 20-08-2015, 20:04.

                        Comment

                        • zordiack
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 73
                          • Nokia

                          #42
                          Originally posted by pheno View Post
                          Katos vaan..

                          hetkinen, se välilyönti oli tuossa mun alkuperäisessä postauksessa, eli mulla oli typo. Sori :-) se täytyy editorilla poistaa manuaalisesti ja restartata TestO.. Sitten tuon luulisi toimivan. Se DDE ottaa nyt vaan ne parametrit mukaan, jotka on ennen välilyöntiä.
                          Eikai sen tuolla custom jobissakaan luulis näkyvän, jossei se argument ole kunnossa? Mulla siis ei notepadissa ainakaan näy välilyöntiä, pitääpä tarkastaa vielä toisella editorilla.

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1995
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by zordiack View Post
                            Eikai sen tuolla custom jobissakaan luulis näkyvän, jossei se argument ole kunnossa? Mulla siis ei notepadissa ainakaan näy välilyöntiä, pitääpä tarkastaa vielä toisella editorilla.
                            No juu.. totta puhut. Kummallista.. taitaa foorumin softa häröillä jotain

                            Sen voi myös tarkastaa siitä graafi-ikkunasta. OIkeaa hiirtä -> Job Parameters. Sitä voi myös suoraan ajosta muokata

                            Comment

                            • zordiack
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 73
                              • Nokia

                              #44
                              Originally posted by pheno View Post
                              No juu.. totta puhut. Kummallista.. taitaa foorumin softa häröillä jotain

                              Sen voi myös tarkastaa siitä graafi-ikkunasta. OIkeaa hiirtä -> Job Parameters. Sitä voi myös suoraan ajosta muokata
                              Job argumenteissä ne näkyy, mutta tossa listassa ei. Mitä jos hurautat tähän Nokialle ABC:n lähelle jos sulla on joku "pro" versio ni keitän vaikka kahvit ja käydään sillä vetää logit

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1995
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by zordiack View Post
                                Job argumenteissä ne näkyy, mutta tossa listassa ei. Mitä jos hurautat tähän Nokialle ABC:n lähelle jos sulla on joku "pro" versio ni keitän vaikka kahvit ja käydään sillä vetää logit
                                Joo kai siinä on nyt DDE:lle tullu joku raja vastaan parametrien määrässä. Nyt juuri ei kyllä kerkee :-)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎