Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 sisävalaistuksen polttimot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4992
    • Forssa

    #61
    Originally posted by _chris_ View Post
    Onnistuin löytämään fyysisesti oikean mallisen LED-polttimon, josta juottelin nastat yhteen ja sain näin kirkkaamman valon parkkiasennossa. Mutta ei se LED-valkoinen sävy kyllä omasta mielestä tuohon sovi. Tulee kovin "teinituunattu"-fiilis . Jotain tarttis kyllä keksiä, kun nyt eilen pidemmän reissun yhteydessä sai säännöllisesti vastaanottaa pitkien räpsytyksiä vastaantulijoilta noiden himmeiden parkkivalojen kanssa. Onnistuiskohan niiden LED-polttimoiden värjäys hiukan keltaisemmiksi :think .
    Olisiko sulla kuvaa miltä näyttää noilla ledeillä?
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • hrajasso
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 213
      • Järvenpää

      #62
      Selailin pikaisesti Ebaytä hakusanoilla 'BAY15D warm white'. Näyttäisi ainakin jotain löytyvän. Värilämpötila pitäisi ollaa vissiin 3000K pintaan, jotta osuisi lähelle hehkulankaa.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #63
        Ei, 3000k on jo ihan keltainen....
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • _chris_
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 442
          • Nokia

          #64
          Originally posted by mikae34 View Post
          olisiko sulla kuvaa miltä näyttää noilla ledeillä?
          Kokeillaan, jos tuo attachment toimisi:
          [ATTACH]104467[/ATTACH]

          Valo ei ole ehkä ihan noin kirkas kuin se kuvassa näyttää, eikä kirkkausero vanhaan ole ihan noin suuri. Vanha lamppu on siis perussäädöissä ja vain himmeämpi lanka palaa.

          Originally posted by hrajasso View Post
          selailin pikaisesti ebaytä hakusanoilla 'bay15d warm white'. Näyttäisi ainakin jotain löytyvän. Värilämpötila pitäisi ollaa vissiin 3000k pintaan, jotta osuisi lähelle hehkulankaa.
          No joo näköjään, kun saa hakusanat kohdilleen. Tarttee selailla, jos löytäis sopivan kokeiltavaksi.
          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            #65
            Originally posted by _chris_ View Post
            Kokeillaan, jos tuo attachment toimisi:
            [ATTACH]104467[/ATTACH]

            Valo ei ole ehkä ihan noin kirkas kuin se kuvassa näyttää, eikä kirkkausero vanhaan ole ihan noin suuri. Vanha lamppu on siis perussäädöissä ja vain himmeämpi lanka palaa.

            No joo näköjään, kun saa hakusanat kohdilleen. Tarttee selailla, jos löytäis sopivan kokeiltavaksi.
            Ei huono, mutta hiukan keltaisempi saa olla. Laita lisää kuvia, kun löydät sopivan ja sitten tilataan kimpassa noi valot itselle ! Ostan kahteen autoon.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4992
              • Forssa

              #66
              Originally posted by _chris_ View Post
              Kokeillaan, jos tuo attachment toimisi:
              [ATTACH]104467[/ATTACH]

              Valo ei ole ehkä ihan noin kirkas kuin se kuvassa näyttää, eikä kirkkausero vanhaan ole ihan noin suuri. Vanha lamppu on siis perussäädöissä ja vain himmeämpi lanka palaa.

              No joo näköjään, kun saa hakusanat kohdilleen. Tarttee selailla, jos löytäis sopivan kokeiltavaksi.
              Oletkos jonkinlaista vastusta virittänyt sinne ettei obc anna vikailmoitusta?
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • _chris_
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 442
                • Nokia

                #67
                Originally posted by mikae34 View Post
                Oletkos jonkinlaista vastusta virittänyt sinne ettei obc anna vikailmoitusta?
                Hmm... Ei ole mitään vastusvirityksiä, mutta ei ole kyllä vielä varoituksiakaan tullut. Olen tosin testaillut tallissa vain tuota toista puolta, enkä ole tainnut autoa edes käyntiin laittaa. 2-asennossa on virrat olleet kyllä hetken aikaa muutaman kerran. Missähän vaiheessa valomoduuli tuon checkin tekee?
                BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #68
                  Originally posted by _chris_ View Post
                  Hmm... Ei ole mitään vastusvirityksiä, mutta ei ole kyllä vielä varoituksiakaan tullut. Olen tosin testaillut tallissa vain tuota toista puolta, enkä ole tainnut autoa edes käyntiin laittaa. 2-asennossa on virrat olleet kyllä hetken aikaa muutaman kerran. Missähän vaiheessa valomoduuli tuon checkin tekee?
                  Kyllä yleensä se vaatii vastuksen, ainakin omassa. Ja se tulee heti kun virtaa laittaa päälle ja ajovalotietokone checkaa polttimoiden kunto
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • _chris_
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 442
                    • Nokia

                    #69
                    Originally posted by EPDM View Post
                    Kyllä yleensä se vaatii vastuksen, ainakin omassa. Ja se tulee heti kun virtaa laittaa päälle ja ajovalotietokone checkaa polttimoiden kunto
                    Joo näyttää virheilmoitus tulevan, tosin n. 10 sekunnin viivellä 2-asennossa. Oliko sulla jokin plug and play-ratkaisu tuohon vastukseen vai joutuuko tässä askarteluhommiin?
                    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #70
                      Originally posted by _chris_ View Post
                      Joo näyttää virheilmoitus tulevan, tosin n. 10 sekunnin viivellä 2-asennossa. Oliko sulla jokin plug and play-ratkaisu tuohon vastukseen vai joutuuko tässä askarteluhommiin?
                      Ei varsinaisesti plug and play mutta 25w vastus + ja - johdon väliin.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4992
                        • Forssa

                        #71
                        Originally posted by _chris_ View Post
                        Joo näyttää virheilmoitus tulevan, tosin n. 10 sekunnin viivellä 2-asennossa. Oliko sulla jokin plug and play-ratkaisu tuohon vastukseen vai joutuuko tässä askarteluhommiin?
                        Muista myös että nuo vastukset lämpenevät sitten aika tavalla joten muovia vasten niitä ei saa asentaa. Bimmerforumin puolelta olen lukenut tapauksista joissa se vastus on sulanut niiden "air boxien" sisään jotka ovat siinä puskurin takana kun on ollut kosketuksissa.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • MouTine
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2011
                          • 803
                          • Pori

                          #72
                          Onks tuossa nyt mitään mieltä että että ledillä tiputetaan virrankulutus ja sitten keinokuormalla nostetaan se takaisin samaan missä on oltukin? Toki näissä autoissa kulutus missään muodossa ei olekkaan mikään juttu. XD

                          Lisää kuvia ledi asennuksista? Olen hyvin skeptinen niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.
                          Nykyiset...
                          '14 E500 Coupe

                          Ollut joskus...
                          '07 MB CL63 AMG
                          '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                          '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                          '94 Audi A8 4.2i V8
                          '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                          '92 BMW 850i 5.0i V12
                          '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                          '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                          '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                          '77 Ford Capri 2.8i V6

                          ...Ja pienet sille!

                          Comment

                          • _chris_
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 442
                            • Nokia

                            #73
                            Originally posted by MouTine View Post
                            Onks tuossa nyt mitään mieltä että että ledillä tiputetaan virrankulutus ja sitten keinokuormalla nostetaan se takaisin samaan missä on oltukin? Toki näissä autoissa kulutus missään muodossa ei olekkaan mikään juttu. XD

                            Lisää kuvia ledi asennuksista? Olen hyvin skeptinen niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.
                            Ei tässä ainkaan omaan autoon virrankulutuksen takia noita laitetakaan vaan valotehon. Jos orkkispolttimolla ei olisi sitä umpion kärvennysvaaraa, niin pistäisin ne alkuperäiset DRL-valot samantien. Säästyisi samalla tästä "tuuninkiongelmasta" noiden LED-valojen värin suhteen. Toisaalta noiden LED-valojen kanssa pitää sitten käyttää vastusta ja kärventymisongelma vain siirtyy umpion ulkopuolelle . Hankala tästä on voittajana maaliin selviytyä...

                            Noiden valojen kanssa näprätessä muuten huomasin, että sieltä umpiosta tulee kyllä tuuletusreikä sen valomoduulin taakse. Löytyyköhän vastaavaa jenkkivaloista? Voisiko tuo tuuletusaukko olla tarkoitettu nimenomaan DRL-jäähdytykseen? Mikäli oikein bmwfans-kuvastoa tulkitsin, niin Nordic-version moduuli tulee eri numerolla kuin muut. Mitkähän ne erot mahtaa olla?
                            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #74
                              Enpä tiedä tuosta vastushommasta. Ajotietokonehan ei vingu jos ledin teho on 5w tai yli. Paljon alle tuon tehoisilla ledeillä taas ei oikein päivävaloina viitsi mun mielestä ajaa, ja jos vähän jää ledin virta liian pieneksi niin tehovastustahan ei tarvitse grillata kuin watilla-kahdella. Noita on oikean värisiä (4000k) saatavilla oikealla kannalla mutta teho ei ole mielestäni ihan riittävä. Tässä on työn alla kolvata itse pienen jäähdytyslevyn kanssa pari sopivaa 4000k lediä oikeaan kantaan.. Ilmoittelen miten onnistuu.

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4992
                                • Forssa

                                #75
                                Originally posted by _chris_ View Post
                                Ei tässä ainkaan omaan autoon virrankulutuksen takia noita laitetakaan vaan valotehon. Jos orkkispolttimolla ei olisi sitä umpion kärvennysvaaraa, niin pistäisin ne alkuperäiset DRL-valot samantien. Säästyisi samalla tästä "tuuninkiongelmasta" noiden LED-valojen värin suhteen. Toisaalta noiden LED-valojen kanssa pitää sitten käyttää vastusta ja kärventymisongelma vain siirtyy umpion ulkopuolelle . Hankala tästä on voittajana maaliin selviytyä...

                                Noiden valojen kanssa näprätessä muuten huomasin, että sieltä umpiosta tulee kyllä tuuletusreikä sen valomoduulin taakse. Löytyyköhän vastaavaa jenkkivaloista? Voisiko tuo tuuletusaukko olla tarkoitettu nimenomaan DRL-jäähdytykseen? Mikäli oikein bmwfans-kuvastoa tulkitsin, niin Nordic-version moduuli tulee eri numerolla kuin muut. Mitkähän ne erot mahtaa olla?
                                Ymmärrän hyvin ongelmasi, täsmälleen sama asia mietinnässä. Itse en halua laittaa ledejä niiden ulkonäön ja tuon vastusongelman takia. Alkuperäinen 21w polttimo näyttää hyvälle mutta hieman askarruttaa myös se lämpöohgelma.

                                Moutinellahan on ollut nuo jo kytkettynä jonkin aikaa ja ilmeisesti ovat palaneetkin aika paljon? Jos mahdollista niin viitsisitkö kurkata että onko lämpö tehnyt mitään muutoksia lampun muoviosiin, joissa polttimo on, olisin hyvin kiitollinen

                                Huomasin itsekin saman että realoem:n mukaan "nordic" autoihin myydään tuo valopaneeli eri osanumerolla, aivan kuten valokatkaisinkin joka on siis neliasentoinen niissä. Tiedä sitten mitä eroa niissä on. Jenkkien valoissa on myös se tuuletusreikä ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin se ongelma on se että se polttimon lämpeneminen pehmentää niitä muovipintoja joissa se on ja ajan mittaan ei enää asettuisi kunnolla kantaansa.
                                Last edited by mikae34; 24-08-2012, 15:32.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎