Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 omistajia onko heitä?=)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17542
    • Turku

    Originally posted by mikae34 View Post
    Euro malleissa 3,15 perä ja jenkkimalleissa (kuten omani) on 3,64 perä. Tuo 3,64 peräkin antaa pienen säväyksen 3,15 nähden. Maantieajossa tuo vie tuolla 3,64 perälläkin jo melkein 2 litraa sadalla enemmän kuin euromallit...

    Onko sinulla se Quaifen lukko siellä. Muuttaako se välityksiä ja onko käyttännön ajelussa huomattavissa eroja?

    Hetkinen nyt muistui mieleen että Ballehan vaihtoi omaan kasiinsa aiemmin juurikin tuon 3,91 perän muistaakseni. Täytyykin mennä kahlaamaan sitä topiccia jos löytyisi jotain tietoa tai jos herra sattuu lukemaan tätä niin voisi tähän raportoida mitä muistaa.
    En ole huomannut vastata tähän ainakaan julkisesti. Hurja kulutusero kyllä, ei tee mieli omaa perävälitystä vaihtaa siltikään. Omanikin Japanista, mutta on euromalli eli 3,15 perä.

    Lukko ei ole Quaifen vaan alkuperäiseen perään on asennettu 210:n orkkis lukkoperä.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17542
      • Turku

      Liikennevakuutus on Tapiolassa jotain runsaan tonnin luokkaa per vuosi. Ei paha, muttei halpakaan.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Ifissä halvin vakuutus ihme kyllä, 1300 ilman bonuksia sisältäen täyskaskon.

        Comment

        • Arppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1054
          • Lumbriver

          Mulla on Pohjolassa liikennevakuutus ja ilman bonuksia oli alle 700€ jota pidän halpana.
          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
          -Raahe Connection-
          -Team Kärppä- limited edition

          Comment

          • a55a55
            Newbiemmer
            • May 2008
            • 29

            pop

            Originally posted by Rypsolisti View Post
            Itsellä myös olisi ajatuksissa hommata 850 ja hiukkasen kysymyksiä heräsi esiin. Minkälaiset vakuutukset näissä yleensä on, onko kauhean kalliit maksut? Bensaakin taitaa aika mukavasti juoda mutta mitä voi odottaa jos kone on 5-litrainen V12.

            Korjaaminen ei itselle ole ongelma kun autoasentajan hommia juuri opiskelen ja näin ollen itse voi korjaukset ja kaikki huollot tehdä, myös työpaikan puolesta voisi saada vähän halvemmalla joitain osia. Onko jotain mitä kannattaa muistaa näitä autoja etsiessä? Ilmeisesti iskarit, putkistot ja öljyvuodot on hyvä tsekata ja ruosteista ei kannata ottaa.

            katos popista vakuutuksia itellä ainkain e34tds putos vakuutukset puoleen verrattuna pohjolaan

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17542
              • Turku

              Originally posted by a55a55 View Post
              katos popista vakuutuksia itellä ainkain e34tds putos vakuutukset puoleen verrattuna pohjolaan
              Ei sekoiteta perhevankkureita edustusautotopikkiin .
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Rypsolisti
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 2
                • Nummela

                Okei, no ei nyt ihan kauhealta kuulosta, yllättävän kohtuulliset vakuutukset itseasissa verrattuna nykyisen auton maksuihin. Ensi kesään taitaa mennä auton hankinta kun pitäis saada budjetinkin kasaan. Noh... hyvin aikaa etsiä sopivaa yksilöä.

                Comment

                • MouTine
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2011
                  • 803
                  • Pori

                  Originally posted by Rypsolisti View Post
                  Okei, no ei nyt ihan kauhealta kuulosta, yllättävän kohtuulliset vakuutukset itseasissa verrattuna nykyisen auton maksuihin. Ensi kesään taitaa mennä auton hankinta kun pitäis saada budjetinkin kasaan. Noh... hyvin aikaa etsiä sopivaa yksilöä.
                  Valitettavasti pudjetti pitää olla kasassa ja ostohousut jalassa kun autoa aletaan etsimään. Haaveilla toki voi aikaisemminkin...

                  Mulla oli kahden vuoden ajan 850i Bemari ja omasta mielestä ainakin sain käsiini hyvän yksilön. Vuotavan jäähdyttimen vaihdon, imusarjojen tiivistyksen ja tulppien vaihdon jälkeen auto toimi kuin kello. Ajoin sillä huolettomasti ympäri Suomea ja jätti kyllä jäljen sydämeen yhdestä upeimmasta autosta mitä mulla on koskaan ollut.

                  Tuollanen pitsalapio on jo sen aikakauden autoja että pientä laitettavaa todenäköisesti löytyy helpostikkin. Sen takia kannattaa katsoa mahdollisimman ryhdikäs ja hyvin pidetty yksilö ja katsoo mielummin yleistä kuntoa kuin jotain yksittäistä vikaa.
                  Nykyiset...
                  '14 E500 Coupe

                  Ollut joskus...
                  '07 MB CL63 AMG
                  '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                  '94 Audi A8 4.2i V8
                  '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '92 BMW 850i 5.0i V12
                  '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                  '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                  '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                  '77 Ford Capri 2.8i V6

                  ...Ja pienet sille!

                  Comment

                  • Arppa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1054
                    • Lumbriver

                    Originally posted by MouTine View Post
                    Valitettavasti pudjetti pitää olla kasassa ja ostohousut jalassa kun autoa aletaan etsimään. Haaveilla toki voi aikaisemminkin...

                    Mulla oli kahden vuoden ajan 850i Bemari ja omasta mielestä ainakin sain käsiini hyvän yksilön. Vuotavan jäähdyttimen vaihdon, imusarjojen tiivistyksen ja tulppien vaihdon jälkeen auto toimi kuin kello. Ajoin sillä huolettomasti ympäri Suomea ja jätti kyllä jäljen sydämeen yhdestä upeimmasta autosta mitä mulla on koskaan ollut.

                    Tuollanen pitsalapio on jo sen aikakauden autoja että pientä laitettavaa todenäköisesti löytyy helpostikkin. Sen takia kannattaa katsoa mahdollisimman ryhdikäs ja hyvin pidetty yksilö ja katsoo mielummin yleistä kuntoa kuin jotain yksittäistä vikaa.
                    +1

                    Budjetti= auton hinta + pari tuhatta puuharahaa. Sekä työkalut olisi hyvä pysyä edes kohtuudella omissa käsissä.
                    Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                    Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                    Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                    -Raahe Connection-
                    -Team Kärppä- limited edition

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      Mulla se olisi hyvä yksilö vailla uutta kotia,ei halvin muttei huonoinkaan! Laita postia jos lisätiedot kiinnostaa.
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4995
                        • Forssa

                        Kyllä se vaan niin on näiden autojen kanssa että sitä 6000e yksilöä ei kannata ostaa. Muutenkin on parasta ostaa se kaikkein kallein mihin vaan sunkin on mahdollisuus edellyttäen tietysti että siihen on kunnolla tutustunut. Näissä autoissa on niin kalliit osat että tuollaisella parilla tuhannella "puuharahaa" ei oikeasti saa vielä oikein mitään jos tarvitsee heti alkaa remonttia tekemään. 5000e saa jo vähän aikaiseksi...

                        Tuo Aapok:n auto on ihan oikeasti varmasti jo järkevä ostos ja aapo on sitkeästi pitänyt hinnan siellä missä kuuluukin vaikka myyntiaika on ollut jo pitkä. Tosiostaja sen ostaa kyllä pois. Tosin minä halajaisin kovasti niitä aapon auton MK vanteita mutta niitä ei taida saada ostamatta koko autoa...?
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17542
                          • Turku

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Kyllä se vaan niin on näiden autojen kanssa että sitä 6000e yksilöä ei kannata ostaa. Muutenkin on parasta ostaa se kaikkein kallein mihin vaan sunkin on mahdollisuus edellyttäen tietysti että siihen on kunnolla tutustunut.
                          +1. Juuri näin. Osta mahdollisimman ehjä ja varaa muutama tonni laittoon .

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Tosin minä halajaisin kovasti niitä aapon auton MK vanteita mutta niitä ei taida saada ostamatta koko autoa...?
                          Osta nuo pois, ihan kohtuu hinta:



                          Tai sitten ostat viimeisen päälle kunnostetut Wokkelta. Hinta muistaakseni vähän kolmatta tonnia.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4995
                            • Forssa

                            Originally posted by Laku View Post

                            Osta nuo pois, ihan kohtuu hinta:



                            Tai sitten ostat viimeisen päälle kunnostetut Wokkelta. Hinta muistaakseni vähän kolmatta tonnia.
                            Ei olisi pahat kyllä. Ne Wokken vanteet menivät jo Etelä Koreaan.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • MouTine
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2011
                              • 803
                              • Pori

                              Mun mielestä tuo 5-tonnin puuharaha on aikalailla liioiteltua. Toki jos aletaan varustelemaan autoa mieleisillä palikoilla, niin sitten ollaan kartalla, mutta jos puhutaan pakollisista huolloista ja korjauksista niin paljon pienemmälläkin pärjää. Ei saa lannistaa uutta E31 harrastajaa.
                              Nykyiset...
                              '14 E500 Coupe

                              Ollut joskus...
                              '07 MB CL63 AMG
                              '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                              '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                              '94 Audi A8 4.2i V8
                              '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                              '92 BMW 850i 5.0i V12
                              '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                              '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                              '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                              '77 Ford Capri 2.8i V6

                              ...Ja pienet sille!

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4995
                                • Forssa

                                Originally posted by MouTine View Post
                                Mun mielestä tuo 5-tonnin puuharaha on aikalailla liioiteltua. Toki jos aletaan varustelemaan autoa mieleisillä palikoilla, niin sitten ollaan kartalla, mutta jos puhutaan pakollisista huolloista ja korjauksista niin paljon pienemmälläkin pärjää. Ei saa lannistaa uutta E31 harrastajaa.
                                Tarkoitinkin lähinnä sitä että jos ostaa sen hinnat alkaen mallin. Nämä ovat kuitenkin jo niin vanhoja autoja että lähes joka paikassa on kulumaa ja jos sen kaikista halvimman ostaa niin halvaksi se tuskin tulee. Pelkistä alustan osista saa jo isoja summia kasaan.

                                Hyvin harva näistä tarjolla olevista kaseista tarjoaa sellaista ajamisen iloa kuin mitä ne voisivat tarjota kun kaikki paikat olisivat kunnossa.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎