Huomasin myös, että autossa taisi olla hieman väärän kokoiset renkaat, 195 leveät.:think Aluksi meinasin sanoa myyjälle, että näyttävät hieman pulleilta (tyhjiltä), kunnes tajusin että on vaan leveä rengas kapealla vanteella. Taisi muuten olla sama rengas myös edessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
i3 keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by Tiik View PostHuomasin myös, että autossa taisi olla hieman väärän kokoiset renkaat, 195 leveät.:think Aluksi meinasin sanoa myyjälle, että näyttävät hieman pulleilta (tyhjiltä), kunnes tajusin että on vaan leveä rengas kapealla vanteella. Taisi muuten olla sama rengas myös edessä.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Tänään kun kävin katsastamassa taas tuon meidän i3:n niin pari juttua kun vielä muistan. Jos et tiedä niin runkonumero löytyy hanttarin penkin alta kun avaa semmoisen mustan luukun. Sinne näkee kun säätää penkin ihan eteen. Tyyppikilpi taas on hanttarin takaoven karmissa. Suosittelen myös menemään mukaan halliin varmistamaan että autoa ei nosteta mistään sopimattomasta paikasta.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Posti3:n akunlämmitys on aika erikoinen. Auton pitää olla laturissa kiinni, sekä lämmityksen (liikkellelähdön) ajastettuna niin, että liikkeelle lähtöön on yli 3h aikaa. Sekä lämpötilan riittävän alhainen, jotta akkua lämmitetään. Ja kyllä, lämmittimenä on 1kW tehoinen vastus, eli ihan silmänräpäyksessä ei tapahdu mitään.
Onko tietoa etteikö i3:ssa saa pelkää yölautausta (off peak charging) asetettua ellei ajasta samalla liikkeelle lähtöä? Itse en onnistunut BMW sovelluksesta asettamaan pelkää yö latausta vaan vaati aina lähtö ajan asettamisen :think___________________
E61 535D ja reilusti rompetta
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Das_Bimmer View PostOnko tietoa etteikö i3:ssa saa pelkää yölautausta (off peak charging) asetettua ellei ajasta samalla liikkeelle lähtöä? Itse en onnistunut BMW sovelluksesta asettamaan pelkää yö latausta vaan vaati aina lähtö ajan asettamisen :thinkTällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostJuu näin mielestäni on mutta riittää kun on lähtöaika asetettuna edes jonain viikonpäivänä, ei tarvitse olla seuraava aamu. Jos ottaa sen päältä pois että ei ilmastoi autoa valmiiksi lähtöaikaan niin eipä siitä lähtöajan asetuksesta taida mitään haittaakaan olla.___________________
E61 535D ja reilusti rompetta
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Das_Bimmer View PostOk näin aattelin kanssa, mutta taitaa siinä sellainen haitta olla että akku esilämmitetään/jäähdytettän turhaan. Sitä ei voi asetuksilla hallita. Aika moinen puute jos tosiaan pelkkä lataus ei mahdollista mitenkään..S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Tuli tossa reilu pari viikkoa sitten hankittua i3s 120 Ah '20 ja oon kyllä ollu äärettömän tyytyväinen 😎👌🏽
Eka kerran ku hyppäsin koeajoautoon, niin olin positiivisesti yllättyny kuinka herkkä ja nopea ohjaus on, kun auto korvaa vastaavanlaisen herkkä ja nopeaohjauksisen pikkuauton.
Olin jo aika myyty heti ekasta liikkeellelähdöstä alkaen, vaikka paria ensimmäistä koeajoautoa en hankkinutkaa, kun mieli vähän muuttui matkalla.
Ensiksi pidin ehdottomana vaihtoehtona 94 Ah REXiä, koska ehtona pidin, että tällä pitää päästä maalle 150 km lataamatta keleissä kuin kelissä. Selvittelyiden ja pohdiskelun jälkee alkoi kuitenkin mieli muuttua ja REX käyttökustannukset 6-9 L/100km, niin ei toisi säästöä yhtälailla kuin pelkällä sähköllä ajaminen ja huoltokulut + vikaherkkyyys kasvaisi samalla, joten vaihtoehdoksi muuttui sen jälkeen 120 Ah BEV.
Sen jälkeen oli enää päätettävä onko ässällä vai ilman ja varusteet 😁
Niinpä armoton netin tutkiminen jatkui muutaman viikon ja ilmoituksen mukaan sopiva yksilö löytyikin sitten. Varustelistaa tutkin vielä ja vertaisin mitä oli ollut mahdollista ruksata ja kyseisessä yksiössä oli lähes kaikki mitä itsekin olisin ruksannut ja oikeestaa HK:n puuttuminen ilmeisesti komponentitpulan takia (auto valmistettu syksyllä 2020) oli "suurin" puute. Muuta mitä olisin lisäks valinnu olis ollu siniset vyöt, kokomustat vanteet ja tehtaan tummennukset takalaseihin 🤔 Autoon oli muuten ruksattu kaikki mieleiset: Prof. Navi, Adaptiiviset LEDit, Comfort Access, Driving Assistant Plus, Comfort Advanced yms. 😎🙏🏽
Ajastetusta latauksesta kun täällä oli puhetta, niin ei musta toi BMW:n äppi ja softa oikeen siihen taivu eikä siihenkään, jos haluisi normaalisti ladata noin 80% varaukseen säästääkseen akkua.
Täytyy varmaan hankkia älykkäämpi laturi, jolla voi latausta kontrolloida paremmin.
Ilolla melkein 2000 km tullu nyt ajeltua pääasiassa ympäri PK-seutua reilussa parissa viikossa, kun on niin ilmasta ajamista ja auto äärettömän hauska varsinki kaupungissa 😎🙌🏽Last edited by S`ebu; 20-07-2022, 18:02.
Comment
-
-
Originally posted by mbmy View PostMukava kuulla onnistuneesta hankinnasta.
-
Kertoisitko mistä onnistuit mieluisen yksilön löytämään.
Kotimaasta vai muualta.
Talvirenkaat ja varmaan vanteetki tosin joutuu hankkimaan ite tämän takia, mut mieluummin näin päin 😁
Tosiaan valinta kääntyi myös nopeimman kiihtyvyyden takia BEViin ja ässään 😂 Ihan riittävän nopea tarvittaessa 👌🏽
Noita vissii on nyt alkanu muutama firma tuomaan Suomeen iha urakalla, niin niiltä vois varmaan suoraan kysyä, jos toisivat mieleisen suoraan Saksasta, jos ei Suomesta löydy 👍🏼Last edited by S`ebu; 20-07-2022, 20:40.
Comment
-
-
Originally posted by S`ebu View PostTuli tossa reilu pari viikkoa sitten hankittua i3s 120 Ah '20 ja oon kyllä ollu äärettömän tyytyväinen 😎👌🏽
Eka kerran ku hyppäsin koeajoautoon, niin olin positiivisesti yllättyny kuinka herkkä ja nopea ohjaus on, kun auto korvaa vastaavanlaisen herkkä ja nopeaohjauksisen pikkuauton.
Olin jo aika myyty heti ekasta liikkeellelähdöstä alkaen, vaikka paria ensimmäistä koeajoautoa en hankkinutkaa, kun mieli vähän muuttui matkalla.
Ensiksi pidin ehdottomana vaihtoehtona 94 Ah REXiä, koska ehtona pidin, että tällä pitää päästä maalle 150 km lataamatta keleissä kuin kelissä. Selvittelyiden ja pohdiskelun jälkee alkoi kuitenkin mieli muuttua ja REX käyttökustannukset 6-9 L/100km, niin ei toisi säästöä yhtälailla kuin pelkällä sähköllä ajaminen ja huoltokulut + vikaherkkyyys kasvaisi samalla, joten vaihtoehdoksi muuttui sen jälkeen 120 Ah BEV.
Sen jälkeen oli enää päätettävä onko ässällä vai ilman ja varusteet 😁
Niinpä armoton netin tutkiminen jatkui muutaman viikon ja ilmoituksen mukaan sopiva yksilö löytyikin sitten. Varustelistaa tutkin vielä ja vertaisin mitä oli ollut mahdollista ruksata ja kyseisessä yksiössä oli lähes kaikki mitä itsekin olisin ruksannut ja oikeestaa HK:n puuttuminen ilmeisesti komponentitpulan takia (auto valmistettu syksyllä 2020) oli "suurin" puute. Muuta mitä olisin lisäks valinnu olis ollu siniset vyöt, kokomustat vanteet ja tehtaan tummennukset takalaseihin 🤔 Autoon oli muuten ruksattu kaikki mieleiset: Prof. Navi, Adaptiiviset LEDit, Comfort Access, Driving Assistant Plus, Comfort Advanced yms. 😎🙏🏽
Ajastetusta latauksesta kun täällä oli puhetta, niin ei musta toi BMW:n äppi ja softa oikeen siihen taivu eikä siihenkään, jos haluisi normaalisti ladata noin 80% varaukseen säästääkseen akkua.
Täytyy varmaan hankkia älykkäämpi laturi, jolla voi latausta kontrolloida paremmin.
Ilolla melkein 2000 km tullu nyt ajeltua pääasiassa ympäri PK-seutua reilussa parissa viikossa, kun on niin ilmasta ajamista ja auto äärettömän hauska varsinki kaupungissa 😎🙌🏽S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Posti3 kohdalla ei ole mitään syytä jättää latausta vajaaksi. Täyteen vain. ABC. Always Be Charging.
i3 kuitenki lataa 94,7%, kun akku on täysi, niin kuluttaa perjaatteessa turhaan akkua, kun latailee aina täyteen, vaikka itselle riittää mainiosti 120 Ah akun 30-50% päivittäin, ja yöllä sit menetetyt prosentit takasin.
https://www.bmw.fi/fi/sahkoistyminen/lataaminen.html
Comment
-
-
Originally posted by mbmy View PostS`ebu,
hyvin olet tietoja auton historiasta saanut.
Onhan niillä oma merkityksensä.
Ilmeisesti joiltakin tuojilta voisi tilata haluamansa; lie Kamux yksi niistä.
Koeajoin Ruotsista tuodun Käyttöautossa.
Elättelen vielä ainakin toivetta hankkimisesta.
Kiitos vastauksestasi.
Katoin tossa toisessa topikissa sitä sun linkkaamaa autoa, mut on mun mielestä vähä turhan kallis varusteisiin yms. nähden. Jos ei kiire, niin kannattaa rauhassa seurailla markkinoita sopivan yksilön löytämiseksi tai sitten tosiaan kysellä suoraan sopivan yksilön tuomista Saksasta jonkun liikkeen välityksellä 👍🏼
Comment
-
-
Originally posted by S`ebu View PostJuu noinhan noita i3 yleensä käytetään, mutta kun akku on kuitenkin samanlainen ku kaikissa muissakin sähköautoissa, nii ihmettelen et miks nykyää BMW kertoo omilla sivuillaan, että optimaalisin varaustaso on 20-80% ja uusissa sähköissä pystyy valikosta määrittelemään haluamansa maksimivarauksen... 🤔
i3 kuitenki lataa 94,7%, kun akku on täysi, niin kuluttaa perjaatteessa turhaan akkua, kun latailee aina täyteen, vaikka itselle riittää mainiosti 120 Ah akun 30-50% päivittäin, ja yöllä sit menetetyt prosentit takasin.
https://www.bmw.fi/fi/sahkoistyminen/lataaminen.htmlS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment