Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    Huomasin myös, että autossa taisi olla hieman väärän kokoiset renkaat, 195 leveät.:think Aluksi meinasin sanoa myyjälle, että näyttävät hieman pulleilta (tyhjiltä), kunnes tajusin että on vaan leveä rengas kapealla vanteella. Taisi muuten olla sama rengas myös edessä.

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2079
      • Naantali

      Originally posted by Tiik View Post
      Huomasin myös, että autossa taisi olla hieman väärän kokoiset renkaat, 195 leveät.:think Aluksi meinasin sanoa myyjälle, että näyttävät hieman pulleilta (tyhjiltä), kunnes tajusin että on vaan leveä rengas kapealla vanteella. Taisi muuten olla sama rengas myös edessä.
      Is kuuluu edessä olla 175 ja takana 195.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1016
        • Pikis

        Tänään kun kävin katsastamassa taas tuon meidän i3:n niin pari juttua kun vielä muistan. Jos et tiedä niin runkonumero löytyy hanttarin penkin alta kun avaa semmoisen mustan luukun. Sinne näkee kun säätää penkin ihan eteen. Tyyppikilpi taas on hanttarin takaoven karmissa. Suosittelen myös menemään mukaan halliin varmistamaan että autoa ei nosteta mistään sopimattomasta paikasta.
        Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Das_Bimmer
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 142
          • Espoo

          Originally posted by pyroz View Post
          i3:n akunlämmitys on aika erikoinen. Auton pitää olla laturissa kiinni, sekä lämmityksen (liikkellelähdön) ajastettuna niin, että liikkeelle lähtöön on yli 3h aikaa. Sekä lämpötilan riittävän alhainen, jotta akkua lämmitetään. Ja kyllä, lämmittimenä on 1kW tehoinen vastus, eli ihan silmänräpäyksessä ei tapahdu mitään.

          Onko tietoa etteikö i3:ssa saa pelkää yölautausta (off peak charging) asetettua ellei ajasta samalla liikkeelle lähtöä? Itse en onnistunut BMW sovelluksesta asettamaan pelkää yö latausta vaan vaati aina lähtö ajan asettamisen :think
          ___________________
          E61 535D ja reilusti rompetta
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1016
            • Pikis

            Originally posted by Das_Bimmer View Post
            Onko tietoa etteikö i3:ssa saa pelkää yölautausta (off peak charging) asetettua ellei ajasta samalla liikkeelle lähtöä? Itse en onnistunut BMW sovelluksesta asettamaan pelkää yö latausta vaan vaati aina lähtö ajan asettamisen :think
            Juu näin mielestäni on mutta riittää kun on lähtöaika asetettuna edes jonain viikonpäivänä, ei tarvitse olla seuraava aamu. Jos ottaa sen päältä pois että ei ilmastoi autoa valmiiksi lähtöaikaan niin eipä siitä lähtöajan asetuksesta taida mitään haittaakaan olla.
            Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • Das_Bimmer
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 142
              • Espoo

              Originally posted by kooma View Post
              Juu näin mielestäni on mutta riittää kun on lähtöaika asetettuna edes jonain viikonpäivänä, ei tarvitse olla seuraava aamu. Jos ottaa sen päältä pois että ei ilmastoi autoa valmiiksi lähtöaikaan niin eipä siitä lähtöajan asetuksesta taida mitään haittaakaan olla.
              Ok näin aattelin kanssa, mutta taitaa siinä sellainen haitta olla että akku esilämmitetään/jäähdytettän turhaan. Sitä ei voi asetuksilla hallita. Aika moinen puute jos tosiaan pelkkä lataus ei mahdollista mitenkään..
              ___________________
              E61 535D ja reilusti rompetta
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6686
                • PK-seutu

                Originally posted by Das_Bimmer View Post
                Ok näin aattelin kanssa, mutta taitaa siinä sellainen haitta olla että akku esilämmitetään/jäähdytettän turhaan. Sitä ei voi asetuksilla hallita. Aika moinen puute jos tosiaan pelkkä lataus ei mahdollista mitenkään..
                Ei sitä lämmitellä ellei ole riittävän kylmät kelit. Ja jos on kovin kylmät kelit niin sehän kannattaa lämmittää. Eli mikä tässä nyt on ongelma?
                S65, S85, H1, N63TU, HA0

                Comment

                • S`ebu
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 58
                  • Kotona

                  Tuli tossa reilu pari viikkoa sitten hankittua i3s 120 Ah '20 ja oon kyllä ollu äärettömän tyytyväinen 😎👌🏽

                  Eka kerran ku hyppäsin koeajoautoon, niin olin positiivisesti yllättyny kuinka herkkä ja nopea ohjaus on, kun auto korvaa vastaavanlaisen herkkä ja nopeaohjauksisen pikkuauton.
                  Olin jo aika myyty heti ekasta liikkeellelähdöstä alkaen, vaikka paria ensimmäistä koeajoautoa en hankkinutkaa, kun mieli vähän muuttui matkalla.

                  Ensiksi pidin ehdottomana vaihtoehtona 94 Ah REXiä, koska ehtona pidin, että tällä pitää päästä maalle 150 km lataamatta keleissä kuin kelissä. Selvittelyiden ja pohdiskelun jälkee alkoi kuitenkin mieli muuttua ja REX käyttökustannukset 6-9 L/100km, niin ei toisi säästöä yhtälailla kuin pelkällä sähköllä ajaminen ja huoltokulut + vikaherkkyyys kasvaisi samalla, joten vaihtoehdoksi muuttui sen jälkeen 120 Ah BEV.

                  Sen jälkeen oli enää päätettävä onko ässällä vai ilman ja varusteet 😁
                  Niinpä armoton netin tutkiminen jatkui muutaman viikon ja ilmoituksen mukaan sopiva yksilö löytyikin sitten. Varustelistaa tutkin vielä ja vertaisin mitä oli ollut mahdollista ruksata ja kyseisessä yksiössä oli lähes kaikki mitä itsekin olisin ruksannut ja oikeestaa HK:n puuttuminen ilmeisesti komponentitpulan takia (auto valmistettu syksyllä 2020) oli "suurin" puute. Muuta mitä olisin lisäks valinnu olis ollu siniset vyöt, kokomustat vanteet ja tehtaan tummennukset takalaseihin 🤔 Autoon oli muuten ruksattu kaikki mieleiset: Prof. Navi, Adaptiiviset LEDit, Comfort Access, Driving Assistant Plus, Comfort Advanced yms. 😎🙏🏽

                  Ajastetusta latauksesta kun täällä oli puhetta, niin ei musta toi BMW:n äppi ja softa oikeen siihen taivu eikä siihenkään, jos haluisi normaalisti ladata noin 80% varaukseen säästääkseen akkua.
                  Täytyy varmaan hankkia älykkäämpi laturi, jolla voi latausta kontrolloida paremmin.

                  Ilolla melkein 2000 km tullu nyt ajeltua pääasiassa ympäri PK-seutua reilussa parissa viikossa, kun on niin ilmasta ajamista ja auto äärettömän hauska varsinki kaupungissa 😎🙌🏽
                  Attached Files
                  Last edited by S`ebu; 20-07-2022, 17:02.

                  Comment

                  • mbmy
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 71

                    Mukava kuulla onnistuneesta hankinnasta.
                    -
                    Kertoisitko mistä onnistuit mieluisen yksilön löytämään.
                    Kotimaasta vai muualta.
                    Last edited by mbmy; 20-07-2022, 19:08.

                    Comment

                    • S`ebu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 58
                      • Kotona

                      Originally posted by mbmy View Post
                      Mukava kuulla onnistuneesta hankinnasta.
                      -
                      Kertoisitko mistä onnistuit mieluisen yksilön löytämään.
                      Kotimaasta vai muualta.
                      Suomesta löytyi liikkeestä, oli tuotu pari kk sitten Saksasta. Munchenissä viettänyt ensimmäisen 1,5 vuotta ja reilu 10 tkm eli ihan uudenveroinen alustaltaan myös 👌🏽 Saksassa myyty uutena myös 3 vuoden takuulla, joten tossa on vielä reilu vuos sitäkin jäljellä ja mahdollisuus 2 lisävuodelle, jos haluaa ostaa 👍🏼
                      Talvirenkaat ja varmaan vanteetki tosin joutuu hankkimaan ite tämän takia, mut mieluummin näin päin 😁

                      Tosiaan valinta kääntyi myös nopeimman kiihtyvyyden takia BEViin ja ässään 😂 Ihan riittävän nopea tarvittaessa 👌🏽

                      Noita vissii on nyt alkanu muutama firma tuomaan Suomeen iha urakalla, niin niiltä vois varmaan suoraan kysyä, jos toisivat mieleisen suoraan Saksasta, jos ei Suomesta löydy 👍🏼
                      Last edited by S`ebu; 20-07-2022, 19:40.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6686
                        • PK-seutu

                        Originally posted by S`ebu View Post
                        Tuli tossa reilu pari viikkoa sitten hankittua i3s 120 Ah '20 ja oon kyllä ollu äärettömän tyytyväinen 😎👌🏽

                        Eka kerran ku hyppäsin koeajoautoon, niin olin positiivisesti yllättyny kuinka herkkä ja nopea ohjaus on, kun auto korvaa vastaavanlaisen herkkä ja nopeaohjauksisen pikkuauton.
                        Olin jo aika myyty heti ekasta liikkeellelähdöstä alkaen, vaikka paria ensimmäistä koeajoautoa en hankkinutkaa, kun mieli vähän muuttui matkalla.

                        Ensiksi pidin ehdottomana vaihtoehtona 94 Ah REXiä, koska ehtona pidin, että tällä pitää päästä maalle 150 km lataamatta keleissä kuin kelissä. Selvittelyiden ja pohdiskelun jälkee alkoi kuitenkin mieli muuttua ja REX käyttökustannukset 6-9 L/100km, niin ei toisi säästöä yhtälailla kuin pelkällä sähköllä ajaminen ja huoltokulut + vikaherkkyyys kasvaisi samalla, joten vaihtoehdoksi muuttui sen jälkeen 120 Ah BEV.

                        Sen jälkeen oli enää päätettävä onko ässällä vai ilman ja varusteet 😁
                        Niinpä armoton netin tutkiminen jatkui muutaman viikon ja ilmoituksen mukaan sopiva yksilö löytyikin sitten. Varustelistaa tutkin vielä ja vertaisin mitä oli ollut mahdollista ruksata ja kyseisessä yksiössä oli lähes kaikki mitä itsekin olisin ruksannut ja oikeestaa HK:n puuttuminen ilmeisesti komponentitpulan takia (auto valmistettu syksyllä 2020) oli "suurin" puute. Muuta mitä olisin lisäks valinnu olis ollu siniset vyöt, kokomustat vanteet ja tehtaan tummennukset takalaseihin 🤔 Autoon oli muuten ruksattu kaikki mieleiset: Prof. Navi, Adaptiiviset LEDit, Comfort Access, Driving Assistant Plus, Comfort Advanced yms. 😎🙏🏽

                        Ajastetusta latauksesta kun täällä oli puhetta, niin ei musta toi BMW:n äppi ja softa oikeen siihen taivu eikä siihenkään, jos haluisi normaalisti ladata noin 80% varaukseen säästääkseen akkua.
                        Täytyy varmaan hankkia älykkäämpi laturi, jolla voi latausta kontrolloida paremmin.

                        Ilolla melkein 2000 km tullu nyt ajeltua pääasiassa ympäri PK-seutua reilussa parissa viikossa, kun on niin ilmasta ajamista ja auto äärettömän hauska varsinki kaupungissa 😎🙌🏽
                        i3 kohdalla ei ole mitään syytä jättää latausta vajaaksi. Täyteen vain. ABC. Always Be Charging.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0

                        Comment

                        • mbmy
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 71

                          S`ebu,

                          hyvin olet tietoja auton historiasta saanut.
                          Onhan niillä oma merkityksensä.

                          Ilmeisesti joiltakin tuojilta voisi tilata haluamansa; lie Kamux yksi niistä.
                          Koeajoin Ruotsista tuodun Käyttöautossa.

                          Elättelen vielä ainakin toivetta hankkimisesta.

                          Kiitos vastauksestasi.

                          Comment

                          • S`ebu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 58
                            • Kotona

                            Originally posted by pyroz View Post
                            i3 kohdalla ei ole mitään syytä jättää latausta vajaaksi. Täyteen vain. ABC. Always Be Charging.
                            Juu noinhan noita i3 yleensä käytetään, mutta kun akku on kuitenkin samanlainen ku kaikissa muissakin sähköautoissa, nii ihmettelen et miks nykyää BMW kertoo omilla sivuillaan, että optimaalisin varaustaso on 20-80% ja uusissa sähköissä pystyy valikosta määrittelemään haluamansa maksimivarauksen... 🤔
                            i3 kuitenki lataa 94,7%, kun akku on täysi, niin kuluttaa perjaatteessa turhaan akkua, kun latailee aina täyteen, vaikka itselle riittää mainiosti 120 Ah akun 30-50% päivittäin, ja yöllä sit menetetyt prosentit takasin.

                            https://www.bmw.fi/fi/sahkoistyminen/lataaminen.html
                            Attached Files

                            Comment

                            • S`ebu
                              Bimmer Rookie
                              • May 2012
                              • 58
                              • Kotona

                              Originally posted by mbmy View Post
                              S`ebu,

                              hyvin olet tietoja auton historiasta saanut.
                              Onhan niillä oma merkityksensä.

                              Ilmeisesti joiltakin tuojilta voisi tilata haluamansa; lie Kamux yksi niistä.
                              Koeajoin Ruotsista tuodun Käyttöautossa.

                              Elättelen vielä ainakin toivetta hankkimisesta.

                              Kiitos vastauksestasi.
                              Juu, autossa oli vielä ekan omistajan kotiosoiteki tallessa 😅

                              Katoin tossa toisessa topikissa sitä sun linkkaamaa autoa, mut on mun mielestä vähä turhan kallis varusteisiin yms. nähden. Jos ei kiire, niin kannattaa rauhassa seurailla markkinoita sopivan yksilön löytämiseksi tai sitten tosiaan kysellä suoraan sopivan yksilön tuomista Saksasta jonkun liikkeen välityksellä 👍🏼

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6686
                                • PK-seutu

                                Originally posted by S`ebu View Post
                                Juu noinhan noita i3 yleensä käytetään, mutta kun akku on kuitenkin samanlainen ku kaikissa muissakin sähköautoissa, nii ihmettelen et miks nykyää BMW kertoo omilla sivuillaan, että optimaalisin varaustaso on 20-80% ja uusissa sähköissä pystyy valikosta määrittelemään haluamansa maksimivarauksen... 🤔
                                i3 kuitenki lataa 94,7%, kun akku on täysi, niin kuluttaa perjaatteessa turhaan akkua, kun latailee aina täyteen, vaikka itselle riittää mainiosti 120 Ah akun 30-50% päivittäin, ja yöllä sit menetetyt prosentit takasin.

                                https://www.bmw.fi/fi/sahkoistyminen/lataaminen.html
                                Linkkaamasi BMW:n sivu ei enää ota kantaa i3:een. Se on pois jäänyt malli. BMW:llä on erittäin hyvä BMS ja varsinkin i3:n kohdalla on ollut aina kirjoittamaton sääntö, että täyteen vaan. Saa sitä omaansa tietenkin ladata juuri niinkuin huvittaa.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎