Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Ebaystä valurautainen kopio tilalle.
    Tuo hajoaa kaikista ennemmin tai myöhemmin,eikä samanlaista kannate enään tilalle laittaa.
    Vaikka tuosta tilalle


    Originally posted by pexodus View Post
    Jotain rosteriseosta voisi olla, ei ehkä ihan peltiä. M57 motissahan tuo on ilmeisesti valurautaa ja kestää paremmin siis lie siksi vaihdettu tälläiseen että saadaan tuloja valmistajalle
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      Originally posted by exautisti View Post
      Ebaystä valurautainen kopio tilalle.
      Tuo hajoaa kaikista ennemmin tai myöhemmin,eikä samanlaista kannate enään tilalle laittaa.
      Vaikka tuosta tilalle
      http://www.ebay.de/itm/Auspuffkrumme...item2a47e7cb88
      Eipä tietenkään kannata, vaan pirun hyvin toimii tällä paskallakin Luultavasti vielä sen +250tkm
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu



        mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          Originally posted by jjanii View Post
          http://www.nettiauto.com/bmw/745/6848719

          mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?
          Yhden tuollaisen omistaneena jättäisin hankkimatta. Mieluummin dieseli, esim tuo pexoduksen auto on myynnissä ja varmasti hyvä.
          E61 520Da

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5019
            • Paimio

            Originally posted by jjanii View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/745/6848719

            mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?
            Eipä koneessa mitään pahempia...tuo jäähdytysputken rikkoutuminen jossain vaiheessa kait on kaikissa edessä...Muuten aika varmoja patarautojahan nämä vanhat kasit vielä on. Kyllähän tästäkin ketjusta juttua löytyy.

            Itse en ehkä laatikon takia noin paljon ajettua uskaltaisi ostaa ellen tietäisi että öljyjä on varmasti vaihdettu.

            Itseltä on mennyt ilmamassamittari, ilmastoinnin flekti, toisen ajovalon ohjausboxi...

            Dieseleistä pysyisin kaukana...niissä niitä tyyppivikoja löytyy sitten oikein olan takaa...on sitten seiska vitonen tai kolmonen...tosin V8 dieselistä en tiedä...se voi olla parempikin.
            Last edited by TheRipper; 17-12-2014, 15:46.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              Originally posted by TheRipper View Post
              Eipä koneessa mitään pahempia...
              Huonolla tuurilla valvetronic vikaa, tai sylinteristä pinnoitteet irti niin sen jälkeen lohko roskis kamaa. Minusta nuo ainakin on pahempia kuin vaihtaa dieselistä esim hehkut tai dampperi. Tietysti riippuu Ihan tuuristakin millainen yksilö sattuu aina kohdalle Ihan kummallakin polttoaineella
              E61 520Da

              Comment

              • jjanii
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 629
                • joensuu

                dieselille ei sinällään olisi tarvetta tälläkään hetkellä mutta ei sekään pois suljettu vaihtoehto ole.. ja tuo oma e61 olisi menossa vaihdossa vaikka ei siitäkään ole pakko luopua

                tuo linkkaamani yksilö vain kuvissa näyttää siistille ja onhan tuohonkin huoltoja/korjauksia tehty. tässä 530d;ssä on jo hyvin tullut korjattua kaikki tyyppiviat, ei itseä haittaa kun onnistuu itse laittaa kaikki niin tulee vain osien hinnat maksamaan.

                mitäs tuosta nyt kannattaa lähteä katsomaan ja mitä tarkkailla koeajolla jos sinne asti pääsee?

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  Originally posted by jjanii View Post
                  http://www.nettiauto.com/bmw/745/6848719

                  mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?
                  Käyttökulut on vähän Corollaa isommat ja ajolleen varmasti yksi parhaista, tosin en tiedä kuinka pilalla tuollainen auto on säädettävilla tolpilla, EDC:llä täydellinen!

                  kummassakin koneessa niin dieselissä kuin bensassakin on omat vikansa, dieselissä ehkä ne vähän helpommat kuten yllä jo oli mainittukin

                  Hienohan tuo on, hintakin on vähintään sopiva
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5019
                    • Paimio

                    Originally posted by jjanii View Post
                    mitäs tuosta nyt kannattaa lähteä katsomaan ja mitä tarkkailla koeajolla jos sinne asti pääsee?
                    No vaihteiston toimintaan kaiketi kannattanee kiinnittää huomiota...hyvä verrokihan sinulla on tuo oma E61 jos automaatilla on....

                    Sen verranhan näissä kaikenlaista sähköboxia on että vikakoodien luku ei varmaankaan olisi koskaan haitaksi ostettaessa.

                    Edit:
                    Ahaa tuohonhan onkin jo mekatroniikka remontti vaihteistoon tehty. No se (jos on asiallisella pajalla tehty) luo tietysti varmuutta.
                    Tuo airbag ongelma voi olla muutakin kuin kosketushäiriö...ja pahahan se on jos sattuu katsastuksessa tulemaan päälle.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • jjanii
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 629
                      • joensuu

                      Originally posted by pexodus View Post
                      Käyttökulut on vähän Corollaa isommat ja ajolleen varmasti yksi parhaista, tosin en tiedä kuinka pilalla tuollainen auto on säädettävilla tolpilla, EDC:llä täydellinen!

                      kummassakin koneessa niin dieselissä kuin bensassakin on omat vikansa, dieselissä ehkä ne vähän helpommat kuten yllä jo oli mainittukin

                      Hienohan tuo on, hintakin on vähintään sopiva
                      tuota pinnoitteen irtoamista sylintereistähän ei varmaankaan voi mitenkään todeta onko ne sieltä ruennut jo irtoamaan? :think

                      ei tuo enää kallis olisi! ja vielä saisin muutaman touhutonnin rahaa välissä

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5019
                        • Paimio

                        Originally posted by Mik@ View Post
                        Huonolla tuurilla valvetronic vikaa, tai sylinteristä pinnoitteet irti niin sen jälkeen lohko roskis kamaa. Minusta nuo ainakin on pahempia kuin vaihtaa dieselistä esim hehkut tai dampperi. Tietysti riippuu Ihan tuuristakin millainen yksilö sattuu aina kohdalle Ihan kummallakin polttoaineella
                        Mutta onhan dieseleissä aika paljon muutakin...halkeavat pakosarjat, suutinongelmat, turbot, mitä ihmeellisemmät öljyvuodot ym ym ym...kyllä noistakin äkkiä muutaman tuhannen laskut saa aikaan.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Mutta onhan dieseleissä aika paljon muutakin...halkeavat pakosarjat, suutinongelmat, turbot, mitä ihmeellisemmät öljyvuodot ym ym ym...kyllä noistakin äkkiä muutaman tuhannen laskut saa aikaan.
                          No on toki, noin esimerkiksi nuo nyt otin. Laskun summa remonteissa riippuu monesti myös mitä tekee itse vai tekeekö mitään. Oli vain minun mielipide etten tuollaista N62 v8 moottorista autoa hommaa enää, ja on ko. moottoria haukkunut ulkomaan foorumeilla aika moni muukin.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1367
                            • Lempäälä

                            V8 on kyllä hyvä, dieselinä. Ostapa täältä poies moinen, tekis mieli vähän pienempää sporttia..
                            Kutos dieselissä on ne omat pikkukommervenkkinsä, mutta aika hyvin dokumentoituja ominaisuuksia ja halpoja ajaa. Ei ne osat siis mitenkään pahanhintaisia ole, vaikka kaikki sattus pahimmassa tuurissa kerralla osumaan omalle kohdalleen.

                            Bensan propleemat on vähän paskamaisempia. Vesiletku pamahtaa -> pari kolme päivää pois ajosta.
                            Pinnoite lähtee -> viikko pois ajosta

                            Hitto, käytettyjä autojahan nämä kaikki on, ja kaikissa vanhoissa on omat pikkupropleemansa. Mikä on vain se taso minkä oma osaaminen / pinkka sallii ?

                            Mielummin vähän vettätihkuvalla bensakasilla höröttäs menemään hymyssäsuin kun kahisis tuulipukupäällä uuteen harmaaseen korollaan prisman parkkiksella, monikin meistä.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • Elevator67
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1338
                              • Jyväskylä

                              onkos ollu kellään ongelmana sisäkahvan/kahvojen jäätyminen tai jumittaminen. Nyt sunnuntaina oli kuskin kahva sisältä "jäässä" hetken ajonjälkeen alkoi toimia. Ulkopuolelta toimii moitteetta.

                              tänään ei kahva pelannut taas sisältä muutenkuin että nuppi nousi ylös tämän jälkeen ei toiminut enään ulkoakaan
                              vaijerin vaihdoin kesällä uuteen kun oli haurastunut hieman ja oli "löysä".

                              ongelmana on siis ainoastaan kuskin kahvan jumittaminen kylmänä. Autoa ei pesty pakkasten aikaan ja on yöt tallissa vika esiintyy mikäli on ollut pakkasessa useamman tunnin
                              sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                              Comment

                              • pexodus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1577
                                • Leppävirta/Oravikoski

                                Originally posted by Elevator67 View Post
                                onkos ollu kellään ongelmana sisäkahvan/kahvojen jäätyminen tai jumittaminen. Nyt sunnuntaina oli kuskin kahva sisältä "jäässä" hetken ajonjälkeen alkoi toimia. Ulkopuolelta toimii moitteetta.

                                tänään ei kahva pelannut taas sisältä muutenkuin että nuppi nousi ylös tämän jälkeen ei toiminut enään ulkoakaan
                                vaijerin vaihdoin kesällä uuteen kun oli haurastunut hieman ja oli "löysä".

                                ongelmana on siis ainoastaan kuskin kahvan jumittaminen kylmänä. Autoa ei pesty pakkasten aikaan ja on yöt tallissa vika esiintyy mikäli on ollut pakkasessa useamman tunnin
                                Sama vika, esiintyi tänään ekan kerran koko autonolo aikana, ei tunnu auttavan kuin lämmin :/
                                BMW F11 LCI 530da x-drive
                                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎