Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 akku / akut (mitat, suositukset)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4987
    • Forssa

    #46
    Originally posted by Laku View Post
    Näinhän se on. Eikös yksi vuotopaikka ollut GM:n rele?
    En ole sen paremmin seuraillut noiden metsästyksiä mutta varmaan se GM on yksi monista mahdollisuuksista sekin.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      #47
      Originally posted by Laku View Post
      Näinhän se on. Eikös yksi vuotopaikka ollut GM:n rele?
      Jos tää onse rele joka ohjaa keskuslukkoa,ikkunoita ja ties mitä niin se mullakin purkaa akkua, sen verran kerkesin hommaa selvittää.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        #48
        Originally posted by mige95 View Post
        Jos tää onse rele joka ohjaa keskuslukkoa,ikkunoita ja ties mitä niin se mullakin purkaa akkua, sen verran kerkesin hommaa selvittää.
        Oletko löytänyt tähän korvavan releen jostain?
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Jaatu
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 13
          • Ulvila

          #49
          Missä GM - rele on? Se voisi olla tutkimisen arvoinen:think

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            #50
            Uusitaanpa oma kommentti: Käsittääkseni se on takaluukun sulakerasiassa.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #51
              E31 tyhjenti akkua, gm-rele päällä jne. Näitä autoja on nyt korjattu kaksi ja viat oli vähän erilaiset. Toisessa riitti Gm-boksin konkkien vaihto, toisessa se ei riittänyt. Vika poistui, kun koodattiin boksista nopeuden mukaan kiristyvät pyyhkimet pois. Tämä ei ilmeisesti ole kiristimen vika, vaan jonkinlainen softavika gm-moduulissa johon voi olla muitakin ratkaisuja.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                #52
                Originally posted by Morkai View Post
                Vika poistui, kun koodattiin boksista nopeuden mukaan kiristyvät pyyhkimet pois. Tämä ei ilmeisesti ole kiristimen vika, vaan jonkinlainen softavika gm-moduulissa johon voi olla muitakin ratkaisuja.
                Enpä tiennyt, että E31:ssä on tuollainenkin toiminto!
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2694
                  • .fi

                  #53
                  Originally posted by Laku View Post
                  Enpä tiennyt, että E31:ssä on tuollainenkin toiminto!
                  E34 sen ainakin selvästi kuulee muutama sek virtojen pois väännön jälkeen. varmaan vakiovaruste E31:ssä.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • PappaST
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2013
                    • 265
                    • Oulu

                    #54
                    :think Enpä nyt muista varmaksi, mutta väittäisin että se pyyhkimen kiristinmekanisti oli sellainen, että vaikuttaa vain kuljettajanpuoleiseen pyyhkimeen.
                    BMW E31 850 Ci

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      #55
                      Onko näissä väliä akun sijainnilla? Csi nyt elvytyksessä 8 vuoden seisonnan jälkeen ja oikea puoli tosi ahdas ja tottakai ostamani akunnavatkin väärin päin. Olen pitänyt primääriakkua yleensä oikealla, mutta olisiko väliä, jos ainoa akku on vasemmalla?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Flamen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2011
                        • 583
                        • Kuopio

                        #56
                        Mulla ainakin on iso primääriakku ollu vasemmalla ja pienempi romuakku oikealla.
                        Ruosteeton Karmann

                        Comment

                        • joccede
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 856
                          • Vaasa

                          #57
                          Minulla taas on primääriakku oikealla ja siitä taas lähtee plussakaapeli jatkamaan vasemmalle puolelle. Poistin vasemmalta akun kokonaan, nyt päästellyt pari kesää vain yhdellä akulla.
                          K100
                          E31 850i
                          E83 X3 3,0d

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17509
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by joccede View Post
                            Minulla taas on primääriakku oikealla ja siitä taas lähtee plussakaapeli jatkamaan vasemmalle puolelle. Poistin vasemmalta akun kokonaan, nyt päästellyt pari kesää vain yhdellä akulla.
                            Olen ollut käsityksessä, että tehtaala oikealla tosiaan olisi ns. "pääakku", koska siellä on enemmän johdotustakin autoon ja vasen puoli vain rinnalla. Olenko nyt väärässä?

                            Minkäkokoista akkua käytät ainoana akkunasi?
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • sl350
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2017
                              • 37
                              • Oulu

                              #59
                              Kyllä täälläkin se pääakku on oikealla josta johdotukset lähteen vasempaan akkuun. Täällä mennään yhdellä 75ah akulla, toinen akku sippasi, näin kesäkaudella se varmaan riittää. Myös yksi iso sinne pitäisi mahtua esim. varta H3 100ah. Se virrankulutus ongelma on usein siinä Gm:ssä jonka konkkia vaihtamalla saa kunnostettua. Ralf Pusches, PP-parts joka näitä Saksassa kunnostaa antoi aikanaan hyvän vinkin millä sen kunnon voi selvittää, auton pitäisi mennä nukkumaan noin 16min päästä, jätä takaluukku auki jos valo sammuu gm:n pitäisi olla kunnossa.
                              Last edited by sl350; 19-11-2024, 14:48.

                              Comment

                              • joccede
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 856
                                • Vaasa

                                #60
                                Originally posted by Laku View Post

                                Olen ollut käsityksessä, että tehtaala oikealla tosiaan olisi ns. "pääakku", koska siellä on enemmän johdotustakin autoon ja vasen puoli vain rinnalla. Olenko nyt väärässä?

                                Minkäkokoista akkua käytät ainoana akkunasi?
                                Olet ihan oikeassa, minun tapauksessa selvästi kaikki on kytketty oikeaan akkuun ja siitä lähtee vasemmalle sitten oma linja lisäakulle.

                                Minulla taitaa olla noin 95Ah akku oikealla ja hyvin olen sillä pärjännyt.
                                K100
                                E31 850i
                                E83 X3 3,0d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎