Originally posted by _chris_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E31 sisävalaistuksen polttimot
Collapse
X
-
Originally posted by mikae34 View Postolisiko sulla kuvaa miltä näyttää noilla ledeillä?
[ATTACH]104467[/ATTACH]
Valo ei ole ehkä ihan noin kirkas kuin se kuvassa näyttää, eikä kirkkausero vanhaan ole ihan noin suuri. Vanha lamppu on siis perussäädöissä ja vain himmeämpi lanka palaa.
Originally posted by hrajasso View Postselailin pikaisesti ebaytä hakusanoilla 'bay15d warm white'. Näyttäisi ainakin jotain löytyvän. Värilämpötila pitäisi ollaa vissiin 3000k pintaan, jotta osuisi lähelle hehkulankaa.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostKokeillaan, jos tuo attachment toimisi:
[ATTACH]104467[/ATTACH]
Valo ei ole ehkä ihan noin kirkas kuin se kuvassa näyttää, eikä kirkkausero vanhaan ole ihan noin suuri. Vanha lamppu on siis perussäädöissä ja vain himmeämpi lanka palaa.
No joo näköjään, kun saa hakusanat kohdilleen. Tarttee selailla, jos löytäis sopivan kokeiltavaksi.! Ostan kahteen autoon.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostKokeillaan, jos tuo attachment toimisi:
[ATTACH]104467[/ATTACH]
Valo ei ole ehkä ihan noin kirkas kuin se kuvassa näyttää, eikä kirkkausero vanhaan ole ihan noin suuri. Vanha lamppu on siis perussäädöissä ja vain himmeämpi lanka palaa.
No joo näköjään, kun saa hakusanat kohdilleen. Tarttee selailla, jos löytäis sopivan kokeiltavaksi.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostOletkos jonkinlaista vastusta virittänyt sinne ettei obc anna vikailmoitusta?BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostHmm... Ei ole mitään vastusvirityksiä, mutta ei ole kyllä vielä varoituksiakaan tullut. Olen tosin testaillut tallissa vain tuota toista puolta, enkä ole tainnut autoa edes käyntiin laittaa. 2-asennossa on virrat olleet kyllä hetken aikaa muutaman kerran. Missähän vaiheessa valomoduuli tuon checkin tekee?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostKyllä yleensä se vaatii vastuksen, ainakin omassa. Ja se tulee heti kun virtaa laittaa päälle ja ajovalotietokone checkaa polttimoiden kuntoBMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostJoo näyttää virheilmoitus tulevan, tosin n. 10 sekunnin viivellä 2-asennossa. Oliko sulla jokin plug and play-ratkaisu tuohon vastukseen vai joutuuko tässä askarteluhommiin?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostJoo näyttää virheilmoitus tulevan, tosin n. 10 sekunnin viivellä 2-asennossa. Oliko sulla jokin plug and play-ratkaisu tuohon vastukseen vai joutuuko tässä askarteluhommiin?Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Onks tuossa nyt mitään mieltä että että ledillä tiputetaan virrankulutus ja sitten keinokuormalla nostetaan se takaisin samaan missä on oltukin? Toki näissä autoissa kulutus missään muodossa ei olekkaan mikään juttu. XD
Lisää kuvia ledi asennuksista? Olen hyvin skeptinen niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Comment
-
-
Originally posted by MouTine View PostOnks tuossa nyt mitään mieltä että että ledillä tiputetaan virrankulutus ja sitten keinokuormalla nostetaan se takaisin samaan missä on oltukin? Toki näissä autoissa kulutus missään muodossa ei olekkaan mikään juttu. XD
Lisää kuvia ledi asennuksista? Olen hyvin skeptinen niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.. Hankala tästä on voittajana maaliin selviytyä...
Noiden valojen kanssa näprätessä muuten huomasin, että sieltä umpiosta tulee kyllä tuuletusreikä sen valomoduulin taakse. Löytyyköhän vastaavaa jenkkivaloista? Voisiko tuo tuuletusaukko olla tarkoitettu nimenomaan DRL-jäähdytykseen? Mikäli oikein bmwfans-kuvastoa tulkitsin, niin Nordic-version moduuli tulee eri numerolla kuin muut. Mitkähän ne erot mahtaa olla?BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Enpä tiedä tuosta vastushommasta. Ajotietokonehan ei vingu jos ledin teho on 5w tai yli. Paljon alle tuon tehoisilla ledeillä taas ei oikein päivävaloina viitsi mun mielestä ajaa, ja jos vähän jää ledin virta liian pieneksi niin tehovastustahan ei tarvitse grillata kuin watilla-kahdella. Noita on oikean värisiä (4000k) saatavilla oikealla kannalla mutta teho ei ole mielestäni ihan riittävä. Tässä on työn alla kolvata itse pienen jäähdytyslevyn kanssa pari sopivaa 4000k lediä oikeaan kantaan.. Ilmoittelen miten onnistuu.
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View PostEi tässä ainkaan omaan autoon virrankulutuksen takia noita laitetakaan vaan valotehon. Jos orkkispolttimolla ei olisi sitä umpion kärvennysvaaraa, niin pistäisin ne alkuperäiset DRL-valot samantien. Säästyisi samalla tästä "tuuninkiongelmasta" noiden LED-valojen värin suhteen. Toisaalta noiden LED-valojen kanssa pitää sitten käyttää vastusta ja kärventymisongelma vain siirtyy umpion ulkopuolelle. Hankala tästä on voittajana maaliin selviytyä...
Noiden valojen kanssa näprätessä muuten huomasin, että sieltä umpiosta tulee kyllä tuuletusreikä sen valomoduulin taakse. Löytyyköhän vastaavaa jenkkivaloista? Voisiko tuo tuuletusaukko olla tarkoitettu nimenomaan DRL-jäähdytykseen? Mikäli oikein bmwfans-kuvastoa tulkitsin, niin Nordic-version moduuli tulee eri numerolla kuin muut. Mitkähän ne erot mahtaa olla?
Moutinellahan on ollut nuo jo kytkettynä jonkin aikaa ja ilmeisesti ovat palaneetkin aika paljon? Jos mahdollista niin viitsisitkö kurkata että onko lämpö tehnyt mitään muutoksia lampun muoviosiin, joissa polttimo on, olisin hyvin kiitollinen
Huomasin itsekin saman että realoem:n mukaan "nordic" autoihin myydään tuo valopaneeli eri osanumerolla, aivan kuten valokatkaisinkin joka on siis neliasentoinen niissä. Tiedä sitten mitä eroa niissä on. Jenkkien valoissa on myös se tuuletusreikä ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin se ongelma on se että se polttimon lämpeneminen pehmentää niitä muovipintoja joissa se on ja ajan mittaan ei enää asettuisi kunnolla kantaansa.Last edited by mikae34; 24-08-2012, 15:32.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Comment