Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaatu
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 13
    • Ulvila

    Kattien ylikuumenemisesta tulee vikaviesti. En osaa sanoa kummasta katista se tulee. Voi hyvinkin olla, ettei kattien ylikuumenemisella ja vaihdelaatikon vikatilalla ole syy yhteyttä. Olen itse tälläinen harrastemekaanikko, jonka taidot riittävät lähinnä puunaamiseen. Hieman järeimissä homissa on käännyttävä ammattilaisten puoleen. Muistaakseni imusarjan tiivisteiden vaihdon yhteydessä vaihdettiin myös suuttimien o- rengaat. Kone käy mielestäni nyt aika tasaisesti. Lämmetessään tulee tyhjäkäyntiin pientä käyntihäiriötä. Vaihdelaatikon vikatilaan meneminen saattaa käsittääkseni johtua monesta syystä mm. kampiakselin asentoanturi jne..
    Tutkitaan, infoan foorumilaisia, jos vika saadaan korjatuksi.

    Tankin alipaineisuutta en ole tankatessani pannut merkille, Ei mielestäni ole sitä ongelmaa. Pitää kiinnittää siihen huomiota.
    Mikä on kantanne massavirta-antureiden Yms. varaosien hankinnasta. Orgikset ovat jäätävän kalliit yli 1600 €/kpl. Bossilaisia saa varaosana noin 300 €/kpl. Ilmeisesti kannattaa jättää väliin noin 50 €/kpl maksavat?

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17522
      • Turku

      Noilla tiedoilla ostaisin Boschin vermeet, esim. täältä:

      The specialist for idle speed controllers and air mass meters VIEW SHOP PRODUCT CATEGORIES IDLE AIR CONTROL Wide range of IAC Idle Air Control Valves for Alfa Romeo, Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Volvo, and VW – up to 80% cheaper than genuine parts. PRODUCTS MASS AIR FLOW SENSOR Specialized in MAF sensors for German cars like...
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Laku View Post
        Noilla tiedoilla ostaisin Boschin vermeet, esim. täältä:

        https://maf-shop.com/
        Kannattaa kysyä tarjous bossilaisille HämeenAutosähköstä. Yleensä ollut kolmasosan oem hinnasta. Harraste mersuun ostin bossin noin 350€, oem veholla 1100€.

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4991
          • Forssa

          Mitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).

          Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by mikae34 View Post
            Mitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).

            Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
            Japanissa autot seisoo ruuhkissa joutokäynnillä enemmän kuin ajokilometrejä. Useamman japsituonnin isokoneisen tiedän joissa takimmaiset tai keskimmäiset sylinterit on rujossa kunnossa kun moottori purettu vikaselvityksessä. Sama homma kattien kanssa, tukossa tai palanut poroksi ?

            Comment

            • jx166
              BTCF Member
              • May 2014
              • 175
              • Helsinki

              Originally posted by mikae34 View Post
              Mitä olen vuosien varrella törmännyt tähän catalyst overheat vikailmoitukseen niin ainakin bimmerforumsilla on varsin moni saanut kyseisen vikailmoituksen ja ilmeisesti se ilmenee monesti nimenomaan Japanista tuoduissa autoissa (omanikin antoi samaa viestiä, aikanaan kun sillä vielä ajoin joskus vanhan testamentin aikoihin).

              Ratkaisuksi tähän siellä on lähes poikkeuksetta suositeltu poistamaan iso keltainen rele takakontista! Tämä poistaa vikailmoituksen ja käsittääkseni se on ihan ok ”korjaus”, koska asia ei ilmeisesti ole varsinaisesti vika vaan jokin ”ominaisuus” etenkin näissä Jspec autoissa. Tätä on niin monesti siellä suositeltu, että uskaltaisin sanoa, että tee se.
              Moi, itselläni on 840 J-spec. ”Catalyst overheat” ei ole vika J-specseissä, vaan liittyy Japanin omiin päästövaatimuksiin. Omassa kasissani on aurinkolipassa erillinen japaninkielinen ja englanninkielinen tarra, jossa asia selitetään.

              Autoni antaa joka kerta käynnistäessä ”Catalyst overheat” ilmoituksen, mutta ei jätä sitä vikamuistiin, ja auto sanoo ”Check control OK” pian käynnistyksen jälkeen. Kyseessä on siis J-spec ominaisuus, ei vika. Ellei sitten ole käynnin kanssa muita ongelmia, niin tämän virheilmon ei tulisi olla se juurisyy.
              G31 530e xDrive -21, Audi TT -99

              Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e

              Comment

              • Jaatu
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 13
                • Ulvila

                Originally posted by jx166 View Post
                Moi, itselläni on 840 J-spec. ”Catalyst overheat” ei ole vika J-specseissä, vaan liittyy Japanin omiin päästövaatimuksiin. Omassa kasissani on aurinkolipassa erillinen japaninkielinen ja englanninkielinen tarra, jossa asia selitetään.

                Autoni antaa joka kerta käynnistäessä ”Catalyst overheat” ilmoituksen, mutta ei jätä sitä vikamuistiin, ja auto sanoo ”Check control OK” pian käynnistyksen jälkeen. Kyseessä on siis J-spec ominaisuus, ei vika. Ellei sitten ole käynnin kanssa muita ongelmia, niin tämän virheilmon ei tulisi olla se juurisyy.
                Japanin tuonti tämä minunkin kasipätkä vuodelta 2012. Sama juttu ”Catalyst overheat” ilmoitus tulee aika usein konetta käynnistettäessä ja poistuu itsestään ja ” Check control” OK.
                Onkos autossasi toisen akun vieressä jokin ”laite” ilmeisesti kondersaattori, mikä voi kytkeä akkuun? Se taitaa olla jokin virtaan liittyvä apulaite?
                Käännätin siinä olevan Japanin kielisen tekstin ja pääsin käsitykseen, että se liityy ns. apuvirtaan. Laite on röökiaskin kokoinen kikkare.

                Hyvä tietää, että Japanin versioissa on eroavaisuuksia, kuten kaksi laturia.
                Hyviä neuvoja thanks.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17522
                  • Turku

                  Onko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • jx166
                    BTCF Member
                    • May 2014
                    • 175
                    • Helsinki

                    Originally posted by Laku View Post
                    Onko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
                    Viittaan oikeastaan tähän määritelmään e31.net sivuilta http://www.8coupe.com/Production/MarketVersion.aspx ja siihen, että kussakin maassa oli omia kummallisuuksia, Japanissa ilmeisesti enemmänkin. En ole J-spec -asiantuntija (saatika E31 -sarjankaan), mutta olisikohan yksi suoraan Japanin markkinalle valmistetun auton merkki nopeusmittarissa oleva ”JPN” -merkki?

                    VIN checkillähän voi myös nähdä markkinan, jolle auto on suunnattu/viety alunperin.

                    Pitää katsoa tuo akkujuttu, en ole huomannut katsoa erillistä kondensaattoria!
                    G31 530e xDrive -21, Audi TT -99

                    Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4991
                      • Forssa

                      Originally posted by Laku View Post
                      Onko Japanin versio eri asia kuin Euroopan versio? Oma Kasini on viety uutena Japanin markkinoille, mutta on kyllä European version. Nyt kun muistelen, on minullakin esiintynyt aika ajoin tuota tekstiä "Catalyst Overheat".
                      On noissa kaikissa omat juttunsa. Yksi asia näissä japseissa on perävälitys joka euroissa on 3,15 ja japseissa 3,64 eli sama kuin jenkkimalleissa. Ruotsiin uutena myydyissä oli vakiona taas se neliasentoinen valokytkin jne...

                      Mitä nyt on tullut kokemusta kahdesta japanin kasista niin vaikka ovat vähän ajettuja niin eivät ne missään muodossa uusia ole.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Jaatu
                        Newbiemmer
                        • Dec 2015
                        • 13
                        • Ulvila

                        Originally posted by mikae34 View Post
                        On noissa kaikissa omat juttunsa. Yksi asia näissä japseissa on perävälitys joka euroissa on 3,15 ja japseissa 3,64 eli sama kuin jenkkimalleissa. Ruotsiin uutena myydyissä oli vakiona taas se neliasentoinen valokytkin jne...

                        Mitä nyt on tullut kokemusta kahdesta japanin kasista niin vaikka ovat vähän ajettuja niin eivät ne missään muodossa uusia ole.
                        Hieman tuli illalla jumpattua Japanin version kanssa. Kone käy hetken minuutin pari kaikilla ja sitten pudottaa pelkääjän puolen pois pelistä. Moottori sammuu, kun ottaa sammuneen puolen massavirta- anturin irti. Toinen puoli käy hyvin ja eikä reagoi vaikka irroittaa massavirta-anturin.
                        Muistan lukeneeni samaisesta ongelmasta foorumin sivuilta.
                        Lopulta kone alkoi käymään kaikilla ja otti täpäkästi kieroksia. Pelkääjän puolen putkesta tuli hieman mustempaa pakokaasua ja roiski palamatonta bensaa.
                        Eipäs tuosta taida vielä vikadiagnoosia pysty tekemään viallisesta massavirta-anturista tmv?
                        Taidan tilata yhden massavirta-anturin, jos sitten pääsisi ajamalla testeriin.

                        Comment

                        • PappaST
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2013
                          • 265
                          • Oulu

                          Oletko tutkinut kunnollisella testerillä maffien ja lambdojen livedataa?
                          Siitä varmaan joku osaava tyyppi osaisi haarukoida säätimien toimintaa.

                          Maffien tarkistusta/ kunnostusta kannattaa kysyä myös sähköpostitse
                          Wokkelta. ( wokke.de). Muistaakseni tämä saksanmies keväällä mainosti
                          että on hommannut vehkeet millä onnistuu mitata maffien sielua, ja pystyikö jopa korjailemaankin.

                          Hinnat alkain tarvikemaffeilla ei sit tee hevonpersettä...
                          BMW E31 850 Ci

                          Comment

                          • BmAri
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 13
                            • Kauniainen,

                            Originally posted by Laku View Post
                            Mistä tietää, että E31 aihealue on aktiivinen:

                            - Joku ostaa E31:n
                            - Tämä joku kertoo käyntiongelmista
                            - Muut alkavat auttaa ja kertoa omista ongelmakokemuksistaan



                            Katit voi korvata myös tarvikekateilla, esim. Magnaflow:t, jotka itselläni Csi:ssä, koska edellinen omistaja oli poistanut alkuperäiset. Ne ovat myös virtaavampia, nk. sport-katteja.
                            Tuohon käyntiongelmaan palaisin. Normaalien imusarja- ja polttoaineen paineongelmien lisäksi löysin jostain ulkomaiselta saitilta joskus kommentin, että nakutusanturi ottaa häiriötä vesipumpusta. Pitäisiköhän uskoa?

                            Comment

                            • Jaatu
                              Newbiemmer
                              • Dec 2015
                              • 13
                              • Ulvila

                              Originally posted by BmAri View Post
                              Tuohon käyntiongelmaan palaisin. Normaalien imusarja- ja polttoaineen paineongelmien lisäksi löysin jostain ulkomaiselta saitilta joskus kommentin, että nakutusanturi ottaa häiriötä vesipumpusta. Pitäisiköhän uskoa?
                              Ok. Kiitos jälleen vinkeistä. Noista Magnaflow kateista pyysin tarjouksen. Ilmeisesti osaavat mitoittaa virtaukseltaan ja fyysisiltä mitoiltaan oikeat auton rekkarin mukaan. Oletan, että ainakin pelkääjän puolen katti on sökö. Pimeän puolen lähtiessä mukaan peliin, putkenpäästä tulee palamatonta bensaa/vettä ja jokin ”villan” riekalekin sieltä lensi.
                              Pitää vaan saada syy selville, mikä syöttää bensaa kattiin. Auto käy hetken kaikilla ja sitten toinen puoli putoaa pelistä pois. Uudelleen startatessa taas kaikki sylinterit mukana, muutaman minuutin. Neuvoja on tullut paljon, noilla tiedoilla edetään. Hakusessa on tyhjäkäyntimoottorit, tai sitten niiden huoltaja.
                              Massavirta-anturin hankinnassa ei kannanottojen mukaan ole syytä säästellä. Niinhän se on, että laatu maksaa.

                              Comment

                              • Hantte
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 350
                                • Helsinki

                                Originally posted by Jaatu View Post
                                Ok. Kiitos jälleen vinkeistä. Noista Magnaflow kateista pyysin tarjouksen. Ilmeisesti osaavat mitoittaa virtaukseltaan ja fyysisiltä mitoiltaan oikeat auton rekkarin mukaan. Oletan, että ainakin pelkääjän puolen katti on sökö. Pimeän puolen lähtiessä mukaan peliin, putkenpäästä tulee palamatonta bensaa/vettä ja jokin ”villan” riekalekin sieltä lensi.
                                Pitää vaan saada syy selville, mikä syöttää bensaa kattiin. Auto käy hetken kaikilla ja sitten toinen puoli putoaa pelistä pois. Uudelleen startatessa taas kaikki sylinterit mukana, muutaman minuutin. Neuvoja on tullut paljon, noilla tiedoilla edetään. Hakusessa on tyhjäkäyntimoottorit, tai sitten niiden huoltaja.
                                Massavirta-anturin hankinnassa ei kannanottojen mukaan ole syytä säästellä. Niinhän se on, että laatu maksaa.
                                Mulla meni lambda-anturi rikki ja se väitti koneen käyvän laihalla, vaikka pakoputkesta valui bensaa.
                                Hantte
                                Z4 sDRIVE 35i, -09
                                ex: E31, 850i, -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎