Originally posted by MouTine
View Post
Itse kokeilin kymmenkunta vetoa 100+ km/h -> pari sataa km/h vaihteiston E- ja S-moodeilla.
Ei nytkähdystä voimassa perstuntumalla tai jengakellon mukaan, mutta 4500 rpm tulee "tehopiikki" jokaisella vaihteella. Jos mulla nytkähtäisi/niiaisi kuten videoilla teki, niin väitän, että olisin huomannut, varsinkin kun vedin pari kolme vetoa lappu lattiassa pitkään ylämäkeen noin sadasta reiluun kahteensataan.
E-asennossa 120 km/h ei vaihtanut kakkoselle, mutta S-asennossa vaihtoi. Ja kolmoselle meni nopeusmittarin mukaan E:llä 135-140 välillä tai S:llä 145-150 välillä.
Videoilla tuo kierroslukumittarin nyykähtäminen ehkä 100 rpm tapahtuu eri kierrosnopeuksilla per video, joka on vähän outoa.
Minulla ei yhdelläkään vedolla tapahtunut moista nyykähdystä, mutta muutaman kerran noin 150 vauhdissa kolmosella (joo, oli vetoja, jotka alkoivat noin 140 nopeudesta nelosella ja laatikko vaihtoi kick downilla kolmoselle) tuntui ensin, että automaatti "luistaa" normaalisti ja sitten kolmonen olisi kolahtanut hydrolukkoon, kuten nelonenkin tekee. Ihan pieni "nytkähdys", jota en mittareista huomannu tai osannut katsoa.
Tulee mieleen, että tuo kierrosten putoaminen johtuukin vaihteiston ohjauksesta, ei moottorin.
Tietääkö joku, että meneekö pienemmät vaihteet, tai edes kolmonen "hydrolukkoon" isoilla kierroksilla?
Comment