Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740D ei starttaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    #16
    Originally posted by Dunky View Post
    No siinähän se lukee: Ajonesto päällä
    EWS boksi sökö jos ei synkkaa
    Eli tarvii varmaa viedä Lahteen Mega-autolle hoitoon.
    Vasta tammikuussa ne vaihto tohon virtalukonpohjan samanlaisen vian takia.

    Onko kyseessä osa numero 1
    Last edited by Rolli; 09-05-2010, 18:17.
    E34 530d -94 M-Sport

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #17
      Eipäs hätäillä vielä. Pääseekö EGS:n eli vaihteistonohjausyksikköön kiinni ollenkaan? Jos vaihteenvalinnasta ei tule tilatietoa automaattivaihteinen auto ei luonnollisestikaan käynnisty. Vaikka ajonesto olisi aktiivisenakin pitää tuon vaihteenvalinnan tiedon näkyä mittaristolla.

      Comment

      • Rolli
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1067
        • Kausala city

        #18
        Originally posted by WSE1 View Post
        Eipäs hätäillä vielä. Pääseekö EGS:n eli vaihteistonohjausyksikköön kiinni ollenkaan? Jos vaihteenvalinnasta ei tule tilatietoa automaattivaihteinen auto ei luonnollisestikaan käynnisty. Vaikka ajonesto olisi aktiivisenakin pitää tuon vaihteenvalinnan tiedon näkyä mittaristolla.

        Vaihteistoon pääsee jotenkin käsiksi. Virhailmotusta lykkää kokoajan, mutta vikakoodit sain sieltä nollattua. Oli 5-vaihdetta huomauttanut ja jotain virtapuutosta. En tajunnut ottaa kuvankaappausta noista. Poistin vikakoodit ja ei uusiudu.
        Samalla huomasin että vaihdevalitsin asentoa se ei tiedä. Eli vika siellä? Mistä tuo ottaa tiedon kepin asennosta. Purin kepin kehykset mutta en sanu selville tuleeko tieto sieltä vai vaihdelaatikon päästä.
        Attached Files
        E34 530d -94 M-Sport

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #19
          E39:ssä tunnistin löytyy kepin juuresta,eiköhän se sama kepukka taida olla. Joskus tuli vastaan että oli johtonippu jäänyt kepin kiskon väliin ja kulunut poikki.
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Rolli
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1067
            • Kausala city

            #20
            Noniin. Löytyi lisää johtolankoja. Tuossa netti selaillessa tuli vastaan samanlaisia ongelmia kärsinyt jolla oli sulake palanut, Omastani ttarkistin uudestaan mittarin kanssa ja kappas, yksi sulake palanut ja polttaa aina uudestaan.

            Sulake on 10A ja Motorsteuerung lukee.. Mikähän mahtaa olla?
            EDIT: Moottorinohjaus siis näyttäis olevan. Onkohan boksi pimeä, turha varmaan itse paljon enempiä tutkailla.
            Last edited by Rolli; 10-05-2010, 16:44.
            E34 530d -94 M-Sport

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9140
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Rolli View Post
              Noniin. Löytyi lisää johtolankoja. Tuossa netti selaillessa tuli vastaan samanlaisia ongelmia kärsinyt jolla oli sulake palanut, Omastani ttarkistin uudestaan mittarin kanssa ja kappas, yksi sulake palanut ja polttaa aina uudestaan.

              Sulake on 10A ja Motorsteuerung lukee.. Mikähän mahtaa olla?
              EDIT: Moottorinohjaus siis näyttäis olevan. Onkohan boksi pimeä, turha varmaan itse paljon enempiä tutkailla.
              Mikä suleke se nyt tarkalleen on, F17? Tuosta voisi sitten WDS:stä kaivaa pidemmälle.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Rolli
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1067
                • Kausala city

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Mikä suleke se nyt tarkalleen on, F17? Tuosta voisi sitten WDS:stä kaivaa pidemmälle.
                Konehuoneen sulakerasialta sulakepaikka 22. Sulake palaa heti kun laittaa virrat päällä, Vaihdenäytössä vilahtaa P vaihde ennen kuin sulake palaa.
                E34 530d -94 M-Sport

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #23
                  Originally posted by Rolli View Post
                  Konehuoneen sulakerasialta sulakepaikka 22. Sulake palaa heti kun laittaa virrat päällä, Vaihdenäytössä vilahtaa P vaihde ennen kuin sulake palaa.
                  Virrat totakautta menee laturille, öljymääräanturille, laatikon ohjaukselle, moottorinohjauslaatikon lämpökytkimelle ja OBD-pistokkeelle. Itse veikkaisin, että öljymääräanturin johto on ottanut vahinkoa tai laturi.

                  Edit: ja virta näille laitteille jakaantuu moottorinohjausboksin sisällä, johtojen värit vihreävalkoinen.
                  Last edited by Morkai; 11-05-2010, 21:44.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Originally posted by Morkai View Post
                    Virrat totakautta menee laturille, öljymääräanturille, laatikon ohjaukselle, moottorinohjauslaatikon lämpökytkimelle ja OBD-pistokkeelle. Itse veikkaisin, että öljymääräanturin johto on ottanut vahinkoa tai laturi.

                    Edit: ja virta näille laitteille jakaantuu moottorinohjausboksin sisällä, johtojen värit vihreävalkoinen.
                    Ääni täältä myös öljymääräanturille. Koitappa napata liitin irti sieltä öljypohjan kohdalta ja kokeile palaako sulake vielä.
                    740 mutta bensa tuli tämmönen vika kanssa vastaan, anturi ei ollut vaurioitunut ulkoisesti mutta sisäisesti oli jotenkin oikkarissa jolloin poltti heti sulakkeen kiinni ollessaan.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9140
                      • Oulu

                      #25
                      Morkai ehti jo edelle, kun kaivelin WDS:ää. Vielä pientä tarkennusta.

                      *Laturille
                      *Öljyntasoanturille
                      *Lämpötilakytkimelle
                      *Diagnostiikkapistokkeen pin 16
                      *Ja ennen kaikkea laatikon ohjausboksille, jonka pimenemisen takia vaihdetieto ei mene EGS:ltä eteenpäin mittaristolle.

                      Yksi vaihtoehto on myös tuosta jakoliitoksesta X6836 ottaa irti kaikki muut linjat paitsi EGS:lle menevä. Siinä kaikilla piuhoilla johtovärinä vihr./valk.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Rolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1067
                        • Kausala city

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Morkai ehti jo edelle, kun kaivelin WDS:ää. Vielä pientä tarkennusta.

                        *Laturille
                        *Öljyntasoanturille
                        *Lämpötilakytkimelle
                        *Diagnostiikkapistokkeen pin 16
                        *Ja ennen kaikkea laatikon ohjausboksille, jonka pimenemisen takia vaihdetieto ei mene EGS:ltä eteenpäin mittaristolle.

                        Yksi vaihtoehto on myös tuosta jakoliitoksesta X6836 ottaa irti kaikki muut linjat paitsi EGS:lle menevä. Siinä kaikilla piuhoilla johtovärinä vihr./valk.

                        Jes!!
                        Ootte kyl aika kurkoja täytyy myöntää! Eli tuosta irrotin kaikki vihreevalokoiset johdot toisistaan ja mittarilla vaan kattomaan mikä johtaa maihin.
                        Yks johto oli maissa ja se olikin laturille menevä johto, Eli Laturin johto hangannut itsensä maihin, Vielä kun löytäisi mistä, niin voisi korjata vian.

                        Kokeilin startata ilman tuota laturin johtoa, niin mittarinäyttö toimii ok, antaa startata, muttei käynnisty. Ilmeisesti jokin varotoimi päällä, johtuen tuosta laturin johdosta?

                        Mutta etiäpäin, Purkamaan koneen päällisiä ja tutkimaan johtonivaskoja.
                        E34 530d -94 M-Sport

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9140
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Rolli View Post
                          Kokeilin startata ilman tuota laturin johtoa, niin mittarinäyttö toimii ok, antaa startata, muttei käynnisty. Ilmeisesti jokin varotoimi päällä, johtuen tuosta laturin johdosta?

                          Mutta etiäpäin, Purkamaan koneen päällisiä ja tutkimaan johtonivaskoja.
                          Kokeilepa nyt uudestaan kurkata koodit ja se EWS-DDE synkkaus. Uskoakseni tuolla laturin johdotuksella ei ole tekemistä käynnistymisen kanssa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Rolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1067
                            • Kausala city

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kokeilepa nyt uudestaan kurkata koodit ja se EWS-DDE synkkaus. Uskoakseni tuolla laturin johdotuksella ei ole tekemistä käynnistymisen kanssa.
                            Ja niin se lähtikin käyntii. Vikakoodit huuti EWS tamperinkiä, ja synkkaamalla poistui ja lähti käyntiin.
                            E34 530d -94 M-Sport

                            Comment

                            • Jaska.T
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1527
                              • TaNpere

                              #29
                              Originally posted by Rolli View Post
                              Jes!!
                              Ootte kyl aika kurkoja täytyy myöntää!
                              Kuka nyt merkkihuollon asentajia kaipaa kun on lääkäreitäkin tarjolla

                              G30 530e Msport
                              -------------------------------------------------
                              F30 330e Msport
                              E60 525d Msport LCI
                              E39 530d Touring
                              Ex E46 320i coupé
                              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                              Ex ALPINA B6
                              Ex E34 525i Touring
                              Ex E36 328i Coupe
                              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                              Never Drive Faster Than
                              Your GuardianAngel Can Fly

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9140
                                • Oulu

                                #30
                                Laitetaanpa jälkipolville, kun tuli vastaan hyvin samantyyppinen vika E39 530d:ssä. Auto ei suostunut starttaamaan ja mittaristossa vaihdenäyttö jatkuvasti "5". Eli ei suostunut starttaamaan, koska P/N-asennosta ei saatu tietoa. EGS-boksille pääsi normaalisti kiinni, eikä antanut sieltä aktiivisena mitään vikakoodia. Live-datalla vaihdetiedon kohdalla oli "???(0)", eikä yhdeltäkään vaihdevalitsimen linjalta positiivisen jännitteen täppä palanut. Ongelmana oli palanut sulake F15, jonka kautta ilmeisesti tulee syöttöjännite EGS:ltä vaihdevalitsimelle laatikon kyljessä. Toistaiseksi jäi mysteeriksi, miksi sulake oli palanut.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎