Toinen, hieman isompi asia. Nimittäin, autoa ei nyt saa lukkoon eikä myöskään auki. Ajattelin lähteä kysymään täältä tuota edellistä kysymystä, joten laitoin takaluukun kiinni, mutta nyt se ei enää aukea. Edes avaimella lukosta. Myöskään kuskin oven lukitus ei toimi avaimella. Ei lukkoon eikä auki.
Toinen, hieman isompi asia. Nimittäin, autoa ei nyt saa lukkoon eikä myöskään auki. Ajattelin lähteä kysymään täältä tuota edellistä kysymystä, joten laitoin takaluukun kiinni, mutta nyt se ei enää aukea. Edes avaimella lukosta. Myöskään kuskin oven lukitus ei toimi avaimella. Ei lukkoon eikä auki.
Takaluukku lähti renkkaamalla auki. Kuskin oven mekaaninen lukitus ei toimi. Mutta ovet tuli lukkoon laittamalla akku takas kiinni...
Ruuvasin siitä päältä sellasta 8mm mutteria, josta ilmeisesti meni kierteet tai jotain kun siitä ei nyt tapahdu mitään. Mutta edelleenkään se liitin ei irtoa. Ei lähtenyt edes pihdeillä vetämällä. Onko siinä kenties joku juju mitä en vaan tajua???
Ruuvasin siitä päältä sellasta 8mm mutteria, josta ilmeisesti meni kierteet tai jotain kun siitä ei nyt tapahdu mitään. Mutta edelleenkään se liitin ei irtoa. Ei lähtenyt edes pihdeillä vetämällä. Onko siinä kenties joku juju mitä en vaan tajua???
Se mutteri päällä kiristää alapuolelta liittimen puoliskot yhteen joten kun olet hieman avannut mutteria niin kopauta läpi tulevaa pulttia josko se menis vähän alaspäin niin puristus pitäisi laueta, todennäköisesti se nyt jumittaa eikä anna leukojen avautua.
Noniin! Ilmeisesti 1,5 h nitkutus ja ropaus ei riittänyt, vaan vaati vielä tunnin tänään niin irtos. Samalla selvisi hieman muutakin...
Ainakin tuo akku on ohjearvoja pienempi, 100Ah. Siinä on myöskin mielenkiintoiset tekstit "gwarancja, 730 D I N" tms. Ilmeisesti tehot ei riitä kovin pitkään. Toiseksi, se akkuvedelle tuleva letku ei ollut kiinni ollenkaan ja sen päästä puuttuu se musta "suutin". Siis harmaa letku irrallaan...
Ratkaisuksi tähän keksinemme nyt varmaankin käynnin lähimmässä akkukaupassa, 110Ah akun sekä puuttuvan suuttimen oston ja paikalleen asennuksen.
edit: Mikä muuten on tokassa kuvassa vasemmalla näkyvä musta letkujohtosysteesmi, jonka päähän siis numero 4 nuoli osotta (http://www.bimmerboard.com/forums/posts/408741)? Ei ainakaan multa löydy koko autosta sellasta.
edit: Mikä muuten on tokassa kuvassa vasemmalla näkyvä musta letkujohtosysteesmi, jonka päähän siis numero 4 nuoli osotta (http://www.bimmerboard.com/forums/posts/408741)? Ei ainakaan multa löydy koko autosta sellasta.
Nyt se sitten alkoi heti Tuusulantien alussa ilmoittaa check-controllissa (, jossa siis pikselimössöä) arvatenkin Reifenkontroll inaktiv. Eli RDC pois pelistä. Ilmeisesti renkaanvaihdossa ei ole huomioitu järjestelmää ja yhdestä tai useammasta puuttuu anturi. No, samapa tuo, kunhan pääsen huomenna viemään auton katsastukseen...
Eli aamulla käyntiin nätisti ja ajelin katsastuskonttorille. Inssi käynnisti ja ajoi halliin. Tarkasteli auton ja sitten ei lähtenytkään enää. Ilmeisesti edes solenoidi ei naksahda. Nyt auto hinurille ja pajalla. Toivottovasti selviää. Kuskin penkin sähkösäädöt mykkänä. Konttorin pihassa ei enää reagoinut edes lukituksen kauko-ohjaukseen, paitsi takakontti. Avaimella aukes, että saatiin auto kyytiin. Tällästä tällä kertaa. Toivottavasti illemmalla tulee soitto, että virtalukon pohja oli syyllinen ja auto kunnossa pian... Ilmottelen tänne jahka palaan laivalta. Vittuuntuneena ja väsyneenä. Hieno syysloma mulla!!
Comment