Täällä ei ihan viikkoa ole istuskeltu läppäri sylissä, mutta melkein. Webasto pitäisi nollata, kun sattui pariin otteeseen nafta olemaan vähissä tankissa, niin jumiinhan se meni. disv57 ei vaan kaapelia tunnista Onkos seiskan omistajissa ketään velhoa koneen asetuksiin? YV:tä voipi heittää niin ei sotketa ketjua liikaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto & Thermo Test & korttivika?
Collapse
X
-
Originally posted by hetfield View PostEpäilen ettei nightvision lähde toimimaan, tai samppanja jäähtymään, vaikka viikon istuu läppäri sylissä-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostEi lähde ei. Webasto kyllä yleensä lähtee toimimaan esilämmittimenä kun istuu viis minuuttia läppäri sylissä, tässä E65-korissa vaan on tämmöinen oma omituisuus että piirikortilta puuttuu rautaa. Kuten aiemmin kirjoitin, yleensä puuttuva rauta on perifeeristä, ei ohjainlaitteen sisäistä. Koko koodauksen idea on siinä että sama rauta saadaan toimimaan useammassa eri mallissa ja varustelutasossa.
Nämä autot toki rupeavat olemaan jo terminaalivaiheessa, eikä täten uudelle omistajalle tule välttämättä yllätyksenä mielenkiintoiset viritelmät, mutta jotenkin olen veneiden kanssa peuhatessa saanut rakennettua jonkun asteisen ahdistuksen ranetuksia kohtaan
Disclaimer: Yllä oleva teksti edustaa vain omaa mielipidettäni, eikä täten ole mikään julistus aftermarket led enkeleitä vastaan.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMinäkin tiedän yhden E65:n missä esilämmitys alkoi toimimaan koodauksella.
Kyseessä oli 730da -05 pre-lci.
Varustelistaan webaston koodi ja koko auton koodaus,
sillä tuli ajastimet i-driveen ja webasto lähti päälle menusta.
Tosin en kylläkään testannut pitkään että jäikö webasto oikeasti päälle kun oli kesä (ts. oliko vesipumppua vai ei) mutta eikait se edes yritä käyntiin jos ei ole pumppu paikallaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostMulta tais nyt pointti kadota, mutta olen ollut vahvasti siinä käsityksessä, että Webastoja on tasan kahta mallia em. tilanteessa: Joko esilämmittävä jossa on vesipumpun ohjaus, sekä ajon aikainen jossa sitä ei ole. Lisäksi viimeisestä puuttuu vesiventtiili ja muutama putki, joka säätää veden virtausta koneen/konttorin välillä. Tehtaalta lähtiessään missään ajon aikaisessa webastossa ei ole ollut vesipumpun ohjausta. Toki auton elektroniikka toimii yksinkertaistettuna kuten mikä tahansa logiikka, ja softaa muokkaamalla saa mieleisensä outputit vaikka pirtelökoneeseen, mutta tämän mielekkyys on kovin subjektiivista.
Nämä autot toki rupeavat olemaan jo terminaalivaiheessa, eikä täten uudelle omistajalle tule välttämättä yllätyksenä mielenkiintoiset viritelmät, mutta jotenkin olen veneiden kanssa peuhatessa saanut rakennettua jonkun asteisen ahdistuksen ranetuksia kohtaan
Disclaimer: Yllä oleva teksti edustaa vain omaa mielipidettäni, eikä täten ole mikään julistus aftermarket led enkeleitä vastaan.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
DisV57 ongelmat selätetty. Webaston vikakoodit nollattu ja myös webaston lukitus poistettu ehkä (kuva ohessa). Ei tosin käynnistynyt - onko näissä estetty käynnistyminen tietyssä ulkolämpötilassa esim. yli +5c? Pääseekö itse webaston toimintaa koodaamaan ? Vai voiko olla kranttu jännitteelle ettei käynnisty, jos akku vähänkään vajaa. JOkusen hetken oli kone kiinni autossa...
Originally posted by iGz View PostTäällä ei ihan viikkoa ole istuskeltu läppäri sylissä, mutta melkein. Webasto pitäisi nollata, kun sattui pariin otteeseen nafta olemaan vähissä tankissa, niin jumiinhan se meni. disv57 ei vaan kaapelia tunnista Onkos seiskan omistajissa ketään velhoa koneen asetuksiin? YV:tä voipi heittää niin ei sotketa ketjua liikaa...Last edited by iGz; 19-10-2021, 20:59.E65 730dA -03 (ex)
M135i Xdrive -13 (ex)
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostAiheeseen liittyen; mistähän voisi johtua kun mun kaukosäädettävä weba ei enää lämpene? Eli lähtee kyllä edelleen päälle kakesta ja hurisee innoissaan, mutta työntää ainakin sisälle vain kylmää ilmaa?Last edited by Heguli 31; 08-11-2015, 12:04.
Comment
-
-
Akun jännitteistä oli kiinni :think
Originally posted by iGz View PostDisV57 ongelmat selätetty. Webaston vikakoodit nollattu ja myös webaston lukitus poistettu ehkä (kuva ohessa). Ei tosin käynnistynyt - onko näissä estetty käynnistyminen tietyssä ulkolämpötilassa esim. yli +5c? Pääseekö itse webaston toimintaa koodaamaan ? Vai voiko olla kranttu jännitteelle ettei käynnisty, jos akku vähänkään vajaa. JOkusen hetken oli kone kiinni autossa...E65 730dA -03 (ex)
M135i Xdrive -13 (ex)
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostEi lähde ei. Webasto kyllä yleensä lähtee toimimaan esilämmittimenä kun istuu viis minuuttia läppäri sylissä, tässä E65-korissa vaan on tämmöinen oma omituisuus että piirikortilta puuttuu rautaa. Kuten aiemmin kirjoitin, yleensä puuttuva rauta on perifeeristä, ei ohjainlaitteen sisäistä. Koko koodauksen idea on siinä että sama rauta saadaan toimimaan useammassa eri mallissa ja varustelutasossa.
Se jos jollakin on sattumalta lähtenyt koodauksella toimimaan selittyy sillä että autoon on jossain vaiheessa sen elinkaarta vaihdettu esilämmitinversion omaava webaston kortti joka tietysti toimii mainiosti myös lisälämmittimenä.
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostOma tuli koodaksella kuntoon, ja siitä puuttu sit loppupeleissä se kiertovesipumpun ohjauslähtö kuten hetfield epäili.
Ts pumpun sai koodattua kyllä esilämmittimeksi, mutta sehän pöhisi vain sen ajan kunnes webaston sisällä oli vesi tarpeeksi kuumaa.
Ratkaisin ongelman ottamalla polttoainepumpun ohjausjohdosta diodin kautta konkka/vastuspaketille minkä perässä pieni 6v piirikorttirele ja tämä käyttää kv-pumppua.
eli vähän joutui vieä askartelemaan tuon koodauksen lisäksi.
Comment
-
-
On olemassa myös softa missä vesiventtiilin vastus huijausta ei tarvita-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEihän tuokaan paha ole, toki softaamalla kortin prosessorin prommerilla vesipumppu olisi toiminut alkuperäisestä lähdöstään, tietysti silloinkin olisi pitänyt lisätä huijausvastus vesiventtiilille. Vesipumppua ohjaavat komponentit toki ovat kaikilla BMW korteilla olemassa.
Kiinnostaisko näppäillä kun rovaniemelle on asiaa??? Jos mie nuo muut muutokset hoitaisin ensin alta pois. :think
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVikakoodit webasta auttaa arvauksia.Emännän vessa oli samanlaisen vian takia rempassa.Weban polttoaine pumppu oli paskana,työnti ilmaa joukkoon ja palovahti keskeytti Weban käynnistymisen.Vikakoodit tuossa herjasi palovahtia.Läpinäkyvässä polttoaine putkessa näkykin sitten ilmaa.
Ja mikä kummallisinta; juuri tänä aamuna ja päivällä ja töistä kotiin lähtiessä se yllättäen päättikin toimia, eli kaikkina kolmena kertana sitten tuosta vaan puhaltikin lämmintä!? :think
Mistähän moinen arpominen ilman vikakoodeja voisi johtua??
Comment
-
Comment