Osien & työkalujen suhteen oli tosiaan pientä haastetta ja aikataulukin venyi, mutta täytyy sanoa että näistä haasteista huolimatta Siekkinen hoiti kaikki asiat suorastaan erinomaisesti. Osaamista tuntuu löytyvän. Eli jos laatikon kanssa on probleemia, suosittelen kyllä kysäisemään Jarkolta kommenttia & tarjouspyyntöä.
Oma bimmeri pitänyt pientä, säännöllisen epäsäännöllistä humppausta jo pidemmän aikaa. Talvella tilasin Sonnaxin Zip Kit:in ja jo nyt sain sen asennettua.
Sarjassa tuli mm. O-renkaalliset päätetulpat (alkuperäisissä ei ole O-renkaita) ja mäntäsarja jousilla (vanhoissa oli kumi jousen tilalla). Solenoidien O-renkaat jätin vaihtamatta, kun tuntui vanhat herättävän uusia enemmän luottamusta.
Vaihteiston toiminta ei DIY-hommasta nokkiinsa ottanut ja tuli jopa paremmaksi
Koko omistusajan olen ihmetellyt vaihteiston todella herkkää taipumusta irrottaa lukitus, mutta nyt tilanne muuttui järkeväksi; vasta hiukan reippaamman kiihdytyksen aikana lukko aukeaa (ennen ei pystynyt niin hitaasti kiihdyttämään, etteikö lukko olisi auennut).
Kierrosten humppaaminen ei aivan täysin tainnut kadota, kun kiekkamittarista päätellen sellainen 10 rpm suuntaansa heiluu vielä, puolittui se kuitenkin.
Oliko kuinka työläs homma? Mittailitko venttiilien välyksiä?
Puolilta päivin ajoin auton pukille ja vähän yhdeksän jälkeen sieltä pois.
Mitään mittauksia, enkä alipainetestiä tehnyt, kun auto kuitenkin toiminut lähes normaalisti. Mittauksia ei nyt muutenkaan pysty kotona tekemään sellaisella tarkkuudella josta olisi jotain hyötyä.
Comment