Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 745 käyntiongelma [korjattu]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shawela
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 367
    • Oulu

    #31
    Originally posted by sepppo View Post
    Kumpi puoli toi mahtaa olla?
    Oikea puoli. Oikea on se puoli missä ei ole sydäntä Volvoilijoilla se lukee ratissa ettei unohdu, V olv O

    Comment

    • sepppo
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 124
      • Merimasku (Naantali)

      #32
      Oikei. Puoli on siis se missä näkyi huohottimia tutkiessa, että on ollu pientä koskeutta kun toisella puolella oli selvästi pelkkää öljyä..
      Nyt:
      e65 745iA
      Ja ennen:
      e32 750iA x2
      e34 535i

      Comment

      • shawela
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 367
        • Oulu

        #33
        Jos on ylimääräistä aikaa, eikä tietokone vieläkään toimi, niin voisit kokeilla vaihtaa vanos solenoidien paikkaa päittäin bankkien välillä. Merkkaa hyvin, ettei solenoidit ja johdot mene sekaisin. Sen jälkeen näkee siirtyykö vika toiselle puolelle. Kato vaikka googlesta ohjeet.

        Comment

        • sepppo
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 124
          • Merimasku (Naantali)

          #34
          Tämä diagnosointi on vähän hankalaa nyt. Piti äsken käydä kokeilemassa mitä tekee jos ottaa valvetronicin pois pelistä. Mut parin päivän seisonta oli taas hävittänyt vian kokonaan.

          Ei ollut mitään vikaa tyhjäkäynnissä kylmänä ja ajotietokoneesta oli moottorivika hävinnyt. Nollasin misfire koodit, käytin lämpimäksi paikallaan ja kun kerran vika oli poissa niin kävin ajamassa puolisen tuntia ja poljin aika täysillä kun kerran ei valittanut mitään. Sitten annoin vielä olla pihassa tyhjäkäynnillä vartin ja mitään ongelmaa ei ollut havaittavissa ja yhtään vikakoodeja ei tullut takaisin...
          Nyt:
          e65 745iA
          Ja ennen:
          e32 750iA x2
          e34 535i

          Comment

          • sepppo
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 124
            • Merimasku (Naantali)

            #35
            Ja siis ISTA toiminnassa kyllä, mutta en tiedä mitä sillä lukea (vikakoodien lisäksi). Aikaa myös olisi hyvinkin ja tolla ei oo kovaa kiirettä. Mut ei vaan tiedä mitä tekis että sais diagnosoitua. Varsinkin nyt kun ei saanyt vikaa palautumaan takaisin ollenkaan. Oikealla puolella sen huohottimen "kannen" kiinnikkeklipseistä oli muuten yksi poikki. Mutta mietin, että se ei voisi kuitenkaan vuotoa sinne vielä aiheuttaa? Ja niissä korkeissa on sellainen paikka mihin saisi jonkun pienen letkun kiinni, mutta mitä youtubesta katselin, niin ilmeisesti niissä ei kuulu tossa mallissa letkuja olla...
            Nyt:
            e65 745iA
            Ja ennen:
            e32 750iA x2
            e34 535i

            Comment

            • shawela
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 367
              • Oulu

              #36
              Kun vika palaa, niin katso ensin istalla livenä lambdan korjausarvoja ja roughness arvoja.

              Comment

              • sepppo
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 124
                • Merimasku (Naantali)

                #37
                Joo. Auto on seisonnassa nyt ollut mutta voisi kai sen laittaa vakuutuksiin niin voisi useammin koeajella ja katsoa noita sitten heti jos/kun vika palaa.
                Nyt:
                e65 745iA
                Ja ennen:
                e32 750iA x2
                e34 535i

                Comment

                • sepppo
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 124
                  • Merimasku (Naantali)

                  #38
                  Tosiaan. Ajoa n. 100km ja sit 20min tyhjäkäynnillä pihassa ja vika palasi. Misfire kaikkiin sylintereihin.

                  Jos joku ehtii ja jaksaa katsoa noita arvoja, että mitä ne ehkä sanoo niin kuvat täällä: http://kpn.kahvipannu.fi/foobar/ista/

                  air mass flow vaihteli alimmillaan 15.8 ja korkeimmillaan 20.5. Yleisesti 16-19 välillä.

                  Oxygen2 kuvassa neljä ylintä sensoria seilasi kokoajan active/not active välillä.

                  Toivottavasti joku ehtisi katsoa ja saisi näistä jotain ideaa mistä hakea vikaa seuraavaksi... Voin lukeaa lisää dataa tarvittaessa kyllä.
                  Nyt:
                  e65 745iA
                  Ja ennen:
                  e32 750iA x2
                  e34 535i

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #39
                    otitko jo valvetronicin töpselin irti ja sitten kokeilemaan?
                    edit: ja oletko ajanut valvetronicin kuluneisuustestin ISTA:lla?
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • sepppo
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 124
                      • Merimasku (Naantali)

                      #40
                      Joo hei en ehtinyt kokeilemaan niitten irroitus kun vika katosi aiemmin ja nyt sitten tuli kateltua noi ista jutut ensin kun sain vian takaisin.

                      Miten ISTAsta löytyy tuo testi?
                      Nyt:
                      e65 745iA
                      Ja ennen:
                      e32 750iA x2
                      e34 535i

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #41
                        Originally posted by sepppo View Post

                        Miten ISTAsta löytyy tuo testi?
                        en kyllä nyt muista, 760:n sen joskus ajoin ja siitäkin on jo vuosia aikaa. Sieltä se puusta löytyy jostain moottorin alta

                        Ja valvetronicin moottorien rajojen opetus voisi olla yksi kokeilu kans, kun ongelma rajautuu tohon toiseen bankiin.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • sepppo
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2005
                          • 124
                          • Merimasku (Naantali)

                          #42
                          Sitä testiä en istasta nyt millään löytänyt, mutta koitin ottaa valvetronic moottorien piuhat irti niin se vaikutus oli, että tyhjäkäynti tippui hiukan ja täristi ehkä vielä ihan vähän enemmän.

                          Tosiaan jos noista aiemmista datoista joku saa jotain irti niin olisi hienoa.
                          Nyt:
                          e65 745iA
                          Ja ennen:
                          e32 750iA x2
                          e34 535i

                          Comment

                          • sepppo
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 124
                            • Merimasku (Naantali)

                            #43
                            Niin ja ei rajaudu toiseen bankkiin. Nyt taas kun vika ilmeni uusiks vihdoin niin misfire koodit sylintereihin 1-7. Kasiin ei ainakaan vielä tullut.
                            Nyt:
                            e65 745iA
                            Ja ennen:
                            e32 750iA x2
                            e34 535i

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #44
                              Originally posted by sepppo View Post
                              Sitä testiä en istasta nyt millään löytänyt, mutta koitin ottaa valvetronic moottorien piuhat irti niin se vaikutus oli, että tyhjäkäynti tippui hiukan ja täristi ehkä vielä ihan vähän enemmän.

                              Tosiaan jos noista aiemmista datoista joku saa jotain irti niin olisi hienoa.
                              ISTA:ssa on myös haku, niin sillä löytyy, jos ei muuten löydä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • sepppo
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2005
                                • 124
                                • Merimasku (Naantali)

                                #45
                                En kyllä millään löytänyt valvetronic testejä mistään sieltä. En osaa sitä oikein käyttää vielä. Meni hetki ihmetellessä ensin et sai edes noi livedatat ulos sieltä.

                                Mut tosiaan, se valvetronic moottorien johtojen irrotus ennemmin huononsi kuin paransi käyntiä...
                                Nyt:
                                e65 745iA
                                Ja ennen:
                                e32 750iA x2
                                e34 535i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎