Originally posted by sepppo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 745 käyntiongelma [korjattu]
Collapse
X
-
Tämä diagnosointi on vähän hankalaa nyt. Piti äsken käydä kokeilemassa mitä tekee jos ottaa valvetronicin pois pelistä. Mut parin päivän seisonta oli taas hävittänyt vian kokonaan.
Ei ollut mitään vikaa tyhjäkäynnissä kylmänä ja ajotietokoneesta oli moottorivika hävinnyt. Nollasin misfire koodit, käytin lämpimäksi paikallaan ja kun kerran vika oli poissa niin kävin ajamassa puolisen tuntia ja poljin aika täysillä kun kerran ei valittanut mitään. Sitten annoin vielä olla pihassa tyhjäkäynnillä vartin ja mitään ongelmaa ei ollut havaittavissa ja yhtään vikakoodeja ei tullut takaisin...Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Ja siis ISTA toiminnassa kyllä, mutta en tiedä mitä sillä lukea (vikakoodien lisäksi). Aikaa myös olisi hyvinkin ja tolla ei oo kovaa kiirettä. Mut ei vaan tiedä mitä tekis että sais diagnosoitua. Varsinkin nyt kun ei saanyt vikaa palautumaan takaisin ollenkaan. Oikealla puolella sen huohottimen "kannen" kiinnikkeklipseistä oli muuten yksi poikki. Mutta mietin, että se ei voisi kuitenkaan vuotoa sinne vielä aiheuttaa? Ja niissä korkeissa on sellainen paikka mihin saisi jonkun pienen letkun kiinni, mutta mitä youtubesta katselin, niin ilmeisesti niissä ei kuulu tossa mallissa letkuja olla...Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Tosiaan. Ajoa n. 100km ja sit 20min tyhjäkäynnillä pihassa ja vika palasi. Misfire kaikkiin sylintereihin.
Jos joku ehtii ja jaksaa katsoa noita arvoja, että mitä ne ehkä sanoo niin kuvat täällä: http://kpn.kahvipannu.fi/foobar/ista/
air mass flow vaihteli alimmillaan 15.8 ja korkeimmillaan 20.5. Yleisesti 16-19 välillä.
Oxygen2 kuvassa neljä ylintä sensoria seilasi kokoajan active/not active välillä.
Toivottavasti joku ehtisi katsoa ja saisi näistä jotain ideaa mistä hakea vikaa seuraavaksi... Voin lukeaa lisää dataa tarvittaessa kyllä.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Originally posted by sepppo View Post
Miten ISTAsta löytyy tuo testi?
Ja valvetronicin moottorien rajojen opetus voisi olla yksi kokeilu kans, kun ongelma rajautuu tohon toiseen bankiin.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Sitä testiä en istasta nyt millään löytänyt, mutta koitin ottaa valvetronic moottorien piuhat irti niin se vaikutus oli, että tyhjäkäynti tippui hiukan ja täristi ehkä vielä ihan vähän enemmän.
Tosiaan jos noista aiemmista datoista joku saa jotain irti niin olisi hienoa.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Originally posted by sepppo View PostSitä testiä en istasta nyt millään löytänyt, mutta koitin ottaa valvetronic moottorien piuhat irti niin se vaikutus oli, että tyhjäkäynti tippui hiukan ja täristi ehkä vielä ihan vähän enemmän.
Tosiaan jos noista aiemmista datoista joku saa jotain irti niin olisi hienoa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
En kyllä millään löytänyt valvetronic testejä mistään sieltä. En osaa sitä oikein käyttää vielä. Meni hetki ihmetellessä ensin et sai edes noi livedatat ulos sieltä.
Mut tosiaan, se valvetronic moottorien johtojen irrotus ennemmin huononsi kuin paransi käyntiä...Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
Comment