memebuy23buy

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Huoltomuistuttimen resetointi: jostain kehvelin syystä ei huoltoindikaattorin resetointi onnistu millään 20pin liittimen kautta. Onko e31:ssa joku erityinen kikka tai järjestys?

    Elämää noissa resetointipinneissä tuntuu olevan, koska sitä kautta menee 200mA virta oikosulussa.
    Itse itselleni vastaten: resetointi onnistui vaikeuksitta kun sain läppärin ja siihen näiden vanhojen vehkeiden kanssa toimivan INPA/DIS ja kaapelit.

    Leave a comment:


  • Flamen
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Sattuuko kenelläkään olemaan rikkinäistä ABS-pumppua varaosiksi? Tarvitsisin omaan pumppuuni joitakin sisuskaluja.
    Mulla on jotain E31 / E32 pumppuja, laita YV;llä pumpun numero siitä tyyppikilvestä niin katotaan.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Sattuuko kenelläkään olemaan rikkinäistä ABS-pumppua varaosiksi? Tarvitsisin omaan pumppuuni joitakin sisuskaluja.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Huoltomuistuttimen resetointi: jostain kehvelin syystä ei huoltoindikaattorin resetointi onnistu millään 20pin liittimen kautta. Onko e31:ssa joku erityinen kikka tai järjestys?

    Elämää noissa resetointipinneissä tuntuu olevan, koska sitä kautta menee 200mA virta oikosulussa.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Tarkoitus on vaihtaa ABS pumppu.

    Meneekö näissä jarrujen ilmaus maaliin aivan perinteisin menetelmin polkimenpumppausmenetelmällä myös ABS pumpun tyhjennettyä, vai tarvitaanko jotain kikkavitosia?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Käsittääkseni se on sama sinulle ottaa tuo nro 2, kun EDC on disabloitu.

    Omaan akun virranpurkuongelmaan on nyt saatu vastauksia korjaamolla. Harvinaiset GM:n konkat uusittu ja virtavuotoa vielä istuimen modulissa, jota ei liene kukaan korjannut ja uusi maksaa 1350 euroa... Eli alkuun ainakin mennään varmaankin sulake irti ja mietitään modulin hankintaa.Kulutus oli ensin yli 700mA, GM.n korjaamisen jälkeen 250-340mA, nyt 30mA.

    Csi:ssä varmaankin sama edessä.
    Ihmettelin realoemissa noita pumppuja ja näyttäisi siltä että ASC+T:ltä menisi jotain putkia ohjaustehostimen pumpulle? Onko noilla jotain yhteistä tekoa?

    Ja jarruilla näyttäisi olevan erillinen hydraulinen tehostinkin omine öljyineen?

    Ps. Noille moduleille taitaa olla korjaajia maailmalla, ainakin GM ja RM. Ettei joku korjaisi istuimen moduliakin?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Käsittääkseni se on sama sinulle ottaa tuo nro 2, kun EDC on disabloitu.

    Omaan akun virranpurkuongelmaan on nyt saatu vastauksia korjaamolla. Harvinaiset GM:n konkat uusittu ja virtavuotoa vielä istuimen modulissa, jota ei liene kukaan korjannut ja uusi maksaa 1350 euroa... Eli alkuun ainakin mennään varmaankin sulake irti ja mietitään modulin hankintaa.Kulutus oli ensin yli 700mA, GM.n korjaamisen jälkeen 250-340mA, nyt 30mA.

    Csi:ssä varmaankin sama edessä.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Ohjaustehostimen pumppu vinkuu hetken aikaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä, joten ajattelin aloittaa varaosa etsimisen ennen kuin se sanoo sopimuksen tyystin irti.

    Realoem tarjoaa 850i:n kolmea erilaista pumppua:

    #1:
    AT-tandem vane pump 32411137748
    ONLY APPLIES TO LEVELLING SYSTEM
    ONLY APPLIES TO ASC+T

    #2:
    AT-vane pump 32411137550

    #3:
    AT-tandem vane pump 32411140491
    ONLY APPLIES TO AHK
    For vehicles with
    Driving dynamics package
    P237A=Yes​


    Ymmärtääkseni #3 on nelipyöräohjattuun CSi:n, joten sen jo hylkäsin, mutta kumpi #1 vai #2 sopisi omaan autooni? Autossa on ASC+T (214) ja EDC (223) ollut tehtaalta lähtiessä, mutta jossain vaiheessa EDC on korvattu normi-iskareilla.

    Mikä tuo self-levellin system on? Viittaako se juuri EDC, vai oliko näihin saatavana myös tms ilmajousitus? Eikös EDC ollut vain sähkösäätöinen iskunvaimennus?





    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    En tiedä onko monellekin tuttu, mutta tämmöinen youtube-kanava tuli vastaan kuin Steve's BMW Barn:


    On ruuvannut E31 koppaa aikalailla ja viimeisin video on kun purkaa v12 moottoria.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Olen nyt onnellisesti ja todistetusti kahden E31:n omistaja, jotka molemmat purkavat akun (ainakin 2 vkon kuluessa). Mietin, miten tätä lähtisi tutkimaan tulevaisuudessa. Onko mahdollista järkevää poissulkea jotain kulutuskohteita sulakkeita irrottamalla tai mittaamalla (miten)?

    Mahdollisia kulutuskohteita?
    - Puhaltimen etuvastus
    - Takaluukussa jokin rele (muistelen aiempaa keskustelua)
    - Jälkiasennushälyttimet (ei Kasissa ole aiemmin aiheuttanut minulla mitään, Cs:ssä yksi epäilykohde)
    - Muuta, mitä?
    Lisätään tämä vielä:

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mittaa ihan ekana se virrankulutuksen suuruus.

    Eli akunkenkä irti, yleismittari virtamittausalueelle ja se siihen kengän ja navan väliin ja jää seuraamaan että mitä se vie.

    Lievästi rikkinäinen akkukin voi hiljalleen purkautua.

    2 viikossa jos akku menee tyhjäksi virrankulutus on todella pieni, ja voi olla hankala löytää vikaa

    Ja onko sun kasissa 2 akkua?

    Jotenkin muistelen että Morkai joskus mainitsi jotain mikä on tyypillinen ongelma niissä joissa on 2 akkua, saattoi nimenomaan liittyä akun purkautumiseen, en vaan nyt muista mikä asia se oli
    Tämähän kuulostaisi suunnitelmalta eli miinusnavan ja sen kengän väliiin mittari?

    On kaksi akkua, jotka ovat aivan uusia.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Miksi näissä kaksi akkua vai vuodet tuoneet isomman virtasisällön akkuja ja kahden käyttö nykyakuilla turhaa?
    Kaippa se on aikanaan haluttu viilata niin viimisen päälle. Kyseessä on automalli, jonka suunnitteluun käytettiin enemmän rahaa kuin minkään muun auton. Kaikki haluttiin tehdä täydelliseksi. Rahaa oli ja Miami Vice soi. Osasyynä varmasti oli myös painonjakauma. Mutta mitään teknistä perustetta sille ei ole ja parempi systeemi on yhdellä kunnonkokoisella akulla. Varsinkin kun nämä seisovat ison osan ajasta nykyään. Kaksi akkua menisi jos auto olisi aktiivisessa käytössä ja akut pääsisivät lataantumaan kunnolla rinta rinnan aina. Kun tämä ei ole tilanne, on yksi akku parempi ratkaisu.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Miksi näissä kaksi akkua vai vuodet tuoneet isomman virtasisällön akkuja ja kahden käyttö nykyakuilla turhaa?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mittaa ihan ekana se virrankulutuksen suuruus.

    Eli akunkenkä irti, yleismittari virtamittausalueelle ja se siihen kengän ja navan väliin ja jää seuraamaan että mitä se vie.

    Lievästi rikkinäinen akkukin voi hiljalleen purkautua.

    2 viikossa jos akku menee tyhjäksi virrankulutus on todella pieni, ja voi olla hankala löytää vikaa

    Ja onko sun kasissa 2 akkua?

    Jotenkin muistelen että Morkai joskus mainitsi jotain mikä on tyypillinen ongelma niissä joissa on 2 akkua, saattoi nimenomaan liittyä akun purkautumiseen, en vaan nyt muista mikä asia se oli

    Porukoiden kannattaisi ehdottomasti siirtyä yhden akun järjestelmään näissä. Kahdella akulla ei tee mitään ja siitä ei koidu kuin haittaa kun autot seisovat. Yksi iso laatuakku riittää näissä kaikkeen ja sen kanssa ollaan muutenkin aina paremmalla tasolla. Ei ole toinen akku kuormittamassa heikompaa jne. Paljon fiksumpaa!

    Bimmerforums:lla aikoinaan paljonkin tästä puhuttiin ja moni siirtyi yhteen akkuun. Ei mitään ongelmaa ja kaikinpuolin fiksumpi koko homma.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mittaa ihan ekana se virrankulutuksen suuruus.

    Eli akunkenkä irti, yleismittari virtamittausalueelle ja se siihen kengän ja navan väliin ja jää seuraamaan että mitä se vie.

    Lievästi rikkinäinen akkukin voi hiljalleen purkautua.

    2 viikossa jos akku menee tyhjäksi virrankulutus on todella pieni, ja voi olla hankala löytää vikaa

    Ja onko sun kasissa 2 akkua?

    Jotenkin muistelen että Morkai joskus mainitsi jotain mikä on tyypillinen ongelma niissä joissa on 2 akkua, saattoi nimenomaan liittyä akun purkautumiseen, en vaan nyt muista mikä asia se oli
    Last edited by Urpo_rotta; 04-12-2022, 16:13.

    Leave a comment:

Working...
X