Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3/i4/i8/iX3/iX kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1016
    • Pikis

    #76
    Originally posted by AjE View Post
    Sopiiko REX:in vannesarja täyssähköön? Takavanteissa ainakin pieni ero 5" -> 5,5".
    Sopii, käsittääkseni jotkut bevitkin ovat tulleet vakiona niillä leveämmillä takavanteilla.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6711
      • PK-seutu

      #77
      Originally posted by AjE View Post
      Sopiiko REX:in vannesarja täyssähköön? Takavanteissa ainakin pieni ero 5" -> 5,5".
      Kyllä sopii ristiin. 5" vanteelle voi laittaa myös 175 kumin ja 5,5" vanteelle voi laittaa myös 155 kumin
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • rikuh1
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 507
        • Hämeenlinna

        #78
        Originally posted by pyroz View Post
        Kyllä sopii ristiin. 5" vanteelle voi laittaa myös 175 kumin ja 5,5" vanteelle voi laittaa myös 155 kumin
        Mutta 5,5” vannetta ei voi laittaa etuakselille ainakaan perus mallissa ilman spaceria edes 155 kumilla

        Ottaa tolppaan kiinni.
        E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
        Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
        RikunAutofix.fi

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 507
          • Hämeenlinna

          #79
          Tupla
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • AjE
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 104
            • i3

            #80
            Hyvä juttu, omaan BEV:iin kierros hakusessa ja i3:sen vanteita nyt ei varsinaisesti jaloissa pyöri mutta yksi REX:in sarja olisi hollilla. Siinä takaset sen 5,5".

            Comment

            • Kusilaitu
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 704
              • Seinäjoki

              #81
              Minkälaista rangea voi odottaa alkupään malleilta Suomen olosuhteissa?
              Oli malli sitten 60Ah, 94Ah tai 120Ah. Paljonko REX tuo lisäkantamaa?
              Ja saako takapenkille turvaistuimen selkä menosuuntaan päin ja hankaloittaako kaappariovi kersan lastausta? Istuimena Britax Two-Way.
              ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2084
                • Naantali

                #82
                Originally posted by Kusilaitu View Post
                Minkälaista rangea voi odottaa alkupään malleilta Suomen olosuhteissa?
                Oli malli sitten 60Ah, 94Ah tai 120Ah. Paljonko REX tuo lisäkantamaa?
                Ja saako takapenkille turvaistuimen selkä menosuuntaan päin ja hankaloittaako kaappariovi kersan lastausta? Istuimena Britax Two-Way.
                Mulla 85tkm ajettu 2014 60Ah Rex ja sen range ollut eco pro tilassa jota käytän, kesäisin 100-120km riippuen ihan ajotavasta. Parhaillaan se on ollut kesällä 140km kun ei ole tarvinnut lämmittää tai viilentää sisätiloja. Talvella -10/-20 keleissä se on ollut 60km luokkaa ja nollakelillä 70-80km luokkaa. Range riippuu niin monesta asiasta, kuten lämpötilasta, ajotavasta ja esilämmityksestä. Meillä keskikulutus talvella n.21kwh ja kesällä n.14,5 kwh.
                Rex tuo lisää 100-150 km riippuen kelistä. Turvaistuimesta selkä menosuuntaan en osaa sanoa, mutta meillä 3V lapsen lapsi ja se välillä kyydissä, mutta istuin menosuuntaan päin ja se mahtuu kyllä ihan hyvin.
                Last edited by miyli; 02-04-2022, 09:08.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #83
                  Itsellä nyt viikon ollut lci 94ah rex ja range näillä keleillä sähköllä eco prolla luokkaa 170km ja comfortilla jolla pääasiassa tulee ajettua, koska ei tarvitse säästellä sähköä päivittäisessä ajossa on luokkaa 130km.

                  Rexin lisä kantama tulikin jo aiemmassa viestissä ilmi.

                  5v lapsi kyydissä päivittäin takana turvaistuimessa ns oikeinpäin ja mahtuu erinomaisesti.

                  Kyytiin lastaus vaatii hieman enemmän huomiota ahtaammissa parkkiruuduissa, mutta asian kanssa oppii elämään ajamalla joko väljemmille paikoille ja hieman toispuoleisesti ruutuun.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    #84
                    Moro

                    Tässä nyt muutama tuhat takana i3, muutaman kerran nyt sytyttänyt moottorin vikavalon kun käynnistää rexin(valo syttyy vain kylmänä käynnistettäessä). En pääse nyt käyttään istaa just nyt mut yleismallin skanneri näyttää tällaista. Mitään ongelmaa ei käynnistyksessä eikä käynnin aikana ilmene. Oisko täällä hajua asiasta?

                    Car Scanner ELM OBD2
                    DTC report
                    Selected brand: BAW
                    VIN: WBY1Z41070VZ77895

                    ============1==============
                    P1230(02)
                    Raw code: 123002
                    ECU: Engine control unit
                    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
                    OBDII: Fuel Pump Low Speed Malfunction

                    ============2==============
                    P1243(02)
                    Raw code: 124302
                    ECU: Engine control unit
                    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
                    OBDII: Second Fuel Pump Faulty or Ground Fault

                    ============3==============
                    P0171
                    Raw code: 0171
                    ECU: Engine control unit
                    Status: Pending
                    OBDII: System too lean, bank 1

                    ============4==============
                    P2097
                    Raw code: 2097
                    ECU: Engine control unit
                    Status: Pending
                    OBDII: Post catalytic converter fuel trim (FT), bank 1 - too rich

                    ============5==============
                    P0171
                    Raw code: 0171
                    ECU: Engine control unit
                    Status: Confirmed
                    OBDII: System too lean, bank 1

                    ============6==============
                    P2097
                    Raw code: 2097
                    ECU: Engine control unit
                    Status: Confirmed
                    OBDII: Post catalytic converter fuel trim (FT), bank 1 - too rich

                    e. Poistettaessa vikamuisti tyhjenee ja samat viat tulee vasta seuraavassa kylmäkäynnistyksessä.
                    Last edited by jsr85; 02-04-2022, 13:35.
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • AjE
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 104
                      • i3

                      #85
                      Originally posted by Kusilaitu View Post
                      Minkälaista rangea voi odottaa alkupään malleilta Suomen olosuhteissa?
                      Oli malli sitten 60Ah, 94Ah tai 120Ah. Paljonko REX tuo lisäkantamaa?
                      Ja saako takapenkille turvaistuimen selkä menosuuntaan päin ja hankaloittaako kaappariovi kersan lastausta? Istuimena Britax Two-Way.

                      120Ah näillä kevät talven keleillä 220-240 ja Eco Pro plus päällä vilauttelee 260 lukemia.

                      Comment

                      • FallenOne
                        Newbiemmer
                        • Oct 2022
                        • 1
                        • Suomi

                        #86
                        Originally posted by ikiliikkuja View Post
                        Käyttöautona 4v vanha 94 Ah Rex. Ajettu 43tkm. Tapaninpäivänä melkein kotona ja sähkö vähissä mutta Rex ei käynnistynyt. Onneksi riitti sähkö kotipihaan saakka. 12V akku niin tyhjä ettei käynnistynyt. Nyt uusi akku paikallaan (motonetistä 25Ah motobatt). Etukannen alla oleva 12v akun irroitusta varten avattavan liittimen kiinnilaitto oli haastavin pähkinä. Tällaiselle tallaajalle ei meinannut aueta mistä pitää vapauttaa lukitukset että menee pistoke takaisin kiinni.
                        Hei, piti ihan kysymistä varten rekisteröityä foorumille. Meniko tuo motobatt heittämällä paikalleen? Navat vanhasta alkuperäisestä?

                        Itsellä alkoi heti pakkasten tultua valittelemaan. Liikkeeseenkään ei näyttänyt huoltoaikoja saavaan ainakaan pariin viikkoon, joten tarvitkeakulla varmaan mentävä.

                        Comment

                        • Jii5
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 39
                          • Suomi

                          #87
                          Moi,

                          Miten tuossa I3:ssa saa pidettyä sisätilanpuhalluksen päällä jos vaikka laseja puhdistaa, kuin jättämällä oven raolleen auton ollessa valmiustilassa? :think jos ei nyt sitten ala puhelimella räpläilemään jtn etäkäyttöä.

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1016
                            • Pikis

                            #88
                            Originally posted by Jii5 View Post
                            Moi,

                            Miten tuossa I3:ssa saa pidettyä sisätilanpuhalluksen päällä jos vaikka laseja puhdistaa, kuin jättämällä oven raolleen auton ollessa valmiustilassa? :think jos ei nyt sitten ala puhelimella räpläilemään jtn etäkäyttöä.
                            Mitä sinulla on ohjelmoitu avaimen salmiakkinappulaan? Sitä itse käytän käynnistämään kabiinin lämmityksen. Auton sisältä sen varmaan saisi suht näppärästi yhteen numeroiduista pikanäppäimistä, tai ainakin pääset siihen mistä ilmastointi laitetaan päälle / pois.
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            • Jii5
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 39
                              • Suomi

                              #89
                              Originally posted by kooma View Post
                              Mitä sinulla on ohjelmoitu avaimen salmiakkinappulaan? Sitä itse käytän käynnistämään kabiinin lämmityksen. Auton sisältä sen varmaan saisi suht näppärästi yhteen numeroiduista pikanäppäimistä, tai ainakin pääset siihen mistä ilmastointi laitetaan päälle / pois.
                              Okei, tuota avain mahdollisuutta en tiennytkään. Pitääkö tuo avaimen asetus muuttaa jonkun ohjelman avulla autosta vai pystyykö sitä muuten muokkaamaan?

                              Comment

                              • kooma
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1016
                                • Pikis

                                #90
                                Originally posted by Jii5 View Post
                                Okei, tuota avain mahdollisuutta en tiennytkään. Pitääkö tuo avaimen asetus muuttaa jonkun ohjelman avulla autosta vai pystyykö sitä muuten muokkaamaan?
                                Idrivessa on asetus sille että mitä se nappi tekee.
                                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎