Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 521
    • Rauma

    Originally posted by fraatti View Post

    Itse en ole huomannut navissa mitään erikoista. Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan karttojen päivitystä.

    Etupäässä saattaa olla iskarin yläpää kehnossa kunnossa. Mulla se oli myös huono jo pienillä kilsoilla:
    https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...80#post5494180
    Pikkuinen on nyt määräaikaishuollossa ja korjaavat samalla klapin. Korjaus menee tietysti autoliikkeen, tai sitten tehtaan virhevastuun piikkiin.Kai noudettaessa kertovat missä vika oli. Saattaa hyvinkin olla tuo iskarin yläpää, en intoutunut tutkimaan.
    Lisämausteena tuli vielä kivi tuulilasiin, pikku napsahdus ja heti häränsilmä- aika herkkää.
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • huupi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1192
      • Tyrnävä

      Originally posted by enins View Post

      Pikkuinen on nyt määräaikaishuollossa ja korjaavat samalla klapin. Korjaus menee tietysti autoliikkeen, tai sitten tehtaan virhevastuun piikkiin.Kai noudettaessa kertovat missä vika oli. Saattaa hyvinkin olla tuo iskarin yläpää, en intoutunut tutkimaan.
      Lisämausteena tuli vielä kivi tuulilasiin, pikku napsahdus ja heti häränsilmä- aika herkkää.
      Ihan mielenkiinnosta, kerrohan sitten missä vika oli. Itsellä on kolissu omistamisen alusta asti 17tkm -> 104tkm, mutta ajan myötä muut kolinat ovat tuon peittäneet. Yksi renkaanvaihdon yhteydessä tehtävä remontti on kiristää raidetangon sisä- ja ulkopään ”liitos”, jolla äänet vähenevät huomattavasti. Kertaalleen on pitänyt ulkopää vaihtaa, kun nivel meni väljäksi. Nyt alkaa meno olemaan sen verran ärsyttävää pomppimista, että olisi varmaan syytä alkaa iskariremonttiin, jolloin yläpään vaihdolla luultavasti hiljenisi taas hieman.

      Minun mielestä tuulilasi taas on ollut hämmästyttävän kestävä, sillä menossa on (minulla) neljäs talvi alkuperäisellä lasilla - toki se pari viikkoa sitte halkesi kunnolla, kun _taas_ kerran kolahti. Mutta aiemman kokemuksen mukaan on kestänyt hyvin osumia halkeamatta.


      I01 i3s 94

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 521
        • Rauma

        Originally posted by huupi View Post

        Ihan mielenkiinnosta, kerrohan sitten missä vika oli. Itsellä on kolissu omistamisen alusta asti 17tkm -> 104tkm, mutta ajan myötä muut kolinat ovat tuon peittäneet. Yksi renkaanvaihdon yhteydessä tehtävä remontti on kiristää raidetangon sisä- ja ulkopään ”liitos”, jolla äänet vähenevät huomattavasti. Kertaalleen on pitänyt ulkopää vaihtaa, kun nivel meni väljäksi. Nyt alkaa meno olemaan sen verran ärsyttävää pomppimista, että olisi varmaan syytä alkaa iskariremonttiin, jolloin yläpään vaihdolla luultavasti hiljenisi taas hieman.

        Minun mielestä tuulilasi taas on ollut hämmästyttävän kestävä, sillä menossa on (minulla) neljäs talvi alkuperäisellä lasilla - toki se pari viikkoa sitte halkesi kunnolla, kun _taas_ kerran kolahti. Mutta aiemman kokemuksen mukaan on kestänyt hyvin osumia halkeamatta.

        Tänään sain auton huollosta. Soittivat päivällä, eivätkä olleet löytäneet mistään klappia. Sanoin, että siellä se varmasti vieläkin on, sen kun ottaa renkaasta kiinni ja heiluttaa. Olivat nosturilla koittaneet tutkia, eivätkä löytäneet. Maassa ollessa oli sitten löytynyt; iskari viallinen. Menee uudestaan korjaukseen.
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • enins
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 521
          • Rauma

          Originally posted by enins View Post

          Tänään sain auton huollosta. Soittivat päivällä, eivätkä olleet löytäneet mistään klappia. Sanoin, että siellä se varmasti vieläkin on, sen kun ottaa renkaasta kiinni ja heiluttaa. Olivat nosturilla koittaneet tutkia, eivätkä löytäneet. Maassa ollessa oli sitten löytynyt; iskari viallinen. Menee uudestaan korjaukseen.
          Eipä menekään, vaan menee riitelyksi. Ilmoittivat, että maksavat vain 50 % ja penäävät minulta toista puolta (noin 680 €). Silti, vaikka vaativat vaihtoautoa luovutetaessa vakuuden sen katsastuskelpoisuudesta. Tämähän ei olisi mennyt katsastuksesta läpi.

          Onko kukaan saanut näiden iskariongelmien vuoksi gw:n kautta mitään. Tässä kärryssä ei takuu ole enää voimassa, mutta 2021 tehtaalta ulostautunut ja alle 30 tkm ajettu.

          Mielestäni vähän outoa toimintaa merkkiliikkeeltä.
          Autokalusto: 320d f30

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2761
            • Tampere

            Originally posted by enins View Post
            Mielestäni vähän outoa toimintaa merkkiliikkeeltä.
            Etuiskunvaimentimet laakerointeineen ovat näissä tunnettu korjaustoimenpiteitä edellyttävä kohde ennemmin tai myöhemmin. Olisin tyytyväinen myyjäliikkeen vastaantuloon, sillä valmistajan jälleenmyyjän myöntämä takuu (BPS) käytetyille BMW-autoille ei kata iskunvaimentimien vikoja. Auton valmistajalta on turha odottaa vastaantuloa.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • enins
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 521
              • Rauma

              Auton omistajana (2021, 29500 tkm) ei liene yllätys, että en ole JaniLap:n kanssa samaa mieltä kustannusten jaosta. Tässä toistaiseksi koko tarina, saa kuluttajariitalautakunta taas yhden autoriidan puntaroitavaksi.

              Muutama päivä oston jälkeen paljastui suurenko välys oikeassa etupyörän tuennassa ja sitä aiemmin olin jo huomannut ilmoituksessa olevan istuinlämmittimien puuttumisen. Näistä yhteys myyjäliikkeeseen, josta tuli vastaus (heti kolmannen kerran jälkeen), että "pistetään kuntoon". Kaikki siis hyvin.
              Sitten olikin muutama viikko hiljaiseloa liikkeen puolelta. Tässä välissä olin jo varannut 2 v määräaikaishuollon (toisesta toimipisteestä) ja sain sovittua korjauksista samalla huoltokerralla. Myyjäliike antoi sijaisauton käyttöön. Kaikki siis edelleen hyvin.
              Viikon päivät meni ja tuli soitto auton olevan valmis, mutta mitään välystä ei ollut löytynyt. Ohjeistin, että sen kun ottaa renkaan yläreunasta kiinni ja heiluttaa. Autoa hakiesssani ilmoittivat välyksen löytyneen ja vian olevan kuluneessa iskunvaimentimessa. Molemmat vaimentimet pitäisi uusia ja samalla vaihtaa ylätuen laakerointi (joka jäisi minun korvattavaksi). Tämä siis huoltoliikkeen kommentti.

              Autoon mennessäni ihmettelin penkinlämmittimien kytkimien puutetta. Hetken tutkittuani löysin ne penkkien sivusta (alkuperäiset ovat kojelaudassa). Ilmeni vielä, että penkinlämmittimet ovat kytketty suoraan +12 V syöttöön. Siis ne voivat olla päällä, kunnes akku vaikka tyhjenee.
              Reklamointia myyjäliikkeelle, ettei nyt mennyt homma hyväksyttävästi. Taas muutama muistutusviesti perään ja saatu lopulta vastaus "penkinlämmittimien asennus on tehty hyvän tavan mukaisesti ja iskunvaimenninremontista korvaavat vain 50 %". Tuo 50 % tekee heidän hinnoillaan melkein 700 euroa ja syynä pitävät iskunvaimentimen kuluneen minun omistusaikanani (reklamoinnin ajankohtana olin ajanut autolla 300 km).

              Mielestäni hieman omituista BMW merkkiliikkeen (Autokeskus "luotettavalta, kotimainen kauppaketju") toimintaa, mutta elämä on.​
              Autokalusto: 320d f30

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6769
                • PK-seutu

                Originally posted by enins View Post
                Auton omistajana (2021, 29500 tkm) ei liene yllätys, että en ole JaniLap:n kanssa samaa mieltä kustannusten jaosta. Tässä toistaiseksi koko tarina, saa kuluttajariitalautakunta taas yhden autoriidan puntaroitavaksi.

                Muutama päivä oston jälkeen paljastui suurenko välys oikeassa etupyörän tuennassa ja sitä aiemmin olin jo huomannut ilmoituksessa olevan istuinlämmittimien puuttumisen. Näistä yhteys myyjäliikkeeseen, josta tuli vastaus (heti kolmannen kerran jälkeen), että "pistetään kuntoon". Kaikki siis hyvin.
                Sitten olikin muutama viikko hiljaiseloa liikkeen puolelta. Tässä välissä olin jo varannut 2 v määräaikaishuollon (toisesta toimipisteestä) ja sain sovittua korjauksista samalla huoltokerralla. Myyjäliike antoi sijaisauton käyttöön. Kaikki siis edelleen hyvin.
                Viikon päivät meni ja tuli soitto auton olevan valmis, mutta mitään välystä ei ollut löytynyt. Ohjeistin, että sen kun ottaa renkaan yläreunasta kiinni ja heiluttaa. Autoa hakiesssani ilmoittivat välyksen löytyneen ja vian olevan kuluneessa iskunvaimentimessa. Molemmat vaimentimet pitäisi uusia ja samalla vaihtaa ylätuen laakerointi (joka jäisi minun korvattavaksi). Tämä siis huoltoliikkeen kommentti.

                Autoon mennessäni ihmettelin penkinlämmittimien kytkimien puutetta. Hetken tutkittuani löysin ne penkkien sivusta (alkuperäiset ovat kojelaudassa). Ilmeni vielä, että penkinlämmittimet ovat kytketty suoraan +12 V syöttöön. Siis ne voivat olla päällä, kunnes akku vaikka tyhjenee.
                Reklamointia myyjäliikkeelle, ettei nyt mennyt homma hyväksyttävästi. Taas muutama muistutusviesti perään ja saatu lopulta vastaus "penkinlämmittimien asennus on tehty hyvän tavan mukaisesti ja iskunvaimenninremontista korvaavat vain 50 %". Tuo 50 % tekee heidän hinnoillaan melkein 700 euroa ja syynä pitävät iskunvaimentimen kuluneen minun omistusaikanani (reklamoinnin ajankohtana olin ajanut autolla 300 km).

                Mielestäni hieman omituista BMW merkkiliikkeen (Autokeskus "luotettavalta, kotimainen kauppaketju") toimintaa, mutta elämä on.​
                On aivan eri asia kinata auton myyneen liikkeen kanssa vioista, joita autossa oli jo kenties myyntihetkellä ja käyttää siis kuluttajansuojaa Suomen autokaupoilla, kuin puhua BPS-takuusta. Ei BPS ole mitään autokaupan riitoja varten.
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎