Oikeasti? Onpa halpa hinta, kerropa lisää! Oliko sulla mitä häikkää siinä alkuperäisessä laatikossa.
Kakkosen synkro hiukan oireilee. Ei mitenkään paha vielä, mutta ei kai se parempaan suuntaankaan vanhetessaan mene. Kun tuohon hintaan sai uuden laatikon, niin ei tarvinnut pitkään miettiä. Voi olla, että ajan vanhalla vielä ensi kesän ja vaihdan uuden myöhemmin.
Huomasin jenkkipalstalla juttua, että tehtaalla on (oli?) vielä takuuvaihdokeiksi tarkoitettuja laatikoita hyllyssä ja myivät niitä ulos aika halpaan hintaan. Olivat Jenkkeihin tilanneet isomman erän. Pistin kokeeksi mailia tehtaalle ja siitä homma lähti etenemään.
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Hommasin viime kesänä uuden laatikon suoraan Getragilta kotiin kuljetettuna alle 1500 euron hintaan. Lieköhän niitä vielä tehtaalla jäljellä?
Tarkennan vielä, oliko tuo manuaali (sigun CSi viittaisi) vai automaatti?
Yleisesti olen ymmärtänyt että korjaaminen (irrotus, osat, työ, takasin) on siinä kolmen tonnin paikkeilla ja varsinkin omakotitalliharrastajan osaamisen ulkopuolella.
Valmiin laatikon kyllä vaihtaa jo kuka vaan joten kovin kiinnostavalta vaikuttaa.
Jyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Huomasin jenkkipalstalla juttua, että tehtaalla on (oli?) vielä takuuvaihdokeiksi tarkoitettuja laatikoita hyllyssä ja myivät niitä ulos aika halpaan hintaan. Olivat Jenkkeihin tilanneet isomman erän. Pistin kokeeksi mailia tehtaalle ja siitä homma lähti etenemään.
Ok, pitäisikö tuollainen tilata varastoon . Muita kiinnostuneita kimppaan? Getrakin tehtaalta siis tilasit, mailiosoite?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tarkennan vielä, oliko tuo manuaali (sigun CSi viittaisi) vai automaatti?
Yleisesti olen ymmärtänyt että korjaaminen (irrotus, osat, työ, takasin) on siinä kolmen tonnin paikkeilla ja varsinkin omakotitalliharrastajan osaamisen ulkopuolella.
Valmiin laatikon kyllä vaihtaa jo kuka vaan joten kovin kiinnostavalta vaikuttaa.
Juu CSi:n manuaalilaatikosta siis kyse.
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Ok, pitäisikö tuollainen tilata varastoon . Muita kiinnostuneita kimppaan? Getrakin tehtaalta siis tilasit, mailiosoite?
No ihan varastoon tuon omankin tilasin. Vanha toisinaan hiukan ääntää kakkoselle vaihdettaessa, mutta toiminnassa ei ole vielä mitään vikaa. Toisaalta olishan se juhlaa pistää täysin uusi loota alle ja nauttia . Vanha hyllylle pahan päivän varalle.
Aloitin ihan Getragin sivuilta löytyvistä Sales-kontakteista. Siellä oli juuri silloin lomat päällä ja tapaustani pompoteltiin henkilöltä toiselle, joten en tiedä kuka niitä siellä virallisesti hoitaa. Jos ei niistä peruskontakteista ala homma eteneen, niin voin privalla pistää jonkin omaa ostoani hoitaneen managerin mailiosoitteen.
BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
No ihan varastoon tuon omankin tilasin. Vanha toisinaan hiukan ääntää kakkoselle vaihdettaessa, mutta toiminnassa ei ole vielä mitään vikaa. Toisaalta olishan se juhlaa pistää täysin uusi loota alle ja nauttia . Vanha hyllylle pahan päivän varalle.
Aloitin ihan Getragin sivuilta löytyvistä Sales-kontakteista. Siellä oli juuri silloin lomat päällä ja tapaustani pompoteltiin henkilöltä toiselle, joten en tiedä kuka niitä siellä virallisesti hoitaa. Jos ei niistä peruskontakteista ala homma eteneen, niin voin privalla pistää jonkin omaa ostoani hoitaneen managerin mailiosoitteen.
Laitapa privaa vaan, kiitos!
Turha lähteä koittamaan kepillä jäätä, jos on kaveri, joka tuntee jo yhden hullun suomalaisen . Pistä tietoa myös, miten maksupolitiikka, toimitusaika, kuljetusyhtiö jne.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
siitä vaan keräämään sitten loput 3 kpl...siihen toki voi sitten mennä jonkun verran aikaa kun ei näitä niin paljon ole myynissä...
Tuttu firma myy... Jäätävä hinta yhdelle vanteelle ja jäisi vararenkaaksi . Toisinaan olen nähnyt 9" myynnissä yksittäisenä. Kyllä se on parempi lähteä siitä, että vähintään 3 pitää olla myynnissä ennenkuin ostan. Muuten tulee liian pitkä projekti.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Joo, huomasinkin nuo eilen . Tuollaiset saisi olla kiillottamattomatkin. Kyllä ketuttaa olla köyhä, kova hinta 1-os. vanteille, mutta harvinaisethan nuo ovat.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment