Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    Täällä laatikko pelaa kuin ajatus kaikinpuolin, tasakaasullakaan ajaessa ei ole minkäänlaisia nykimisiä tai kierrostenheittelyä tms, vaihdot ripeitä ja pehmeitä.
    ---> Mutta vakionopeudensäädin päällä tietyissä nopeuksissa vedossa on ajoittain aaltoilua ihan tasaisella tiellä, sen verran että kuskinpenkissä tuntuu. Samassa nopeudessa vakkarin kun ottaa pois päältä ja pitää saman nopeuden ja kierrokset kaasulla, niin kaikki oireet loppuu siihen paikkaan. Eli esiintyy ainoastaan vakionopeudensäädin päällä, muuten täysin oireeton. Mikähän tämän voisi aiheuttaa?
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      Mulla siis ihan samoja juttuja, cruisella ajettaessa kiekkamittarin hummaaminen oli ehkä vieläkin selvempää/konkreettisempaa, mutta kyllä siis tasakaasullakin havaitsi "selvästi"
      Mullekin on sanottu että vanhan (paljon ajetun) laatikon adaptioarvoja ei kannataa alkaa nollailemaan, en muista tarkemmin mikä siihen oli syynä, mutta muistaakseni liittyi laatikon kuluneisuuteen..

      Voi olla myös toki juuri näitä oppivan laatikon "ongelmia" nuo laatikon nykimiset ja oudot vaihdot, mutta kyllä se kiekkamittarin hummaaminen liittyy mielestäni aika selvästi juuri tähän mekatroniikan väsymiseen ja sitä kautta myös turbiinin luovuttamiseen, siitä on täällä foorumillakin aika paljon topicceja

      Tässä mm yksi
      Last edited by *PexU*; 28-10-2014, 08:45.
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5019
        • Paimio

        No niin.

        Nyt tuli sitten vara-avaimella ajeltua, eikä merkkiäkään mistään kierrosten vaihtelusta. Selasin myös manuaalilla kaikki vaihteet läpi moneen kertaan eikä mitään oiretta.

        Eli vaikuttaisi siltä että laatikko vain juuri omalla ajotavallani ei opi oikein vaan miettii vaihtaakko vitoselle vaiko pysyä nelosella. Kierrosten vaihtelukin tuohon suunnilleen tuossa 60km/h vauhdissa sopisi.

        Näyttää siltä että ei vaihteistoa remonttiin vaan vain ajotapa.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          Mulla korjattiin mekatroniikka kesällä ja toimi oikein hyvin, nyt kun vaihdoin 21" kesäset 19" talvisiin niin alkoi vitullinen veivaaminen niiden vaihteiden kanssa, mäkistä maastoa ei kehtaa edes ajaa automaatilla, on sellaista repimistä ja nyhtämistä että on kahvit sylissä kun lykkää paripykälää pienemmälle jos ja kun ylämäkeen vähän väännättää! kesä ja talvirenkaiden ulkohalkaisija on 0,2mm sisään sama.
          On nämä melkoisia vehkeitä! Pitänee koettaa toisella avaimella ajamista kans, nyt ajanut rvan avaimella ja sillä ei ole kyllä päässyt karstaa kertymään
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5019
            • Paimio

            Heheh! Protestoi kun laitoit tuommoiset pappavanteet alle! (nimimerkillä itsellä 19" ja 17"! )
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              Nollaa pekka lootan adaptiot niin varmaan rauhoittuu.
              E61 520Da

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by Mik@ View Post
                Nollaa pekka lootan adaptiot niin varmaan rauhoittuu.
                Onnistuuko kotikonstein vai pitääkö etsiä töpselipaikka?

                Hieman itseänikin hävettää näinkin rahvaanomaiset vanteet, vaan kun eivät tee talvirenkaita oikeankokoisena isompana, saksankitkoilla ei kehtaa ajella
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Originally posted by pexodus View Post
                  Onnistuuko kotikonstein vai pitääkö etsiä töpselipaikka?

                  Hieman itseänikin hävettää näinkin rahvaanomaiset vanteet, vaan kun eivät tee talvirenkaita oikeankokoisena isompana, saksankitkoilla ei kehtaa ajella
                  Inpalla tai dissillä onnistuu. Joo eine saksankitkat taida suomessa oikein toimia jos pitää ajaakin autolla.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

                    Maanantaina öljyjen vaihto huuhtelulla ja laatikon nollaus, saa nähdä muuttuuko? Siekkinen kävi ajelemassa autolla eikä tunnustanut ainakaan että olisi vikaa turbiinissa tai lukossa, mekatroniikan Jakehan tuosta jo kesällä laittoikin.

                    Sitten visailuluontoinen kysymys? Kuka osaa asentaa tähän tehtaan orkkis webastoon thermo callin? Eli älypuhelimella toimivan webaston kauko-ohjaimen? Ilmeisesti sähköliikkeessä asennus toppaa nukkumaan menoon, eli kun auto nukkuu niin silloin on vehkeet mykkänä, kai tuon joku osaa jotenkin ohittaa?

                    Orkkis kauko-ohjain ei tule kysymykseen, koska on kammottavannäköinen ja se kantama ei ole 50kilometriä
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by Mik@ View Post
                      Nollaa pekka lootan adaptiot niin varmaan rauhoittuu.
                      Ei auttanut nollaus, eikä laatikon öljyjen ja suodattimen vaihto, sen sijaan pakosarjan vaihto auttoi ja oli jo kyllä aikakin

                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • Elevator67
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1338
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by pexodus View Post
                        Ei auttanut nollaus, eikä laatikon öljyjen ja suodattimen vaihto, sen sijaan pakosarjan vaihto auttoi ja oli jo kyllä aikakin

                        menikö mulla ohi vai vaikuttiko pakosarjan kuluneisuus \paskasuus pakopuolella vaihteiden hunppaamiseen ja näihin ns laatikko vikoihin :think
                        sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          Originally posted by Elevator67 View Post
                          menikö mulla ohi vai vaikuttiko pakosarjan kuluneisuus \paskasuus pakopuolella vaihteiden hunppaamiseen ja näihin ns laatikko vikoihin :think
                          Meni tuo vuoti siis rajusti koska laippa joka näkyy ylemmässä kuvassa kiinni turbossa on kiinteänä pakosarjassa, ei tosin tässä koska koko laippa oli murtunut irti pakosarjasta (alemmassa kuvassa kädessä)! Joten saattoi ne ahdot hieman seilata kun pakokaasua meni ahtimelle vähän miten sattuu
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • Elevator67
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1338
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by pexodus View Post
                            Meni tuo vuoti siis rajusti koska laippa joka näkyy ylemmässä kuvassa kiinni turbossa on kiinteänä pakosarjassa, ei tosin tässä koska koko laippa oli murtunut irti pakosarjasta (alemmassa kuvassa kädessä)! Joten saattoi ne ahdot hieman seilata kun pakokaasua meni ahtimelle vähän miten sattuu
                            niin havannollistinkin tuon kuvan onko tuo sarja jotain seos paskaa vai "peltiä"
                            sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Originally posted by Elevator67 View Post
                              niin havannollistinkin tuon kuvan onko tuo sarja jotain seos paskaa vai "peltiä"
                              Jotain rosteriseosta voisi olla, ei ehkä ihan peltiä. M57 motissahan tuo on ilmeisesti valurautaa ja kestää paremmin siis lie siksi vaihdettu tälläiseen että saadaan tuloja valmistajalle
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • Elevator67
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1338
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by pexodus View Post
                                Jotain rosteriseosta voisi olla, ei ehkä ihan peltiä. M57 motissahan tuo on ilmeisesti valurautaa ja kestää paremmin siis lie siksi vaihdettu tälläiseen että saadaan tuloja valmistajalle
                                aivan. Seos mömmöjä on aika vaikea saada pysymään enään uudestaa ja onko se vaivan väärti siten kumminkaan.
                                sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎