Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740d -00 ei starttaa/pyöritä *virtalukko rikki*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heassi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 285
    • Stadi

    #31
    Jaha, kai se pitää sit huomenna kankkuspäissään viedä akku laturiin ja kattoa sit lähteekö "kuin palmun alta".
    Heassi

    F11 530xdA
    G31 520dA

    ent:
    E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

    Comment

    • heassi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 285
      • Stadi

      #32
      Irrotin akun miinusnavan liittimen. Miten se plusnavan liitin lähtee irti?
      Heassi

      F11 530xdA
      G31 520dA

      ent:
      E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

      Comment

      • heassi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 285
        • Stadi

        #33
        Toinen, hieman isompi asia. Nimittäin, autoa ei nyt saa lukkoon eikä myöskään auki. Ajattelin lähteä kysymään täältä tuota edellistä kysymystä, joten laitoin takaluukun kiinni, mutta nyt se ei enää aukea. Edes avaimella lukosta. Myöskään kuskin oven lukitus ei toimi avaimella. Ei lukkoon eikä auki.
        Heassi

        F11 530xdA
        G31 520dA

        ent:
        E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

        Comment

        • heassi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 285
          • Stadi

          #34
          Originally posted by heassi View Post
          Toinen, hieman isompi asia. Nimittäin, autoa ei nyt saa lukkoon eikä myöskään auki. Ajattelin lähteä kysymään täältä tuota edellistä kysymystä, joten laitoin takaluukun kiinni, mutta nyt se ei enää aukea. Edes avaimella lukosta. Myöskään kuskin oven lukitus ei toimi avaimella. Ei lukkoon eikä auki.
          Takaluukku lähti renkkaamalla auki. Kuskin oven mekaaninen lukitus ei toimi. Mutta ovet tuli lukkoon laittamalla akku takas kiinni...
          Heassi

          F11 530xdA
          G31 520dA

          ent:
          E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

          Comment

          • heassi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 285
            • Stadi

            #35
            Originally posted by heassi View Post
            Miten se plusnavan liitin lähtee irti?
            Ruuvasin siitä päältä sellasta 8mm mutteria, josta ilmeisesti meni kierteet tai jotain kun siitä ei nyt tapahdu mitään. Mutta edelleenkään se liitin ei irtoa. Ei lähtenyt edes pihdeillä vetämällä. Onko siinä kenties joku juju mitä en vaan tajua???
            Heassi

            F11 530xdA
            G31 520dA

            ent:
            E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #36
              Originally posted by heassi View Post
              Ruuvasin siitä päältä sellasta 8mm mutteria, josta ilmeisesti meni kierteet tai jotain kun siitä ei nyt tapahdu mitään. Mutta edelleenkään se liitin ei irtoa. Ei lähtenyt edes pihdeillä vetämällä. Onko siinä kenties joku juju mitä en vaan tajua???
              Se mutteri päällä kiristää alapuolelta liittimen puoliskot yhteen joten kun olet hieman avannut mutteria niin kopauta läpi tulevaa pulttia josko se menis vähän alaspäin niin puristus pitäisi laueta, todennäköisesti se nyt jumittaa eikä anna leukojen avautua.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • heassi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 285
                • Stadi

                #37
                Noniin! Ilmeisesti 1,5 h nitkutus ja ropaus ei riittänyt, vaan vaati vielä tunnin tänään niin irtos. Samalla selvisi hieman muutakin...

                Ainakin tuo akku on ohjearvoja pienempi, 100Ah. Siinä on myöskin mielenkiintoiset tekstit "gwarancja, 730 D I N" tms. Ilmeisesti tehot ei riitä kovin pitkään. Toiseksi, se akkuvedelle tuleva letku ei ollut kiinni ollenkaan ja sen päästä puuttuu se musta "suutin". Siis harmaa letku irrallaan...

                Ratkaisuksi tähän keksinemme nyt varmaankin käynnin lähimmässä akkukaupassa, 110Ah akun sekä puuttuvan suuttimen oston ja paikalleen asennuksen.

                edit: Mikä muuten on tokassa kuvassa vasemmalla näkyvä musta letkujohtosysteesmi, jonka päähän siis numero 4 nuoli osotta (http://www.bimmerboard.com/forums/posts/408741)? Ei ainakaan multa löydy koko autosta sellasta.
                Last edited by heassi; 25-10-2010, 15:03.
                Heassi

                F11 530xdA
                G31 520dA

                ent:
                E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #38
                  Originally posted by heassi View Post
                  edit: Mikä muuten on tokassa kuvassa vasemmalla näkyvä musta letkujohtosysteesmi, jonka päähän siis numero 4 nuoli osotta (http://www.bimmerboard.com/forums/posts/408741)? Ei ainakaan multa löydy koko autosta sellasta.
                  Otettu virrat subbarille, vahvarille tms.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • heassi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 285
                    • Stadi

                    #39
                    Originally posted by Arnolds View Post
                    Otettu virrat subbarille, vahvarille tms.
                    Joo, jotain sellasta ajattelinkin.
                    Heassi

                    F11 530xdA
                    G31 520dA

                    ent:
                    E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                    Comment

                    • heassi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 285
                      • Stadi

                      #40
                      Käy. Uusi akku konttiin ja baanalle.

                      Nyt se sitten alkoi heti Tuusulantien alussa ilmoittaa check-controllissa (, jossa siis pikselimössöä) arvatenkin Reifenkontroll inaktiv. Eli RDC pois pelistä. Ilmeisesti renkaanvaihdossa ei ole huomioitu järjestelmää ja yhdestä tai useammasta puuttuu anturi. No, samapa tuo, kunhan pääsen huomenna viemään auton katsastukseen...
                      Heassi

                      F11 530xdA
                      G31 520dA

                      ent:
                      E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                      Comment

                      • heassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 285
                        • Stadi

                        #41
                        Kävihän se hetken aikaa.

                        Eli aamulla käyntiin nätisti ja ajelin katsastuskonttorille. Inssi käynnisti ja ajoi halliin. Tarkasteli auton ja sitten ei lähtenytkään enää. Ilmeisesti edes solenoidi ei naksahda. Nyt auto hinurille ja pajalla. Toivottovasti selviää. Kuskin penkin sähkösäädöt mykkänä. Konttorin pihassa ei enää reagoinut edes lukituksen kauko-ohjaukseen, paitsi takakontti. Avaimella aukes, että saatiin auto kyytiin. Tällästä tällä kertaa. Toivottavasti illemmalla tulee soitto, että virtalukon pohja oli syyllinen ja auto kunnossa pian... Ilmottelen tänne jahka palaan laivalta. Vittuuntuneena ja väsyneenä. Hieno syysloma mulla!!
                        Heassi

                        F11 530xdA
                        G31 520dA

                        ent:
                        E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                        Comment

                        • heassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 285
                          • Stadi

                          #42
                          Starttimoottori oli sitten rikki. Sen takia ei käynnistänyt.

                          Vielä selvittämättä kuskin penkin säätöjen tilanne. Eli ainoastaan ristiselän säädöt toimi, myöskään ratti ei totellut...

                          Autovero tuli sentään maksettua. Ja päätös postitse viikossa, en edes vienyt autoa näytille!
                          Heassi

                          F11 530xdA
                          G31 520dA

                          ent:
                          E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎