No niinpä tietysti, ei oikein muut vannemallit iske tuossa 18"-koossa. Ehkä joku alpina-kopiokin voisi mennä, tosin niitäkään oikein tahdo löytää. Tai sitten ruvettava tosissaan funtsimaan sitä 20" concavea tuohon. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 Vanne- ja rengasfit - topic.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by bemu2000 View PostOstin syksyllä BM:ltä loppuerän 19" vanteita, niin niitä kyseltiin espanjasta ja jenkeistä asti, ei vissiin ollut silloin muualla maailmassa kuin minulla niitä Sen jälkeen niitä ei ole tullut enää...
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostTuntuu olevan kysyntää, ku pyydetään ryytyneistä käytetyistäki £900...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mulla on 8×19 etuvanteet joissa 255/35/19 kumit ja takana 9,5×19 myös 255/35/19 kumit. Olivat siis näin autossa valmiina kun ostin sen. Olisikos se sopivampi setti eteen 245/40 ja taakse 275/35 ? Vai mimmoset kumit sitä laittas? Kyseessä siis luonnollisesti E38 ja madallettukin on jonkun edellisen toimesta.
Comment
-
-
Tota noin E38 seiskaan ei ole "ULKONÄÖLLISESTI" kuin yhden kokoiset vanteet, ja ne on 22x10 et3 ympäri, ja kumeina toimii 245/30-22!
Auton voi madaltaa jopa 45mm ja silti pyörii kaariin ottamatta hyvin...
ajateltuani tiedän tuon olevan maksimi koko, mutta aika sairas ajaa jollei ole alustan osat oikeasti kunnossa
Comment
-
-
E38 Vanne& rengas
Itsellä pyörinyt tällainen setti tämän kesää alla. 9,5X19" ja 8,5X19" . Rengastus 275.35 ja 245.40. Vanteet ovat ihan jees, mutta Hankookia en suosittele ihan..
Last edited by RS2; 30-09-2014, 16:17.
Comment
-
-
Noniin, ensi kesäksi pitäisi alkaa suunnittelemaan vanne-setuppia. Mennään jälleen hieman valtavirrasta poiketen ja joku 9,5-10,5" leveä eteen ja 11,5-12,5" taakse suunnitteilla. Halkaisija 18 tai 19" ja rengastus nyt sitten sen mukaan, miten kaariin mahtuu. Vakiohalkaisijaltaan olevat karmeat munkkirinkilät unohdetaan suosiolla, ulkonäkösyistä. Kaaria en ajatellut raiskata, mutta joku kevyt mankelointi voi tulla kysymykseen.
Kellään omakohtaista kokemusta, miten eri leveydellä ja et:llä olevat vanteet tuonne kaariin uppoaa sekä millaisilla renkailla? Täällähän oli joskus se yksi langi jossa oli 10/12"(?) leveät vanteet, mutta et:stä ja rengastuksesta ei tainnut siinä tapauksessa olla puhetta...? Maailmaltahan tietysti jonkinlaista osviittaa on löytynyt..:think
Comment
-
-
Mun exässä oli edessä 10,5" ja takana 12,5". Edessä oli 235-35 ja takana 275-30. Halkaisija 19".
Kaaret vakiot. Takaa pysty laskemaan vanteet kaaren tasalle. Ihan pienellä työllä olis saanut sujahtamaan kaaren sisään. Edessä laskeutu aika buenosti myös kaarelle, kun säkit oli tyhjänä.
ET:stä ei tosiaan tietoa, mutta kyllä tuonne oikealla ET:llä aika reippaasti saa vannetta mahtumaan. Oli mulla joskus se toinenkin E38, jossa oli 20" MK Motorsportit 9" ja 10,5". Edessä ja takana taisi olla jotkut 10mm lätyt.
Signaturesta löytyy vanha projektitopicit, jossa on kuvia jne. molemmista pirsseistä.
Last edited by McBeast; 15-12-2014, 14:09.
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostPitäs mennä vakiotolpalla. Itse mallasin 10x18 et9 ja bc coilin vaimentimen ja vanteen väliin jäi varovastikin arvioiden 10mm...
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View Postokei, kiitos osaatko sanoa tuleeko edessä vs. takana miten kaarelle...? Ettei lyö edestä ulos ja takanen jää piiloon, jos siis samat vanteet eessä ja takana...
Mulle on taakse tulossa 11,5 et22 ja se tulee aika passelisti kaarelle. Sisäänpäin vois levittää varmaan tuuman, yllättävän paljon tuntuu olevan siihen suuntaan tilaa...:think
Comment
-
Comment